Zaloguj się, aby obserwować  
mariusz12345

turbosprężarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Czy przy zetorze forterra 11441 to normalne ze kapie olej z turbiny lekko,sprawdziłem luzów żadnych nie ma na wirniku turbiny.A i przy odpalaniu na zimnym silniku nie łapie na wszystkie tłoki i mocno dymi po odpaleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

to jasne że nie jest to normalne turbina nie może dawać oleju. Jakie masz ciśnienie oleju?? Ja tak 1 turbine kiedyś zepsułem bo było za wysokie.

To jest podstawa ciśnienie. Na jakim paliwie jeździsz?? pali od razu czy musisz długo kręcić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

kolego nie mam takiego ciągnika ale kapanie oleju to nie jest normalny obiaw. może poszły pierścionki na którymś tłoku? a czy jak się trochę rozgrzeje to chodzi równo czy trochę telepie. zobacz jak zapalisz ciągnik to poluzuj kolejno przewody od wtrysków przy pompie jeżeli wszystko jest dobrze to po poluzowaniu każdego przewodu ciągnik powinien zmieniać warkot jeżeli nie zmieni to prawdo podobnie uszkodzony wtryskiwacz. i wtedy też olej będzie dostawać się do komory spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jak kapie olej z turbiny to jest ona załatwiona może być przytarta i luzów nie wyczujesz ale turbina widać koniec może być tym objawem że jak dodajesz gazu to właśnie pali olej to że nie łapie na wszystkie gary to może być świeca żarowa spalona i dlatego nie łapie na jednego tłoka tylko na 3 gdy się rozgrzeje 4 to złapie. najpierw to bym sprawdził ciśnienie oleju ewentualnie kompresje ale jakby poszły pierścienie to odmą by walił olej boraczej niemożliwe aby olej szedł z kolektora ssącego na turbine. możliwe że jednostka kwalifikuje się do remontu. napisz ile motogodzin a co do turbiny to jak zapalisz to 2-3 minutyna jałowym ma chodzić a po skończonej pracy też ma tyle pochodzić aby olej schłodzić w turbinie jak wyłączysz to olej nie krązy a wysoka temp w turbo go spieka i wytrąca się węgiel który rysuje wirującą ośke i olej od smarowania dostaje się do spalin. niestety te jednostki nie cieszą sie trwałościa tak jak w 5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Co do nierównego odpalania, to sprawdź luzy na zaworach i wtryskiwacze. Te kilka minut wyczekiwania, to przesada i nie tyle chodzi o wystudzenie , a wyhamowanie-spowolnienie turbiny. Kapanie z turbiny w spoczynku nie jest dobrym sygnałem o jej stanie. Bardziej miarodajnym będzie jednak zużycie oleju przez silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to że poczekasz aż turbina ci wychamuje to zamało bo ona jest jeszcze gorąca i przypiecze sie olej a później takie są efekty że zaczyna olej brać i jest do naprawy w zamiarze producenta turbina powinna przeżyć silnik wujek ma w 1634 ponad 8tyś mtg a turbina nie wykazuje żadnego zuzycia. Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach jeżeli są już przedmuchy to niestety remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

To ile czasu studzić zależy od tego czy przed zatrzymaniem silnik chodził obciążony(wtedy trzeba ją studzić), po spokojnej jeździe wystarczy wyhamowanie turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj