Skocz do zawartości

Zdjęcie

Płyn chłodzący w oleju


159 odpowiedzi na ten temat

#141 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 19:36

Płyn chłodzący w oleju Raczej uszczelka

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 20:00
  •  

#142 Share mierzej123455

mierzej123455

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 04 maj 2014 - 20:31

Płyn chłodzący w oleju albo tak jak u mnie było ,że na tulei uszczelka poszła i szła woda do oleju

#143 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 20:54

Płyn chłodzący w oleju Szła woda do oleju a nie olej do wody.

#144 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 04 maj 2014 - 22:21

Płyn chłodzący w oleju W naszym 904 jak majster założył odwrotnie uszczelkę pod głowicę to olej szedł do wody :D
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#145 Share krzysztofer

krzysztofer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 05 maj 2014 - 08:08

Płyn chłodzący w oleju sciągnijn miske oleju, zalej chłodnice wodą i pownno kapać woda, chyba że głowica ale to mało prawdopodobne

#146 Share fiolek

fiolek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 06 maj 2014 - 10:40

Płyn chłodzący w oleju ostatnio zdjałem miske oleju i zabardzo nic nie było widać;/ nie mozna jakos pod cisnieniem tego sprawdzić?

#147 Share krzysztofer

krzysztofer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 06 maj 2014 - 11:06

Płyn chłodzący w oleju możesz sprubować pod ciśnieniem, ale jeśli nie kapie to możę być głowica, może być piknieta miedzy zaworwmi lub woda wydostaje się z pod gniazda zaworu

#148 Share Bazalt

Bazalt

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomierz
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, elektryka

Napisany 17 listopad 2014 - 23:41

Płyn chłodzący w oleju

Witam, mam problem jak w temacie, tyle że w ursusie 1212.

pompuje płyn chłodzący do oleju, traktor pracował tylko pół roku na wodzie, potem ciągle na Borygo (jakieś 3 lata).

uszczelka pod głowicą dzisiaj została wymieniona, w sumie stara też niepokoju nie budziła. Nie wiem czy to rozwiąże problem bo pojawił się następny, po złożeniu ciągnika i upusczeniu z miski płynu i odrobiny oleju okazało sie że nie ma smarowania.

Jutro wymienie cały olej, czyżby do pompy olejowej dostał sie płyn chłodzący i dlatego nie chce zaciągnąć?

Jakie macie przypuszczenia do tych moich dwóch nieszczesnych problemów?

 



#149 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 18 listopad 2014 - 08:27

Płyn chłodzący w oleju

Chłodnica oleju  poszła, na początek odłącz od niej węże wodne.



#150 Share mangusta

mangusta

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:bydgoszcz

Napisany 18 listopad 2014 - 13:06

Płyn chłodzący w oleju

popieram ''wymiennik'' ciepla prawdopodobnie sie rozszczelnil tzn oringi bo watpie zeby sie rozmrozil gdy jeszcze mrozow nie bylo. wyciagnij rozkrec go i sprawdz koszt naprawy z 10zl tj wymiana 2 oringow :)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 20:00
  •  

#151 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2014 - 15:26

Płyn chłodzący w oleju

U mnie tez poszedł płyn do oleju. Winnym okazał się uszczelniacz tulei. Spusc olej do zera, zakrec korek spustowy i nalej wody do chlodnicy. Poczekaj do dnia nastepnego i zobacz czy w misce nie ma wody. Ewentualnie wymiennik bo to tez sie przerabialo.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#152 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3920 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 18 listopad 2014 - 18:00

Płyn chłodzący w oleju

Ale z wymiennika to zazwyczaj idzie olej do wody/płynu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#153 Share AS2

AS2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie, CGD

Napisany 19 listopad 2014 - 01:26

Płyn chłodzący w oleju

Sadek, masz rację, ale tak się dzieje przy pracującym silniku. Czasem jednak zdarza się, że na postoju przy zimnym silniku uszczelki w chłodnicy oleju kurczą się i puszczają wodę do oleju. Aby to sprawdzić wystarczy odkręcić korek spustowy oleju przy chłodnicy, spuścić z niej olej, zostawić tak na parę godzin i potem sprawdzić czy tym otworem spustowym leci woda. Jeśli tak to mamy winowajcę.



#154 Share Bazalt

Bazalt

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomierz
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, elektryka

Napisany 20 listopad 2014 - 18:12

Płyn chłodzący w oleju

Odkręciłem korek spustowy w chłodniczce oleju, gwint był przeciągnięty i mam kolejny problem..

Po spuszczeniu oleju z silnika i zakręceniu korka w misce na drugi dzien pojawia sie tam płyn, tak w granicach litra, tyle że z chłodnicy aż tak nie ubywa.

Na postoju praktycznie nic, tylko w czasie jazdy ubywało.

Dalej nie wiem czy wymiana uszczelki pod głowicą coś dała bo traktor nie pracuje narazie.

Znalazłem już spawacza alu i chyba jutro zaspawam ten otwór w chłodniczce na stałe.

Wydaje mi sie że jeżeli nadal będzie puszczał to przez uszczelniacze tulei.

Jak doprowadze traktor do stanu użytku to wsypie te magiczne zasypki do uszczelniania, może przejdzie...

Edit//

Tak apropo tej nieszczesnej chłodniczki.

W zeszłym roku miałem rozmrożoną, także wkład i uszczelniacze są nowe. także po roku chyba by nie uległy degradacji?

