Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Case 956XL, 1056XL


48 odpowiedzi na ten temat

#1 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 29 grudzień 2010 - 09:09

Case 956XL, 1056XL witam. Jak w opisie. Niedługo bede przymierzał sie do zakupu ciagnika i możliwe ze bedzie to case właśnie. Na co zwrócić szczególna uwagę przy oględzinach???jak go posprawdzać przed zakupem?? czy większa moc modelu 1056xl wynika ze zwiększonej dawki paliwa niz w 956xl??i pyt z innej beczki do czego pokrętło na lewym błotniku, chyba od podnosnika ale dokładniej??pozdrawiam i dziekuje za wszystkie sensowne odpowiedzi
  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#2 oskarus

oskarus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 29 grudzień 2010 - 16:15

Case 956XL, 1056XL Witam,
wiem tylko, że seria 1255 to 1055/1056 z turbiną. Ale czy silnik z 955/956 jest taki sam jak 1055/1056 nie wiem. Patrz na napęd czy się załącza i rozłącza.
Czy biegi mają prowadzenia, tzn czy nie ma loterii. Czy cięgna równo bez skoków podnoszą i opuszczają. Na zgaszonym silniku nie opuścisz.
Czy biegi wchodzą bez zgrzytu. Wiadomo, żeby nie kopcił i nie podciekał. Czy przód nie ma za dużych luzów. No i żeby cena była ok:)
Generalnie bolączka Case'ów to załączanie przedniego napędu. Elektrozawór/cewka kosztuje 1300zł.
  • 0

#3 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 29 grudzień 2010 - 19:43

Case 956XL, 1056XL Sam posiadam 845xl- podobna konstrukcja więc co nieco mogę pomóc
Pierwsza rzecz to silnik:
1. Teraz mamy zimę i najlepiej to sprawdzić jak pali- powinien od razu załapać. Jeżeli jednak nie to możesz cenę zbijać bo problem może być w przewodach paliwowych (wystarczy wymienić te tandetne przewody w pancerzykach) lub pompce (tu możesz ja wymienić lub zastosować tańszą rzecz jak takie coś na przewód żeby paliwo się nie cofało). Gorzej jak pompa paliwowa padła
2. Czy na kolektorze wydechowym oleju nie ma
3. Na pewno końcówki wtryskiwaczy do wymiany- tu to głowę dam uciąć B)
4. Czy odmą nie bije spalinami (najlepiej na max rozgrzanym silniku), itd.
Hydraulika:
1. Pierwsza i podstawowa sprawa: "Sprawdź po odpaleniu (ok.5min) czy nie wywala wylotem oleju (no chyba że jest mało) lub wyjmij bagnet i zobacz czy się nie pieni!!!!!!!!!!!
2. Czy lekko wspomaganie chodzi ale to już na nagrzanym oleju hydraulicznym
Podnośnik:
Jest jedna i najważniejsza rzecz czy "nie faluje" na "pozycji" (oczywiście na nagrzanym oleju hydraulicznym)- ale jeśli nie będziesz jej używał np. do opryskiwacza to jest ona nie potrzebna, gorzej jest jak jest olej nagrzany a ty chcesz sam podczepić np. pług z kabiny
Pokrętło o które się pytałeś służy do przełączania między "pozycja" a "pływaniem" (coś jak siłowa i normalne). A jak korzystać to za dużo trzeba się zagłębiać- przydało by się zdjęcie by to opisać
Skrzynia biegów i przedni napęd
1. Czy nie wchodzą pod zgrzytem ale też czy nie wchodzą opornie (zwłaszcza rewers)
2. Czy półbieg działa
3. Czy hamuje na oba koła (najlepiej sprawdzić zwolnice czy olej nie jest czarny lub na dnie nie ma opiłków lub srebrzystego szlamu)
4. Przedni napęd czy wogulę działa i czy na skręconych kołach przy załączonym napędzie nie podskakuje

Może o czyś zapomniałem a jak sobie przypomnę to napiszę. Jak by co pytaj :)
  • 0

#4 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 29 grudzień 2010 - 22:16

Case 956XL, 1056XL kolego @macin87 a gdzie znalesc bagnet od oleju hydrauliki zeby zobaczyc czy sie nie pieni??w tych case jest revers , wedlug konedata nie ma.a od czega sa dwie dzwignie po prawej stronie siedzenia z takimi kółeczkami na wajchach wykrzywionych??w jednym widzialem dwie w innym jedna tylko. rozumiem ze po prawej stronie siedzenia znajduje sie hamulec reczny....przy dzwigni od podnosnika jest chyba tez jakies pokretlo..do czego sluzy??hamulec tylko na 2 koła a nie na 4 tak??
aaaa ii czym sie zalącza przedni naped??
od pólbiegów to która wajha??ta przy kierownicy po prawej stronie??


i jeszcze co myslicie o tych egzemplarzach:
http://allegro.pl/ca...1382476069.html
http://allegro.pl/ca...1379792454.html
http://otomoto.pl/ca...-xl-A28731.html
http://allegro.pl/ci...1382255248.html

Edytowany przez kpiotr, 29 grudzień 2010 - 22:28.

  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#5 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 30 grudzień 2010 - 21:02

Case 956XL, 1056XL Znalazłem więc swoja instrukcje która ułatwi wyjaśnianie (tylko uwzględnij to że jest to do ciągników 743xl,745xl,845xl,856xl)
http://www.fotosik.p...bef3058f0f.html
1. Sprzęgło WOM
7. Ręczny
13. blokada napędu (w moim przypadku 4x2)
14. półbieg- i tu występowały dwa rodzaje jak w linku: http://www.fotosik.p...8adcec2ce7.html - różnica między nimi to że nie ma tu połówki czyli 50% przełożenia (masz albo 70% albo 20%) różnią się też że jedna z nich nie posada położenia neutralnego
15. Dźwignia od załączania przedniego napędu (mechaniczna ale może być elektrohydrauliczna)i tu jak masz mechaniczny to hamulec na 2 koła chyba że masz załączony napęd w tym czasie masz na 4 a jak elektrohydrauliczny to już na 4
17. WOM zależny/niezależny
25. Dźwignia rewersu ma 3 położenia: 1.żółw i 2.zając do przodu i jedno położenie 3.tył
26. Biegi główne
I teraz tak jak oglądałem wiele tego typu ciągników to dźwignie biegów w niektórych były odwrotnie 26 był rewers a 25 biegi główne (ja mam jednak rewers 25 i jest dobrze zwłaszcza w ładowaczu ale i w polu jest lepiej bo głownie to tego się używa). Było też że dźwignie biegów były umiejscowione nie w boku podłogi a w miejscach dźwigni hydrauliki ( z przodu) a dźwignie hydrauliki były przeniesione obok dźwigni wom (z tył)
28,29,30. sterowanie podnośnikiem
32. dźwignie hydrauliki zew.

Teraz gdzie sprawdza się olej hydrauliczny http://www.fotosik.p...0401c0c5cd.html
1. Jeśli posiada dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego (zdjęcie "figure 84a, bagnet pod nr 1)
2. jeśli nie posiada zbiornika (zdjęcie 84, bagnet pod nr 1)

Jeszcze pewnie zechcesz żeby wyjaśnić sterowanie podnośnikiem. A więc tak http://www.fotosik.p...ae0a9d5754.html
Na załączonym obrazku "figure 42a" mamy dwie dźwignie i pokrętło.
1. Pierwsza funkcja pływająca np do pługa- aby ją używać pokrętło (nr2) trzeba ustawić strzałeczką na taki "pług" (jeśli brak rysunku to do przodu ciągnika) następnie używamy tylko dźwigni 3 (3c opuszczone na max, 3b funkcja nie działa w tym ustawieniu działa tak samo jak 3c, 3a podniesione na max, 3x funkcja pośrednia służy do tego jak chcesz aby narzędzie zawieszone na TUZ-ie jeszcze wolniej opadało niż miałeś ustawione lub odwrotnie żeby podnośnik wolniej podnosił)
2. Druga funkcja "pozycja" (jeśli chcemy ustawić sobie w dane położenie narzędzie zawieszone na TUZ-ie)- aby ją używać ustawiamy pokrętło strzałką na znaczek takiego ramiona podnośnika (jak brak rysunku do tył). Teraz wyższa szkoła jazdy żeby to wytłumaczyć pisząc ;) Dźwignia nr 1 służy do ustawienia danej wysokości. Ustawioną już dźwignią nr1 przechodzimy do dźwigni nr 3 i jeżeli dźwignia jest w pozycji 3c mamy to samo co w funkcji pływającej czyli opuszczone na max i podnośnik chodzi góra-dół, jeżeli przesuniemy dźwignie w pozycje 3b podnośnik ustawia się w takiej pozycji jaką ustawiliśmy ma dźwigni nr1, jeżeli dźwignie 3 przesuniemy w pozycje 3a mamy podnośnik podniesiony na max
3. Funkcja mieszana ale na co ona to ja do tej pory nie wiem
  • 0

#6 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 31 grudzień 2010 - 17:42

Case 956XL, 1056XL dzieki wielkie za to obszerne wyjasnienie. bardzo mi to pomoglo. interesuje mnie jeszcze co to za wajha z nr 19 po prawej stronie kierownicy??reczny gaz??o ile jest wogole w tych coagniakach
  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#7 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 31 grudzień 2010 - 22:00

Case 956XL, 1056XL Tak to ręczny gaz
  • 0

#8 Pawel6610

Pawel6610

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kościelec
  • Zainteresowania:Rolnictwo itp;)

Napisany 31 grudzień 2010 - 22:13

Case 956XL, 1056XL O ile się nie myle to chybna gaz ręcczny, a co do modeli Casa to świetna seria. Wujek ma 1056xl z turbiną i jest świętny, ma go dwa lata, narazie żadnej awarii i jak nim jeździłem to cenie komfort bo jest bardzo wygodny i w miare mało pali a ma dużą moc a co do części to są dostępne!

Edytowany przez Pawel6610, 31 grudzień 2010 - 22:17.

  • 0

#9 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 13:15

Case 956XL, 1056XL aaaaaaaaaaaaaaaaaha.co tu was jeszcze podpytac...aaa ta szyba z tyłu na dole za siedzeniem to uchylna jest???a predkości wałka to jak dokładnie sie ta dzwignia po lewej zmienia???
  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#10 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 01 styczeń 2011 - 13:45

Case 956XL, 1056XL

O ile się nie myle to chybna gaz ręcczny, a co do modeli Casa to świetna seria. Wujek ma 1056xl z turbiną i jest świętny, ma go dwa lata, narazie żadnej awarii i jak nim jeździłem to cenie komfort bo jest bardzo wygodny i w miare mało pali a ma dużą moc a co do części to są dostępne!

Szczerze szału on nie robi zwłaszcza hydraulika (mało wydajna- podnośnik jak na moje wymagania wolno podnosi tak samo z ładowaczem- chociaż siłę w udźwigu to on ma aż za dużą jak na tak mały ciągnik) i skrzynia (gdyby to była 16/16 to bym nie dyskutował ale 16/8 przy 80km ciągniku szału nie robi :D )

Ta szyba jest uchylna (u mnie w tym roku pech chciał że ją zbiłem (ach ten młotek :D ) i mam teraz na stałe a wymiarami pasuje tylna od c-330 :D )
Co do WOM-u to aby go włączyć zaciągamy dźwignie nr 1 do siebie (to jest normalne sprzęgło tak jak drugi stopień w c330) a następnie przesuwamy dźwignie 17 do siebie (zależne) lub od siebie (niezależne). Po wybraniu znowu spuszczamy dźwignie nr 1 do poprzedniego momentu. Wybór prędkości wałka w moim przypadku polega na tym że z tył mam dwa wałki jeden jest 540 a drugi 1000obr./min
  • 0

#11 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 14:25

Case 956XL, 1056XL a w czym ta skrzynia 16/8 jest zla??ze mniej biegów do tyłu??przeciez do tyłu i tak zbyt szybko nie da sie jechac
w 845zl masz przepływ hydrauliki 33l a w 956 i 1056 jest o 10 wiecej czyli 43/44l/min takze pewnie roznice czuc

Edytowany przez kpiotr, 01 styczeń 2011 - 14:31.

  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#12 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 01 styczeń 2011 - 14:50

Case 956XL, 1056XL Jak kupisz i popracujesz w polu pogadamy. Mam średnie i ciężkie gleby-jak to glina- czasami trzeba jechać na żółwiu na 4 a wtedy masz najszybszy wsteczny :D . W TUR-ze tez rewelacji nie ma
Co do hydrauliki to dane są prawdziwe ale podziel wydajność na 2 bo są dwie pompy :D . W 845 ma wzmacniany podnośnik- dodatkowy siłownik- pompa na hydraulikę ma ok.15l ale wystarczy odłączyć dod. siłownik i podnośnik szybciej podnosi- proste i logiczne :D
Co do 1056 to on ma silniejszy podnośnik czyli większej średnicy siłowniki i te ok.20l ... i chyba więcej nie muszę pisać :)

Edytowany przez macin87, 01 styczeń 2011 - 14:52.

  • 0

#13 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 18:51

Case 956XL, 1056XL moze i racja masz . talerzował u mnie kolega zetorem 9245 talerzówka 3.2m i podnosil mu nawet przyzwoicie jak dla mnie a wydajnosc hydrauliki wedlug konedata.net ma 43l/min czyli jak Case.a nie ma regulacji szybkosci podnoszenia w case??
patrzyłem po dancyh tech np reno 106.14 104.13 zetora ZTS , Same explorer II to wydajnosc prawie taka sama wszedzie, wtedy moze taka mysl techniczna byla

Edytowany przez kpiotr, 01 styczeń 2011 - 18:55.

  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#14 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 01 styczeń 2011 - 20:56

Case 956XL, 1056XL Jak dobrze trafisz przy wyborze ciągnika trafi się może w nim opcja z pompą 11ccm+8ccm a nie jak standardowo 8ccm+8ccm

Nie ma regulacji szybkości podnoszenia jest tylko regulacja szybkości opuszczania

Akurat patrze teraz to te z tych lat ciągniki: same,renault, deutz maja większe pojemności geometryczne niż case

Edytowany przez macin87, 01 styczeń 2011 - 21:00.

  • 0

#15 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 21:40

Case 956XL, 1056XL a gdzie te poj geometryczne mozna znalesc?na konedata??
to mowisz ze denerwujace jest to podnoszenie...ja tez z natury szybko robia zawsze i jak cos za wolno chodzi to mnie wkurza.a z tymi biegami do tyłu to np jak orzesz czy siejesz i na koncu pola cofasz to trzeba duza gazy dawac zeby sie w miare ruszal??
  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#16 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 02 styczeń 2011 - 21:19

Case 956XL, 1056XL Producenci pomp podają pojemność geometryczną
Jak będziesz u sprzedawcy to sobie dobrze pojeździj i zobaczysz czy ci odpowiada prędkość czy nie- może ja mam duże wymagania :lol:
  • 0

#17 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 03 styczeń 2011 - 19:18

Case 956XL, 1056XL z tymi biegami do tyłu ze za mało to jak to wyglada w praktyce???jaka jest ich słaba strona??za wolno cofa?
  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#18 oskarus

oskarus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 03 styczeń 2011 - 22:20

Case 956XL, 1056XL Witam,
Case 1056 to ciekawy traktor na pewno mocniejszy od Ursusa 1224 jeśli idzie o hydraulikę, siła ciągu porównywalna.
Skrzynia faktycznie, mało przełożeń chociaż jest żółwik/reduktor to pomaga.
Wada, to niski komfort na szosie/asfalcie. Traktor wpada w drgania, podskakuje. I mój Case nie jest wyjątkiem.
Na przodzie mam ponad 300kg obciążenia nie wiele pomaga. Zresztą w CASE 5130 jest podobnie.
Załączanie wałka jest kłopotliwe. Woda wlewa się do kabiny, wadliwa konstrukcja wlotów powietrza.
Z kolei w Case 5130 zasysa powietrze za kabiną, zasysa kurz. W sumie drobiazgi.
Ciekawa maszyna, chociaż w Deutz'ach siedzi się lepiej.
Do transportu ten traktor to przygoda:)
  • 0

#19 jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 03 styczeń 2011 - 23:32

Case 956XL, 1056XL Pierwsze słyszę żeby woda wlewała się do środka, możesz to dokładniej wytłumaczyć. Masz właściwe ciśnienie w oponach, czy nabite za dużo że podskakuje. Pytam bo do tej pory nie zetknąłem się z takimi opiniami na forum.
  • 0

Google AgroFoto Ads Case 956XL, 1056XL

  • Reklama google
Dzisiaj, 08:46
  •  

#20 kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • 800146
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 04 styczeń 2011 - 14:04

Case 956XL, 1056XL ja tez nie slyszalem do tej pory o niczym takim,,, moze nieszczelnosc spowodowana latami daje o sobie znac.a co do drgan to moze poduszki kabiny sa do wymiany albo wina opon... no bo co innego mogloby powodowac takie drgania..samochod jak ma zle kola wywazone to tez cala sie trzesie przy wiekszej predkosci

Edytowany przez kpiotr, 04 styczeń 2011 - 14:07.

  • 0
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel



Dodaj odpowiedź



  



Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s