Skocz do zawartości

Zdjęcie

Płyn chłodzący w oleju


159 odpowiedzi na ten temat

#81 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 16 wrzesień 2012 - 10:27

Płyn chłodzący w oleju Najpierw zobacz głowicę,ale pewnie tuleja pękła.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 04:12
  •  

#82 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 wrzesień 2012 - 06:16

Płyn chłodzący w oleju problem rozwiązany pomogła wymiana uszczelniaczy na tulejach i żeby więcej tak się nie zdażyło została wymieniona chłodnica na nową i teraz temperatura nie dochodzi nawet do 80 stopnii

#83 Share 1012

1012

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2013 - 10:14

Płyn chłodzący w oleju Witam mam problem z silnikiem w U-1012, od jakiegoś czasu w wodzie pojawiał się olej a ostatnio nawet woda w oleju. Na końcu było tego tak dużo że najpierw z miski wyleciała ca 3 litry wody a potem olej. Zaczęliśmy od wymiennika ciepła, wymontowany, część wodna napompowana powietrzem i trzymał ciśnienie więc wydaje się że jest ok. Ściągnięta został miska olejowa żeby sprawdzić czy tulejami coś nie spływa, silnik zalany gorącą wodą aby się ewentualnie rozszczelnił i nic. Na noc zablokowaliśmy korek w chłodnicy i cały układ chłodzenia został napompowany powietrzem, do rana utrzymywało się takie samo ciśnienie, silnik był też ręcznie obracany żeby się tłoki poprzestawiały. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?? bo pomysłów brak i nie wiadomo co rozbierać :D będę wdzięczny za każdą pomoc :D

#84 Share 1012

1012

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2013 - 12:56

Płyn chłodzący w oleju ponawiam prośbę o pomoc ;)

#85 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 22 luty 2013 - 15:09

Płyn chłodzący w oleju Uszczelka pod głowicą do wymiany.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#86 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 22 luty 2013 - 15:45

Płyn chłodzący w oleju Nie przegrzałeś go czasem?

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#87 Share 1012

1012

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2013 - 16:02

Płyn chłodzący w oleju Nie nigdy nie był przegrzany :D kurczę gdyby to była uszczelka to powietrze powinno teraz schodzić a w czasie pracy powinno bomblić w chłodnicy a tam spokój

#88 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 22 luty 2013 - 16:34

Płyn chłodzący w oleju Ja miałem tak ale to przy zmianie uszczelki...Na chwile mnie zabrakło i już pracownik odwrotnie założył...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#89 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 22 luty 2013 - 21:34

Płyn chłodzący w oleju Nalanie gorącej wody nie rozgrzało silnika do temperatury pracy. Skoro to nie chłodnica oleju to zostają tuleje ( pęknięta albo o ring do wymiany). chociaż jak nie przegrzany to w sumie skąd to miałoby się wziąć.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#90 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2013 - 23:40

Płyn chłodzący w oleju Obstawiam uszczelniacze na którejś tulei. Przyjrzyj się dobrze co się dzieje pod czwartym garem- jak coś się mogło przegrzać, to najprawdopodobniej tam (ostatni w obiegu od pompy wodnej).
A nie wlałeś mu czasem płynu chłodniczego po kilkunastu latach jeżdżenia na wodzie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 04:12
  •  

#91 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2013 - 17:14

Płyn chłodzący w oleju

A nie wlałeś mu czasem płynu chłodniczego po kilkunastu latach jeżdżenia na wodzie?


w jaki sposób miałoby to zaszkodzić?


ponawiam prośbę o pomoc ;)


JAko wieloletni użytkownik 1014, który wymieniał już uszczelke koło 6-7 razy powiem CI tak: Zacznij od wymiany UPG (uszczelki pod głowicą). To nie jest żadna filozofia, max jeden dzień roboty (ja tylko za pierwszym razem patrzyłem mechanikowi na ręce, potem już sam sie bawiłem z tym)
Przy okazji, jak już będziesz miał głowice do poodkręcaj kolektory i zawieź ją do splanowania i sprawdzenia szczelnosci (nie wiem kto to robi w twoich stronach, ja zwykle jeździlem do IZRS Iława). Przy okazji, jak sie okaże, ze głowica w porządku, a zawory już zużyte/ nieszczelne, to moża dać wymienić.

Poskręcaj i na 99% przez następne kilkaset godzin będzie wszystko dobrze.

Tak na marginesie (już nie do Ciebie ale ogólnie w temacie)
1014 jest traktorem, który przy ostrym męczeniu lubi co kilkaset godzin wypalić sobie uszczelkę pod głowicą. TAk juz jest skonstruowany.

JA za drugim czy trzecim razem jak mi wypaliło uszczelke oddałem silnik do zrobienia pomiarów, czy nie jest przekoszony i wyszło wszystko moze nie idealnie, ale w granicach normy.. Głowica też zdrowa, więc złożyli mi go w tym specjalistyczym warsztacie na nowych częściach (dalem coś koło 6kzł za to) i co? Po nieco ponad roku i zrobionych 300mth, jak juz gwarancja minęła była powtórka z rozrywki.

Powiem tak, jak traktorem jeździ ojciec, daje sobie czas i przed każdą górką redukuje (krótko- oszczędza silnik), to wytrzymuje bezawaryjnie dłużej.
JAk zasiądę ja (a lubię jechać na 100% mocy), to nie ma zmiłuj, 300+/-50h i mogę być pewny, jak w kalendarzu, że wkrótce znów będzie głowica do ściągnięcia.

Edytowany przez nunu85, 23 luty 2013 - 18:08.


#92 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 luty 2013 - 17:42

Płyn chłodzący w oleju Nalanie płynu po wodzie może jedynie spowodować nieliczne przecieki bo płyn wymyje kamień.

Jest tez sprawa założenia odpowiedniej uszczelki.Do turbo muszą być otwory wycięte wszystkie, a do wolnossącego otwory zaślepione.Jednak ja u siebie w 904 mam założoną ze wszystkimi otworami.

Edit:
Lub jak silnik ma problem z dogrzaniem to zakłada się z zaślepionymi otworami i odwrotnie.

Edytowany przez locke, 23 luty 2013 - 17:48.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#93 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 23 luty 2013 - 23:05

Płyn chłodzący w oleju @nunu85 - z całym szacunkiem ale bredzisz. Po 300 mth wydmuch*je uszczelkę i mówisz że ten typ tak ma? Albo masz skoszony blok, głowicę albo nie coś źle składasz.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#94 Share Pantera

Pantera

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 00:41

Płyn chłodzący w oleju to praktycznie te pochodne typy tak by musiały miec, nie zgadzam sie z tobą nunu85 mam 4 ursusy i jakos to chodzi

#95 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 01:32

Płyn chłodzący w oleju

@nunu85 - z całym szacunkiem ale bredzisz. Po 300 mth wydmuch*je uszczelkę i mówisz że ten typ tak ma? Albo masz skoszony blok, głowicę albo nie coś źle składasz.


Przecież wyżej napisałem, ze silnik był na profesjonalnych pomiarach w IZRS (a wiec firma pewna) i wyszło wsio w normie. POnadto wstawili i tam nowe tłoki, tuleje, szlifowali wał i złożyli jak należy. Nic to nie dało. Silnik jak się paprał tak się papra.
Powiem szczerze, że przywykłem

Sąsiad miał podobnie, też co roku zmieniał UPG, tylko za trzeci razem sie wkurzył i puścił traktor do ludzi.
Ja swojego lubię, bo przez tyle lat nic oprócz silnika i raz zerwanej taśmy od wzmacniacza nie nawalało, wiec go trzymam.

Nie wiem co jest w tych czwórkach turbo, ale one lubią wypalać uszczelki pod gowicą.
Wolnossące i szóstka turbo już tej przypadłosci nie mają.

@Pantera. MAsz 4 ursusy 1012/1014?
Ja nie mówię, że każdy ursus ma skopany silnik. Stwierdzam tylko, że 4cyl turbo przy ostrym traktowaniu lubią co jakis czas puścić na uszczelce. Tyle.

Edytowany przez nunu85, 24 luty 2013 - 01:36.


#96 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 08:42

Płyn chłodzący w oleju To nie tylko 4 turbo przy katowaniu wypala uszczelki a zwykła też ale po przepracowaniu koło 50 godzin dokręca się głowicę i ta tendencja do wypalenia maleje do zera.

#97 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 24 luty 2013 - 11:19

Płyn chłodzący w oleju Dokładnie.Tak samo jest ze skrzyniami....robią skrzynie co dwa lata, a sprzęgła nie wyregulują i mają pretensje że w ursusach skrzynie nie dobre.....
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#98 Share UrsusFan1222

UrsusFan1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj łodzkie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze,brunetki,muzyka klubowa

Napisany 24 luty 2013 - 15:14

Płyn chłodzący w oleju Nie wiem co wy macie z tymi silnikami, czekam na posty śmiałków którzy co miesiąc zmieniają uszczelki pod głowicą :lol: i nadal twierdzą że musi tak być bo to ursus. Wychodzę z założenia że każdy problem ma rozwiązanie w cywilizowany sposób, nikt nie wspomniał o przyczynie przeciągniętych szpilek od głowicy. Jeżeli mamy wątpliwości co do głowicy warto odżałował te parę PLN i zawieść ją do kompletnego przeglądu w zakładzie który się zajmuje tym profesjonalnie. Raczej w domowych warunkach tam się nic za bardzo samemu nie zaradzi, rzekomo występują dwie grubości uszczelek w silnikach 4 cylindrowych. Co do rwania uszczelek może warto też sprawdzić bardzo często pomijaną sprawę jaką jest jednakowa wysokość osadzenia tulei w bloku. I wtedy dobrać odpowiednią uszczelkę, kiedyś wspominał o tym na forum kolega @ Sadek.

Edytowany przez UrsusFan1222, 24 luty 2013 - 15:14.

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

#99 Share Daro20

Daro20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LRA
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja;)

Napisany 03 marzec 2013 - 15:36

Płyn chłodzący w oleju Ja mam ursusa 1212 ale zapytam się tutaj. Poszła woda do oleju. Ciągnik został oddany do mechanika ale on nie znalazł gdzie jest przeciek. Założył nowe gumki na tulejach i wymienił uszczelkę pod głowicą i dalej idzie woda do oleju a ostatnio pokazał się też olej w wodzie. Wygłada to tak. Na jesieni jak było orane i ciągnik dobrze się rozgrzał to przepaliło tą wode z oleju i wyparowała i dopiero jak ostygnie i postoji ze dwa dni to powoli nachodzi ta woda do oleju tak ze 4 litry dolewałem do chłodnicy i tak w koło jak pójdzie sie w robote to przepali wodę i jak ostygnie to znowu nachodzi ale i ostatnio też olej pokazał się w chłodnicy. Zdieliśmu teraz misę i naleliśmy wody i nie widać żeby przeciekało. Sprężarką dmuchneliśmy powietrza i też nie widać żeby leciało.
Co to może być według Was?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Płyn chłodzący w oleju Dzisiaj, 04:12
  •  

#100 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 03 marzec 2013 - 15:56

Płyn chłodzący w oleju Może być tuleja pęknięta...A jak zmieniał uszczelkę pod głowicą to ona była wydmuchana??Bo może być tak że masz przekoszony blok czy głowicę nie równą i ci uszczelkę wywala.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Podobne tematy