Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 8x30


124 odpowiedzi na ten temat

#81 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 21 styczeń 2011 - 18:49

John Deere 8x30 ale 8R tak pięknie dźwiga 7 skib w obrocie zawieszane, w firmowym folderze :) No i po co w tych 300+ bestiach podnośniki 12t... chyba do wykorzystania? :) Jak dobrze wiemy istnieje coś takiego wytrzymałość materiałów, ktoś projektując ciągnik co nieco od niechcenia policzy, co bu mu się dzieło byle pługiem nie połamało ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 22:45
  •  

#82 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 styczeń 2011 - 19:29

John Deere 8x30 Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Dodany obrazek Tyle pieniędzy za kawałek stali. Dodany obrazek

#83 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 21 styczeń 2011 - 20:12

John Deere 8x30 No akurat rama w JD jak dla mnie była by na 5 miejscu :) Zdecydowanie bardziej cenię te markę za jakość wykonania i niezawodność :)

#84 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2011 - 20:36

John Deere 8x30 po pierwsze to jeszcze nikt nie zdementowal ani nie potwierdzil tej pogloski, ze 8R czy 8020 nie ma ramy - osobiscie nie pamietam, nikt tez z moich znajomych nie ma takiego ciagnika. jak bede mial okazje to sie przypatrze.

ale 8R tak pięknie dźwiga 7 skib w obrocie zawieszane, w firmowym folderze :) No i po co w tych 300+ bestiach podnośniki 12t... chyba do wykorzystania? :) Jak dobrze wiemy istnieje coś takiego wytrzymałość materiałów, ktoś projektując ciągnik co nieco od niechcenia policzy, co bu mu się dzieło byle pługiem nie połamało ;)

no widzisz u mnie ojciec w claasie urwal podnosnik przedni, ktory ma udzwig 5,4 t, a talerzowka ledwo ponad 2 wazy. wjechal w bruzde z za duzym impetem i pizdlo. jakby byl wykonany z monolitu nic by sie nie stalo.
i gdzie wytrzymalosc materialow sie podziala? obliczenia nie uwgzledniaja rzeczywistej bezwladnosci narzedzi.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#85 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 styczeń 2011 - 20:53

John Deere 8x30 Pytałem dlatego @b0gdana czy 8 podnosił 5 i 7 na postoju. Dodany obrazek Wtedy w zasadzie działa tylko siła ciężkości, gorzej jak wchodzi dynamika i z tych dwóch ton w przypadku @brzozaka2 robi się znacznie więcej. Dodany obrazek U nas od szybkiego wpadnięcia w bruzdę z rozsiewaczem w 3514 wyrwał się tłoczek w podnośniku, w stosunku do wyżej wymiennych to kmiot, ale bardziej chodziło o obrazowe ukazanie uroku dynamiki. Dodany obrazek

Edytowany przez Profil usunięty, 21 styczeń 2011 - 20:58.


#86 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:07

John Deere 8x30

no widzisz u mnie ojciec w claasie urwal podnosnik przedni, ktory ma udzwig 5,4 t, a talerzowka ledwo ponad 2 wazy. wjechal w bruzde z za duzym impetem i pizdlo. jakby byl wykonany z monolitu nic by sie nie stalo.
i gdzie wytrzymalosc materialow sie podziala? obliczenia nie uwgzledniaja rzeczywistej bezwladnosci narzedzi.


Jeżeli rozpędzimy się 50'cio tonowym czołgiem do 70 km/h i walniemy w żelbetową ścianę to też coś w czołgu pizdnie.
Wszystko jest do czegoś projektowanie, i ma jakieś ograniczone możliwości.
Po pierwsze czy w tym Claasie przedni TUZ był amortyzowany? Jak nie, to powinien być jeżeli tak no to szajs doczekał się swoich dni.

Seria 8x30 (8R) nie ma ramy B)
A jak ma, to stawiam piwo pierwszemu który mi o tym doniesie ;)

Wszystko co sprowadza się do konstrukcji to wyważenie nakładów i korzyści.
Jak Ciągnik jest na tyle duży, czego wymaga konstrukcja poszczególnych elementów, że stwarza warunki do eliminacji dodatkowych kosztów, ramy, to producent idzie w tym kierunku.
Oczywiście w oparciu o konkretne dane, które dają gwarancje zachowania maszyny w jednym kawałku w warunkach pracy maszyny.

Ponad to w maszynach zwraca się uwagę na ewentualne problemy wynikające z każdego dodatkowego elementu i ograniczeń jakie może on sprawiać.

Edytowany przez bamse, 22 styczeń 2011 - 20:22.


#87 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:14

John Deere 8x30 rama to zawsze dodatkowe koszta.

tuz w rocznym claasie byl/jest amortyzowany.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#88 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 22 styczeń 2011 - 00:02

John Deere 8x30 No to ktoś rumakował aż się urwało, bywa <_<

Kumpel tak szalał po polu ,że na bruździe opona z felgi spadła :P

#89 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 00:12

John Deere 8x30 a jakby byla rama to by sie nie urwalo...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#90 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 22 styczeń 2011 - 00:23

John Deere 8x30 Widziałem właśnie Twoje posty na temat obniżania ciśnienia w oponach, jak dla mnie to największym problemem mogą być spadające oponki z takich "flaczków". Tej mokrej jesieni widziałem kilka takich akcji- nakładanie opony w jakimś bagnie nie należy do przyjemności. Czy rozwiązaniem są felgi do Michelin "Michałów" XeoBib?.

Mam pytanie dotyczące Twojego JD. Czy miałeś problem z "problematyczną" przekładnią wentylatora oraz pompką zasilającą (w filtrze paliwa) i
ile godzin ma Twój traktorek?
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 22:45
  •  

#91 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 22 styczeń 2011 - 00:32

John Deere 8x30 Tego się nie dowiemy.
Ale gdybanie to chyba takie błędne koło, bo zawsze coś można zmienić na lepsze bo gdzieś tam już wymyślili jakiś super patent.
Tylko rachunek na koniec rośnie a przeprojektowanie konstrukcji to często zaprojektowanie jej od nowa.

Najbardziej boli jak handlarze kity wciskają, obiecują złote góry a jak zaczyna się rzeczywistość to handlarze/serwis nie potrafią zareagować jak należy.
Mam przyjemność oraz możliwość współpracy z niemcami i widać na pierwszy rzut oka różnice.

Jak zdarzy się coś co nie powinno mieć miejsca, mowa o awarii, to niemcy rozwiązują problem.
Polskie firmy to wg. mnie tylko kombinują jak by tu się wymigać od zobowiązań i robią z człowiek debila.

O felgach dedykowanych do opon niskociśnieniowych to się jeszcze nie zastanawiałem, są takie?

Przekładnia wentylatora była trafiona w konkretnych ciągnikach, JD objął je programem naprawczym i z tego co mi wiadomo to po gwarancji bez problemu naprawiali.
U nas tego problemu nie było.
Podobnie z pompką paliwa, nic się nie działo.

Maszyna ma przepracowane teraz ok.850-900 godzin.
W założeniu to ma być jakieś 500h rocznie, więc się nie narobi.

P.S. Na 750 h filtr paliwa był zmieniany.

#92 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 08:17

John Deere 8x30 Z tego co pamiętam to Niemcy pisali coś o jakimś kleju którym smarowało się felgę przed montażem-zapobiegało to min. obracaniu się opony na feldze więc zapewne i pośrednio pomagałoby w tym zsuwaniu się opony...

#93 Share unki

unki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 22 styczeń 2011 - 08:23

John Deere 8x30 Przekładnia wentylatora była trafiona w konkretnych ciągnikach,

Kolego nie w "konkretnych ciagnikach" tylko we wszystkich, ale warunek wymiany to przynajmniej tyle ze musi zaczac ciec olej lub jakas inna awaria ktora nie wynika z winy operatora maszyny. I jezeli maszyna ulegnie awarii na gwarancji to wiadomo koszty pokrywa producent (robocizna, czesci, ale bez kosztow dojazdu) natomiast jezeli awaria wystapi po gwarancji to wszystko zalezy ile ciagnik ma MTG i lat i na podstawie tego JD pokrywa wieksza czesc kosztow oczywiscie im staarsza maszyna tym mniejszy zwrot.

#94 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 styczeń 2011 - 08:48

John Deere 8x30 Każda opona ma dedykowaną pod siebie felgę. Akurat w przypadku Xeobib felga ma szerokie wyprofilowanie pod stopkę opony, w większości popularnych modeli Xeo jest to 4-5cm, dodatkowo ma trochę wyższe kołnierze ochronne, około 3cm. Do MachXBib, AxioBib, XeoBib są tego samego typu felgi, kwestia doboru szerokości. MultiBib, podobnie jak OmniBib i Agri|Bib korzysta z typowych felg W, ale niektóre duże modele dedykowane są pod felgę DW, czyli felgi do opon niskociśnieniowych i wielkogabarytowych. Szkopuł w tym, że felgi DW od MultiBib, OmniBib, AgriBib mąją trochę mniejsze kołnierze i są za wąskie. Dodany obrazek

#95 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 22 styczeń 2011 - 19:53

John Deere 8x30

Przekładnia wentylatora była trafiona w konkretnych ciągnikach,

Kolego nie w "konkretnych ciagnikach" tylko we wszystkich, ale warunek wymiany to przynajmniej tyle ze musi zaczac ciec olej lub jakas inna awaria ktora nie wynika z winy operatora maszyny. I jezeli maszyna ulegnie awarii na gwarancji to wiadomo koszty pokrywa producent (robocizna, czesci, ale bez kosztow dojazdu) natomiast jezeli awaria wystapi po gwarancji to wszystko zalezy ile ciagnik ma MTG i lat i na podstawie tego JD pokrywa wieksza czesc kosztow oczywiscie im staarsza maszyna tym mniejszy zwrot.


Jak maszyna jest na gwarancji to zlikwidowanie problemu jest problemem gwaranta, w każdej materii, także koszt dojazdu cię nie obchodzi.
Przy okazji, kasował cię serwis za przyjazd na naprawy gwarancyjne?

Problem przekładni jest na tyle duży i konkretny, że JD wprowadził program naprawczy, dotyczy on ,jak już pisałem konkretnych nr seryjnych ciągników.
Diler od którego kupowaliśmy maszynę sprawdzał czy nasz maszyna jest trafiona i powiedział, że nie będzie problemu bo nie jest od haczona jako felerna. A nawet jak by coś się przytrafiło to za darmo wszystko wymienią.

Szkopuł w tym, że kupiliśmy ciągnik w niemczech a oni trochę inaczej podchodzą do klienta.
Zdaje sobie sprawę, że w polsce inaczej to wygląda, trudniej wyegzekwować to co się człowiekowi należy.

Znam jednak gościa który kupił JD serii 8x30, nie wiem który konkretnie, na pewno po gwarancji już maszynę miał i masę godzin nabite( ponad 100 ha ziemniaków ma + 200ha psz. i rzep.) i kiedy zaczęły się problemy to wszystko mu wymienili bez problemu, za darmo.

#96 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 styczeń 2011 - 20:07

John Deere 8x30

Jeżeli rozpędzimy się 50'cio tonowym czołgiem do 70 km/h i walniemy w żelbetową ścianę to też coś w czołgu pizdnie.

Leopard przebija bez problemy 40cm żelbetu tylko trzeba armatę obrócić do tyłu i zapiąć, pasy
Twardy jest lżejszy ale nie przejdzie bo koła napinające ma wysunięte do przodu :)

Widziałem właśnie Twoje posty na temat obniżania ciśnienia w oponach, jak dla mnie to największym problemem mogą być spadające oponki z takich "flaczków"

Są specjalne obręcze na felgi aby zapobiegać spadaniu opon przy niskim ciśnieniu

Edytowany przez Profil usunięty, 22 styczeń 2011 - 20:35.


#97 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 22 styczeń 2011 - 20:21

John Deere 8x30

A jak ma, to stawiam piwo pierwszemu ktury mi o tym doniesie ;)


Na moje szczęście dysortografia nie boli, a zamiast piwa to niech będzie soczek, albo jak się smakosz trafi to jagodzianka na kościach :lol:

#98 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 22 styczeń 2011 - 21:01

John Deere 8x30 Czas na nowy wątek.

Na maszynie pojawił się wyciek oleju. Właściwie nie był to wyciek tylko "pocenie się" na styku bloku silnika i obudowy mechanizmu różnicowego(ver. ILS). Olej widać tylko z lewej strony ciągnika i to bardziej na krawędziach niż po środku. Problem pojawił się praktycznie od razu po odbiorze maszyny od dilera. Serwisanci podokręcali śruby łączące obydwa elementy ale olej dalej się pokazywał.

Nie jest to jakiś tragiczny ubytek, właściwie jest niezauważalny, nie ma konieczności dolewania oleju.
Serwis posprawdzał trochę i wybadali, że podobny problem był z 2 ciągnikami w naszym regionie, na ponad 120 sprzedanych.

Co do rozwiązania, to problem w tych dwóch sam się rozwiązał, po ok.800-1000 h wyciek ("pocenie się") ustało.
Serwis zaproponował mi to samo, zaznaczając jednocześnie możliwość natychmiastowej naprawy.
Pogadaliśmy trochę i stanęło na tym, że czekamy.Z rozkręcenia połowy ciągnika nie koniecznie musi wyjść coś dobrego a diler zobligował się do naprawy nawet jeżeli gwarancja minie a olej zacznie ciurkiem lecieć.

Tak na podsumowanie to chyba dobra taktyka? Co sądzicie? Miał ktoś taki problem?
Szczególnie kiedy tego oleju naprawdę nie ubywa a do mojego 15'sto letniego golfa olej leje prawie wiadrem :D

P.S. Mam do sprzedania gofa III, 1.9 TDI, 3D, w bardzo dobrym stanie, '95 rok, przebieg adekwatny do wieku a z tym olejem to żartowałem :D
1000zł i może być twój ;)
LOCO Miasto Sex'u i Biznesu B)

Edytowany przez bamse, 22 styczeń 2011 - 21:33.


#99 Share KorkFarmer

KorkFarmer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2011 - 00:25

John Deere 8x30 Jakie cieżary wozicie w swoich JD na przednim TUZie i z jakimi maszynami? Bo się zastanawaimy czy czasem nie zastąpić zwykłego obciążenia TUZem-jak myslicie czy jest sens? Traktor pracuje trochę w transporcie w żniwa i z siewnikiem Rapid 4m. W te żniwa planowany agregat ścierniskowo-uprawowy 4/5m Terrano albo Karat.
Używa z Was ktoś dodatkowych kół na prżód i tył? jak radzicie sobie z jazdą po drogach?
Jak traktor to tylko JD, jak kombajn to tylko NH:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 22:45
  •  

#100 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 styczeń 2011 - 00:28

John Deere 8x30 @bamse z całym szacunkiem, ale ten temat to w zasadzie Twój osobisty blog na temat 8030. Dodany obrazek Tak się zastanawiam, czy stabilny życiowo facet miałby ochotę na takie historie. Dodany obrazek

Podobne tematy