zawadzak

Skrzynia Power Command, a Range Command w T6000

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamieniak89    31

Użytkuję Pawercomanda i nie mam żadnych zastrzeżeń, niby droższa, ale się opłacało, a jak jeżdżę czasami z kolegą to jak obserwuje te wajchowanie to bym nie wyrobił gdybym miał taką skrzynię :rolleyes:


Nareszcie mam nowy aparat :)

Moje filmiki na YT http://pl.youtube.com/user/michalh89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

O które wajchowanie Ci chodzi? w jakiej skrzyni teraz?

No a w zetorze to tez się trzeba namachać i tych guzików powciskać trzeba trochę żeby się bujnąć.

Ogólnie najlepiej mi się jeździ w transporcie ursusem 1212 - 1,2,3,4 i już 40 mam, trzy razy wajchę przełożę i spokój, redukować nie trzeba prawie, jak coś to trójka i zółw i idzie:D. Szybciej nim się rozbujam niczym w nh te guziki ponaciskam wszystkie. Szkoda że nie można biegów omijać w nh, czasem by to się przydało np na pusto jadąc.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajus    0

koledzy z tego co zrozumiałem to skrzynia 6x4 taka jaka jest w df czy jd jest bardzo nie wygodna i gorsza od RC i PC ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

dobrze zrozumiales


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z opinio człowieka który jeździł ciągnikami podobnej mocy skrzynia PS w JD nie szarpie na tyle co PC. Dodatkowo PC trzeba kalibrować, czego w JD nie trzeba robić. Ogólnie im bardziej wygodna i zaawansowana skrzynia tym większa strata mocy i trzeba się z tym liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wieksza strata energii, ale lepsze wykorzystanie korzystnego przebiegu mocy ciagnika. poprzez lepsza skrzynie uzyskujemy znacznie lepsza charakterystyke trakcyjna, a do tego mozemy wykonac prace w lepszej jakosci i szybszym czasie, wiec ja bym sie tak stratami nie przejmowal.

 

PC w NH dostaniemy juz w malych ciagnikach, a w JD tylko w serii 8030, takze to tez plusik dla nh, w mniejszych johnach albo autopower, albo dzwignia jak w starze, nic posredniego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Rzeczą oczywistą jest to że lepiej mieć więcej biegów i to w zakresie prędkości który najczęściej jest używany. a straty mocy na zaawansowanej przekładni nikt nie odczuje gdy będzie mieć więcej biegów do wyboru które można płynnie zmieniać beż konieczności zatrzymywania sie w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jesli w nh to skrzynia PC, to nie - lepiej jest miec mniej ale wszystkie przelaczane pod obciazeniem :rolleyes:

 

bylo juz napisanego dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Ja sobie pozwolę tak napisać

1. Skrzynia bezstopniowa

2. Full powershift - Power Command 18 lub 19 biegów w nh, 16 czy tam 18 w case magnum, oraz jd od serii 8

3. Hexashift 4x6 claasa, dyna 6 4x6 MF

4. Range Command w NH - 3x6

5. Skrzynie 6x4 z DF, Same, Lambo

6. Electrocommand w nh - 4x4, Power Quad w JD i jego odmiany - 5x4

Potem wiadomo skrzynie z 1,2 półbiegami lub bez wogle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wiecej producentow stosuje badz stosowalo full powershifty ;)

 

zapomniales o przekladni w mc'cormicku i valtrze, ktore rowniez zasluguja na uwage.

 

starczy tego OT ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Nie pisałem o valtrze i mc bo nie wiem jakie tam są skrzynie. Podałem tylko przykłady full powershiftów wiem że jest ich więcej.

Temat uważam za wyczerpany do głębi, każdy teraz powinien wiedzieć co jak i gdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    2

Diler dał mi w standardzie do 6070 Plus skrzynie Sami Power Shift 16/16 co o niej sądzicie? Dodam jeszcze że ciągnik ma być jako główny w gospodarstwie. Prace jakie by wykonywał to: orka, brona talerzowa i transport. Czy lepiej dołożyć trochę kasy i wziąć inna skrzynie? Jak tak to jaką i ile trza byłoby dopłacić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

zawsze jest lepiej dolozyc do lepszej skrzyni, bo to najwazniejszy podzespol w ciagniku, o ile tylko roznica w cenie nie zrujnuje twojego gospodarstwa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

kolego było pisane przeczytaj caly temat - ta skrzynia nazywa się electrocommand i zgodnie z brzozakiem stwierdziliśmy że za mało biegów. Wszystko pisałem poczytaj dokładnie bo nie będziemy się powtarzać a jest tam dużo napisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Wiem że nie ten dział ale odpowiem... T6030 RC full wypas cena 230 tys. netto do 24 grudnia... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Kolego NH 6050 PC full wypas 225netto. Większy model 10tys drożej. RC 10 tys taniej. Jeszcze jakieś pytania. Ja jestem zainteresowany 6070 RC i czy warto dać 10tys drożej za PC czy lepiej kupic RC. Pisac uzytkownicy ogolnie o tym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@piters182 Przez cały temat @Yarecki i @brzozak powtarzają że PC jest sużo lepsza od RC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

mam skrzynie PC w modelu 7030 mieszkam w terenie górzystym. Ta skrzynia jest za***ista wyjeżdzam z gospodarstwa 20 ton pszenicy na d*pie nciskam przycisk automat i nic mnie nie obchodzi zajebioza wyłanczam dopiero przed wjazdem na wagę. Dodam że przesiadłęm zię z ursusa 1224 więc to był szok :) Zrobione 1700 mth bez problemów zero awarii


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

A powiedzcie mi prosze, automat w PC dziala na calym zakresie? W RC wydaje mi sie (slusznie?) ze tylko w grupie C.

Ponadto, czy automat przerzuca tylko w gore, czy redukuje tez?


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4
Napisano (edytowany)

Od ponad miesiąca mam możliwość jazdy T6000 w RC Semi. Szczeże powiem to trochę żałuję, że nie ma PC. Ciągnik jest wyposarzony w ten nowy podłokietnik i sama zmiana biegów w tym nowym jojstiku nie jest za przyjemna w porównaniu do starszej wersji TM( ale to są moje odczucia , człowieka który jest w nie standardowej wersji ;) ). Semi to opcja w której dzięki automatyce zmienia bieg- w zakresach polowych A i B po 6, na tomiast w zakresie C automatyka zmienia 6 lub 7 biegów(zależy czy mamy wariant Eco lub 50 km/godz.). Niby pod względem obsługi to jest taka sama skrzynia jak w TM lecz coś tu mi brakuje( może wymagania z biegiem czasu rosną). Jeżeli ktoś jest przed wyborem RC czy PC to dopłaćcie do PC z resztą jak widzę Power-ów schodzi więcej. Nowy podłokietnik jest ok daje na pradę nieporównywalny komfort. Jeżeli ciągnik ma pełnić rolę głownego lub wspólpracować z opryskiwaczem lub rozsiewaczem to zalecam dokupienie od razu radaru- potem jego zamontowanie to sporo zachodu , a w T6000 w polskiej kompletacji szpece z Płocka go nie ujeli i mało kto o tym wie przed zakupem ciągnika- szkoda bo maszyna już jest kompatibilna z Iso Busem a radaru nie ma i jak ma też prawidłowo obliczać obrobiony obszar. Oczywiście walczcie z dealerem o dodatkowe oświetlenie w masce bo po jaki kit są te duże lampy z przodu jak nie są wykorzystne ale to temat o skrzyni a nie o ciągniku T6000. Reasumując chłopaki dopłaćcie te 10 tys( to już nie jest dużo jak się kupuje ciągnik za ponad 200 tys netto), a warto.

Edytowano przez Tc56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
    • Przez Massey8210
      Witam gdzie znajduje się czujnik załączania napędu w new holland Ts115 gdyż nie świeci mi się kontrolka od włączonego napędu a napęd normalnie załącza i rozłącza się??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj