Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 8x30


124 odpowiedzi na ten temat

#41 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 15 styczeń 2011 - 16:33

John Deere 8x30 @Janek piszesz niby z sensem a jednak jak się wczytać to się to kupy nie trzyma

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 07:42
  •  

#42 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 15 styczeń 2011 - 17:26

John Deere 8x30 Low to przeczytaj literaturę którą przytoczył, wierz mi zacznie się kupy trzymać Dodany obrazek
Dla Mnie to też był szok jak się dowiedziałem, że recylkulacja spalin była stworzona nie do zmnijeszenia NOx ów Dodany obrazek
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#43 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 16 styczeń 2011 - 23:27

John Deere 8x30

Wątek dotyczący hydrauliki, mianowicie... sekcje gniazd hydrauliki uporządkowane są od dołu do góry (sekcja 1. na samym dole ostatnia na samej górze), czy spotkaliście się z przypadkiem aby było na odwrót?

Kolega co mieszka w szwecji mówił że maja w firmie ciągnik serii 8x30 w którym serwis zamienił kolejność sekcji. Maszyna teraz ma na pewno z 7lat.
Próbowałem sam to zrobić, zwykła zamian kabli nie pomaga, bo to tylko kabelki od sterowania a później komputer i tak robi swoje bo przecież ma masę czujników.
Gość z serwisu z germanii dzwonił nawet do jakiegoś super-turbo fachury gdzieś tam w centrali JD w niemczech no i wyszło na to , że się nie da bo program na to nie pozwala.

Dlaczego to całe zamieszanie z zamianą?
Wydaje mi się łatwiej, wygodniej dla operatora będzie jeżeli 1. sekcja będzie na samej górze.
Przynajmniej tak mi się wydawało jakiś czas temu, kiedy ten kumpel ze szwecji podsunął mi ten pomysł.
Teraz to sam już sam nie wiem czy chce to zamieniać ale warto wiedzieć czy się da.


Czy może ktoś spotkał się z takim problemem?

Bo widzę, że EGR to temat rzeka i zaraz dojdzie do rękoczynów :D

#44 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 styczeń 2011 - 23:34

John Deere 8x30 nie mam pojecia po co chcesz zmieniac kolejnosc wyjsc hydrauliki :blink: :blink: , jak chcesz sie bawic to lepiej zrob sobie system centralnego pompowania opon, to ci sie przyda, a nie nad glupotami czas marnowac ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#45 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 17 styczeń 2011 - 01:08

John Deere 8x30 Dlaczego chciałbym to pozamieniać to napisałem, kwestia czy się da? :)

A system pompowania opon na polu to też super sprawa ale chyba pieruńsko droga żeby w miarę szybko to działało.
Znam niemca którego kumpel ma takie coś w wersji extremalnej. Facet wozi gnojowicę na pole jakimś kolosalnym beczkowozem, chyba samsonem, na przedni tuz ma założoną wielką sprężarkę napędzaną wałkiem. W ciągniku opony niskociśnieniowe, tak chyba do 0,2-0,3bar'a spuszcza jak na pole wjedzie no i pompuje jak z pola wyjeżdża. Całe pompowanie trwa bardzo krótko, nie wiem dokładnie ile ale chyba coś ok 5-10 min.
Ból jest taki, że te opony na asfalt to się nie nadają, szybciej się ścierają, są droższe no i obwód koła się zmniejsza (ale to chyba nie problem).

#46 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 styczeń 2011 - 01:35

John Deere 8x30 0.3 bara? Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek System oparty na regulacji ciśnienia przy pomocy elektronicznego sterownika i seryjnej sprężarce ciągnika kosztuje w granicach 8 tyś. zł. Dodany obrazek Regulacji można dokonać z pozycji operatora w kabinie, jest to system montowany na stałe. Dodany obrazek

#47 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2011 - 09:31

John Deere 8x30 dokladnie.
samemu mozna zrobic jeszcze taniej tylko trzeba ruszyc banka. na normalnej sprezarce zmienia cisnienie w 10 minut, takze nie wiem kolego co ty wymyslasz.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#48 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 17 styczeń 2011 - 18:55

John Deere 8x30 Dopytałem się trochę i sprawa z pompowaniem kół wygląda tak.
Facet w germani oprócz swojego biznesu świadczy jednocześnie usługi.
Ma duży ciągnik i do tego wóz asenizacyjny , chyba samsona PG 25.
Powietrze spuszczane jest z kół ciągnika i beczkowozu.
Fabryczna sprężarka z ciągnika nie ma takiej wydajności aby w tak krótkim czasie napompować wszystkie koła.
W niedługim czasie mój ojciec będzie jechał do niemiec to go poproszę żeby wybadał jak to konkretnie wygląda i może jakąś fotkę zrobi.

#49 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2011 - 19:03

John Deere 8x30 pytanie do czego ci potrzebny krotki czas, bo do samej beczki moge zrozumiec (wiecej zjazdow i wjazdow na pole niz samej roboty).

natomiast do pracy w polu to spokojnie wystarczy wydajnosc zwyklej sprezary (mozesz w drodze na pole i z pola spuszczac i pompowac), a nie zabiera ci miejsca na TUZie.
z reszta wolalbym wstawic wieksza sprezarke zamiast tej co jest niz wozic jakies żelastwo na przodzie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#50 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 styczeń 2011 - 21:48

John Deere 8x30 A sprężarka z Kraza 255B? tam opony są 1333x530x533, 6sztuk i system działa bardzo sprawnie.
Opona w Krazie nie ma podawane oznaczenie EN tylko wymiar w mm.
Cos takiego sobie kup dasz grosze i założysz bez problemu wydajność rewelka kwestia zrobienia napędu sprężarki
znajomego taki zestaw do Stara 266 ( jeździ w rajdach typu off-road) wyniosło 8,5 tyś z zamontowaniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 07:42
  •  

#51 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 19 styczeń 2011 - 09:15

John Deere 8x30 Cały system z wydajną sprężarką na przednim TUZ'ie został stworzony pod konkretny zestaw (ciągnik + wóz asenizacyjny) więc nie wymyślam tylko powtarzam to co usłyszałem. Wydaje mi się to dość pomysłowym rozwiązaniem, szczególnie kiedy pracujemy w usługach.
Podobne rozwiązanie oparta na fabrycznej lub zmienionej na wydajniejszą sprężarce ciągnika prawdopodobnie nie sprawdził by się tak dobrze, po pierwsze z racji wydajności po drugie ze względu na możliwe problemy z instalacją. Nie wiem jak jest w innych konstrukcjach ale w JD8230 cały ten pneumatyczny złom wepchali pod kabinę i dostęp jest tam , delikatnie mówiąc..... lekko ograniczony ;)

Dodatkowo gdy spuścimy powietrze o połowę to takie ogumienie nie nadaje się do jazdy szybciej niż 20km/h, gdy mamy opony niskociśnieniowy to już tylko można na nich jakieś 10 km/h wyciągnąć. Więc totalna porażka jak chcemy śmigać.

Ciekawostką jest również system dociążania przedniej osi który stosuje samson.
Siłownik łączący wóz asenizacyjny z ciągnikiem (podłączony w miejscu górnego łącznika), ma za zadanie wyrównać nacisk osi ciągnika na podłoże.
Więc wożenie jakiegoś złomu na przednim TUZ'ie to nie "problem" ale rozwiązanie dwóch problemów (pompowanie kół + dociążenie).

#52 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 19 styczeń 2011 - 16:35

John Deere 8x30 Czas na kolejny wątek B)

Serwis

Chodzi mi szczególnie o częstotliwość smarowania.
'Mądra' książka dołożona do ciągnika mówi, że smarowanie (szczególnie zawieszenia niezależnego) powinno odbywać się codziennie lub co 10 godzin pracy. Chyba nawet trzeba to robić częściej gdy warunki pracy są bardzo wilgotne.
Co wy na to?
Starałem się smarować jak każe instrukcji i smar ściekał z maszyny jak bym go mopem nałożył.
Serwisant z niemiec powiedział mi, że jak nie zwolnię z tym smarem to zbankrutuje :rolleyes:

Prosty przepis na smarowanie ciągnika serii 8x30 (ver.ILS): 1 strzał w tygodniu w najbardziej pracujące punkty (przednie zawieszeni, podnośnik, krzyżaki), jak jest bardzo mokro, kilka razy utopiliśmy ciągnik w nieciekawym błocie to można 2 razy w tygodniu.
Nie przesadzać, bo można wypchnąć uszczelniacze a wtedy cały syf z pola wali prosto w łożyska i inne wrażliwe punkty.

Polecam oczywiście smar w tubach, droższy od standardowego towotu ale po pierwsze dużo tego nie idzie a po drugie mamy pewność, że nie zapakujemy przy okazji nabijania towotnicy jakiegoś piasku do smaru :D

#53 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2011 - 17:38

John Deere 8x30 Mi serwis smaruje co 500mth wszystko, czy to serwis JD czy to Fendt. Co najwyżej jeśli już widzę, że naprawdę smaru potrzeba to daję/

#54 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 17:52

John Deere 8x30 500 mth :blink: to chyba przegiecie w druga strone.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#55 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:36

John Deere 8x30 Jak widzę,że smaru nie ma to sam smaruję - no i oczywiście przed zimą . Serwisanci z JD zalecają smarować od serwisu do serwisu i tego się trzymam. Fendt po 2 przeglądach, dużo mth nie nastukał wiec tez nie widziałem potrzeby smarowania.

Edytowany przez HubertOjdana, 19 styczeń 2011 - 19:42.


#56 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:55

John Deere 8x30 powiedz tylko w jaki sposob jestes w stanie zauwazyc, ze lozysko juz nie ma filmu olejowego?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#57 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:10

John Deere 8x30 przednią os resorowana (oraz zwykłą) MF zaleca smarować co 50 h i to chyba takie optimum ;)

#58 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:12

John Deere 8x30 Kiedy kuleczki z łożyska wylecą i nie są w smarze umazane to wtedy smaru jest za mało :lol:

#59 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:18

John Deere 8x30 podejrzewam, że to nigdy nie nastąpi... ba tam brak kuleczek :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 07:42
  •  

#60 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:21

John Deere 8x30 no to wałeczków :lol:

Podobne tematy