Gość Profil usunięty

Stage III A / Tier 4, czyli co nasz czeka w przyszłym roku?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam.

Jak wiadomo w przyszłym roku wchodzą w życie nowe przepisy odnośnie norm spalin. Interesuje mnie jak to będzie z rejestracją ciągnika, który spełnia normy Stage IIIB/Tier 3, w czasie gdy prawnie obowiązywać będą już normy Stage IIIA/Tier4. Wiem, że jest to temat bardzo na czasie, ponieważ w przyszłym roku rusza PROW, a póki co w ofercie nie ma wielu ciągników spełniających te normy. Tym samym oferta potrzebna do wniosku będzie na ciągnik z przestarzałą normą spalin...

 

Proszę o pomoc w rozwianiu wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgodnie z dyrektywami jeśli ciągnik jest produkowany obecnie to będzie go można bezproblemowo zarejestrować gdy będzie obowiązywała norma wyższa numerowo. Jeśli natomiast pierwszy egzamplarz miałby trafiż na rynek w 2011 roku i nie miał by Tier 4 to wtedy rejestracja jest niemożliwa

 

PS wiedzialem, że nie odejdziesz :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

przy rejestracji ważna jest homologacja i to ona określa do kiedy dany ciągnik da się rejestrować.

takie coś co w dowodzie rejstracyjnym zaczyna się od litery 'e'.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

z tego co mi wiadmomo to część firm poprosiła władze europejskie o przedłużenie terminu na wprowadzenie Tier4, władze się zgodziły i mogą np wprowadzić Tier4 dopiero w połowie 2011 lub nawet w 2012.

nie wiem czy pamiętacie z czatu z ekspertem NH, ale kojarze taką wypowiedź, że dużo zależy od klasy ciągnika czyli od jego mocy i kiedy indziej może wejść norma Tier4 dla ciągników o mocy 70kW a kiedy indziej dla takich 150kW.

 

Z tego co się orientuję to od nowego roku nie będzie można rejestrować nowych ciągników które wspierają Tier1


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli nie powinno być problemów. wink.gif Dzięki za pomoc, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to zachęcam. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Od 177km :rolleyes:

 

Jak pisał @nikita-ta norma jest konieczna do uzyskania homologacji, a o ile się orientuję to firmy mogą sprzedawać jeszcze przez dwa lata od wejścia nowej normy ciągniki wyprodukowane zgodnie z poprzednią i przed wejściem nowej(w tym wypadku wg tego fabrycznie nowe ciągniki nie spełniające nowych norm o w/w mocy będzie można kupić do końca 2013r. lecz wyprodukowane przed 2011r.).

 

Co do wypowiedzi Jacka to nie wiem, nic nie słyszałem, ale bardzo możliwe, bo jednak sporo marek ma z tą normą problemy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trochę mnie zaniepokoiło to co marketingowcy NH mówią, że nie będzie można zarejestrować ciągnika bez Tier 4. Widać mówią, tak jak im pasuje, bo jako jedni z niewielu mają gotowy produkt. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wszystkie wyprodukowane w 2010 bedzie mozna zarejestrowac, nawet w 2013. wiekszosc firm sie dostosuje, tymbardziej jak ktos wspominal to dopiero powyzej 177 KM, wiec z popularnych ciagnikow, to chyba pronar jeszcze nie spelnia tej normy, ale kupia od kogos silnik co spelnia i juz po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

popatrzcie ze tier1 jest na rynku kilka jeśli nie kilkanaście lat:P


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Ale pronar nie produkuje sam silników, a jedynie korzysta z licencji, więc może automatycznie ma wynegocjowany dostęp do nowszych? Poza tym samo SCR można zamontować niemalże bez zmian w silniku...

 

No właśnie-jak to jest tak na prawdę? Bo przecież nikt mi nie wmówi że Belarusy czy jakieś chińczyki spełniają normy, a przecież można je rejestrować... Swego czasu było głośno że nie będą posiadać homologacji na UE, ale co z tego wyszło to wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

no własnie pojawiają się jakieś plotki ze część ciągników tych z normą tier1 można rejestrowac tylko do końca 2010 roku - ktos moze potwierdzić?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Ale pronar nie produkuje sam silników, a jedynie korzysta z licencji

heh, nie wiedzialem, ze w ogole produkowali silniki - szacun :rolleyes:

 

ale do tych wiekszych/nowszych to pakuja gotowego deutza, albo iveco, wiec ich to tez nie obchodzi, po prostu klient zaplaci troche wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

@brzozak-właśnie o tym napisałem co i ty, musiałeś mnie źle zrozumieć ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha myslalem, ze tak jak ursus korzystal kiedys z licencji i skladal w polsce ciagniki MFa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Nie no, fakt ze słówko 'licencja' troszkę nie dopasowane do sytuacji :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez kuba9449
      Cześć, mam problem. Posiadam gospodarstwo które zakładał mój dziadek i "baza" jest w tym samym miejscu niezmiennie od lat. Mam dom i budynki gospodarcze, chciałbym postawić dodatkową halę na maszyny i tu zaczyna się problem. Gmina opracowuje mpzp i w miejscu mojego gospodarstwa chce dopuścić jedynie zabudowę mieszkaniową, składałem pisma o zmianę przeznaczenia terenu lecz były odrzucane bez podania powodu. Gmina nie wydaje teraz wz ze względu właśnie na opracowywany mpzp. Czy macie pomysły jak to "ugryźć"?
    • Przez oscak11
      Witam , zastanawiam się nad otwarciem warsztatu . Z jakiej opcji najlepiej skorzystać czy z dotacji czy poprostu z własnych funduszy . Wpadłem na ten pomysł ponieważ zajawkę do napraw mam od swojego ojca . Myślę nad rozbudowalą warsztatu i założeniem działalności.  Pracuje za granicą mam trochę oszczędności i teraz dylemat , rozbudowa z oszczędności czy z dotacji . Jak to ugryźć.  Mój ojciec naprawia traktory ,, po godzinach ,, ma też gospodarstwo . Wiedzę posiadam na temat naprawy traktów  lecz zawsze mogę liczyć na mojego ojca . W okolicy nie ma mechaników więc myślę, że cały ten pomysł mógł by wypalić. Nie było jescze okresu żeby w kolejce nie stał 1 lub 2 traktory . Ludzie w obrębie 60 km przyprowadzają traktory do nas ponieważ w okolicy nie ma dobrych mechaników . Jak najlepiej zacząć  . Był bym wdzięczny za wszelkie porady .
    • Przez armia100
      Witajcie! Potrzebuje porady... Czy istnieją jakieś przepisy dotyczące odległości stawu od drogi? Odnośnie zwykłej działki, wiem, że niestety nie jest to precyzyjnie uregulowane. A co z działką, która jest drogą (działka jest prywatna, jednak w księdze wieczystej jest zapis, że jest to droga). Sąsiad zrobił staw niespełna pół metra od granicy i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie zadomowiły się tam bobry, które zaczęły podkopywać swoje jamy pod droga, która się osuwa. Droga jest moim dojazdem do domu. Sąsiad twierdzi, że to nie jego problem. Co zrobić w takim przypadku?
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj