Kanuni5125

Długość przewodów do wtrysków

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kanuni5125    0

U mnie w szkole spieraliśmy się ostatnio czy przewody w Ursusie C-360, te od pompy do wtyskiwaczy są jednakowej długości czy nie? Czy mogą być różnej? Jak to jest bo u nas są zdania podzielone <_<

Edytowano przez Kanuni5125

URSUS C - 328 POTĘGA MOCY
Nie ma że nie da rady, gaz do końca i musi iść !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kanuni5125    0

Ja też jestem takiego samego zdania :D A jak to sie tyczy np. innych ciągników też jest tak samo że wszystkie przewody sa jednakowej długości?


URSUS C - 328 POTĘGA MOCY
Nie ma że nie da rady, gaz do końca i musi iść !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Też tak samo.W 912 przewody mają długość np,30 cm a w 1222 mają 40 cm każdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

poprzednik ma rację, bardzo dobrze to widac w mtz, te przewody które maja bliżej do wtryskiwaczy są pozawijane w kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie koledzy że wiecie że wszystkie przewody są tej samej długości to może ktoś uzasadni dlaczego tak powinno być. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

może ja :D więc pompa daje określoną dawkę paliwa bardzo mało a za to dokładnie i każda sekcja tyleż samo do wtrysków połączonych przewodami które dzięki temu że są takiej samej długości nie spowodują różnicy ciśnienia na końcówkach (które też muszą być jednakowo ustawione) jakoś tak

 

To z teorii bo z praktyki w 7211 mam jeden przewód z 360 o 3-5 cm krótszy jako że tych nie mogę dostać i chodzi :P ale jak to ma się do ustawienia pompy (jakby wszystkie te same były :huh: (krótsze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Wydaje się że ciśnienie będzie zawsze takie same tylko czas w jakim paliwo pokonuje drogę od pompy do wtryskiwacza będzie inny, co by skutkowało błędnym początkiem wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

chodzi i o czas i o ciśnienie, układ zasilania to bardzo dokładna instalacja, czas może ułamki sekund ale są ważne a spadki ciśnienia równiez zależą od długości przewodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Generalnie im krótszy przewód tym lepiej, dlatego Deutz stosował osobną pompę wtryskową dla każdego cylindra(max skrócenie przewodu). Dalszym rozwinięciem tej idei jest pompowtryskiwacz, który całkowicie wyeliminował przewód wysokiego ciśnienia(a więc zachodzące w nim niekorzystne zjawiska falowe), co pozwoliło na zastosowanie większych ciśnień, rzędu 1600-2000 amtosfer(podobno testowano pompowtryskiwacze pracujące przy ciśnieniu 5 000 atm :blink: ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi tu o zjawisko ściśliwości płynów. dlatego przewody wysokiego ciśnienia mają jednakową pojemność czyli długość ażeby dawka paliwa była jednakowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Chodzi również o zjawisko rozciągliwości przewodów wysokiego ciśnienia. Kiedyś naukowcy pracowali nad wykorzystaniem tego zjawiska do pomiaru prędkości obrotowej silnika wysokoprężnego. Dzisiaj w silnikach z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, na jednym z wtryskiwaczy, można zauważyć czujnik prędkości obrotowej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj