faofar

Valtra-Podgrzewanie silnika grzałką

Polecane posty

sikor86    0

może rurka do zbiornika paliwa jest przytkana. u mnie często muszę ją wykręcać i przedmuchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

nie tylko w przypadku mrozu poniżej -10C filter się zatykał o niedrożność tej rurli 1/2 ni może 3/8 cala chyba trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Witam. W mojej okolicy gospodarz ma dwie Valtry o mocy 98km i 135km i słyszałem że też mu dość ciężko palą a główną przyczyną jest zamarzanie paliwa na filtrach i w przewodach paliwowych.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

jedno sprostowanie te ciągniki palą lekko tylko właśnie jakość paliwa kontra filtry nawet serwisanci zalecają dodatek 5-10% benzyny a ja wybrałem podgrzewacz prosty tani i skuteczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodek69    0

Podstawowa rada patrzmy w to co sprzedają nam dilerzy na stacjach paliw, tam szukajmy podstawy problemu, bo ciągniki Valtra są super. :)

 

Filtry oczyszczania w tych ciągnikach są bardzo dokładne, jeśli kupimy złej jakości paliwo a tym bardziej letnie lub jego pochodne to nie oczekujmy iż filtry pozwolą na przepływ parafiny, opory przepływu są bardzo duże. Przez same rurki pompa paliwo tłoczy bez problemu.

Co do grzałek to polecam usprawniają rozruch przy bardzo niskich temperaturach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ma juz valtre A92 od 2008r i tez mam probelmy z zapalaniem przy ujemnych temperaturach ale ja uwazam ze to wina elektryki paliwo i filty byle napewno ok. jak traktorek postoi tak z tydzien przez 7 dni przy -10 to nie ma mowy o zapaleniu wtedy laduje akumulator prostownikiem ok 30 min i odpala bez najmniejszego problemu niestety po gwarancji mi to wyszlo uwazam ze cos zre prad, grzalka oczywiscie pomaga ale alkumulator misu miec troche mocy. jesli chodzi o prace polowe to w orce z kuhn 102 4*40 obrotowy na 3-ce mial troche ciezko a mam troche gliny odkrecilem 1 korpus i spoko smigam a orze 25-30cm na 3-ce spalanie max 11 litrow na godzine zagarowa przy ok 1700 obotow (nie motogodzina) w pracach z turem to ok 5 litrow wtransporcie 2 przyczepy 4,5t zaladowane po ko 4,5t spalenie do 8 litrow. Jesli chcecie sprawdzic moc to nr tele. 601648613 gosc ma wlasna profesjonalna hamownie sprawdzi moc, moment obrotowy i spalanie z wydrukim do serwisu i niech sie glowia zeby bylo dobrze. poza tym zapalaniem to z traktorkiem wszystko ok. ale postaram sie usunac ten problem jak mi sie uda to odpisze co bylo przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
faofar    0

witam ,przyszła zima mrozy mam -10 do ponizej -20, akumulator kupiłem nowy tego roczny, paliwo kupuje verve na orlenie.

a problem odpalania powraca jak bumerang , mam w tej chwili 2300mth wiec malutko,

Gdy ciągnik postoi pod chmurką od 16 tej do 6 rano nast. dnia nie zapali wiec pale go z kabli z busa i jest ciut lepiej tzn odpala.

Druga sprawa to nie moge rano właczyć głownego wyłacznika prądu,wiec załozyłem noramlny manual :-(((

http://sprzedajemy.pl/odlacznik-wylacznik-pradu-masy-na-kluczyk-hebel,150594.

Prosił bym kolege co wstawiał grzałke o dokładniejszy opis i foto

 

prostownik jest tu zbędny dziś zamontowałem przepływowy podgrzewacz paliwa o mocy 150w na wstępie wszystko działa dobrze zobaczę jak jutro odpali i co się będzie działo postaram się jeszcze wstawić zdjęcie co jak wygląda i jak to działa na zimno

17 12 2010

no dzisiaj przy -15 po odpaleniu juz mi filtry nie zatkały sie w czasie pracy podgrzewacz jest lekko ciepły a i filtry zdają się być cieplejsze od otaczających je elementów całość zakuprzesyłka i montarz kosztowało mnie 250zł jest to proste urządzenie w rurze jest grzałka z czujnikiem bimetalicznym załącza się przy +2C a rozłącza przy+20C sterowanie zrobiłem przez stacyjkę ze zaraz po przekręceniu kluczyka paliwo które podaje pompka elektryczna jest podgrzewane jeszcze przed rozruchem a że w takich warunkach potrzeba około 30sekund na podgrzanie kolektora to i paliwo się podgrzewa

 

niewiedziałem ze valtra A 92 posiada elektryczną pompke paliwa?????? o której wspominasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilio    4

jedno sprostowanie te ciągniki palą lekko tylko właśnie jakość paliwa kontra filtry nawet serwisanci zalecają dodatek 5-10% benzyny a ja wybrałem podgrzewacz prosty tani i skuteczny

 

 

nigdy nie powinno się dodawać benzyny do ropy to jest kategoryczny błąd jak już to można dodawać nafty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

Można zimą śmiało nic się nie stanie znam wielu co tak robi nawet w silnikach z wtryskiem CR wlej benzynę a paliwo zaczyna się robić klarowne nawet nafta tego nie da a kosztuje więcej ale mówię ten podgrzewacz załatwia sprawę na 100% w piątek mróz -20 ciągnik dwa tygodnie pod chmurka a nie miałem czasu na podgrzewanie i mi odpalił (trochę straciłem wiarę w 6 letni akumulator ale jeszcze miał parę zakręcić) i żadnych kodów czy błędów tylko kłęby chyba nie dymu a pary z tłumika

A ja mam valtrę T 130 i ona ma pompkę paliwową elektryczną a jak wygląda to w N 92 to nie wiem

A tak wygląda ten podgrzewacz

http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-stanadyne-i2104993318.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
faofar    0

Można zimą śmiało nic się nie stanie znam wielu co tak robi nawet w silnikach z wtryskiem CR wlej benzynę a paliwo zaczyna się robić klarowne nawet nafta tego nie da a kosztuje więcej ale mówię ten podgrzewacz załatwia sprawę na 100% w piątek mróz -20 ciągnik dwa tygodnie pod chmurka a nie miałem czasu na podgrzewanie i mi odpalił (trochę straciłem wiarę w 6 letni akumulator ale jeszcze miał parę zakręcić) i żadnych kodów czy błędów tylko kłęby chyba nie dymu a pary z tłumika

A ja mam valtrę T 130 i ona ma pompkę paliwową elektryczną a jak wygląda to w N 92 to nie wiem

A tak wygląda ten podgrzewacz

http://allegro.pl/po...2104993318.html

tylko ze u mnie wystepuje problem z kreceniem rozrusznikiem, wg. mnie jakby był za słaby do tego silnika, paliwo mam o.k wyglada na to jak by aku był zasłaby a to juz 3 ,w przeciągu 3 lat obecny ma 2 miesiące,świece sprawdzona działa, rece opadają

podpiełem ori grzałke pod włacznik czasowy aby włanczał mi grzałke na 2-3 godziny zanim zjawie sie przed ciągnikiem. Dzisiaj stał bo było za zimno na pracę w lesie. zobaczymy jutro jak odpali.:-(( temp puki co -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barka    0

jedno sprostowanie te ciągniki palą lekko tylko właśnie jakość paliwa kontra filtry nawet serwisanci zalecają dodatek 5-10% benzyny a ja wybrałem podgrzewacz prosty tani i skuteczny

 

 

nigdy nie powinno się dodawać benzyny do ropy to jest kategoryczny błąd jak już to można dodawać nafty :)

Zgadzam się z kolegą ,zdecydowanie lepiej kupić specjalny dodatek do paliwa na zimę.W silnikach z elektroniką dodanie benzyny może bardzo drogo kosztować właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caniek    7

Sprawdź mocowanie kabla masy (rdza) i wyczyść papierem sciernym klemy,może to pomoże,bynajmniej u mnie pomogło


MF 1014;U-4514;C-360;T-25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Oprócz sprawdzenia tego co wspomniał kolega to bym zajrzał do rozrusznika. Źle dolegające szczotki i brud miedzy wycinkami komutatora potrafią zdusić (zwłaszcza na mrozie) nowy akumulator.

 

A co do sposobu czyszczenia słupków akumulatora jak i klem (zwłaszcza ołowianych), to odradzam papier ścierny. Kamyczki z papieru zostają w tak miękkim materiale jak ołów i pogarszają nam przepływ prądu. Lepiej delikatnie pilnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
faofar    0

Oprócz sprawdzenia tego co wspomniał kolega to bym zajrzał do rozrusznika. Źle dolegające szczotki i brud miedzy wycinkami komutatora potrafią zdusić (zwłaszcza na mrozie) nowy akumulator.

 

A co do sposobu czyszczenia słupków akumulatora jak i klem (zwłaszcza ołowianych), to odradzam papier ścierny. Kamyczki z papieru zostają w tak miękkim materiale jak ołów i pogarszają nam przepływ prądu. Lepiej delikatnie pilnikiem.

ciągnik ma 2500mth wiec klemy jeszcze błyszczą,słupki w aku też bo nowy,rozrusznik jeszcze lsni wiec z nim wszystko oki.

Podpiełem oryginalna grzałke kablem nad stopniami kabiny pod włacznik czasowy,który włancza mi ja na 2 godziny wcześniej nim zjawie sie przy ciągniku i pali jak strzała.Co do elektroniki to ten silnik nie ma jej zwykły turbodiesel z intrcoolerem.I niewiem czemu koledzy sie uczepili tego paliwa , które tankuje na orlenie (verva)

 

p.s moja lala

di-Y5ERNUIN.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Podepnę się pod temat.

To zależy od paliwa orlen sprzedaje takie badziewie że głowa mała dzisiaj otwieram garaż próbuje zapalić nic popsykałem (plakiem) nie samostartem podobno lepszy i nic już łapał i g***no, zaglądam w paliwo a ono jak śmietana ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Orlen..ostatnio tankowałem na orlenie bo mi było bliżej... Potem zgasiłem na moment samochód przed wjazdem do garażu, i już się stąd nie ruszył. Odpalił dopiero rano. Mówię o benzynie żeby było ciekawiej. Zawsze tankowałem na Lotosie, i na pewno do tego wrócę...

Co do Valtry, miałeś ustawiane zawory przy 100mth?? Paliwo jest najważniejszym czynnikiem jeśli chodzi o uruchamianie silników w zimę według mnie, oczywiście mówię tu o odpowiedzialnych użytkownikach którzy kwestię rozruszników czy filtrów mają w porządku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

Witam panowie, jeżeli potrzebujecie grzałki do ciągników to zapraszam na pw albo na gg 11670879

Edytowano przez ziomal89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudi913    0

Moja Valtra ma ponad 3000 godz pracy i przy minus 23 odpala bez problemu. Wlaczam wtedy grzalke na godzine przed odpaleniem. Moze zbyt wczesnie go uruchamiasz po przekreceniu kluczyka? Ja czasem dwa razy go przekrecam w celu podgrzania powietrza w kolektorze i dopiero gdy zgasna diody od podgrzewacza zapalam. Nowe ciagniki pala ciezko ale ja nie mam problemu.Paliwo tez jest wazne.Jedyny problem to oddzielanie sie tej wazeliny ale mozna dokupic za 600zl podgrzewacz filtra paliwa i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ja tylko w ramach ścisłości. Z paliwa wytrąca się parafina.

Podgrzewacz wiadomo dobra rzecz. Ale co jak parafina wytraciła się w pompie wtryskowej, przewodach do wtrysków i wtryskiwaczach?

Bo grzałka zapewni nam odblokowanie filtra jak i całego układu niskiego ciśnienia.

Jak by nie było bez dobrego paliwa zimowego nie pojeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudi913    0

Masz racje parafina. Polej filtry goraca woda albo ustaw na nie dmuchawe z cieplym powietrzem zobaczysz jaki efekt.Paliwo w calym ukladzie zmienia swoja temp. i dziala awaria znika.Dlatego mysle ze podgrzewacz filtra tez zadziala.Wiem ze ostatnio montowali taki podgrzewacz zapytam o efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zatkany filtr parafiną najbardziej trzyma, po jego podgrzaniu powinny problemy z zapaleniem ustąpić, ale.

Ale sam doświadczyłem, że po nocy z -35* i podgrzaniu samego filtra paliwa silnik 1,5dCi nie reagował. Dopiero po podmuchaniu opalarką po pompie wtryskowej, głównej szynie i wtryskach silnik zarechotał jak latem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamiljaro
      Witam, case 5150 1996r. skrzynia powershitf polbiegi zmieniane w dźwigni zmiany biegów licznik ten najbardziej cyfrowy.
      Licznik wskazuje mi na  wolnych obrotach 280 a przy maksymalnych obrotach około 600. Orientuje sie ktoś jak mogę to przestawić lub co może to powodować 
    • Przez RolHub22
      Witam, jest problem z odpaleniem T25 A1 rok prod. 1972 lub 1973. Ciężko pali prawie wogule nie może zapalić sprężanie schychac ,że ma z tłumika wydobywa się gęsty czarny dym. Gdy po "setnej" próbie uda się odpalić nie może utrzymać obrotów pomimo dodawania gazu. W tym momencie słychać dziwny dźwięk z silnika jak by "pisk", stukanie i od razu gaśnie. Przewody paliwowe zostały oczyszczone tak samo jak zbiornik paliwowy. Pompa został wymieniona. Ktoś miał coś takiego w swoim T25?
    • Przez Fendt612
      Mam parę pytań dotyczący silnika Fendt 612
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
      Bardzo prosze o odp.
    • Przez Juziak
      Witam Panowie może pomożecie wycieka olej z silnika przez sprzęgło dwoma otworami na dole korpusu co może byc ? Czyżby symeryng poszedł na walku ?
    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj