dzik82lysy

Wasze udoskonalenia MTZ

Polecane posty

Biznez404    2

W moim MTZ-cie zmieniłem blokadę tylnego mostu z hydraulicznej na pneumatyczną,rozrusznik z 12 v na 24 v. i został przełożony siłownik z kolumny wspomagania na zwrotnicę koła. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

Ja z Tata w naszym mtz 82 wzmocniliśmy podnośnik koszt wzmocnienia wyniósł nas 750 zł bardzo prosta konstrukcja. 2 siłowniki jedno strone 2 węże hydrauliczne wysoko ciśnieniowe 2 trójniki oraz 2 mocowania siłowników przyspawane do cięgna bez żadnego zwiększanie ciśnienia na pompie ,jutro będę orał to zrobię zdjęcia tego udoskonalenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Założyłem wspomaganie do MTZ 82.

 

 

A ty tego MTZ to masz tego starego modela czy nowego bo przecież nowy ma wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może założył orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1310    7

 

 

A ty tego MTZ to masz tego starego modela czy nowego bo przecież nowy ma wspomaganie.

 

Tego starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

To wszystko wyjaśnia bo ty masz przy nim ładowacza i na pewno było ciężko skręcać bez wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

z tego co ja widze na dole sa zamocowane na bolcach od mocowania dolnych ramion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

siłowniki miałem robione na wymiar u góry jest przyspawany gruby płaskownik wygięty odpowiednio i przykręcony do siłownika mam zdjęcie bardziej dokładne w jaki sposób jest zamocowany siłownik

Edytowano przez grabarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Kolego @grabarz mógłbyś mi wysłać te bardziej dokładne zdjęcia w którym te siłowniki są dokładnie zamontowane?? Zauważyłeś jakąś różnice w podnoszeniu?? Większy ma udźwig?? Jak byś wysyłał to jest mój e-mail mtz82@onet.pl z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja mysle o zalozeniu radia mam mtz820 z 2008r mam miejsce gdzie je Zamontowac podpowie mi ktos jak zamontowac je gdze doprowadzic kable masy i plusa zeby nie ciagnac do akumulatora i gdzie glosniki zamontowac ; ;)?

Edytowano przez Mariuszbrzeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

ja mam radio podłączone pod wycieraczkę i jest git a z miejscem zamontowania głośników to tam gdzie będzie najlepiej je zamocować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Trochę kiepsko to opisałeś jak ktoś chce mieć to dobrze zrobione to bierze prąd z akumulatora a nie z wycieraczki bo jak masz pod akumulatorem to zawsze będzie ci działało radio nawet bez włączonego prądu w ciągniku a tak może radio czasami działać a czasami nie głośniki też lepiej zrobić dobrze bo będzie słaba jakość dźwięku ja mam 2 głośniku na dole ale zamierzam dodać jeszcze 2 z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spod deski rozdzielczej wyprowadz kabel za ramka szyby tak jak idą do górnej części kabiny i podłacz do niego radio. Kabel pod deska podłącz choćby do głównega zasilającego reszte instalacji. Same radio też zabezpiecz bezpiecznikiem. Nie podłączaj bezpośrednio do aku. Po to jest hebel żeby odłączać zasilanie ciągnika całkowicie a nie robić jakieś śmieszne obejścia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Zgadzam się z tobą muszą być bezpieczniki ja mam 3 przy radiu przy głośnikach i przy akumulatorach jest bardzo dobrze zabezpieczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Ma ktoś ciągnik który ma z kabiny zaczepianie i odczepianie zaczepu automatycznego widziałem już w John Deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

ja zalozylem radio wywalilem bezpiecznik z przodu od ladowania i wlozylem drut miedziany i od tej pory laduje i jak narazie to wszystko

 

kolego a gdzie z przodu jest ten bezpiecznik-to coś nad reflektorami przy serwokolumnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie ten bezpiecznik jest z przodu deski rozdzielczej (przy szybie).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Myślę teraz nad przerobieniem przedniego zaczepu ponieważ jest za długi a ja mam ładowacz i troszkę haczy więc trzeba zrobić krótszy macie też takie przypadki że wam haczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj