Skocz do zawartości

Zdjęcie

BI XENON


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
78 odpowiedzi na ten temat

#41 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2010 - 12:19

BI XENON zainwestuj i sam ocen :D to dosyc subiektywna sprawa, wiec jeden bedzie zadowolony mniej drugi bardziej z takiej modyfikacji, jedno jest pewne gorzej swiecic nie beda, a czy sie oplacalo to juz musisz sam sobie odpowiedziec.

najefektywniej mozna podniesc mozliwosci oswietlenia w starszym pojezdzie poprzez montaz przekaznikow, tak jak ktos wczesniej pisal.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BI XENON Dzisiaj, 02:04
  •  

#42 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 28 grudzień 2010 - 12:24

BI XENON Auto jest a może było nowe z 2006 roku wiec powinno byc juz na przekaźnikach czy innych tam juz wynalazkach :P
chyba sie pokusze i zobacze jak bedą sie sprawować, bo i tak wczoraj mi sie jedna przepaliła i trzeba wymienic :lol: Philips BlueVision :D ;) aby nie ta cena :)

#43 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 28 grudzień 2010 - 12:43

BI XENON

na drugim filmiku dokladnie widac, ze swiatla poruszaja sie razem z buda

Kurczę, na filmiku to tego nie widać, przejedź się jakimś nowszym samochodem, to zobaczysz że światłą nie bujają się tak jak samochód. Przynajmniej u mnie to wygląda jak by światła były spięte z żyroskopem. (oczywiście do pewnych granic, bo przyznaje są sytuacje gdy układ działa zbyt wolno)

Światła które bujają się razem z budą samochodu można sobaczyć tu: KLIK
A te poziomowane np tutaj KLIK choć na filmiku to zbyt ładnie nie wygląda, co innego w realu.


Aby nie odbiegać, od tematu. Najlepszą poprawę świecenia w starym samochodzie uzyskamy poprzez renowacje odbłyśnika (metalizacja próżniowa), drugim w kolejności zabiegiem jest dostarczenie odpowiedniego prądu (przekaźnik). Jeśli ktoś wykona oba te zabiegi, to nie polecam żarówek typ +50%, gdyż bardzo szybko się palą. Jeśli któremuś z was takie żarówki trzymają się już ponad rok, to polecam sprawdzić jakie napięcie macie na żarówkach. Raczej nie jest już wesoło. Zwykła żarówka, zasilana z przekaźnika da więcej światła nić drogie philipsy ale zasilane starą, podniszczoną już wiekiem instalacją.

#44 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 950 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 29 grudzień 2010 - 18:02

BI XENON W mojej Nysce mam lampy Free Form Rok temu zamontowałem (nielegalnie) palniki hid H7 4300K koszt nieco ponad 70zł. Najważniejsze jest aby ognisko światła było w tym samym miejscu co w przypadku halogena, środek bańki około 28mm od oprawki H7. Xenon i halogen - porównanie typów reflektorów, fakty i mity. Nikt mi nie miga, policja się nie czepia, na przeglądzie przy regulacja nikt nic nie zauważył. Po prostu światło jest nieco bielsze i mniej prądu się zużywa.

#45 Share maks

maks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Napisany 29 grudzień 2010 - 18:28

BI XENON A ja mijając się z Tobą gotów byłbym Ci te lampy potłuc.

Zwykle lampy FF są tak samo nieprzystosowane do palnika jak lampy ryflowane.
Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

#46 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2010 - 19:04

BI XENON no bez przesady FF tak mocno nie oslepiaja, przynajmniej klosz nie rozprasza swiatla, dopoki jest czysty oczywiscie :)

ale faktem jest, ze troche musza oslepiac jesli nie byly zrobione orginalnie pod xenon.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#47 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 950 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 29 grudzień 2010 - 19:55

BI XENON Nawet Philips strona 7-8 http://www.luz.phili...catalogo_c3.pdf sprzedaje zestawy HID
Jaka jest różnica pomiędzy np żarówką halogenową Philips BlueVision czy X-treme Power, a palnikiem HID Zamiast gorącego drutu plazma. Nie zauważysz różnicy jadąc z przeciwka. O wiele gorsze są krzywe żarówki z hipermarketów przy każdej wymianie trzeba ustawiać reflektor, a trwałości ich jest mizerna w porównaniu do HID. Jeszcze gorsze są źle wyregulowane poluzowane reflektory.

#48 Share maks

maks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Napisany 29 grudzień 2010 - 19:57

BI XENON FF od ryfla rozni sie tym, ze w ryflu lustro kierowalo swiatlo wszedzie, a to wzorki na kloszu "wybieraly" to co ma isc na droge, czy tez "kierowaly" promienie w odpowiednia strone (rozpraszaly). Stad te lampy swieca wszedzie, tylko ze z rozna intensywnoscia obliczona dla zarowki halogenowej o jakiejś określonej jasności i światłości. Palnik nie dosc ze ma inna geometrie samego źrodla swiatla, to jeszcze emituje znacznie wiecej znacznie jasniejszego swiatla (powiedzmy 4x), stad prosty wniosek ze tam gdzie wczesniej (dla halogenu) swiatla bylo x tam teraz jest 4x.
W lampach FF role wzorkow pelni odpowiednio uksztaltowane lustro, ktore rowniez odpowiednio kieruje promienie swiatla. No i moze ono robi to lepiej, niemniej jednak nadal swieci wszedzie wiec i oslepia na tej samej zasadzie co lampa wyzej.

Soczewka zaś ma przeslone ktora niby robi odcięcie - powyzej niej nie ma (teoretycznie) swiatla. W praktyce jednak przez charakter swiatla (podatny na zalamania i odbicia) one rowniez swieca nie tylko tam gdzie powinny. Nie wiem jak sa zrobione soczewki pod ksenon, ale wnioskuje ze roznia sie od tych pod halogen, bo jak ja sie mijam z jakims powiedzmy bmw klasy wyższej to mnie nie oslepia a moge patrzec mu w swiatla caly czas. A jak mijam sie z hidem w soczewce to jednak pewien dyskomfort jest.

ansu - sorry ale nie piernicz ze nie rozpoznam jakie zrodlo swiatla ma ten z naprzeciwka. Na kilometr widac czy ma halogen czy ksenon. A jak sie zblizy to mozna tez wywnioskowac czy to jest hid czy ksenon fabryczny. Przede wszystkim dlatego, ze wiekszość wiejskiego tuningu opiera sie na palnikach 6000k ktore swieca na niebiesko. Fabrycznie jest to 4300k ktore swieca na bialo. Jezeli nadal masz wątpliwosc ze nie ma roznicy, to przykucnij prosze przed samochodem z ksenonem tak abys znalazl sie pod linia swiatlocienia. Będzie miło. Potem przykucnij przed samochodem ze zwyklymi swiatlami. Na prawde nie ma roznicy, nie?

Edytowany przez maks, 29 grudzień 2010 - 20:01.

Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

#49 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 29 grudzień 2010 - 22:36

BI XENON

Zamiast gorącego drutu plazma

Zazdroszczę ci, też chciałbym mieć plazmowe reflektory :) Niestety muszę się zadowolić ksenonowymi.

#50 Share protan

protan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 30 grudzień 2010 - 11:12

BI XENON A takie żarówki h4 Philipsa można założyć do ciągnika ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BI XENON Dzisiaj, 02:04
  •  

#51 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 grudzień 2010 - 11:46

BI XENON Można, ja mam w ładowarce założone w reflektory i w halogeny robocze.

#52 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 950 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 31 grudzień 2010 - 11:48

BI XENON

Palnik xenonowy świeci 3x mocniej od standardowej żarówki halogenowej. Aby z żarówki halogenowej otrzymać więcej światła (np.+30%) stosuje się tzw. przewoltowanie, czyli żarnik jest nieco krótszy. Dzięki temu mocniej się rozgrzewa a tym samym emituje więcej światła. Niestety spada żywotność takiej żarówki, która z założenia się przegrzewa. Innym rozwiązaniem to żarówki 100W, ale wytwarzają one tak dużo ciepła, że potrafią stopić gniazdo żarówki i odbłyśnik nad żarówką. Wniosek: nie w każdym reflektorze (szczególnie soczewkach) można stosować silniejsze żarówki, ponieważ może ona uszkodzić reflektor.
Xenony mają inna zasadę działania. Światło powstaje na skutek łuku elektrycznego wywołanego w bańce szklanej w otoczeniu mieszaniny gazów głównie xenonu. Proces ten emituje znacznie mniej ciepła niż porównywalna żarówka halogenowa. Miedzy innymi z tego powodu wymagany jest system oczyszczania reflektora (zimą, ciepło wewnętrzne lampy może sobie nie radzić z roztapianiem śniegu na kloszu lampy).
Z naszych doświadczeń wynika, że oślepianie jest porównywalne z zastosowaniem 100W żarówki. Niestety w różnych lampach refleksyjnych to zjawisko jest słabsze lub silniejsze, ale czasami występuje. W lampach z kloszem przeźroczystym jest minimalne, ale z kloszem karbowanym jest różnie. Zależy to także od czystości lampy w środku i stanu szkła reflektora. Jeśli w skutek sporego przebiegu szkło reflektora posiada dużo odprysków a przy tym jest brudne od środka to niestety reflektor będzie źle świecił.



#53 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 31 grudzień 2010 - 12:45

BI XENON

W mojej Nysce mam lampy Free Form Rok temu zamontowałem (nielegalnie) palniki hid H7 4300K koszt nieco ponad 70zł. Najważniejsze jest aby ognisko światła było w tym samym miejscu co w przypadku halogena, środek bańki około 28mm od oprawki H7. Xenon i halogen - porównanie typów reflektorów, fakty i mity. Nikt mi nie miga, policja się nie czepia, na przeglądzie przy regulacja nikt nic nie zauważył. Po prostu światło jest nieco bielsze i mniej prądu się zużywa.

Do czasu. Zgodnie z przepisami, reflektory wypoasżone w ksenonowe źródło światła muszą mieć automatyczne poziomowanie, aby granica światła nie była zbyt wysoko. Brak takiego układu kończy się zabraniem dowodu rejestracyjnego takiego pojazdu.

#54 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 25 styczeń 2011 - 21:08

BI XENON Pisaliście że żarówki z biedrony to lipa itd hmmmmm :P
Może mieliście rację i może macie. Też byłem przeciwnikiem marketowych żarówek ale.....
kupiłem w Tesco żarówki nie wiem czy ksenon czy co czy hidy ale bardziej ksenon pisało na opakowaniu ale nie patrzyłem na to tylko ile więcej światła daje i był +30% i +50% . I Zakupiłem po 17 zł +50% te żarówki, lekko niebieskawe H1 bo kupiłem je do auta i świecą ładnie, dużo lepiej niż zwykłe także zachęcam ;)

#55 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2011 - 01:40

BI XENON najwiekszy problem jest z trwaloscia takich zarowek, takze z polecaniem wstrzymalbym sie na twoim miejscu przez nastepne pol roku ;) .
natomiast taka modyfikacja nikomu krzywdy nie robisz, takze jak najbardziej nikt nie powinien ci zwracac uwagi.

to zwykle zarowki tylko o innej barwie i temperaturze, natomiast z ksenonami nie maja nic wspolnego
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#56 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 26 styczeń 2011 - 08:01

BI XENON Xenony nie sa nie legalne trzeba miec tylko samochod wyposazony w lampy soczewkowe lub spriskiwacze na lampy lub orginalne lampy przystosowane do xenonow.. jesli jest lampa brudna to xenon mocno oslabia.. moc do 6500 sa legalne mocniejsze juz nie z tego co wiem bo w pracy takowe oswietlenie montujemy do samochodow, zywotnosc ich to bywa roznie w zaleznosci jaka firma Philipsy wytrzymuja dosc dlugo nawet ponad 2 lata, jakies chinskie to nawet nie rok, ale nawet w Hondzie orginalnie zakladaja chinskie.

Najwazniejsze jest aby nie zakladac samej zarowki tylko do tego przetwornice jakos swiatla jest duzo lepsza przez co nasza widocznosc drogi jest wieksza.

Żarówki ksenon nie maja tez nic wspolnego z xenonami .. ksenon ma tylko niebieska barwe szkla zarowki a xenon ma żarnik i jest spora roznica w cenie, komplet xenonow 2zarówki i 2 przetwornice to koszt ok. 250zl i wiecej

#57 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 styczeń 2011 - 08:32

BI XENON http://swiatla.arbiter.pl/

#58 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2011 - 10:40

BI XENON

Najwazniejsze jest aby nie zakladac samej zarowki tylko do tego przetwornice jakos swiatla jest duzo lepsza przez co nasza widocznosc drogi jest wieksza.

w jaki sposob chcesz zalozyc zarowke xenonowa bez przetwornicy? :blink:

moc do 6500 sa legalne mocniejsze juz nie z tego co wiem

nie moc, a temperatura zarnika.
nie 6500, a 6000 K to popularna wartosc.
producenci stosuja 4300 albo 3200 K.

Xenony nie sa nie legalne trzeba miec tylko samochod wyposazony w lampy soczewkowe lub spriskiwacze na lampy lub orginalne lampy przystosowane do xenonow.

nie lub, a tylko orginalne lampy ktore sa przystosowane do xenonow sa legalne. mozna miec samopoziomowanie, spryskiwacze, a lampy pod zenka nie beda sie nadawaly.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#59 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 26 styczeń 2011 - 10:58

BI XENON

najwiekszy problem jest z trwaloscia takich zarowek, takze z polecaniem wstrzymalbym sie na twoim miejscu przez nastepne pol roku ;) .
natomiast taka modyfikacja nikomu krzywdy nie robisz, takze jak najbardziej nikt nie powinien ci zwracac uwagi.

to zwykle zarowki tylko o innej barwie i temperaturze, natomiast z ksenonami nie maja nic wspolnego

Jak długo to sie okaże. Chodziło mi o tylko o to żeby lepiej świeciło nic więcej a że to nie ksenony czy inne g... to wiem. I w pełni świadomie kupiłem te żarówki jako "zarówki" a nie ksenony hidy i inne badziewie ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BI XENON Dzisiaj, 02:04
  •  

#60 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2011 - 11:12

BI XENON i chwala ci za to ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy