Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luz zaworowy a 1014


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 20 grudzień 2010 - 16:33

Luz zaworowy a 1014 Witam! Tak jak w temacie jaki powinien byc luz zaworowy w ursusie 1014. W ksiazce pisze ze na obu zaworach powinien wynosic 30+/-0,05 a nie powinno byc mniej na zaworze ssacym? Prosze o szybka odpowiedz. Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz zaworowy a 1014 Dzisiaj, 21:39
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 17:45

Luz zaworowy a 1014 Kolego skoro w książęce pisze to nie ma co być mądrzejszy ustaw według zaleceń fabryki.
zgadza się w wielu silnikach chłodzonych cieczą jest różnica miedzy luzami na zaworach ssących i wydechowy, ale to nie norma.
W Władimircu (wiadomo chłodzony powietrzem)zawory oba ustawia się na 0,3mmm.

#3 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 07:18

Luz zaworowy a 1014 Ustawilismy tak jak pisze w ksiazce i duzo ciezej pali a nie robilismy nic oprocz regulacji zaworow

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 15:37

Luz zaworowy a 1014 A więc masz podana tolerancję luzu +/-0,05 Więc możesz na zaworze ssącym zamiast 0,30 zrobić 0,25 bo mieści się w tolerancji.
Tylko w tedy musisz już dokładnie mierzyć luz bo jesteś na dole tolerancji, a ona jest po to by było miejsce na błąd pomiaru bądź ustawienie, bo wiadomo nikt nie jest aż tak dokładny.

#5 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 16:05

Luz zaworowy a 1014 Witam! Tak jak w temacie wymienilismy uszczelke pod glowica i przewody wysokiego cisnienia i po zlozeniu ciagnik nie moze odpalic :o a przed remontem palil na dotyk jaka moze byc tego przyczyna. Zawory ustawione prawidlowo uszczelka sylikonowa nie zwykla a wczesniej byla zwykla czy to moze byc powodem tej sytuacji.Po odpaleniu ciagnik pracuje rowno nie dymi ladnie wkreca sie na obroty ale jest problem go odpalic :) . Prosze o szybka odpowiedz. Z gory dziekuje

#6 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 16:29

Luz zaworowy a 1014 Grubość starej i nowej uszczelki jest taka sama?
A jak zapala ciepły?
A jak go palisz to rozrusznik ładnie kręci? Nie może tylko zaskoczyć?

#7 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 18:18

Luz zaworowy a 1014 Nie wiem czy uszczelki sa takiej samej grubosci. Jak sie zagrzeje to w miare ladnie pali a przy zapaleniu rozrusznik ladnie kreci tylko nie moze zaskoczyc tak jakby byl zapowietrzony a z tlumnika idzie siwy dymek.

#8 Share masiew

masiew

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:suwałki

Napisany 21 grudzień 2010 - 19:09

Luz zaworowy a 1014 moze moment wtrysu masz przestawiony?
wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

#9 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 19:13

Luz zaworowy a 1014 No właśnie wygląda to jak by był zapowietrzony albo nie maiła(słaba) kompresji.

#10 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 19:19

Luz zaworowy a 1014 masiew moment wtrysku to raczej nie bo przy zaplonie nic nie bylo kombinowane

mtracz ale gdzie jest zapowietrzony? w filtrach jest paliwo bo odpowietrzalismy chyba ze pompa jest zapowietrzona, nad tym ze nie ma kompresji tez sie zastanawialismy ale to jest troche mala prawdopodobne gdyz starej uszczelki nie dmuchnelo

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz zaworowy a 1014 Dzisiaj, 21:39
  •  

#11 Share cichy84

cichy84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ełk/Olsztyn

Napisany 21 grudzień 2010 - 19:23

Luz zaworowy a 1014 Podreguluj zawory musisz mieć coś nie tak ustawione albo coś z wtryskiem takie są objawy

#12 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 19:43

Luz zaworowy a 1014 Zawory ustawialismy 3 razy i sa dobrze ustawione a wtrysk jak mogl sie przestawic skoro nic tam nie bylo robione tylko przewody z pompy do wtryskow byly wymienione na nowe

#13 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 20:01

Luz zaworowy a 1014 Zapowietrza się pompa wtryskowa. Tak jak by cofało się paliwo, pompka zasilająca na początku nie zapodawała paliwo co zapowietrza wtryskową. a potem chodzi normalnie.
Kompresja jest zależna od stanu tłoków, tulei a zwłaszcza pierścieni i szczelności zaworów. ale stopień sprężania od grubości uszczelki pod głowicą. Jeśli jest grubsza to stopień spręzania spada co utrudnia samozapłon paliwa, a kompresja może być dobra.
Na początek przed odpaleniem przepompuj ręczna pompką aż usłyszysz że paliwo wraca powrotem do baku,nasłuchuj jak długo będzie to trwało. Jak będziesz długo pompował do momentu usłyszenia powrotu to paliwo się cofa. Spróbuj go odpalić.

Druga rzecz to przed odpaleniem poluzuj jeden z przewodów wysokiego ciśnienia przy wtrysku i odpal ciągnik, patrz czy paliwo od razu zacznie tryskać. Jak ciągnik zacznie palić to dokręć ten przewód.
Jak Zapewne wiadomo jest to sposób na odpowietrzenie układu wtryskowego.

A możesz podać czas kręcenia zanim zacznie zapalać, ile sekund ile razy kręci wałem.
Jak zapali to od razu na wszystkich cylindrach równo.

