Zaloguj się, aby obserwować  
jacek7503

JAKIE CIŚNIENIE W CILINDRACH

Polecane posty

jacek7503    0

Witam.Posiadam MTZ 50 ma trochę ciężkie palenie jak jest zimny.Zanim zabiorę się za cokolwiek chciałbym wiedzieć jakie powinno być ciśnienie w cylindrach.Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7503    0

Witam.Posiadam MTZ 50 ma trochę ciężkie palenie jak jest zimny.Zanim zabiorę się za cokolwiek chciałbym wiedzieć jakie powinno być ciśnienie w cylindrach.Z góry dzięki.

 

 

 

Panowie czy naprawdę nikt z was nie wie jakie jest ciśnienie? Czy nikt nie sprawdzał w swoim MTZcie ?

OK.Będę pierwszym.

1 cylinder-19,5 bar

2 cylinder-19,5 bar

3 cylinder-18,5 bar

4 cylinder-19,0 bar

Czy to dobre pomiary czy złe.Proszę o wypowiedzi.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Parametry silnika diesla

* Stopień sprężania – od 12 do 25,

* Ciśnienie sprężania – od 30 do 50 barów,

* Ciśnienie spalania – od 50 do 80 barów,

* Ciśnienie wtrysku paliwa – od 80 do 220 barów.

Sam oceń swoje pomiary(patrz ciśnienie sprężania).


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7503    0

Poniżej 26 bar to już trzeba myśleć o remoncie.

 

 

 

 

No to ładnie, więc czeka mnie remont silniczka.

Dzięki za wypowiedzi.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Nie wiem jakie jest dopuszczalna norma sprężania silnika przy MTZ-cie ale sugerując, że @S-Piotr ma rację( nie mówię że niema) i do wypowiedzi @asharot to jeżeli masz poniżej 26 bar a zalecane jest od 12 do 25 to nie wiem czy jest to możliwe żeby miał 26 bar ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7503    0

Do @Mucha troszkę zaciemniłeś myląc pojęcia zapoznaj się z podstawą o działaniu silnika diesla http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

 

 

 

Stopień sprężania i ciśnienie sprężania prawie to samo ale prawie robi WIIEEELLKĄ różnicę.

 

Dziś założyłem świecę płomieniową od MF o niebo lepiej odpala.

Z generalką muszę poczekać do przyszłej zimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A sprawdzałeś luz na zaworach,za małe luzy nie domykają zaworów i kompresja ucieka.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7503    0

A sprawdzałeś luz na zaworach,za małe luzy nie domykają zaworów i kompresja ucieka.

 

 

 

Zawory ustawiałem przy rozgrzanym silniku na 0,25mm.

Żałuję że podczas sprawdzania ciśnienia nie zrobiłem "próby olejowej".

Chyba jeszcze raz zabiorę się za to, może coś więcej mi powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7503    0

Zawory ustawia sie na zimnym silniku,po to jest luz zaworowy.

[/qu

 

 

Można i na zimnym - 0,35mm

Można i na ciepłym -0,25mm

W obydwu przypadkach jest luz,tylko na ciepłym jest mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj