Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z napędem - Case 4230


161 odpowiedzi na ten temat

#141 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 19 sierpień 2015 - 21:57

Problem z napędem - Case 4230

wspomaganie działa ok, podnośnik trochę słabo podnosi na rozgrzanym oleju. problem z jazdą jest i na zimnym i na ciepłym oleju..wystąpił nagle, wcześniej nie miałem żadnych problemów..



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z napędem - Case 4230 Dzisiaj, 01:08
  •  

#142 Share waldi76

waldi76

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 20 sierpień 2015 - 05:38

Problem z napędem - Case 4230

Trzeba zmierzyć ciśnienie w hydraulice



#143 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 20 sierpień 2015 - 06:15

Problem z napędem - Case 4230

podpiąć się manometrem pod wyjście hydrauliczne i wymusić zawór?



#144 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 20 sierpień 2015 - 16:23

Problem z napędem - Case 4230

a czy ktoś zdejmował już kabinę z case 4230? dużo jest z tym roboty? 



#145 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:09

Problem z napędem - Case 4230

Witam ,juz gdzies troche o tym pisałem.Podejrzewam zuzyte tarczki (zatrzymywanie się) i dodatkowo zuzyte pierścienie uszczelniajace olej do kosza półbiegów (wyłączanie wom), ale WOM na żółwiu powinien chodzić .W dolnej pokrywie skrzyni skrzyni jest korek na ampul 6 - miejsce na mamometr.Ja wykorzystałem od opryskiwacza do 25bar+nakretkę od przewodu wtryskowego + króciec wtryskiwacza c 360 i zestaw gotowy,ma byc na ciepłym ,na obr 1000-1200 22bar.Na żółwiu brak cisnienia,sprzęgło wcisnięte -brak cisnienia,podana wartość 22bar  na "zajacu".Można zdemontować wspomniana pokrywę i podac sprężone powietrze w rurkę zasilającą ,a przeciek powinien się ujawnić.Nie robiłem tego w ten sposób ale podejrzewam ,że nie trzeba zdejmować kabiny (moze ktos to robił kombinacyjnie i podpowie ) ale wydaje mi sie ,że nalezy zdemontować przystawkę przedniego napędu,wysunąc do tyłu wałek tylny WOM(po odkręceniu zaczepów) odbezpieczyć wałek napędu Wom (ten przedni przez skrzynię),odłączyć skrzynię od silnika,zdemontować koło Wom (przednie w skrzyni prze dolny otwór) i powinien dac się zdemontować wałek sprzęgłowy.Jeżeli sie mylę to mnie poprawcie. Zdjecie kabiny to kilka godzin,ale przy XL kabinie Tury ciągnikowe zbyt nisko podnoszą - jedynie  ładowarka albo widlak .Jeżeli potrzeba coś jeszcze najlepiej na komunikator lub pocztę mogę rzucić jakieś schematy.



#146 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:09

Problem z napędem - Case 4230

null


Edytowany przez andrzej78, 22 sierpień 2015 - 06:43.


#147 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:10

Problem z napędem - Case 4230

null


Edytowany przez andrzej78, 22 sierpień 2015 - 06:44.


#148 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:10

Problem z napędem - Case 4230

null


Edytowany przez andrzej78, 22 sierpień 2015 - 06:45.


#149 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:12

Problem z napędem - Case 4230

null


Edytowany przez andrzej78, 22 sierpień 2015 - 06:45.


#150 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2015 - 00:12

Problem z napędem - Case 4230

Witam ,juz gdzies troche o tym pisałem.Podejrzewam zuzyte tarczki (zatrzymywanie się) i dodatkowo zuzyte pierścienie uszczelniajace olej do kosza półbiegów (wyłączanie wom), ale WOM na żółwiu powinien chodzić .W dolnej pokrywie skrzyni skrzyni jest korek na ampul 6 - miejsce na mamometr.Ja wykorzystałem od opryskiwacza do 25bar+nakretkę od przewodu wtryskowego + króciec wtryskiwacza c 360 i zestaw gotowy,ma byc na ciepłym ,na obr 1000-1200 22bar.Na żółwiu brak cisnienia,sprzęgło wcisnięte -brak cisnienia,podana wartość 22bar  na "zajacu".Można zdemontować wspomniana pokrywę i podac sprężone powietrze w rurkę zasilającą ,a przeciek powinien się ujawnić.Nie robiłem tego w ten sposób ale podejrzewam ,że nie trzeba zdejmować kabiny (moze ktos to robił kombinacyjnie i podpowie ) ale wydaje mi sie ,że nalezy zdemontować przystawkę przedniego napędu,wysunąc do tyłu wałek tylny WOM(po odkręceniu zaczepów) odbezpieczyć wałek napędu Wom (ten przedni przez skrzynię),odłączyć skrzynię od silnika,zdemontować koło Wom (przednie w skrzyni prze dolny otwór) i powinien dac się zdemontować wałek sprzęgłowy.Jeżeli sie mylę to mnie poprawcie. Zdjecie kabiny to kilka godzin,ale przy XL kabinie Tury ciągnikowe zbyt nisko podnoszą - jedynie  ładowarka albo widlak .Jeżeli potrzeba coś jeszcze najlepiej na komunikator lub pocztę mogę rzucić jakieś schematy.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z napędem - Case 4230 Dzisiaj, 01:08
  •  

#151 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 21 sierpień 2015 - 18:10

Problem z napędem - Case 4230

Dzięki bardzo za odpowiedź, spróbuję najpierw pomierzyć te ciśnienia. Po zakupie ciągnika zauważyłem że przycisk półbiegów został wypięty z dźwigni zmiany biegów i schowany pod plastikową obudowę obok siedzenia, podejrzewam że już wtedy musiały być jakieś problemy, lampki żółw zając również są zdemontowane.. w sumie nie potrzeba mi półbiegów, jakby dało się przerobić koszyk sprzęgłowy tak, aby była zwykła skrzynia to wogóle byłaby rewelacja.. Podejrzewam że aby dostać się do koszyka z tarczkami do jazdy do przodu trzeba będzie rozpołowić ciągnik i zrzucić całą przystawkę skrzyni.. Mam niedaleko siebie serwis case ale ceny mają kosmiczne za roboczogodziny.. 

 

Jakie powinno być ciśnienie na pompie hydraulicznej? ktoś wcześniej pisał że 170 bar, czy to możliwe??



#152 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 09 wrzesień 2015 - 21:47

Problem z napędem - Case 4230

witam,

 

zmieniłem olej w którym były fragmenty tarczek.. niestety to nie pomogło,sprawdziłem ciśnienie hydrauliki i mam ok 50 bar stąd wymieniłem pompę. Niestety ciśnienie  nie wzrosło więc podejrzewam że gdzieś gu\bi ciśnienie..

Wziąłem się za wymianę tarczek, rozpołowiłem ciągnik, odkręciłęm wałek napędu skrzyni lecz nie da się go wyciągnąć bo dolne koło zębate napędu przeniesienia pomp hydrauliki przeszkadza.. czy da się wysunąć ten wałek bez demontażu skrzyni biegów od mostu?? Ktoś próbował już tego?  



#153 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 11 wrzesień 2015 - 07:29

Problem z napędem - Case 4230

Nie próbowałem w ten sposób, ale po zdemontowaniu przystawki przedniego napędu jest dostęp do kosza napędu WOM ( trzeba wysunąć wałek przekaźnika do tyłu,jeżeli jest z obrotami 1000, to trzeba demontować zaczepy),sprzęgło WOM z wałkiem zabezpieczone jest kołkiem,po wymontowaniu kosza Wom trzeba odbezpieczyć i zdemontować koło napędu pompy (w otworze przystawki napędu) ,wtedy wałek wysunie sie do tyłu i będzie można zdemontować dolne koło w skrzyni.

Czy przy niskim ciśnieniu nie było efektu 'wycia" hydrauliki-wspomagania?.Sprawdź czystość smoka pompy zasilającej i mam nadzieje że wymieniłeś filtr  przy wymianie pompy.


Edytowany przez andrzej78, 11 wrzesień 2015 - 07:37.


#154 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 13 wrzesień 2015 - 08:25

Problem z napędem - Case 4230

udało mi się zdemontować tarczki,są kompletnie zużyte.. zrobiłem tak  jak opisałeś, zdjąłęm przystawkę przedniego napędu, zdemontowałem tylni WOM zaczynajac od zaczepów, wałek wysunąłem do tyłu, zdemontowałem koło i sprzęgło WOM, wtedy mogłem cofnąć dolny wałek sprzęgłowy i zdjąc koło zębate przeszkadzające w demontaży kosza z tarczkami.

tak jak pisałem tarczki są kompletnie zużyte (do blachy), zerwana była jedna śruba mocująca sprężyny kosza i tłok, pęknięta była jedna z 3 spręzyn w koszu także to wszystko było przyczyną zatrzymywania się ciągnika. Ciekawi mnie tylko czy przez to mógł gubić ciśnienie hydrauliki? po wymianie pompy ciśnienie wogóle nie wzrosło więc wychodzi na to że stara pompa była ok. 

 

Zgadza się, miałem problem "wycia" hydrauliki podczas jazdy, myślałem że to wina pompy ale po wymianie pompy na nową efekt wycia pozostał. Filtry wymieniłem na nowe, olej zalany był nowy, czyściłem też filtr przed pompą smarowania w moście. 



#155 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 13 wrzesień 2015 - 09:41

Problem z napędem - Case 4230

Czy były zużyte wszystkie tarczki ?.Przednie są od zółwia.Obowiązkowo pierścienie uszczelniajace na wałku nowe.Czy mierzyłeś ciśnienie(pólbiegów) w pokrywie dolnej.Miałem wyciek oleju z pólbiegów,spadek ciśnienia ,ale na żółwiu ciśnienie w układzie wracało do normy,Miałem też spadek ciśnienia w hydraulice do 50-100 bar ,ale przyczyną był przytkany filtr hydrauliki ,wyła wtedy pompa i wspomaganie.Proponuje obejrzec zawory w korpusie wielozaworów (od dołu) i pompy. Tylny na klucz 30 jest głowny 172 bar,ten na klucz ampulowy to regulator przepływu (sprężyna 60,23 mm).



#156 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 15 wrzesień 2015 - 11:52

Problem z napędem - Case 4230 Wszystkie tarczki byly zuzyte niestety, zerwana jedna sruba mocujaca tlok i peknieta jedna ze sprezyn..a w jaki sposob wyregulowac cisnienie hydrauliki?

#157 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 16 wrzesień 2015 - 19:58

Problem z napędem - Case 4230

Potrzeba regulacji ciśnienia zachodzi tylko wtedy,gdy mamy pewność ,że nie ma nieszczelności i odchyłka cisnienia jest minimalna. 



#158 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 19 wrzesień 2015 - 17:47

Problem z napędem - Case 4230

Ciągnik wkońcu poskładany, póki co wszytko działa prawidłowo :)

 

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli odłącze przewód od przystawki gdzie jest elektrozawór półbiegów to ciągnik będzie chodził cały czas na zającu czy na żółwiu? nie chce używać półbiegów bo jak ciśnienie hydrauliki będzie znów za małe to znowu tarczki będą do wymiany..



#159 Share rafix255

rafix255

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat Kutno

Napisany 20 grudzień 2015 - 20:58

Problem z napędem - Case 4230

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z napędem - Case 4230 Dzisiaj, 01:08
  •  

#160 Share rafix255

rafix255

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat Kutno

Napisany 26 grudzień 2015 - 09:49

Problem z napędem - Case 4230

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy