dzik82lysy

Wasze udoskonalenia MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mateusz3    7

ja sam robiłem

 

ale to jest bardzo proste to nie jest takie piekne jak w jakimś zagranicznym ciągniku że przy kierownicy czy przy czymś ale za to na prawdę szybko operuje się ładowaczem ja zrobiłem to tak że od prawej strony biegów poprorowadziłem drążek do lewej strony z lewej strony zamontowałem na stałe pod podłogą gałkę z samochodu od biegów następnie przyspawałem do nich rurkę a za tamte biegi pużniej to zamocowałem do ciągnika i uciołem to dlatego żeby można to zawsze zdemontować czyli wyciągnąć gałkę lecz uwaga najlepiej jak gałka pasuje do rurki żeby się nie ruszała wtedy świetny rewers masz za tanie grosze i tak samo skuteczny jak elektromechaniczny a nawet lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale ty miałeś rewers. Czy reduktor biegów rewersem nazywasz. Bo to całkiem coś innego. Czy jak go włączasz to ciągnik do tyłu jedzie lub do przodu. Zmieniasz nim kierunek jazdy.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

To nie na tej zasadzie chodzi to są zwykłe biegi tylko puszczone z prawej strony do lewej i wtedy masz biegi po lewej i nie musisz odciągać ręki z dzwigni od ładowacza do biegów tylko robisz wszystko równocześnie tak samo u mnie w 920 sa biegi 1 do przodu a wsteczny do tyło wiec wtedy jak mam po lewej stronie to dzwignią ruszam do przody i do tyłu i jedzie a u mnie w 920 jest o tyle dobrze że jak włączam wsteczny i operuje ładowaczem to gdy jedzie jeszcze do tyłu to ja już włączam 2 i szybko mogę ruszyć nie wiem tylko czy będzie to działało z biegami 18/4 bo to są inne biegi i mogą tam być inaczej niż w 14/4 bo ja tak mam, tym moim rewersem się lepiej jeździ niż elektrohydraulicznym a to tylko zwykłe biegi tylko że z lewej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

@Mateusz3 Mógłbyś zrobić zdjęcie tej przeróbki w wstawić na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Raczej nie mam takiej możliwości bo nie mam dobrej kamerki żeby pokazać ci to ze szczegółami ale tu niema dożo do oglądania po prostu puścić z prawej strony do lewej i to przymocować ale uwaga podjecie się tej próby stanowi to że trzeba zrobić w podłodze dziurę żeby gałka biegów miała wyjście wiec jak zrobicie dziurę to macie tylko jedno podejście do zrobienia tego mi to nawet ładnie wyszło puściłem z prawej strony do lewej złączyłem prętem który musi się ruszać po lewej stronie na dole dzwignia ze samochodu bo taka najlepsza na kulce płynie chodzi do tego rurka i i cała górna gałka wkładana do rurki lecz dobrze jak ciasno wchodzi zabudowane jest to na dole gumą żeby ładnie wyglądało i żeby śmieci nie wlatywały tam gałka jest wyciągalna na dole troszkę niżej niż guma nie utrudnia to wszystko wejścia do ciągnika bo zostaje tylko dolna guma zawsze można wsadzić i wyciągnąć i to wszystko. Może zrobię parę innych zdjęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

no no fajnie zrobione :) pierwszy belarus z rewersem :) moze wyslij ten patent do minska do fabryki to nagrode dostaniesz :D a tak po za tym kawal dobrej roboty i do ladowacza jak znalazl :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Wszystkimi biegami po lewej i prawej lecz można pomyśleć jakoś nad tym żeby tylko jedna strona się ruszała ale mi tam to nie przeszkadza ważne że bardzo mi prace przy ładowaczu upraszcza.

Edytowano przez Mateusz3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Sterowane jest wszystkimi biegami z prawej i lewej lecz mi tylko z lewej strony chodziło o wsteczny 1 i 2 ale wszystkie można po lewej stronie włączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Ja zamontowałem joystick z lewej strony koło siedzenia i prawa rękę mam wolna do zmiany biegów,i bardzo sprawnie idzie teraz operowanie ładowaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

zdjcia0038.jpg

 

Można zdjęcia połączenia drążków, czy biegi które były do przodu są teraz do tyłu (mam na myśli pozycje biegów)?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Biegi chodzą tak samo tylko że z lewej strony od kierownicy są wsteczny i 1 a normalnie jest z prawej strony tak jak na zdjęciu czyli wsteczny i 1 od szyby czyli z lewej strony to co zrobiłem to jest bliżej siedzenia kierowcy niż orginalnie z prawej nie trzeba teraz się zginać do biegów bo mam pod samym siedzeniem.

 

 

biegiwbelarus920.jpg

Edytowano przez Mateusz3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

no no fajnie zrobione :) pierwszy belarus z rewersem :) moze wyslij ten patent do minska do fabryki to nagrode dostaniesz :D a tak po za tym kawal dobrej roboty i do ladowacza jak znalazl :)

 

 

Kolego mylisz się sa orginalne belarusy z rewersem w opcji (dzwignia z lewej strony),ruscy nazywają to w książce "reduktor nawrotny",jest także w opcji tzw"spowalniacz chodu"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Lub biegi pełzające. Mam w swoim to ustrojstwo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Tak ja już widziałem ten rewers wiem że występuje on we wersji 592 chyba ale we 920 albo większy to nie wiem lecz ten rewers co jest przy nim to nie działa on tak jak mój że cofam do tyłu i mogę ruszyć już jak jadę jeszcze do tyłu tamten rewers jak zrobisz tak cofniesz i w trakcie włączysz już 2 to ci nie ruszy tylko zazgżyto i nigdy nie wejdzie do puki ciągnik nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

w wiekszych to wiedzialem ze sa ale ze w tych do 100 koni to nie ale dziekuje za informacje koledzy teraz juz wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

To co mi się podoba w moim drugim udoskonaleniu to prostota zrobienia tego to jest najprostsza rzecz jakom można zamontować w każdym ciągniku przyspawanie 2 uchwytów i zastępuje to elektryczne podnoszenie podnośnika na tylnym błotniku działa tak samo to jest najtańsze udoskonalenie a zastępuje elektryczne we większych ciągnikach lepszej marki koszt tamtych elektrycznych by kosztował fortunę a ten złamanego grosza a tak samo działa.

 

 

zdjcia0039r.jpg

Edytowano przez Mateusz3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

nie bylo tego seryjnie ? w pronarze 82 sa to mam oryginalnie i tez na monobloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

belarusy tego nie miały seryjnie, ja też zrobiłem sobie taką rączkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Te rączki są bardzo przydatne wiec ja to już miałem 10lat temu przy zetorze 7211 i chodzi do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Zrobił ktoś automat przy belarusie niech pokaże ktoś parę fotek zaczepu macie tu mój jest to obrazek stary z tamtego roku zaczep jest pomalowany na czarno.

 

 

belaruszaczepautomatycz.jpg

Edytowano przez Mateusz3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

My w naszym pronarze zamontowaliśmy koguta, dorobilismy gniazdo z napięciem 12V( do belownicy), inaczej wyprofilowaliśmy dźwignię zmiany biegów( nie trzeba się tak chylać), zamontowaliśmy grzałkę w bloku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Ma ktoś pomysł na zaczep automatyczny załączany z kabiny bo chce zrobić coś takiego tylko jeszcze nie myślałem nad tym nie wiem jak wiec morze puścić linkę z rączki od zaczepu automatycznego puścić do kabiny i zamontować tam dzwignię która będzie zabezpieczać i odbezpieczać jeśli ma ktoś już takie coś to niech zrobi parę fotek z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj