lukano

Jak i ile docieracie swoje ciągniki po remocie generalnym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
nunu85    497

tak aprzestroga dla tych, którzy myśłą że starych ursusów (podobnie jak to się teraz robi w nowoczesnych traktorach) nie trzeba docierać.

 

Pękł mi wiosną w 1014 jeden tłok, porysował tuleje etc, wiec trzeba było wymienić. Pozostałe 3 wyglądały jeszcze całkiem ok, więc zostawiłem wstawiając tylko jeden nowy komplet.

Po ekspresowym 1 godzinnym docieraniu traktor poszedł w pole do kultywatora. NIby sie nie grzał, mocy nie tracił wszystko było ok, ale jak wróciłem do domu i posłuchałem go na wolnyc obrotach, to coś cykało w silniku. Jeszcze raz go rozbrałem i zobaczyłem, że tłok się przytarł. Wsadziłem kolejny-nowy tłok, trocę wiecej czasu poświęciłem na docieranie i chodzi dobrze do dzis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati17    13

Mniemam, że i do mnie miał się odnosić poprzedni post. Otóż wcale nie twierdzę, że ciągnika (pierścieni) nie trzeba docierać wręcz przeciwnie. Chcę aby wszystko było jak najlepiej więc nie ważne jest teraz ile spalę paliwa na bezcelowe jeżdżenie bo to ma służyć lata. Chodzi mi jedynie o fakt, że skoro nowy ciągnik dociera się około 100 moto godzin (według instrukcji) inni zaś po remontach docierają około 50 godzin to według mojego rozumowania technika dotarcia samych pierścieni powinna być mniej pracochłonna (krótsza) niż dla całkowicie nowych podzespołów + jakieś tam szlify wału. Chyba, że się mylę...? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

Mój post nie był do Ciebie. Ot tak do wzystkich.

Samych pierścieni ja bym za wiele nie docierał. Ot może przez pierwsze kilka godzin (nie kilkanaście, nie kilkadziesiąt) nie dawałbym traktora do najcieższych robót, typu pług czy gruber, ale z pewnością nie marnowałbym paliwa na pyrkanie na luzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    183

Jeśli tylko same pierścienie to umiarkowane obciążenie i do roboty. Zacierają się tłoki bo puchną tym bardziej jak są jakieś tanie. Nie chce mi się szukać ale aby ustabilizować termicznie tłok można go przed zamontowaniem wygrzewać w określonej temperaturze i przez określony czas w oleju. Piszę to na podstawie literatury motocyklowej ale temperatura przecież w dieslach też jest podobna a to ona jest przynajmniej w dużej części sprawczynią zacierania się tłoka w cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati17    13

Mam już dwie moto godziny zrobione na jeżdżeniu więc teraz chyba trzeba zapinać pług wrzucić na początek 3 bieg i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Po wymianie pierścieni warto docierać ok 5-6 mtg. Pierścienie muszą się spawować z tuleją. NIe wolno nich przegrzac bo ich wymiana nic nie da. Dociera sie jak kolega wyżej pisał w różnym zakresie obrotów ( ani min ani max) i z różnym ale małym obciążeniem ( transport z lekkim towarem, lekkie prace polowe itp.) Pierścienie w pierszym okresie po wymianie bardzo mocno się zużywają co wiąże się z wydzielaniem dużej ilości ciepła, dlatego warto dać im czas na spasowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,kupiłem nową PROXSIME i ma zrobione ok 11mtg w transporcie i teraz chce jechać orać pługiem 3 skibowym i mam nadzieje ze bedzie sie dalej pomału docierał w tej orce.Co myślicie o tym oraniu nie jest za szybko. Proszę o wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

bylebyś go nie męczył przesadnie i możesz spokojnie orać.

Jak to sprawdzic?

Jedziesz powiedzmy 3 biegiem* i utrzymujesz obroty 1700. Wcisnij sprzęgło nie zmieniając położenia pedału gazu i zobacz jak mocno obroty wzrosną. Jeśłi wzrosną tylko o jakieś 100-150obrotów, tzn, że silnika nie przeciążasz. Jeśłi natomiast wzrosną bardziej, tzn ze należałoby zredukowac i trochę zwolnić, bo wykorzystujesz moc zbliżoną do mocy maksylamnej silnika.

 

*nie wiem jaktam wyglądają przełożenia w proximie. Ten trzeci bieg dałem tak dla pzykładu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Wymieniałem w c 330 tłoki z tulejami i na początku zrobił 5mtg na luzie i teraz się wożę ma już 15mtg o remontu i czy mógłby sobie tak jeszcze z 5 mtg na luzie pochodzić? Bo nie chce mi się tyle jeździć... :D I ile motogodzin musi mieć zrobione abym na wiosnę mógł sobie posadzić ziemniaki i coś pobronować :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk82    1

Jeżeli już nią jedziesz to musisz dalej zwiększać obciążenie więc Praca na postoju nie ma najmniejszego sensu . Obciążenie silnika trzeba zwiększać oczywiście stopniowo i z głową . Praca na luzie to zły pomysł na docieranie, 2 czy 3 moto godziny można na to poświęcić ale nie 10 czy jak nie którzy całe docieranie.

 

Myślę że tak po 40-50 moto godzinach prawidłowego docieranie możesz sadzic ziemniaki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Jak już jeżdżę to jak mam stopniowo zwiększać? Może przypiąć pustą przyczepkę i jeździć :P?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Teraz już mam 32 mtg i pasowało by coś mi kosiarką rotacyjną 165 pokosić trawę ale nie wiem za bardzo czy można, wydaje mi się że chyba tak bo to nic takiego ciężkiego :P ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lpluto    2

Ciągnik C-360 po wymianie wału, panewek oraz zestawów naprawczych. Obecnie zrobione 20 mth( pod lekkim obciążeniem w lekkich pracach). Czy można robić nim już opryski(5ha)?

 

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

no bez jaj, a co to za obciażenie jest przy opryskach, żeby sie martwić?

Chyba, ze jakiś ciągany opryskiwacz ~2000l wleczesz po górach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

No to jak panowie mogę tą kosiarkę zapinać do koszenia aktualnie 34 mtg, tak trójeczką i 1400-1600 obrotów kosiarka 165 a trawa niezbyt gęsta i duża zwykła łąka, zawsze wcześniej jak kosiłem to 4 i nie wydawało się żeby ciężko miał. Może by coś mtg wpadło bo tak bez celu to mi się już nie chcę jeździć ;p obsypywałem już ziemniaki ale dwójką i ciężko nie miał więc z kosiarką też powinno być ok, ale niech ktoś jeszcze mi napisze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497
Napisano (edytowany)

ja bym już jeździł.

 

a z reszta żeby ocenic czy traktor ma ciężko czy lekko to jest łątwy patent.

pracujesz traktorem na stałych obrotach (czyli jedziesz i kosisz) i nagle wciskasz sprzęgło do oporu, tak, ze i traktor ustanie i przekaźnik równiez nie bedzie kręcił.

jesli obroty wzrosną nie wiecej niż o jakies 100, tzn ze traktor ma leciutko, wcale sie nie meczy i spokonie mozesz dalej kosic.

jesli natomiast wzrosną o 200 czy wiecej, tzn ze wykorzystujesz dużą moc silnika i lepiej sobie jeszcze taka robote odpuścić do konca docierania.

 

ps i nie bój sie wyższych obrotów. te 1700-1800 spokojnie mozesz trzymać, zeby ładnie kosiło

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Wg. mnie kosiarka rotacyjna nie nalezy do maszyn lekkich dla c330, dziadostwo potrzebuje obrotow i sie rozbujac konkretnie zeby to jakos cielo. 1400-1600obr to ty mozesz ciac zyto na kiszonke albo trzciny, ale o trawie zapomnij a tym bardziej jakiejs niskiej/malej - brody pozostawiasz.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

niema zadnego docierania nowe czesci juz sa z odpowiednia tolerancja wiec jak jest poskladane jak sie nalezy to do pracy i ma smigac podziwiam tych co zostawiaja ciagnik na wolnych obrotach on sie nie dociera tylko zaciera czy byl ktos w prawdziwym zakladzie naprawczym i widzial co sie robi z silnikami po remoncie kapitalnym na hamowni ( tam nie pykaja na wolnycz obrotach tylko max obciazenie }

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

taa, moze w zachodnich traktorach, ale nie w kompletach naprawczych starych ursusów.

 

sam kiedyś założylem 1 komplet naprawczy w u1014, 3 pozostałe zostawiajac stare (bo były jeszcze dobre, tylko jeden tłok był uszkodzony)

 

w kazdym razie bez zbednego docierania pusciłem traktor od razu w ciężką robote do pługa czy kultywatora juz nie pamitam...i co- po kilku godzinach jak wróciłem juz cos dziwnie cykało w silniku.

nie dawało mi to spokoju, rozebrałem i stwierdziłem, ze na tłoku były ślady przytarcia i 2 pierscienie były pęknięte.

 

nie mówie, zeby traktor stał i sobie pyrkał na docieraniu, ale od razu puszczanie w najcieższą robote to też głupota (przynamniej ursusów)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

pierscienie moze ci pekly przy zakladaniu a tlok nie byl najlepszej jakosci powiem ci tak kilka lat temu wzielismy silnik sw 400 na wymiane po kapitalnym remoncie do bizona silnik byl 3 godziny na hamowni i prosto do bizona i w pole nie bylo zadnego docierania ani problemow z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

3godziny docierania bezspalaniowego czyli na hamowni. To najlepszy sposob docierania. Bez tego jakbys wyjechal w pole moglo by byc nieciekawie. Oczyeiscie nie jest to regula, ale zawsze moze sie to odbic w pozniejszej eksploatacji.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piorek34    4

Witam, mam pytanie czy po kapitalnym remoncie ursusa c 360 3p i upływie 30 mtg będę mógł kosić kosiarka 165cm a póżnie belować prasą sipma farma 2?

 

Edytowano przez piorek34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio35    1

Witam. A ja mam pytanie jakiej firmy wkładacie części, zestawy naprawcze do silnika c360 Kto teraz produkuje oryginały do ursusów? Myślę nad Waryńskim ale czekam na propozycje i opinię.

A gdy docierałem Case po kapitalce w zakładzie to dostałem instrukcje żeby docierać 20mth, 10 mth bardzo lekkie prace przetrząsanie siana i 10 mth trochę cięższe Dla własnego spokoju zrobiłem jeszcze 10mth z siewnikiem bez agregatu a potem jak poszedł w sieczkarnie do QQ na cały dzień to się nie martwiłem oczywiście wcześniej wymiana oleju i filtra:) w starych ursusach trzeba docierać 50mth i na pewno niewolno na luzie tylko na lekkim obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piorek34    4

musze sprawdzic jakie firmy to były części, moge tylko powiedzieć że u znajomego w sklepie brałem takie z górnej półki. Do końca maja powinienem zrobić te 50mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj