Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 8x30


124 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:14

John Deere 8x30 Nie znalazłem tematu który by był tylko o serii 8x30 więc, założyłem nowy.
Jak przegapiłem gdzieś i sieje zamęt to z góry przepraszam

Co tu będzie, wszystko co chcieli byście wiedzieć a normalnie bali byście się zapytać o ww. serii.

Sam od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem JD 8230 ze skrzynią PowerShift i małym dodatkiem w postaci AutoTrack'a.
Maszyna nie jest eksploatowana bardzo intensywnie (ok. 500 godzin w roku).
Z pozostałego wyposażenia dodatkowego, tego ważniejszego, to:
  • wydajniejsz pompa oleju
  • TUZ przedni z akumulatorami (5 ton)
  • AutoTrack (system jazdy równoległej)
  • ActivSeat (lepsze, fajnie amortyzowane siedzenie)
  • Czwarte wyjście hydrauliki
  • opony z tyłu 710, 42"

Ciągnik pracował z ciężką broną talerzową 6m, pługiem 7 skibowym oraz siewnikiem Vaderstad Rapid 300S XL + FrontTiller'em.

Tyle na początek, to mój pierwszy temat i ogólnie początek przygody na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Wpisujcie wszystkie uwagi, spostrzeżenia, ciekawe propozycje no i dobre rady.

C.D.N.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ciągnik rolniczy John Deere 7710 Power Quad ( SUPER !! )


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki John Deere
  • 129000.00 PLN
  • 21 mar 2017
John Deere 2850 klimatyzacja


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki John Deere
  • 39900.00 PLN
  • 18 mar 2017
Ciągnik rolniczy John Deere 6130, Tur 633


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki John Deere
  • 99990.00 PLN
  • 18 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 19:11
  •  

#2 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 20 grudzień 2010 - 16:36

John Deere 8x30 Jak sprawdzić olej w skrzyni biegów PowerShift???

Niezwykle ciekawe pytanie, przestudiowałem instrukcję polską, niemiecką i angielską i każda mówi coś innego.
Rozbieżności są, na dodatek serwisanci zapytani na stanowisku JD w trakcie AgroShow w Bednarach zgłupieli i nie potrafili odpowiedzieć.
NA konie wymyślili super niezawodną metodę, tzn. wylać olej i wlać tyle co w instrukcji napisane :D

Różnice są w takich kwestiach jak:
  • czy silnik ma pracować przed pomiarem czy nie,
  • jak długo ma pracować silnik przed pomiarem,
  • czy w trakcie pomiaru silnik ma pracować,
  • jaka ma być temperatura oleju w trakcie pomiaru,
Ogólnie masakra :)

Serwis niemiecki z kolei powiedział tak:
  • wszystko opuszczone , schowane, wsunięte,
  • stawiamy na prostym wieczorem,
  • rano patrzymy na rurkę z podziałką

Proste, logiczne, mało skomplikowane.
Robię tak i jak na razie inaczej nie przewiduje bo każda inna metoda rodem z instrukcji prowadzi do tego że mam za mało oleju w skrzyni.

Serwis niemiecki powiedział, że nie mają pojęcia dlaczego tak w instrukcji jest napisane, bo kiedyś było tak jak oni mówią a od tego czasu zasadnicza budowa skrzyni biegów się nie zmieniła.

Mieliście podobne przygody, piszcie bo ja te pomiary odchorowałem.

Tutaj fajny link, jak "powinno" się sprawdzać poziom oleju wg. instrukcji "made in usa"
http://manuals.deere...9_08JAN08_1.htm

Edytowany przez bamse, 09 styczeń 2011 - 20:39.


#3 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 07 styczeń 2011 - 12:18

John Deere 8x30 Serwis niemiecki ma całkowitą racje co do sprawdzania poziomu oleju. Na uruchomionym silniku sprawdza się tylko w skrzyniach automatycznych w samochodach w temperaturze około 40 stopni. A w PowerShift na zimnym olelu

#4 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 12:40

John Deere 8x30 tymbardziej, ze tutaj obieg oleju nie jest tylko dla skrzyni, ale obejmuje takze hydraulike zewnetrzna, hamulce, przekladnie glowna.

nie ma tez wiekszego znaczenia dla ogolnej ilosci oleju w jakiej pozycji beda ciegna. po 5 min od zgaszenia ciagnika mozesz kontrolowac poziom oleju.

moglbys zapodac foto albo link do maszyny, ktora zaczepiasz na przedni tuz?

napisz z czym jeszcze deer pracuje, na jakiej powierzchni i jakie uprawy.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#5 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 12:42

John Deere 8x30

Jak sprawdzić olej w skrzyni biegów PowerShift???

Serwis niemiecki z kolei powiedział tak:

  • wszystko opuszczone , schowane, wsunięte,
  • stawiamy na prostym wieczorem,
  • rano patrzymy na rurkę z podziałka


No i takiej zasady się trzymam, rano sprawdzam i uzupełniam jeśli trzeba do MAX.

#6 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 16:56

John Deere 8x30 Panowie w ciągnikach serii 8030 bez względu czy to jest skrzynia PowerShift czy AutoPower nie ma żadnej miarki jaka by mogła wskazywać prawidłowy stan oleju w skrzyni, nie ma takiej potrzeby, aby takowa miarka była, jedyną miara według której należy się stosować jest miarka z tyłu przezroczysta rurka z zaznaczonymi stanami oleju, czyli dolny minimalny stan i górny max. Jednak najważniejszym czynnikiem jaki należy brać pod uwagę to czujnik poziomu oleju w zbiorniku czystego oleju, to że na miarce czasami nie widać oleju nie może być jedynym znacznikiem do jego uzupełnienia, ponieważ w tych ciągnikach cały układ jest podzielony na kilka sekcji, w których znajduje się olej nie tylko skrzynia i most ale i układ ILS ,tak więdz główną miarą jest stan w zbiorniku czystego oleju z którego jest zasilany cały układ hydrauliki ciągnika , zarówno skrzynia jak i hydraulika robocza korzysta z tego zbiornika i to właśnie stan tego zbiornika jest prawidłową miarą ilości oleju w układzie. Tak więc jeśli na miarce czasami nie widać oleju to nie należy natychmiast uzupełniać stanu ,ponieważ jeżeli stan był by faktycznie za niski to pierwsze co zaświeci się kontrolka stanu oleju w zbiorniku czystego oleju. Stan na miarce sprawdzać jedynie pro forma, a i tak nigdy nie będziecie mieli pełnego obrazu stanu oleju. Czasami w ogóle go nie widać, a innym razem jest ponad miarę tak więc trudno jest jednoznacznie powiedzieć że, jest go za mało albo że jest ponad stan.
Pozdrawiam.

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 17:14

John Deere 8x30 tak jest we wszystkich ciagnikach (oprocz tej mniejszosci co ma osobny obieg hydrauliki dla skrzyni), a patrzenie na czujnik to ostatecznosc!!! tzn, jak sie zapali to masz zgasic ciagnik i skontrolowac stan oleju, wlasnie poprzez przezroczysta miarke.

jak poczekasz pare minut to zawsze miarka pokazuje prawidlowy stan oleju, pod warunkiem oczywiscie, ze nie mamy podlaczonego jakiegos urzadzenie, ktore moglo przy chociazby wysunietych silownikach pobrac dana ilosc oleju.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 17:39

John Deere 8x30 Dokładnie tak jest wiadomo że czujnik jest tym ostatecznym znacznikiem i jak się zaświeci kontrolka to należy się zatrzymać i wyłączyć ciagnik , ale miarka czasami nie zawsze jest miarodajna i też potrafi wprowadzać w błąd .A tak dokładnie to do każdego ciągnika w zależności od jego wyposażenia jest podana prawidłowa ilość oleju jaki należy zalać do układu, i jeszcze jedno olej ze zbiornika czystego oleju nigdy nie zleci ponieważ posiada przegrody, które to uniemożliwiają tak więdz ponowne zalanie jest pomniejszone o właśnie ilość znajdującą się w tym zbiorniku .zalać do górnego stanu uruchomić ciągnik tak abu olej został przepompowany do wszystkich odbiorników zadziałac wszystkimi możliwymi odbiornikami ,czyli przedni TUZ tylny podnośnik ,a następnie ustawić je w dolnym położeniu tak aby olej został usunięty z siłowników ,następnie odczekać chwilę i sprawdzić stan na miarce powinien być powyżej minimalnego ,to jest w miare jedyny sposób na poprawne sprawdzenie stanu oleju.

#9 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2011 - 17:57

John Deere 8x30 ok teraz wszystko sie zgadza :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 08 styczeń 2011 - 12:09

John Deere 8x30

tymbardziej, ze tutaj obieg oleju nie jest tylko dla skrzyni, ale obejmuje takze hydraulike zewnetrzna, hamulce, przekladnie glowna.

nie ma tez wiekszego znaczenia dla ogolnej ilosci oleju w jakiej pozycji beda ciegna. po 5 min od zgaszenia ciagnika mozesz kontrolowac poziom oleju.

moglbys zapodac foto albo link do maszyny, ktora zaczepiasz na przedni tuz?

napisz z czym jeszcze deer pracuje, na jakiej powierzchni i jakie uprawy.



Foty teraz nie znajdę to daje link: http://www.vaderstad...aspx?imgId=9090

No i do tej pory ciągnik pracował z :
  • Agregat uprawowo-siewny VADERSTAD Rapid 300S XL + FrontTiller Agrilla (3m)
  • Ciężką bronę talerzową KUHN DISCOVER XL 52 + T-Ring (do 6m)
  • Pług obracany KUHN Vari-Manager NSH - 7 korpusów (do 3,5m)

Maszyna pracuje na ok.460ha, w tym 130ha w usługach (15 kawałków z czego 85ha w 5 kawałkach a reszto to już poezja :D ).
Tylko pszenica ozima i rzepak ozimy w proporcjach 2:1, choć bywało 1:1.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 19:11
  •  

#11 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 08 styczeń 2011 - 15:38

John Deere 8x30 Możesz podać jakie jest spalanie w tych maszynach i jakie wydajności osiągasz i na jakich glebach

#12 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 09 styczeń 2011 - 09:55

John Deere 8x30 Czy wiecie, że..... silniki w ciągnikach serii 8x30 mają dodatkowy obieg spalin wewnątrz silnika.
Chodzi oczywiście o blok, a zastosowanie jak zwykle banalnie proste i logiczne.

Gdy odpalamy silnik w temperaturze, która przez komputer ciągnika uznawana jest za niewystarczającą do wydajnej pracy silnika.

Specjalny zawór przekierowuje strumień spalin z powrotem do specjalnych kanałów w bloku.

Nie znam konkretnych ani choćby orientacyjnych wartości kiedy następuje włączenie i wyłączenie obiegu ale system dość ciekawy.
Jak temperatura silnika jest optymalna zawór się przestawia i wszystko wraca do normy.

Chyba nic nie pokręciłem, ciężko czasami zrozumieć niemców :rolleyes: .

Link do strony katalogu z tym dziwnym zaworem, nr 9: http://jdpc.deere.co...2_UN17JUL08.gif

Edytowany przez bamse, 09 styczeń 2011 - 12:38.


#13 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 09 styczeń 2011 - 12:37

John Deere 8x30

Możesz podać jakie jest spalanie w tych maszynach i jakie wydajności osiągasz i na jakich glebach

Gleby mamy wg. oznaczeń lekkie, czyli powyżej 20% części spławailnych, jednak w wysokiej kulturze i urodzajne, co sprzyja fajnym plonom. Średnio 7-8 t pszenicy z ha da się osiągnąć agrotechniką.
No i jak to po lodowcu, mozaika, mozaika i jeszcze raz mozaika.

Odpowiedź będzie taka ogólna jak pytanie: spalanie jest normalne.
Co znaczy normalne? Tylko tyle, że trudno powiedzieć ale ani nie zachwyca ani nie zniechęca.

Szczerze, to nie pamiętam dokładnych wartości, to spróbuje chociaż w przybliżeniu.

Co do wydajności to już mogę być bardzo konkretny i wygląda to tak:
  • praca z pługiem obracanym, 7 skib, szerokość przejazdu ok. 3m, prędkość ok.10 km/h, czyli mamy do 3 ha na godzinę w zależności od pola. Głębokość ok. 25-30cm. Spalanie od 15 do 20, albo i więcej l/ha.
    Zależy od wilgotności gleby, ukształtowania terenu i masy innych czynników (jak np. styl pracy operatora).
  • praca z ciężką broną talerzową, szerokość ok.6m, gł.ok 12cm, prędkość, ok.9km/h, to daje jakieś 5-5,5 ha/h. Spalanie na ha różnie, bo tu bardziej niż przy orce nierówności terenu czuć, jednak ok.8 l/ha to weźmie. Należy wspomnieć, że sama brona z wałem t-ring waży ok.10 ton.
  • praca z siewnikiem Vaderstad Rapid 300s XL, to już inna bajka, bo zależy po czym (orka, brona talerzowa, ścierń), jak wilgotno, jaka gleba, co siejemy (rzepak czy pszenica), czy mamy głęboko zanurzone talerze uprawiające, czy mamy podczepione coś na przednim TUZ'ie.
    Jak jest fajnie (rzepak, po bronie talerzowej->bywało, równo, dobra wilgotność, bez przedniego narzędzia) to śmigamy ok.18-20 km/h i zasiejemy ok.4-4,5 ha/h. Spalanie ok.12 l/h z tendencją w dół.
    Jak jest mniej fajnie (pszenica po głębokiej orce) za mokro, przedni TUZ z narzędziem i nieciekawy teren to 12 l/ha z tendencją w górę. Wtedy to 12-15 km/h, czyli 3-3,5ha/h.


#14 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2011 - 12:59

John Deere 8x30 nie no 12 l/h przy siewie nawet jak piszesz w optymalnych warunkach to troche za malo jak na taki ciagnik i jeszcze predkosc 20 km/h ;)

znow kolejne ekstremum orka 60 l/h i wiecej to tez troche duzo jak na taki ciagnik, cos tu nas bujasz, tymbardziej, ze w ogromnej talerzowce tylko 40, w ktorej moim zdaniem obciazenie silnika moze byc nawet wieksze niz przy plugu poniewaz pracuje sie z wieksza predkoscia.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#15 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 09 styczeń 2011 - 20:28

John Deere 8x30 55 ha posiane w 14 godzin, bez tankowania w między czasie, na dodatek w dwóch kawałkach. Po pracy powrót do domu na oparach. Przed każdą wartością jest też "ok".

Co do orki, to jaka jest norma spalania na 1 ha?
Jako takiej nie ma, można śmiało napisać, że jest to nie mniej niż 13 l/ha jeżeli założymy idealne warunki oraz dobrze zgrany ze sobą sprzęt... a na koniec płytka orka.

Kolej na bronę talerzową, spalanie może być nawet dwa razy większe wystarczy jechać ok.13 km/h i wpuścić talerze na 20-25 cm.
Głębokość 12 cm nie jest wzięta z kosmosu, jest to najmniejsza głębokość pracy, przy takiej maszynie, oraz stylu pracy która pozwala zerwać ścierń na całej powierzchni pola.

Kolejna ważny detal, to przygotowanie sprzętu oraz jego jakość i możliwości, oraz operator.

Warto zauważyć, że mało kto zwraca uwagę na szczytu momentu obrotowego.
Dla ciągników serii 8x30 występuje w okolicy 1700 n/min, nawet poniżej tej wartości. Co w praktyce daje nam najbardziej optymalne wykorzystanie mocy ciągnika przy optymalnym spalaniu. Szkopuł w tym, że przy takich obrotach pod obciążeniem ciągnik wydaje takie dźwięki jakby się dusił co nie jest prawdą(taka specyfika tego typu jednostek), na co większość ludzi reaguje dodaniem gazu.

Ciśnienie w oponach, kolejna pole do oszczędzania.
Przy ciśnieniu 1,5-1,6 ciągnik pali normalnie, jak zmniejszymy ciśnieni do najlepiej 0,8 (ale to opony muszą być dedykowane do tego typu akcji) lub tak ja u mnie do 1,0 to spalanie spada średnio o 15%.
Do brony talerzowej i siewnika to super sprawa, mniejsze zużycie paliwa, mniejsze ugniatanie gleby, mniejszy poślizg.
Z orką już tak nie da, trzeba napompować opony żeby nie było problemu w bruździe. No to zawsze się trochę poślizgamy i więcej pali.

Ustawienie sprzętu to sprawa podstawowa, to nie trzeba nikomu chyba przypominać.
Czyli wiadomo żeby przód pracował tak głęboko jak tył, lewa strona jak prawa. Czy konieczna jest praca wszystkich sekcji?

No i na koniec efektywna praca.
Dzięki wykorzystaniu GPS'a na samym starcie mamy minimum 10% oszczędności, oczywiście jak przyłożymy się do precyzyjnego ustawienia nawigacji.
Automatyczna skrzynia też pomaga, podobnie jak przemyślany plan pracy.

No i na koniec, poślizg. Jeśli go ograniczymy to zaoszczędzimy.

Edytowany przez bamse, 09 styczeń 2011 - 20:32.


#16 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 09 styczeń 2011 - 21:40

John Deere 8x30 A na koniec warto dodać, że dwa razy nie da się pracować w takich samych warunkach ;)

#17 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 09 styczeń 2011 - 22:18

John Deere 8x30

Czy wiecie, że..... silniki w ciągnikach serii 8x30 mają dodatkowy obieg spalin wewnątrz silnika.
Chodzi oczywiście o blok, a zastosowanie jak zwykle banalnie proste i logiczne.

Gdy odpalamy silnik w temperaturze, która przez komputer ciągnika uznawana jest za niewystarczającą do wydajnej pracy silnika.

Specjalny zawór przekierowuje strumień spalin z powrotem do specjalnych kanałów w bloku.

Nie znam konkretnych ani choćby orientacyjnych wartości kiedy następuje włączenie i wyłączenie obiegu ale system dość ciekawy.
Jak temperatura silnika jest optymalna zawór się przestawia i wszystko wraca do normy.

Chyba nic nie pokręciłem, ciężko czasami zrozumieć niemców :rolleyes: .

Link do strony katalogu z tym dziwnym zaworem, nr 9: http://jdpc.deere.co...2_UN17JUL08.gif


Kolego, nie wiem co tam jest w tych silnikach - co je grzeje a co chłodzi ;) ale akurat ten rysunek przedstawia instalację systemu EGR czyli recyrkulacji spalin. I akurat tutaj nie chodzi o podgrzewanie silnika ale o schładzanie części spalin... Pozdrawiam
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#18 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2011 - 22:27

John Deere 8x30

praca z pługiem obracanym, 7 skib, szerokość przejazdu ok. 3m, prędkość ok.10 km/h, czyli mamy do 3 ha na godzinę w zależności od pola. Głębokość ok. 25-30cm. Spalanie od 15 do 20, albo i więcej l/ha.

jak masz 3m i prędkość ok 10km/h to robisz 2,6-2,7ha/h no chyba że pole ma ponad 4km długości a te ok to 12 na godz. Co do spalania to jakoś mocno dużo chyba, że masz taką ciężką glebę. Znajomemu 8110 z GB RW7 5+1 przy wydajności 2,5-2,6ha spala około 40 l/h

praca z ciężką broną talerzową, szerokość ok.6m, gł.ok 12cm, prędkość, ok.9km/h, to daje jakieś 5-5,5 ha/h. Spalanie na ha różnie, bo tu bardziej niż przy orce nierówności terenu czuć, jednak ok.8 l/ha to weźmie. Należy wspomnieć, że sama brona z wałem t-ring waży ok.10 ton.

Tytaj też przesadziłeś, albo obszar mniejszy albo prędkość średnia ze 2km/h większa ;)

Kolej na bronę talerzową, spalanie może być nawet dwa razy większe wystarczy jechać ok.13 km/h i wpuścić talerze na 20-25 cm.
Głębokość 12 cm nie jest wzięta z kosmosu, jest to najmniejsza głębokość pracy, przy takiej maszynie, oraz stylu pracy która pozwala zerwać ścierń na całej powierzchni pola.

Po pierwsze gdzie ty w niej znalazłeś 10t? Mamy takową w grupie i waży ok 8t Po drugie głębokość max to 22cm ale to bez resztek pożniwnych, głębiej już są piasty. Po trzecie u siebie robiłem ją na ok 5-7cm bez problemu ;)

Edit:

I akurat tutaj nie chodzi o podgrzewanie silnika ale o schładzanie części spalin...

Od chłodzenia spalin to jest chłodnica a nie EGR ;)
EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania aby potrzeba było mniej ciepła do ogrzania ładunku który ma zostać spalony a ograniczenie tlenków wychodzi dodatkowo, choć teraz to główna zaleta systemu <_<
Jak by co to wzór pV=mRT wszystko wyjaśnia

Edytowany przez Profil usunięty, 09 styczeń 2011 - 22:30.


#19 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2011 - 22:39

John Deere 8x30 @bamse reasumujac wszystkie twoje wyliczenia, ciagnik taki jak twoj nie zuzywa wiecej jak 55 l/h, a ty piszesz 60 i wiecej.

druga sprawa nie ma szans zeby taki ciagnik zuzyl 12 l/h przy siewie, co napisales w swoim pierwszym poscie odnosnie zuzycia paliwa. pomieszales jednostki h z ha i stad te cyrki.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 8x30 Dzisiaj, 19:11
  •  

#20 Share bamse

bamse

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:lotnictwo UL, rolnictwo precyzyjne, integrowane metody ochrony roślin itp.

Napisany 09 styczeń 2011 - 23:18

John Deere 8x30

druga sprawa nie ma szans zeby taki ciagnik zuzyl 12 l/h przy siewie, co napisales w swoim pierwszym poscie odnosnie zuzycia paliwa. pomieszales jednostki h z ha i stad te cyrki.


Racja, moja wina , moja wina, walnąłem babola, oczywiście nie na "h" tylko na "ha"
Zwracam honor :rolleyes:

Co do tego EGR, to zrozumiałem niemca fatalnie :( ale suma-sumarum jest cieplej w silniku, to sens przyswoiłem :D .

Nie ma tego złego..... :rolleyes:

Podobne tematy