Tyle że ten korek teraz..


Edytowany przez Bazalt, 20 listopad 2014 - 18:16.


#155 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3920 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 20 listopad 2014 - 18:41

Płyn chłodzący w oleju

Kolego aby wyeliminować chłodniczkę to odłącz przewód wodny od niej, i przewody połącz na rurkę, jeżeli problem będzie nadal występował to nie wina chłodniczki.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#156 Share Bazalt

Bazalt

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomierz
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, elektryka

Napisany 20 listopad 2014 - 22:06

Płyn chłodzący w oleju

Wiem jak ominąć chłodnicze, raz tak całą zime przejeździłem. Ale ona w tej chwili ma uszkodzony gwint spustu oleju.

Po zakręceniu korka, olej leci ciurkiem. Więc ominiecie chłodniczki w tej chwili nic nie da.



#157 Share AS2

AS2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie, CGD

Napisany 22 listopad 2014 - 14:37

Płyn chłodzący w oleju

W życiu bym nie pomyślał, że moja rada może się przyczynić do kolejnej usterki. Przepraszam. Zgodnie z instrukcją obsługi przy każdej wymianie oleju należy też spuścić tą niewielką ilość oleju z chłodniczki. Więc jeśli zaspawasz ten otwór spustowy to nowy olej zmiesza się z tym pozostałym w chłodniczce. Z drugiej strony nowa obudowa kosztuje prawie 200 zł http://sklep.techrol...k-cc04-186.html więc faktycznie masz zagwostkę. A nie masz gdzieś w okolicy zkładu któryby to rozwiercił i nagwintował od nowa.

 

"Tak apropo tej nieszczesnej chłodniczki.

W zeszłym roku miałem rozmrożoną, także wkład i uszczelniacze są nowe. także po roku chyba by nie uległy degradacji?"

U mnie jedne uszczelniacze wytrzymały 8 miesięcy, a kolejne po nich tylko miesiąc. Fakt, że mój ursus 1234 robi prawie 400 mth rocznie, ale to chyba nie usprawiedliwia jakości tych uszczelniaczy. Także zależy na co trafiłeś. Jednak z tego co piszesz o tym, że w misie olejowej znalazł sie prawie litr płynu pomimo wykręconego korka z chłodniczki, wynika, że to pewnie uszczelniacze tulei. Tak czy inaczej, życzę powodzenia w naprawie i jeszcze raz przepraszam.



#158 Share Bazalt

Bazalt

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomierz
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, elektryka

Napisany 22 listopad 2014 - 21:45

Płyn chłodzący w oleju

Tu nie ma za co przepraszać. :) Gwint był przeciągnięty a ja w sumie tam nigdy nie odkręcałem.

Znalazłem jeszcze jeden zakład w okolicy który mi to przegwintował na śrube 12.

Koszt to 20zł :D komplet uszczelniaczy to 6zł.

W sumie do tego doszedłem że podczas wymiany wypadało by ten olej spuścić, lecz w sumie nie znam nikgo kto by tak robił..

Dalsze poczynania wyglądają nastepujaco:

Jako iż miałem jeszcze olej przepracowany to nim zalałem silnik, jak ma pójść płyn do oleju to nowego oleju szkoda.

Uruchomiłem traktor, jest smarowanie którego wcześniej nie było (prawdopodobnie płyn chłodzący dostał sie do pompy oleju).

Traktor nagrzewał sie dobre półtora godziny, uzyskał tak ok. 60 C, wsypałem w sumie 4 proszki uszczelniajace. Zobaczymy co będzie dalej, dzisiaj jak byłem patrzeć to niby nic nie ubyło.

Edit/

tak na marginesie.
jak by ktoś był tak miły i tu albo na priv wyjaśnił mi jak podłączyć tą nagrzewnice w kabinie.

 

Edit2/

jeszcze zauważyłem że po wymianie uszczelki pod głowicą jak traktor wczoraj pracował to odmą nic nie dmucha, odkąd go kupilismy zawsze taka lekka para tam leciała, teraz nie ma. przynajmniej narazie..

 


Edytowany przez Bazalt, 22 listopad 2014 - 21:50.


#159 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 23:53

Płyn chłodzący w oleju

i jak tam traktor sie ma?

 

ja bym nie odważył sie wsypac tych opiłków do wody w sytuacji, gdy ta mi przecieka do oleju.

Przeciez one mogą pojsc tam razem z woda i narobic powaznych szkód zalepiajac np jakis waski kanał olejowy.

 

ps

mi tez woda przeciekała (i to wielokrotnie)

zwykle była to wina uszczelki pod głowica, ale ostatnio musiałem wymienic uszczelnienia na tulejach- ot ze starosci popuszczały.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 20:00
  •  

#160 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2015 - 15:16

Płyn chłodzący w oleju

Witam ponownie

Wiem, post pod postem, ale po roku to chyba mozna.

 

Mam rade dla kolegów.

JAk wymieniacie gumki na tulejach, a te dolne gniazda sa juz troche sfatygowane, z wżerami w miejscu starych gumek itp, to polecam zamiast oryginalnych wstawic nieco grubsze (115x4,5- oryginalne maja srednice 4). Wchodzą ciasno, wręcz na styk (dlatego 5 średnicy zdecydowanie odradzam), ale uszczelniają jak nalezy.

 

Mi po tym niespełna roku nowe oryginalne gumki puściły i stąd pomysł na grubsze.



Podobne tematy