Skocz do zawartości

Zdjęcie

Truskawka


14 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Rolnik90

Rolnik90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 19 grudzień 2010 - 10:59

Truskawka Witam! Mam pytanie jaka odmiane truskawki posadzić aby bylo sporo owocu i żeby zima nie zmarzła? Od wiosny mam zamiar obsadzić jakieś 40 arow. :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawka Dzisiaj, 19:40
  •  

#2 Share krolik13

krolik13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 19 grudzień 2010 - 11:15

Truskawka Uprawiam truskawki od wielu lat ...osobiście też bede robił nasadzenie na wiosne ok 1ha...polecam odmiany przemysłowe takie jak Polka Senga Sengana lub Senga Pruska...

#3 Share wsk1993

wsk1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2010 - 11:56

Truskawka Poszukaj sobie w google. Tam są naprawde fajne stronki o truskawkach np. jest napisane czy trauskawka jest wczesna czy póżna, na zdj. są pokazane kształty owoców, odporność na mróz i wiele innych. Ciężko jest doradzić bo nawet ta sama odmiana na tej samej glebie tylko w innym roku może być całkiem odmienna. A co do przedmówcy to ta Senga Sengana jest dość dobra na przemysł, ale ja bym ci radził jakąś deserówkę i na giłede.
powered by DEERE

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Truskawka Dzisiaj, 19:40
Tylko na agroFakt.pl:

Horti Tech już za nami zobacz »

  •  

#4 Share krolik13

krolik13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:08

Truskawka mówicie o deserówce tak...no zgodze się moze i lepiej sie na tym wychodzi...ale to zależy od roku...czasem cięzko ze zbytem...ja jestem nastawiony w 70 % na przemysłowe odmiany i w 30 % na odmiany deserowe wczesne jak i późne...np.Kent Marmolada Honeyone Pandora Ventana...jak byś potrzebował jakiś porad pisz:) postaram sie pomóc....

#5 Share wsk1993

wsk1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2010 - 13:05

Truskawka @krolik13 myśle że orientujesz sie że jak na giełdzie stoisz z dobrą truskawką i w dobrej cenie oraz masz stałych klientów to zbyt masz zapeniony. Czasem było tak że nawet niewjeżdżaliśmy na giłede tylko obok się przeładowywaliśmy.
powered by DEERE

#6 Share Tomtu

Tomtu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk
  • Zainteresowania:Płyty winylowe ;)

Napisany 19 grudzień 2010 - 13:47

Truskawka 1) czy ma być przemysłowa(skup) czy deserowa sprzedaż giełda/targ/itp
2)czy wczesna czy późna
3)pod przykrycie folia , agrowłóknina

#7 Share krolik13

krolik13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 19 grudzień 2010 - 15:08

Truskawka @wsk1993 ale to wszystko naprawę zależy od roku...w tym roku gdy zacząłem jeździć z czereśnią na giełdę...<odmiany wczesne VAN> nie musiałem nawet wjeżdżać i czereśnia zawsze została sprzedana przed giełdą po dobrej cenie...a już 2 tygodnie później jak zaczęły się takie odmiany jak REGINA WANDA wystałem się czasem po kilka godzin...dni na giełdzie i w końcu z wielkim trudem sprzedałem po kosztach...tak że widzisz tu jest wiele czynników...jak się już za coś brać to nie iść w jedna stronę...przemysłowa truskawka jak najbardziej ale można też trochę deserowej wsadzić...

@Tomtu
1. po pierwsze nastaw się w większości na przemysłowe odmiany na internecie...na różnych stronach znajdziesz charakterystykę odmian interesujących Cię
2. jak przemysłowa to najlepiej o takim średnim terminie owocowania, jak z kolei deserówka to polecam odmiany późne takie jak np. Pandora ale i również wczesne takie jak Ventana
3. ja osobiście nie stosuje żadnych przykryć

#8 Share Rolnik90

Rolnik90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 20 grudzień 2010 - 08:30

Truskawka myslalem nad wczesna ponieważ bedzie droga i da sie chyba wiecej zarobic ale nie wiem bo nie mam doświadczenia. czy mam racje?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawka Dzisiaj, 19:40
  •  

#9 Share Rallyfan

Rallyfan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 20 grudzień 2010 - 09:44

Truskawka W teorii moze i masz racje, ale w praktyce nie jeden z "foliówki" nie zebral prawie nic, bo gdy zakwitla wyjatkowo wczesnie przymrozek zebral swe zniwo :D

#10 Share Rolnik90

Rolnik90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 20 grudzień 2010 - 10:45

Truskawka i tego sie boje ale zaryzykowac mozna pol pola wczesna pol pozna i moze bedzie interes

#11 Share BasiaJawiarczyk

BasiaJawiarczyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 wrzesień 2016 - 19:59

Truskawka

mówicie o deserówce tak...no zgodze się moze i lepiej sie na tym wychodzi...ale to zależy od roku...czasem cięzko ze zbytem...ja jestem nastawiony w 70 % na przemysłowe odmiany i w 30 % na odmiany deserowe wczesne jak i późne...np.Kent Marmolada Honeyone Pandora Ventana...jak byś potrzebował jakiś porad pisz:) postaram sie pomóc....

powiedz mi coś o tej truskawce ventana



#12 Share Rubusik

Rubusik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 13 październik 2016 - 18:13

Truskawka

Też szukałem czegoś więcej o niej. Znalazłem, ze jest podatna na choroby korzeni:

http://www.jagodnik....biorach-owocow/

Ale może ktoś ma praktyczne doświadczenia?



#13 Share glikaninpazdanu

glikaninpazdanu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 17 październik 2016 - 13:36

Truskawka

W tym roku trochę zaniedbałem uprawy truskawek, przez to nie było ich zbyt wiele. Może ktoś zdradzi swoje patenty na sukces :) ? W sensie czym nawozić, jak pielęgnować, aby aby ładnie obrodziły?



#14 Share tyaro

tyaro

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 22 październik 2016 - 11:51

Truskawka Może ktoś wie czy na Lubelszczyźnie jakaś firma skupuje truskawki deserowe ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawka Dzisiaj, 19:40
  •  

#15 Share katter

katter

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 04 listopad 2016 - 06:47

Truskawka

Zależy jeszcze jaką masz odmianę truskawek - a trochę tego jest. Popularne w Polsce są Dukata. Gdzieś też kiedyś czytałem, że najsmaczniejsza odmianą jest Marmolada lub znana pod nazwą Onebor. Dużo też zależy od warunków pogodowych. Jak jest słońce, bo będą słodkie i aromatyczne. Smak jest istotny, ale wygląd rówież. Szczególnie jeżeli sprzedawane będą na targach. Ludzie na to patrzą.  Jeżeli chodzi substancje odżywcze, to sprawdzoną propozycję znajdziesz np tutaj we wpisie w dziale z poradami: http://greenecopolan...rady/truskawka/ Opis zawiera nawożenie i odżywianie przez kolejne fazy wzrostu, aż do owocowania



Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Kiedy ciąć świeżo posadzone drzewka owocowe? zobacz »