#14 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 21 grudzień 2010 - 20:11

Luz zaworowy a 1014 Kolego mtracz jutro sprubujemy go odpowietyrzyc jesli to nie bedzie wina zapowietrzenia to zostanie jeszcze wymiana uszczelki pod glowica na inna, jutro napisze jakie beda efekty odpowietrzania. Pozdrawiam

#15 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 23 grudzień 2010 - 09:37

Luz zaworowy a 1014 Witam! Wczoraj wymienilismy uszczelke pod glowica zalozylismy 1,2 to po dokreceniu wyszlo gdzies 0,9 zmienilismy przewody wysokiego cisnienia na stare i dzis rano byla proba odpalenia i znowu to samo nie chce odpalic. Odkrecilismy filtry i wymienilismy na nowe bo w tamtych byl syf jakby nik ob nowosci tego nie czyscil. Zalozylismy, odpowietrzylismyx wszystko po kolei filtry, pompe, wtryski i znowu proba i znowu porazka, to samo. podczas palenia kreci gdzies okolo 20 sekund i kolejne 10 jak juz zaczyna lapac a jak zapali to juz chodzi narmalnie na wszystkich tlokach rowno i teraz to juz zglupielismy co moze byc przyczyna. Myslimy jeszcze o zaworku zwrotnym w pompie jak sie zacial to nie utrzymuje cisnienia paliwa w pompie i pozniej zanim dobije na dobre cisnienie to musi pare razy obrocic.

#16 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2010 - 11:00

Luz zaworowy a 1014 Ale robiłeś tak jak ci mówiłem, nasłuchiwałeś podczas pompowania ręczna pompką czy idzie na przelew, ile czasu to trwa?
również przed odpaleniem poluzowałeś jeden przewód wtrysku, widać w tedy czy paliwo tryska, Jesli nie to pompa jest zapowietrzona, albo brakiem paliwa bo zasilająca nie za podaje albo innym.
Jeśli po poluzowaniu przewodu szybciej by odpalił to by było jasne że układ paliwowy.
I trzeba było to zrobić przed wymiana uszczelki bo to było łatwiejsze, tańsze i szybsze.

A podczas zapalania dodajesz dużo gazu, są jakieś efekty?

#17 Share crvx40

crvx40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanika

Napisany 23 grudzień 2010 - 11:52

Luz zaworowy a 1014 Robilem tak jak mowiles przed zmiana uszczelki odpowietrzylismy filtry, pompe i popussczalem wszystkie przewody do wtryskow i pompa podawala paliwo na kazdy wtrysk tak jak powinno byc. Podczas pompowania paliwo wraca przelewem do zbiornika jak dlugo pompuje tak dlugo wraca a z dodawaniem gazu to roznie juz probowalem i na maksa i pulsacyjnie ale jak ruszam gazem ta tak jakby szybciej lapal ale pali ciezko i juz

#18 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 23 grudzień 2010 - 20:35

Luz zaworowy a 1014 Ja obstawiam zacinającą się listwę na pompie wtryskowej. Odkręć śrubę która zaślepia listwę i zobacz czy jak naciśniesz gaz to końcówka listwy wychodzi, powinna w śrubę wchodzić. Ja w 912 miałem tak, że listwa się zacinała, kręcił,delikatnie dymił, ale nie było wzbogaconej mieszanki i dopiero po wyciągnięciu jakimiś cążkami listwy , wsio ok. Teraz czasami tak ma to już wiem co robić.Twój opis w 100% odpowiada zacinającej się listwie w moim przypadku.

#19 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2010 - 20:51

Luz zaworowy a 1014 Jeszcze raz.
Zaczynasz pompować ręczna pompką liczysz powiedzmy ilość razy do momentu aż usłyszysz że paliwo idzie przelewem. Czyli zrobiłeś jeden ruch i idzie paliwo przelewem, albo pompujesz i dopiero za 5 razem dopiero paliwo słychać że wraca powrotem. To jak raz to dobrze, ale jak więcej to zapowietrzony układ, bądź paliwo się cofa.
A jak pompka ma paliwo to pompując zawsze idzie na przelew i tak w nieskończoność ile razy naciśniesz pompkę ręczna to usłyszysz paliwo, ale myślałem że wiesz o co chodzi.

Co do luzowania przewodu od wtrysku to chodziło mi o jeden.
Luzujesz go i odpalasz, dzięki temu odpowietrzasz pompę wtryskową.
tylko pozostałe przewody maja być przykręcone do wtrysków bo nie zapali. Jak zaczna łapać badz zapali to dokręcasz ten poluzowany i chodzi.
I jeżeli po tym zabiegu zapalił by szybciej to by się potwierdziło że się zapowietrza na postoju.

Pompką ręczna odpowietrzysz tylko przewody od baku, wtryski i pompkę zasilającą. Natomiast luzując przewód wtrysku układ wysokiego ciśnienia.

Mam nadzieje że wyjaśniłem.

Jeżeli przed robieniem silnika palił to teraz też musi, może akurat ktos niechcący zaczepił o któryś wężyk paliwa od baku i teraz łapie tam powietrze, jak odpali to nawet powietrza może nie być ale na postoju paliwo się cofnie. Sprawdź wężyki i zaciski na nich.
Może akurat przypadek i zaworek się zaciął.

Tak czy tak wygląda to na zapowietrzony układ albo za mała dawkę startową

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz zaworowy a 1014 Dzisiaj, 21:39
  •  

#20 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3920 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 23 grudzień 2010 - 21:44

Luz zaworowy a 1014 Jak widzę to jest 1014 kolego miałem taki przypadek, dzieje się coś z dawką od turbiny (tam co dochodzi wężyk od kolektora ssącego) odkręć ten dekielek z tyłu pompy (Śrubki M6)i porusz. Chodzi o elementy z tablicy katalogu T8 poz.82,oraz tablica T9. Po odkręceniu i poruszeniu tam śrubokrętem usterka ustąpiła też co dziwne po remoncie silnika.



Nie neguję też zacinającej się listwy.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Podobne tematy