Skocz do zawartości

Zdjęcie

alternator


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share anchitz

anchitz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2010 - 16:29

alternator witam czy ktoś wymieniał pierścienie ślizgowe w alternatorze jeśli tak poproszę o komentarz dzięki-pilne

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
alternator Dzisiaj, 03:34
  •  

#2 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 28 grudzień 2010 - 17:30

alternator myślę że nie warto samemu,można uszkodzić,za parę złotych wcisną,kupione u nich wciskają bezpłatnie.nie wiem jaki alternator,budowa jest różna,niekiedy bez specjalistycznych narzędzi nie rozbierzesz.

#3 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 28 grudzień 2010 - 18:01

alternator Napisz jaki typ alternatora, od jakiej maszyny i jakiej mocy

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#4 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 grudzień 2010 - 21:30

alternator No nie wiem czy takie parę złotych. Same pierścienie nie są drogie, ale mi kiedyś zarządali 50 zł za wymianę w A 124, więc ich wyśmiałem. Jednak samemu jak najbardziej się opłaca.

Edytowany przez Elektrotechnik, 03 styczeń 2011 - 17:21.


#5 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2010 - 18:40

alternator Jeśli ktoś ma dostęp do tokarza to można stoczyć stare do pewnego momentu, bardziej ten ostatni(przy końcu wałka), a następnie wytoczyć pierścionki które się na nie włoży, najlepiej jedno np. wałek schłodzić a pierścionki nagrzać, po wyrównaniu temperatury zacisną się.

#6 Share anchitz

anchitz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2011 - 07:28

alternator Dzięki wszystkim za pomoc w sprawie wymiany pierścieni w alternatorze, wymiana z pierścionkami 70zł.Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
alternator Dzisiaj, 03:34
  •  

#7 Share dyszel

dyszel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 13 styczeń 2011 - 11:18

alternator Witam

Możliwe, że to off-top ale co tam. Czy może ktoś coś napisać na temat alternatorów dostępnych na allegro, chodzi mi o alternator dedykowany do C-360. Wypatrzyłem niedrogi z regulatorem 70A.. zaskakująco niska cena. Czy to ściema ? Wklejam nr aukcji (nie wiem czy na tym forum można linki wpinać): przedmiot nr 1398994423. Proszę o pinie, recenzje, być może ktoś posiada takie "cacuszko". Z góry dziękuje.

pozdrawiam
Dyszel

#8 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 13 styczeń 2011 - 13:22

alternator Było o tym alternatorze na forum chyba ze 100 razy.
Awaryjny,drogi w naprawie słaba dostępność części.
My na tym forum zakładamy uzywane alternatory Elmotu od 44 do 70Amper.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#9 Share gregc330

gregc330

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 27 luty 2011 - 23:23

alternator Nie wszyscy mają tak małe moce, ja w c-330 mam bosch-a 90A jet miodzio zawsze pełna moc aku szczególnie jak musi pociągnąć 8x55W, a c-360 bosch 75A. Kolega @mtracz zapomniał chyba że pierścienie mają plastikowe środki to po podgrzaniu niewiele by zostało jak i ztaczanie starego gdzie jest przyłącze uzwojenia wirnika (kłania się lutowanie). Wracając do tematu jak ma się trochę pojęcia to samemu wymienić można.


Kolego, to nie jest termat o tym kto jaki ma alternator. Po drugie, to kolega @mtracz ma całkowitą rację i o niczym nie zapomniał, a Ty bzdury wypisujesz. Następnym razem będą %%. Toczy się stare pierścienie, by je wyrównać, następnie toczy się nowe o średnicy wewnętrznej nieco mniejszej od średnicy starych pierścieni. Następnie rozgrzewa się te nowe pierścienie i zakłada na wałek. Po ochłodzeniu pierścioenie się kurczą i zaciskają starych pierścieniach. Po trzecie, przylutowanie przewodów wirnika też nie stanowi żadnego problemu.

Edytowany przez Elektrotechnik, 28 luty 2011 - 12:36.


#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2011 - 12:59

alternator Jak na razie mam dobra pamięć i nie zapomniałem że pierścionki są umieszczone i odizolowane od wałka na "plastikowej" izolacji. Tylko że ona nie jest taka delikatna jak ci się wydaje.
Ja nic nie pisałem o grzaniu tej izolacji tylko nowych pierścionków przed założeniem. Wykorzystując tu rozszerzalność ciepną materiału dzięki czemu bez wbijania można założyć pierścionek który momentalnie stygnie zaciskając się na starym.
Jeśli trzeba to się poprawia lutowanie. ale to zależy od tego ile trzeba było toczyć.
A skoro fabrycznie są one lutowane więc wytrzymują taką temperaturę.
Tak jak przy wymianie w serwisie wymieniają cale pierścienie lutując je do cewki wirnika.
A jeszcze zapomniałem jeszcze dodać, że robiłem tak już dużo razy i u mnie to działa bez jakichkolwiek uszkodzeń.

Dzięki @Elektrotechnik. Gdym wiedział, że to wyjaśnisz to bym nie pisał :)

Edytowany przez mtracz, 28 luty 2011 - 13:02.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
alternator Dzisiaj, 03:34
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 luty 2011 - 14:12

alternator Myślę, że teraz wszystkie wątpliwości zostały rozwiane i wszystko dogłębnie wyjaśnione.



Podobne tematy