kamil18fmr

Płyn chłodzący w oleju

Polecane posty

A wiecie czemu sie tak stało juz wam mówie bo 1014 ma to do siebie ze to jest dobry cioagnik :blink: i jak sie na niego zdenerwujesz to nawet jedzie bo wie ze jak cos przeskrobie to na złom pójdzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Ja uwazam ze ciągnik mógł być przegrzany i oringi na tulejach popękały i dlatego poszło, ja tak miałem w swoim Zetorze 8011, tak woda w olej poszła ze wyglądał ja mleko. więc trzeba było rozrywac blok i wymieniać te oringi.

 

Pozdrawiam Balzak


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi    1

Balzak mistrzu powiedz no mi od kiedy to trzeba jak to napisałes rozrywac blok by wymienic uszczelnienia tulej ??. Pierwsze słysze o takim czyms a moze wystarczy tylko wyciagnąc tuleje po co ruszac blok silnika a tym bardziej go rozrywać


Robi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

Tez jestem ciekawy jak można rozerwać blok silnika? U mnie w 7211 jak poszła woda do oleju to wyjąłem tuleje i wymieniłem uszczelke bez rozrywania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Witam

 

U914.Jesienią jak spuściłem wodę z układu chłodzenia, był w niej olej. W zimie ściągnąłem głowicę, ale uszczelka nienaruszona była. Przy okazji dałem głowicę do regeneracji. Zawory zrobili, szczelność sprawdzili i OK. Jedynym elementem, przez który olej poszedł do wody może być chłodnica oleju. Rozebrałem ją i oringi wyglądały OK, być może gdzieś były pęknięte rurki w wymienniku. Złożyłem chłodniczkę, ale wody pod nią nie podpinałem, ominąłem ją.(Ciągnik pracuje tylko z biernym agregatem, to się nie przegrzewa). Więc jeżeli chłodniczka uszkodzona, węże nie podpięte to powinien olej lecieć z króćców po wężach z chłodniczki, a nie leci jak ciągnik pracuje. Więc skąd ten olej był w chłodnicy??????????? Wody w oleju nie ma, olej czysty w misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

może go przegrzałeś i uszczelka pod tuleją lekko popuściła miałem taki przypadek że poszła woda a potem przestało to się dziać. Ale zaraz po robocie rozebrałem i wymiana

Edytowano przez zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Jeśli wszystko to co wspomniałeś jest dobre to niestety ale musisz jeszcze raz rozebrać silnik i wymienić tuleje bo jedna z nich jest najprawdopodobniej przeżarta przez rdzę a jak jedna jest dziurawa to i reszta może niedługo przerdzewieć więc wymień od razu wszystkie. Na potwierdzenie dodam że 12 lat temu też miałem identyczną sytuację w 1214.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Dokładnie miałem taką samą sytuację w w swoim Ursusie, wymieniłem uszczelkę i okazało się,że lipa, dopiero po wyjęciu tulei wyszło że rdza przeżarła tuleję i były do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Być może, zobaczymy dalej co będzie po zasiewach. Dziś ciągnik pracował prawidłowo. Olej w porządku, nie robi sie masło, czyli woda nie idzie do oleju. Jak by tuleja była przeżarta to by woda szła do oleju, a tak nie jest. Narazie zobaczymy, rozbierać nie będę, tylko obserwacja. Obserwuję też chłodniczkę oleju, może to ona. Woda w chłodnicy się nie burzy. Narazie za wcześniej stwierdzić jaka jest woda w chłodnicy, bo tłusta to będzie bo musi wypłukać ten olej co był przedtem. Zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Raczej bez rozbierania się nie obejdzie a im szybciej to zrobisz tym szybciej zrobisz zasiewy na polu bo jak podepniesz np jakiś agregat itp. to zobaczysz w wodzie olej i będziesz musiał naprawiać w trakcie prac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Kolejny dzień prac z agregatem i hula. (nie mam czasu rozbierać bo ładna pogoda). Widać w chłodnicy kolorową wodę, ale wody nie ubywa nic, nawet po kilku godzinach pracy. Normalnie czarna magia. Ciągnik moc ma. Wczoraj siałem agregatem biernym z Famarolu 3m (struna+2rzędy kultywator+Packer) + Poznaniak 3m na hydropaku. Kawałki mam nieduże, ale rozrzucone. 1,5ha kawałek robię tym zestawem w 1godz, jak zawracam na hamulcach to potrafię zejść do 45minut. (2 szosowa i 1900 obr)

 

Proszę o ew. wskazanie, którędy może iść olej do wody? Jeżeli by była tuleja przerdzewiała, to by woda poszła do oleju. A tak nie jest.

Miał ktoś podobny przypadek? Olej jest czysty w misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

Witam - w naszym 1614 pojawił się podobny problem - w trakcie pracy na polu (dostał mocno bo z talerzówką chodzi) pojawił się olej w płynie chłodniczym - ale po przyjechaniu na zakład olej jakby znikł (nie ma go w chłodnicy) - w oleju wody nie ma a płynu chłodniczego ani nie ubywa ani nie przybywa - moje pytanie co się dzieje i jak z tym sobie poradzić ?? - czy wyżej wspomniana wymiana chłodniczki oleju silnikowego pomoże ?? - bo domyślam się ze poprostu gdzieś w chłodniczce zrobiła się dziórka i układ chłodzenia zassał trochę oleju z chłodniczki

 

z góry dzięki za pomoc


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

Witam - w naszym 1614 pojawił się podobny problem - w trakcie pracy na polu (dostał mocno bo z talerzówką chodzi) pojawił się olej w płynie chłodniczym - ale po przyjechaniu na zakład olej jakby znikł (nie ma go w chłodnicy) - w oleju wody nie ma a płynu chłodniczego ani nie ubywa ani nie przybywa - moje pytanie co się dzieje i jak z tym sobie poradzić ?? - czy wyżej wspomniana wymiana chłodniczki oleju silnikowego pomoże ?? - bo domyślam się ze poprostu gdzieś w chłodniczce zrobiła się dziórka i układ chłodzenia zassał trochę oleju z chłodniczki

 

z góry dzięki za pomoc

napewno pomoże,można wymienić sam wkład, ale często też obudowa aluminiowa ma ubytki i wymiana samego wkładu może nic nie dać,miałem taki przypadek że wymieniłem same uszczelki i było git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Pomoże albo nie pomoże jeżeli wina leży po stronie chłodniczki to pomoże, proponował bym wyłączyć chłodniczkę z obiegu wody i zobaczyć czy na odłączonych krućcach pojawia się olej, jeżeli się pojawia to wina chłodniczki. Wtedy wymiana wkładu, uszczelek lub aluminiowego korpusu jak wspomiał przedmówca.

 

Pomoże albo nie pomoże jeżeli wina leży po stronie chłodniczki to pomoże, proponował bym wyłączyć chłodniczkę z obiegu wody i zobaczyć czy na odłączonych krućcach pojawia się olej, jeżeli się pojawia to wina chłodniczki. Wtedy wymiana wkładu, uszczelek lub aluminiowego korpusu jak wspomiał przedmówca.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

dzieki za odpowiedzi

 

a czy jest jeszcze jakieś inne podejrzenie skąd się olej mógł wziąść ??

 

wyżej czytałem o uszkodzonej tulei cylindrowej ale wtedy woda poszła by także do oleju w misce olejowej wiec to wykluczam

 

PS

 

@Lukasz1 - operator odkrecił korek chłodnicy poprostu


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Napewno chłodnica oleju którego ciśnienie w wymienniku jest duże i wystarczy małe pęknięcie przeciska olej do wody wymień wymiennik ciepła i uszczelki a powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Zapytałem bo mógł się pomylić w swojej ocenie co do zawartości oleju w układzie chłodzenia. Skoro po dojechaniu na warsztat olej w płynie znikł, oleju nie ubywa ani nie przybywa, to mógł po prostu się pomylić. Spróbuj dalej obserwować całą sytuację i to co się dzieje z ciągnikiem. Może to tylko błąd w ocenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Oleju w silniku nie ubywa bo do płynu przedostaje sie bardzo mała jego ilości ,z tego samego powodu nie widać go gdy wypniesz przewody wodne z wymiennika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Witam

 

Ja u siebie problem oleju w wodzie rozwiązałem odpinając chłodniczkę. Teraz jest OK. A tak na marginesie bez tej chłodniczki silnik wcale się nie przegrzewa. W sumie to chyba nie będę jej naprawiał.

Tylko mnie zastanawia to że teraz jak są odpięte węże wodne to nie widzę by z niej olej kapał, lub lał sie pod ciągnik - teraz oleju w wodzie nie mam, ale przecież by kapało z niej (z króćca wody).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Oleju w silniku nie ubywa bo do płynu przedostaje sie bardzo mała jego ilości ,z tego samego powodu nie widać go gdy wypniesz przewody wodne z wymiennika.

 

Co fakt to fakt, ale jest jeszcze inna możliwość która wymaga wymontowania chłodniczki i w krućiec wodny puszczamy powietrze a drugi zatykamy, w kanały olejowe wlewamy wodę (lub całość zanurzamy w niej)i wtedy powinno już pokazać.

 

Jak pisze poprzedni po wypięciu problem znikł a kapania nie widać, świadczy to o znikomym uszkodzeniu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Witam

W zeszłym roku pokazał mi się olej w układzie chłodzenia. W chłodnicy robi się na korku maź, a po spuszczeniu wody widać go w wodzie. Na wiosnę przed sezonem odłączyłem wymiennik ciepła (chłodniczkę oleju) i dalej robi się maź w chłodnicy i widać olej w wodzie po spuszczeniu.

 

O dziwo z odłączonych od układu chłodzenia króćców wymiennika - nie leci olej, więc raczej wymiennik szczelny. Myślałem że te kilkanaście wymian wody w sezonie wypłukało by ewentualny olej, który mógłby się dostać do ukl. chłodzenia z wymiennika.

 

Dodam jeszcze że na wiosnę robiłem kapitalny remont głowicy w zakładzie naprawczym i oczywiście nowa uszczelka pod głowicą.

 

Którędy więcej może się olej dostawać do układu chłodzenia? OLEJ CZYSTY, WODA NIE DOSTAJE SIĘ DO OLEJU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj