Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wasze udoskonalenia MTZ


203 odpowiedzi na ten temat

#161 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 październik 2014 - 15:57

Wasze udoskonalenia MTZ

Za średnią lampę roboczą led trzeba dać najmniej 150 zeta a i ona szału nie robi.  Mam w nosie taki interes. Za kwotę trochę większą założyłem 6 halogenów, nowe reflektory przednie, przerobiłem instalację w dachu, założyłem altka boscha, w tym tygodniu poprawie po ruskach jego podłączenie. 

http://zapodaj.net/8...c1307d.jpg.html

Wszystko za cenę 3 może średniej jakości lamp roboczych led.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wasze udoskonalenia MTZ Dzisiaj, 07:36
  •  

#162 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 październik 2014 - 16:04

Wasze udoskonalenia MTZ

Wiesz, każdy robi jak mu wygodniej, pożyjemy zobaczymy jak te lampy będą się sprawować, ale tak jak piszesz, za tą cenę rewelacji nie ma. Niedługo zaczną się posty typu: w lampie LED uszkodziły się diody, jak to naprawić? Od razu daję odpowiedź: iść do sklepu po nowe lampy. 

Co do Twojego alternatora, to postaraj się załatwić koła pasowe na pasek wieloklinowy, co najmniej 5PK, bo na tym jednym daleko nie zajedziesz.



#163 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 12 październik 2014 - 17:33

Wasze udoskonalenia MTZ

Nie bez powodu u mnie w pronarze jest na dwa paski klinowe a ma tylko 1000W. Tu jest około 1,5 raza większy, ale przecież jego moc raczej nie będzie nigdy w pełni wykorzystana, chyba że po ciężkim rozruchu włączy wszystkie halogeny, to pasek może "kwiczeć"...



#164 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 październik 2014 - 18:44

Wasze udoskonalenia MTZ

Zwykłe halogeny mają dwa felery. W ciągniku trochę częściej siadają żarówki i drugi przeciętna lampa robocza nie grzeszy szczelnością. Z czasem koroduje i nie jest to jakiś długi okres. Ledy pewnie kiedyś kupie ale poczekam aż rynek się trochę nasyci i spadną ceny. A stanie się tak na bank. Na razie zarabiają na nowinkach.

Co do paska bardzo możliwe że szlag go szybciej trafi, pięciorowkowy w nim był. Na razie zostanie, zobaczymy co się będzie działo. Na wszystkim na raz się nie jeździ jest nadzieja że nie będzie tak źle. 

Ogólnie główny powód wymiany ruskiego to niemożliwe na nim do osiągnięcia większe napięcie ładowania niż 13,6 V, prawie zerowe ładowanie na wolnych obrotach i niestety mała moc. Już przy włączonym ogrzewaniu, światłach, kogucie i radiu kończyły się jego możliwości a odbiorniki przy około 1500 obr. silnika ciągły z akumulatora.

 


KPK Kumurun Team

#165 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 październik 2014 - 18:54

Wasze udoskonalenia MTZ

Nie jeździłeś na wszystkim, bo mocy brakowało. Teraz jak jest pod dostatkiem to włączysz wszystko, w końcu po to jest. Wystarczyło poszukać jakiegoś koła 5 PK od samochodu i zamontować na kole pasowym silnika. Gwarantuję, że w 50zł byś się zmieścił. A tak to nie zarobisz na paski i łożyska.



#166 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 12 październik 2014 - 19:23

Wasze udoskonalenia MTZ

ja tam od 20 lat jeżdzę na prądnicy ze zmiennym nastawieniem prądu i nie narzekam 



#167 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 październik 2014 - 20:06

Wasze udoskonalenia MTZ

No widzisz a ja narzekam. Bo ruski alternator jest słaby i mało wydajny. Na wolnych obrotach nie ładuje i szału można dostać jak skazówka amperomierza leci prawie 20A w lewo a kabel od akumulatora zaczyna się grzać. Tak nie powinno być. 

 

Elektrotechnik na razie muszę to skleić do kupy tak jak jest bo ciągnik potrzebuje ale przyjrzę się temu bliżej i coś pomyślę.

Jako tako nie ma potrzeby za bardzo jeździć na wszystkim. Jedna para halogenów używana jest często do oświetlenia przestrzeni wokół ciągnika tej której nie obejmują światła mijania. Drugie "dalekosiężne" na dosłownie cztery odcinku przez pola. Jak zawieje nie widać drogi i trzeba jechać na azymut. Normalnie oświetlanie nimi dróg między budynkami często z lampami jadąc 20-30km/h na 80 metrów do przodu jest kompletnie zbędne. I trzecia para z tyłu tylko w czasie cofania.  Nie jest tak źle. Ważne że ładowanie jest na poziomie 14-14,6 v bez względu na obroty silnika i obciążenie jakie jest przeważnie a nie spadające nawet poniżej 12 V na wolnych obrotach jak to miało miejsce przy ruskim.


KPK Kumurun Team

#168 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 październik 2014 - 06:38

Wasze udoskonalenia MTZ

Może prościej zmienić pasek z "A" na "B". Ma 2x większą moc jednostkową przenoszoną. Nie pamiętam dokładnie, ale przy 1000 obr coś koło 8KM na pasek. W zupełności wystarczy na alternator, który razem z mocą strat ma około 3KM na max. Ja mam własnie pasek "B" i nie mam problemu z ładowaniem na rusko-chińskim alternatorze o wydajnosci 95A. 

Wskazania tego "amperomierza" ruskiego nie są miarodajne, u mnie skakał na -20A przy włączonym kierunkowskazie w rytm przerywacza. W deskę mi się nie mieścił, potrzebowałem o średnicy 50mm i wybór padł na polski do C-385. Ten jest mniej podatny , nie drga tak jak szalony i bardziej pokazuje "tendencje" w ładowaniu niż jakieś chwilowe zmiany typu wciśnięcie STOP czy kierunkowskaz. U mnie zazwyczaj wskazówka stoi na 0 w czasie pracy, nawet na wolnych obrotach. Po włączeniu całej "choinki" lamp na wolnych lekko idzie w kierunku minusa, na 1000obr się równoważy.



#169 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 październik 2014 - 10:58

Wasze udoskonalenia MTZ

Zobaczę może kupie koła pasowe na dwa paski i będzie po problemie.

U mnie amperomierz idzie na plus po odpaleniu ciągnika. Po dłuższej pracy spada na zero. Objaw prawidłowy. Po odpaleniu ciągnika ładuje akumulatory.


KPK Kumurun Team

#170 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 październik 2014 - 19:29

Wasze udoskonalenia MTZ

Może prościej zmienić pasek z "A" na "B". Ma 2x większą moc jednostkową przenoszoną. 

Nieprawda. Pasek typu B może przenieść o 20-30% większą moc od typu A w zależności od średnicy kół pasowych i przełożenia przekładni. Dane firmy Stomil Sanok.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wasze udoskonalenia MTZ Dzisiaj, 07:36
  •  

#171 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 październik 2014 - 14:43

Wasze udoskonalenia MTZ

Tu przyznam ci rację, różnica jest 30%, sprawdziłem w tabelach Stomila. Ale przy 1600 obr/min to oznacza ponad 1kW więcej dla paska B niż dla A. To prawie połowa mocy potrzebnej dla alternatora. Problem z paskiem wielorowkowym tkwi w znalezieniu koła na wał silnika, trzeba by dorabiać. A koła na pasek B i na 2 paski są dostępne w handlu standardowo do MTZ-ta.



#172 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 14 październik 2014 - 16:13

Wasze udoskonalenia MTZ Mozna kupic kolo na wal korbowy na pasek wieloklinowy od Belarusow 4 cylindrowych ".4". Nie wiem czy bedzie pasowac do MTZ 82.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#173 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 październik 2014 - 18:51

Wasze udoskonalenia MTZ

Koła na wielokliny można znaleźć na każdy auto złomie w jakim tylko się chce rozmiarze. Najlepiej od jakiegoś diesla wtedy nie będzie problemu z przełożeniem.



#174 Share Andr3w

Andr3w

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2014 - 19:52

Wasze udoskonalenia MTZ

Coprawda nie w MTZ ale w innym ciagniku miałem założone 2 halogeny na żarówki H3 i problem tkwił w tym że po włączeniu swiateł i halogenów  instalacja troch e się grzała i ładował okolo  20A non stop- wdłg wskaznika. Doszedlem do wniosku że lepiej załozyc 4 halogeny z tyłu, 2 z przodu do tego zarówki z allegro led za + - 10 zł sztuka plus halogen 35 zł i  jak narazie chodzi bez problemu i co najlepsze przewody sie nie grzeją a jakos to tam swieci i wystarcza.  Wszystko na oryginalnym ruskim alternatorze i akumulatorze 12v 140 Ah


Edytowany przez Andr3w, 14 październik 2014 - 19:53.


#175 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 październik 2014 - 21:42

Wasze udoskonalenia MTZ

Znajdź mi takie koło od diesla na wieloklin http://t2.gstatic.co...kaTkc2ubctfq_gA

 

A przerabianie wszystkich kół na wieloklin tak, aby:

miało to ręce i nogi

wytrzymało wiele lat bezawaryjnej pracy

 

może być trudne, chociac, dla chcącego ?

 Poza tym po co wyważać otwarte drzwi ?

http://t3.gstatic.co...saVRs0bbgesCyp8

 

 



#176 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 październik 2014 - 21:56

Wasze udoskonalenia MTZ

Szkoda kombinacji z paskiem wielorowkowym. Nowe na dwa paski na wał 60 zeta, nowe na alternator 24 zeta tylko nie mogę znaleźć na pompę wody. Ale w moim przypadku tutaj problemu nie ma. Jest do dyspozycji tokarka.

 


KPK Kumurun Team

#177 Share Damianwr1

Damianwr1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 15 październik 2014 - 21:22

Wasze udoskonalenia MTZ

Ja w moim Mtz-cie  mam alternator boscha na 1 pasek a z alternatora jest puszczone na klimę jeśli jest ktoś zainteresowany klimą w mtzcie to mogę zdjęcia wstawić jak zrobiłem działa bez zarzutu  


Edytowany przez Damianwr1, 15 październik 2014 - 21:29.


#178 Share aro321

aro321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 699 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dubienka

Napisany 04 grudzień 2014 - 09:22

Wasze udoskonalenia MTZ

 Witam. Czy zakładał ktoś ostatnio głośniki w oryginalne miejsca w dachu w belarusie? jak tak to proszę o link z takimi głośnikami co paują w orginalne miejsca, bo chciałbym w końcu założyć sobie radyjko



#179 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 grudzień 2014 - 13:28

Wasze udoskonalenia MTZ

Proponuję zrobić tak: iść do ciągnika, zmierzyć średnicę otworów przeznaczonych na głośniki i poszukać odpowiednich głośników. A jeżeli nie chce Ci się tego robić, to zapłać komuś za montaż głośników i też będziesz miał po problemie.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wasze udoskonalenia MTZ Dzisiaj, 07:36
  •  

#180 Share Damianwr1

Damianwr1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 27 luty 2015 - 21:44

Wasze udoskonalenia MTZ

zapraszam na film z moich udoskonaleń  czyli klimatyzacja elektryczny podnośnik  




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy