dzarjan8111

Jaką uszczelke pod głowice?

Polecane posty

dzarjan8111    265

jaka uszczelka powinna byc zastosowana przy doładowanym silniku (ursus 1012) ? wszystkie kanały wodne do głowicy otwarte? czy też zamknięte ?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Pewnie wszystkie otwarte moj zetor 6 cyl.+turbo mial polowe kanalow wodnych zaslepionych poprostu nie byly wyciete w uszczelce tak zalozyl poprzednik jak ja przegwizdalo to kupilismy nowa wszystkie kanaly juz wodne byly wyciete i teraz jest super nie grzeje sie ani nic sie znim zlego nie dzieje. Lepiej pomysl o jakiej grubosci wezmiesz uszczelke bo my stalismy przed wyborem 1,5 byla i chyba 1,2. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

u mnie to samo było co u kolegi Gani43 a kupiliśmy ze wszystkimi otworami wyciętymi i nie ma żadnych problemów a wcześniej trochę roboty w polu i temperatura na 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

U mnie w 1014 byly wszystkie otwory zamkniete i nic sie nie dzialo a to ze lapal u BUSTED temperature to moglabyc wina termostatu u mnie maksymalnie woda dovhodzila do 80 nie wazne w jakich warunkach pracowal a teraz zmienialismy na nowa i ta ma juz wszystkie kanaly otwarte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

wina termostatu nie była bo zmienialiśmy dwa razy a po zmianie uszczelki temperatura dochodzi do 60 z termostatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    265

to trzeba brac z otwartymi a jesli o grubosc chodzi to 1,2 bo ta 1,5 pisze zeby brac jesli tłok wystaje ponad powierzchnie bloku w gzp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Pamietaj ze jak wezmiesz 1,2 i przykrecisz glowice to ona napewno sie troche scisnie i zmieni wymiary u mnie zaden nie wystawal ponad powierzchnie bloku i zalozylismy 1.5 i super jest. Ja polecil bym ci ta 1.5 ona sie sciesnie i bedzie dobrze siedziec. Jak kupujesz podkladke ta duza pod glowice to kupuj z silikonem to znaczy ona jest juz wysmarowana czerwonym sylikonem wokol kanalow jak ciagnik zlapie temperature to odrazu sie dobrze zaklei. Po wymianie podkladki umnie i przy ponownej regulacji zaworow to normalnie nie ten ciagnik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Tak swoją drogą może ktoś wie poco są produkowane uszczelki z nie powycinanymi wszystkimi otworami??

Kiedyś w 1614 miałem uszczelkę tylko z dwoma wolnymi kanałami i wydaje się że wtedy bardziej się grzał.

Co do grubości uszczelki wiem że w silnikach deutza grubość jest bardzo ważna i tam podkładka standardowa jak ma 1mm to silnik niema mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Prawda Deutz musi byc dobrze zrobiony starannosc itp. A takie uszczelki moze sa robione z oszczednosci powinna byc tansza. moze tez jest taka sprawa ze jak jest mnie otworow w uszczelsce to jest bardziej wymuszony obieg wody. Moze na zime jest to dobre zeby zagrzac maszyne Nie wiem sam A Ty co sadzisz o tym leszekd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Jak gdzieś już pisałem spotkałem się z gościem w sklepie i kupowaliśmy uszczelki pod głowicę pod 1004 ten sam rok i każdy z nas wyszedł z inną uszczelką. Więc teorii jest kilka, miałem też założoną uszczelkę z wszystkimi otworami jak i częścią otworów wodnych jak wyrzucał wodę na części otworów tak samo i na wszystkich otworach też.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Jak wybija wode to znaczy ze gdzies dostaje kompresje na kanaly wodne. I nic ztym nie robisz zeby tak sie nie dzialo ? Moze trzeba glowice na magnesowce poprawic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Przyczyną był za nisko idący przewód pomiędzy chłodnicą a wymiennikiem ciepła (chłodnicą olejową).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Wiem ze jak woda jest w oleju to najlepiej jest sprawdzic na poczatku wymiennik bo latwiej i mniej pracy przy tym jest. Niz przy zdejmowaniu glowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

Tak swoją drogą może ktoś wie poco są produkowane uszczelki z nie powycinanymi wszystkimi otworami??

Kiedyś w 1614 miałem uszczelkę tylko z dwoma wolnymi kanałami i wydaje się że wtedy bardziej się grzał.

Co do grubości uszczelki wiem że w silnikach deutza grubość jest bardzo ważna i tam podkładka standardowa jak ma 1mm to silnik niema mocy.

 

mi sie wydaje że ursusy z takimi uszczelkami szły do zimnych krajów aby silniki były dogrzane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalkaca    0

Przyczyną był za nisko idący przewód pomiędzy chłodnicą a wymiennikiem ciepła (chłodnicą olejową).

 

możesz powiedzieć coś więcej na temat związku wyrzucania uszczelki pod głowicą a wymiennikiem (chłodnicą oleju)

 

Przyczyną był za nisko idący przewód pomiędzy chłodnicą a wymiennikiem ciepła (chłodnicą olejową).

 

Sadek czy możesz powiedzieć coś więcej na temat związku wyrzucania uszczelki pod głowicą a wymiennikiem (chłodnicą oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradS97    0

Witam, jestem nowy na tej stronie i szczerze jeszcze nie wiem do końca jak co działa :D a teraz bardziej konkretnie, mam ursusa 1614 '89r w 2011 roku został przeprowadzony remont silnika i od tego czasu jest nieustający problem z uszczelką pod głowica. Kilka dni temu poszła 3 uszczelka od remontu, zdarza się to co 300-400 mth ( ciągnik nie pracuje dużo). podejrzewamy że są za nisko osadzone tuleje. czy ktoś może powiedzieć coś na ten temat ? wolałbym rady kogos kto miał z tym do czynienia. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

A głowica była regenerowana i planowana?Może być odkształcona płaszczyzna bloku.Albo nie dokręcasz tak jak trzeba tylko przez rurę.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Miałem podobny problem w 1224, a kuzyn w 1614. Po pierwsze kupić dobrą uszczelkę, ja kupiłem z Zetora, taką niezbyt ciekawie wyglądajacą ale już nie było problemu.

I druga bardzo ważna sprawa, tych silników, jaki i żadnych, nie wolno gasić od razu po ciężkiej pracy, musi pochodzić z 5-10 minut na wolnych obrotach,żeby lekko ostygł i wtedy można go zgasić.

To teżmoże być przyczyną wywalającej uszczelki, kuzyn tak zaczął robić i problem znikną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tuleje mogo byc zanizone . Uszczelki w sklepie są slabo wykonane . Trzeba zlecic wykonanie uszczelki firmie z warszawy . Wykonujo oni uszczelki do wszelkich pojazdow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradS97    0

głowica 2 razy była zakręcana przez mechanika kluczem dynamometrycznym, a ostatni raz była zakręcona po prostu rurą :) to że nie wolno od razu gasić to wiem. chciałbym jeszcze zaznaczyć że przed remontem nie było żadnego problemu z tym silnikiem, chodził tak jak wyszedł z fabryki. No i dzięki wszystkim za rady będziemy próbować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Zobacz czy rant którejś tulei nie ma wżeru .

Nie dokręcaj rurą bo ci szpilki z bloku wyskoczą , lepiej dokręć na rozgrzanym motorze a potem po 50 mtg .

Dobrze by było gdybyś wiedział jaka była założona uszczelka przed tym remontem , bo tam jest w pip kombinacji grubsze cieńsze z otworami albo bez .

Nigdy do końca nie wiem które lepsze czy te z otworami czy te zaślepione mogłoby to być opisane w instrukcji napraw ale tam cisza zresztą silnik czeski to co ma być w polskiej instrukcji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradS97    0

a czy ktoś z was przy remoncie silnika, mam na myśli wymiane tuleji, stosował podkładki pod tuleje ? jeśli tak to z jakiego to stosuje się materiału i jakiej grubości ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj