Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 8x30


124 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 09 styczeń 2011 - 23:48

John Deere 8x30

Od chłodzenia spalin to jest chłodnica a nie EGR ;)
EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania aby potrzeba było mniej ciepła do ogrzania ładunku który ma zostać spalony a ograniczenie tlenków wychodzi dodatkowo, choć teraz to główna zaleta systemu <_<
Jak by co to wzór pV=mRT wszystko wyjaśnia



Rzeczywiście, ten wzór wszystko wyjaśnił - jutro wywalę chłodnicę z układu EGR bo jest tam niepotrzebna i Tobie polecam zrobić to samo.
PS. EGR to nie tylko zawór...
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 13:51
  •  

#22 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 10 styczeń 2011 - 00:23

John Deere 8x30

Po pierwsze gdzie ty w niej znalazłeś 10t? Mamy takową w grupie i waży ok 8t Po drugie głębokość max to 22cm ale to bez resztek pożniwnych, głębiej już są piasty. Po trzecie u siebie robiłem ją na ok 5-7cm bez problemu ;)



Tabliczka znamionowa z brony talerzowej Kuhn Discover 52 XL, @JanekJelonek zwróć uwagę na masę.
Do tego dochodzi waga wału T-ring, koło tony, tak przynajmniej serwis mówił.


Dodany obrazek

Panie i Panowie, jako założyciel tematu czuje się zobowiązany do podziękowania za aktywne uczestniczenie w dyskusji :)
Jestem wdzięczy za żywiołową dyskusje, słowa uznania (mało ich :( ) jak i konstruktywną krytykę oraz merytoryczne spory ;)

Jak to w życiu bywa, ciężko wypracować jakiś konsensus w materii z reguły bardzo dyskusyjnej.

Możemy się tak przerzucać postami przez następny rok ale mi bardziej zależy na ciągłym wprowadzaniu nowych wątków do tematu.

To co pisałem na temat spalania było moim doświadczeniem, w konkretnych warunkach i konkretnym czasie, więc trudno mi się odnosić do doświadczeń innych użytkowników, takiego samego lub podobnego sprzętu.

No i najważniejsze, napisałem na samym początku , że maszyna spala ON normalnie tzn. nie za dużo i nie za mało do prac które wykonuje.

Jak już pisałem, najbardziej mnie cieszy znalezienie użytkowników ciągnika podobnego do mojego z którymi mogę się wymienić doświadczeniami, spostrzeżeniami jak i wątpliwościami ;)

To śpiewałem ja-Jażąbek :lol:

Edytowany przez bamse, 10 styczeń 2011 - 00:22.


#23 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2011 - 00:41

John Deere 8x30 w czym dokladnie chcesz, aby slowa uznania sie objawily? kwestia posiadania, ok fajnie tez chcialbym miec jd 8230, ale nie bylo tyle kasy na ten ciagnik, ale co dalej?

chcesz nowe watki - podsun jakis.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#24 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 10 styczeń 2011 - 10:34

John Deere 8x30 Wątek dotyczący hydrauliki, mianowicie... sekcje gniazd hydrauliki uporządkowane są od dołu do góry (sekcja 1. na samym dole ostatnia na samej górze), czy spotkaliście się z przypadkiem aby było na odwrót?

Kolega co mieszka w szwecji mówił że maja w firmie ciągnik serii 8x30 w którym serwis zamienił kolejność sekcji. Maszyna teraz ma na pewno z 7lat.
Próbowałem sam to zrobić, zwykła zamian kabli nie pomaga, bo to tylko kabelki od sterowania a później komputer i tak robi swoje bo przecież ma masę czujników.
Gość z serwisu z germanii dzwonił nawet do jakiegoś super-turbo fachury gdzieś tam w centrali JD w niemczech no i wyszło na to , że się nie da bo program na to nie pozwala.

Dlaczego to całe zamieszanie z zamianą?
Wydaje mi się łatwiej, wygodniej dla operatora będzie jeżeli 1. sekcja będzie na samej górze.
Przynajmniej tak mi się wydawało jakiś czas temu, kiedy ten kumpel ze szwecji podsunął mi ten pomysł.
Teraz to sam już sam nie wiem czy chce to zamieniać ale warto wiedzieć czy się da.

w czym dokladnie chcesz, aby slowa uznania sie objawily? kwestia posiadania, ok fajnie tez chcialbym miec jd 8230, ale nie bylo tyle kasy na ten ciagnik, ale co dalej?

chcesz nowe watki - podsun jakis.


Na pewno nie posiadania, chodzi tylko o merytorykę.
Trochę dystansu do siebie brzozak2 :D

#25 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 10 styczeń 2011 - 12:00

John Deere 8x30 Wracając jeszcze do spalania, spoglądając na komputer ciągnika można śledzić wile parametrów maszyny, m.in. bieżące spalanie na godzinę, hektar itp.

Jak to się ma do rzeczywistości to szkoda gadać, bo wartości są tendencyjnie zaniżone i to sporo.
Czy to jest tylko mój problem czy też tak macie?
Pytanie uniwersalne do każdego kto ma ciągnik z kompem.

Kolejna sprawa, jak przekłamuje na paliwie to może też kantuje na innych parametrach( ciśnienie oleju, temperatura, itd.).

#26 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2011 - 12:08

John Deere 8x30 na innych parametrach nie przeklamuje.

u mnie srednie zuzycie paliwa podaje w miare blisko rzeczywistosci, chwilowe to abstrakcja.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#27 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 10 styczeń 2011 - 12:47

John Deere 8x30

EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania aby potrzeba było mniej ciepła do ogrzania ładunku który ma zostać spalony a ograniczenie tlenków wychodzi dodatkowo, choć teraz to główna zaleta systemu <_<
Jak by co to wzór pV=mRT wszystko wyjaśnia


Tak dla ścisłości EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania w celu obniżenia temperatury oraz ilości tlenu w ładunku, co ma na celu zmniejszenie emisji NOx.

#28 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 10 styczeń 2011 - 13:08

John Deere 8x30

na innych parametrach nie przeklamuje.

u mnie srednie zuzycie paliwa podaje w miare blisko rzeczywistosci, chwilowe to abstrakcja.


Szczerze to patrzyłem na jedno i drugie no i też kłamie, chwilowe to wiadomo można cały dzień poobserwować i zobaczyć wieczorem ile w baku brakuje.
A zużycie całkowite, to ustawiałem sobie licznik na "0" jak zaczynałem nowe pole i na 80 hektarowym polu pokazał mi lekko ponad 500 l, kiedy już prawie 700l było spalone no i na bazę zatankować jechałem a 20 ha zostało do zrobienia.
Od tego momentu nie zwracam większej uwagi co tam pokazuje.
Konkretów nie mam, trochę szkoda, jedynie tendencję obserwuję(czy rośnie zużycie chwilowe czy spada).

Z drugiej strony, to czy da się to wyregulować czy jedyny sposób na rzetelne parametry to wymiana jakiegoś podzespołu?

#29 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2011 - 13:16

John Deere 8x30 EDIT
zuzycie paliwa jest obliczane tylko przy pomocy teoretycznych algorytmow, nie ma zadnej ingerencji w uklad paliwowy, dlatego jest niedokladne.
w szkole dokladnie liczylismy zuzycie paliwa, zeby zrobic wykresy to oprzyrzadowanie bylo duze, skomplikowane i drogie. byl zamontowany dodatkowy osprzet. raczej nie ma potrzeby by tak dokladnie mierzyc zuzycie paliwa.

ja traktuje to na zasadzie wiecej - mniej i jakos sie to tam sprawdza, ale tak jak mowisz po calym dniu moga wyjsc takie niuanse jak brak lub nadwyzka 100 litrow w baku ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 styczeń 2011 - 13:56

John Deere 8x30

Tak dla ścisłości EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania w celu obniżenia temperatury oraz ilości tlenu w ładunku, co ma na celu zmniejszenie emisji NOx.

skierować spaliny do komory w której jest grubo ponad 900 stopni aby obniżeć temperaturę ;)
Axial.
ładując zimne powietrze i zimne paliwo do komory spalania potrzebujemy dużą temp do ogrzania.
ładując do zimnego powietrza i paliwa, część gorących spalin potrzeba już mniej energii go ogrzania.
im mniejszą potrzebujemy temperaturę T przy stałej R i V i p możemy załadować więcej m.
dlatego zasada termodynamiki.
pV=mRT
chłodnice możesz wywalić ja nie mam zamiaru ;)
EGR był stosowany dużo dużo wcześniej niż Euro i EPA wymyślili :P Chłodnice dołożyli w trakcie rozwoju.
Ale znając życie to wszyscy mnie zaraz zjedzą bo mają wiedzę z wiki ;)
Edit: interpunkcja
z tą talerzówką to mnie rozwaliłeś muszę zobaczyć na naszej

Edytowany przez Profil usunięty, 10 styczeń 2011 - 19:28.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 13:51
  •  

#31 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 10 styczeń 2011 - 21:50

John Deere 8x30 Kolejna, z życia wzięta historia, chociaż trochę mi głupio to napiszę żeby inni nie zrobili z siebie debial tak jak ja.

Przestała działać klimatyzacja w ciągniku. Właściwie to działała przez jakiś 15-20 min. po uruchomieniu rano maszyny a potem już nie chłodziła, tylko dmuchawa wiała.
No to ja, jako super doświadczony i najlepszy mechanior od klimatyzacji w ciągnikach, wziąłem się za naprawę. Rozkręciłem obudowę wylotów powietrza koło kolumny kierownicy, bo przecież tam właśnie na pewno coś się zepsuło :rolleyes: i zabrałem się do oglądania tego plastiku, który przed chwilą odkryłem.
Trwało to może godzinę, kiedy postanowiłem to skręcić bo już i tak nic nie ma tam do oglądania i jakimś cudem nie mogłem tego badziewia wsadzić na miejsce przez kolejne 2 godziny, taki mądry jestem ;)
Tyle na początek.
Że mnie maszyna ordynarnie potraktował i się nie dała naprawić, to ja focha strzeliłem i postanowiłem , "że jak nie to nie" i ja się prosić nie będę.
Kiedy zrozumiałem mój błąd, było już jakieś 2 tygodnie później i kilkanaście dni pracy w piękne słoneczne dni w mikro szklarni na kółkach.
Powiem tak.... po 12 godzinach w tym krematorium byłem lżejszy nawet o 2 kilo, chociaż wypiłem z 8 litrów wody. Jeździłem w samych majtach, bo bez to już przesada by byłą a pot mi ciurkiem po czterech literach się lał.
Okna się nie da otworzyć bo kurz walił do środka a drzwi to strach, bo ta szklana tafla w trakcie jazdy to odpaść albo popękać może.
Wietrzyć też się za bardzo nie dało, bo cały mokry byłem a zapalenie płuc to nie jest moja ulubiona rozrywka.
Po tych 2 tygodniach z lekkim hakiem akurat mieliśmy przegląd na 750h, faceta z serwisu molestowałem przez telefon łamanym germańskim co i jak z tą klimą jest nie tak.
Powiedział 'alle OK' i coś jeszcze a potem, że będzie jak się umawialiśmy, czyli jutro rano.
Przyjechał, zmienił olej, filtry, przejrzał co tam miał przejrzeć i wyciągnął termostat :D
Rozkręcanie tych całych osłon w tylnej ścianie kabiny trwało krótko, wykręcenie termostatu trochę trwało (10 min), jednak wkręcenie go na miejsce to już jakieś 30 min. walki, bo tam łap nie da się wsadzić a śruba jest z łbem na wkrętak. Nawet myśleliśmy o wykręceniu fotela w pewnej chwili, ale na szczęście się udało bez ruszania fotela.
Cała impreza, można powiedzieć dwu tygodniowy turnus w ciepłym klimacie, zakończył się kwotą 60 EURO za termostat.
Klima dział, foch mi przeszedł, ale dziwne uczucie, że zrobiłem z siebie debila zostało :P

Tyle z mojej walki z klimą, jak ktoś będzie miał podobnie ,czyli:
  • klima dział jakiś czas a później przestaje pracować normalnie albo
  • chce naprawić klimę samodzielnie

to zadzwońcie do serwisu, opiszcie problem i może nie będziecie musieli się męczyć :lol:

#32 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 11 styczeń 2011 - 09:56

John Deere 8x30 Znalazłem jeszcze fotkę z pokazu jak spuszczali powietrze z tych opon.
Paliwo nalane było do dwóch cylindrów,widocznych przed kabiną, jeden przejazd na na ciśnieniu 1,6 drugi 0,8.
Różnica widoczna była gołym okiem, lekko 15% oszczędności na paliwie na korzyść niskiego ciśnienia.
Na dodatek mieli podłączony ten czujnik z tyłu i hamowali drugim ciągnikiem, jak miał niższe ciśnienie to od razu siła uciągu, przyczepność bardzo rosła (też z 15%)
Dodany obrazek

#33 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 14 styczeń 2011 - 16:01

John Deere 8x30 U mnie też termostat się zepsuł i klima nie działała ale ja się sam nie bawiłem tylko serwis zrobił

#34 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 14 styczeń 2011 - 18:29

John Deere 8x30

skierować spaliny do komory w której jest grubo ponad 900 stopni aby obniżeć temperaturę ;)

jeśli część spalin skieruje się z powrotem do komory spalania to temperatura podczas spalania będzie niższa, zgadza się :)

ładując zimne powietrze i zimne paliwo do komory spalania potrzebujemy dużą temp do ogrzania.
ładując do zimnego powietrza i paliwa, część gorących spalin potrzeba już mniej energii go ogrzania.
im mniejszą potrzebujemy temperaturę T przy stałej R i V i p możemy załadować więcej m.
dlatego zasada termodynamiki.
pV=mRT

O co Ci w ogóle chodzi??? Twierdzisz,że jeśli dodamy gorących spalin do powietrza to możemy załadować go więcej do komory spalania?? Jeśli oczywiście mowa jest o silnikach spalinowych wysokoprężnych.

#35 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 styczeń 2011 - 19:07

John Deere 8x30 i dlaczego w ogole intercooler sie pojawia w silniku ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#36 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 14 styczeń 2011 - 19:32

John Deere 8x30 Jak się doda gorących spalin to wtedy spadnie sprawność silnika i dlatego się stosuje dodatkowe chłodnicę i intercooler

#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 styczeń 2011 - 09:46

John Deere 8x30 Wzraz ze spadkiem temp ilość tlenu wzrasta w powietrzu.
pisząc m chodziło mi o masę ładunku do spalenia czyli tlenu bo azot tylko przeszkadza. Tak jak brzozak napisał, intercooler pojawił się po to aby obniżyć temp powietrza dzięki czemu wzrosła zawartość tlenu czyli naszej masy m.
Ładując zimną masę i gorące saliny mamy:
- większy ładunek do spalenia
- mniejszą energię potrzebną do ogrzania masy bo suw trwa chwilkę i spaliny oddają dużo ciepła, jednak tlen nie ma gdzie się i to głupio zabrzmi rozpłunąć ( zapomniałem co się z nim dzieje, nieuważałem na zajęciach)
Mój odnośnik
tutaj masz fajny kalkulator
wstaw sobie parametry jakie Ci pasuje
p, V, T i ustaw najpierw powietrze a później tlen zobacz jaka jest różnica w ładunku jaki ładujemy

#38 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 15 styczeń 2011 - 10:08

John Deere 8x30

dlatego zasada termodynamiki.
pV=mRT

Kolego nie szalej tu z równaniami gazów bo poza mną to brzozak2 będzie na wiedział o co chodzi, do tego jeszcze kilka osób, ale reszta będzie cie silnie przekonywać do swojej prawdy, że piszesz herezje. Dodany obrazek Jeszcze nie daj boże trafi się skrzypek czy jakiś inny agent i ni hu hu nie przetłumaczysz Dodany obrazek

Rzeczywiście, ten wzór wszystko wyjaśnił - jutro wywalę chłodnicę z układu EGR bo jest tam niepotrzebna

wyraźnie zaznaczył, że do chlodzenia spalin jest chłodnica więc nie wiem po co chcesz ją wymontowywać Dodany obrazek
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#39 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 15 styczeń 2011 - 14:37

John Deere 8x30 pisząc m chodziło mi o masę ładunku do spalenia czyli tlenu bo azot tylko przeszkadza. Tak jak brzozak napisał, intercooler pojawił się po to aby obniżyć temp powietrza dzięki czemu wzrosła zawartość tlenu czyli naszej masy m.

zawartość tlenu w powietrzu się nie zmieni (bo niby w jaki cudowny sposób miała by się zmienić?? kosztem azotu??), tylko jeśli powietrze przejdzie przez intercooler to po schłodzeniu zmniejszy się jego objętość przez co więcej zmieści się go w cylindrze, a za tym i masa tlenu będzie większa

Ładując zimną masę i gorące saliny mamy:
- większy ładunek do spalenia
- mniejszą energię potrzebną do ogrzania masy bo suw trwa chwilkę i spaliny oddają dużo ciepła, jednak tlen nie ma gdzie się i to głupio zabrzmi rozpłunąć ( zapomniałem co się z nim dzieje, nieuważałem na zajęciach)


-ładunek wagowo nie będzie większy i nie wszystko się pali co trafia do komory spalania

Mój odnośnik
tutaj masz fajny kalkulator
wstaw sobie parametry jakie Ci pasuje
p, V, T i ustaw najpierw powietrze a później tlen zobacz jaka jest różnica w ładunku jaki ładujemy


Do czego potrzebny jest Ci ten wzór?? Do silnika jest zasysane powietrze atmosferyczne o znanym składzie które później ucieka kominem i tu nic nie nie zmienisz.

Edytowany przez LowRider, 15 styczeń 2011 - 14:38.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 13:51
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 styczeń 2011 - 14:51

John Deere 8x30 Dobra, niech wam bedzie Lukasz1987 widzę, że dobrze pisze wszyscy trzymają się kg a zapominaja o stężeniach i masach.
Proponuję troche lekturki np silniki wysokoprężne wajanda ciekawa ksiażeczka jest tam trochę opisane, dodatkowo zagadnienie termodynamiczne oraz silniki cieplne tam jest to dokładnie opisane
przeczytajcie ksiażeczki a później ponownie odpowiedźcie na moje posty ;)
Zobaczymy jak się wasz punk widzenia zmieni :)

Podobne tematy