perfect

problem z napędem pomóżcie w mtz

Polecane posty

perfect    0

Witam Niedawno Kupiłem MTZ 82 z 1990r i mam problem z przednim napędem mianowicie kiedy włanczam napęd do przodu ciągnie elegancko a gdy się zakopie i chce wyjechać z dołka to nie mogę ponieważ napęd nie ciągnie do tyłu co może być przyczyną

Mam jeszcze jeden problem gdy podczepię pług podnośnik unosi bez żadnych problemów ale problem tkwi w tym że jak już czepne pług to mnie moge dojechać do pola bo już się opuści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

Bo Mtz-tach masz  dwie możliwości włączania napędu na pierwszy ząbek masz poślizgowy a na drugi masz stały do przodu i do tyłu

ale mi na drygi ząbek ciągnie tylko do przodu a do tyłu nie chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomalok    2

Moim zdaniem problem tkwi w przystawce przedniego napędu, tzw podporze pośredniej. Są tam blaszki i śruba która je dociska, Napęd przepuszcza jeśli tarczki są już wytarte lub należałoby odrobinę dokręcić śrubę. Natomiast odnośnie podnośnika musisz wyciągnąć siłownik i wymienić w nim cały zestaw uszczelniaczy. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Jeśli chodzi o napęd to masz w połowie traktora taką gruszkę od napędu i tam musisz dokręcić śrubkę żeby ciągło jak dostanie oporu bo w miare eksploatacji płytki się wycierają i trzeba raz na jakiś czas dociągnąć to żeby napę chodził prawidłowo...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

Moim zdaniem problem tkwi w przystawce przedniego napędu, tzw podporze pośredniej. Są tam blaszki i śruba która je dociska, Napęd przepuszcza jeśli tarczki są już wytarte lub należałoby odrobinę dokręcić śrubę. Natomiast odnośnie podnośnika musisz wyciągnąć siłownik i wymienić w nim cały zestaw uszczelniaczy. Pozdrawiam

 

ale nie dawnowno  wymieniłem cały zestaw uszczielniaczy i nie pomogło tylko że teraz nie opuszcza się na pusto. Co proponujesz wymienić pompe czy rozdzielacz czy cały siłownik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomalok    2

Jeżeli nie opuszcza na dół na pusto tak jak piszesz, to sądzę że może to być złe działanie rozdzielacza. Pompa pracuje skoro podnosi, siłownik też więc prawdopodobnie rozdzielacz nie działa prawidłowo. Ale to może też zależec od innych czynników np. coś nieprawidłowo złożyłeś w siłowniku, jakość oleju itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

Jeżeli nie opuszcza na dół na pusto tak jak piszesz, to sądzę że może to być złe działanie rozdzielacza. Pompa pracuje skoro podnosi, siłownik też więc prawdopodobnie rozdzielacz nie działa prawidłowo. Ale to może też zależec od innych czynników np. coś nieprawidłowo złożyłeś w siłowniku, jakość oleju itd.

wielkie dzięki za porady a ty gdzie podnosisz podnośnik z prawej strony obok wom czy tą trzecią wajchą obok kierownicy

a tobie ile pali w orce

 

wielkie dzięki za porady a ty gdzie podnosisz podnośnik z prawej strony obok wom czy tą trzecią wajchą obok kierownicy

a tobie ile pali w orce a o które śrubki chodzi ci w przystawce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomalok    2

Ja mam mtz z 96r dźwignie do podnoszenia mam z prawj strony obo siedzenia razem z WOM. W orce pali około 20l ha ale ja mam bardzo ciężkie ziemi , orze pługem 3 skibowym i na 3 max 4 biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

Jeśli chodzi o napęd to masz w połowie traktora taką gruszkę od napędu i tam musisz dokręcić śrubkę żeby ciągło jak dostanie oporu bo w miare eksploatacji płytki się wycierają i trzeba raz na jakiś czas dociągnąć to żeby napę chodził prawidłowo...

 

ale żeby to zrobić trzeba rozkręcać gruszke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    6

@perfect Ja Ci proponuje nie rozkręcać tej przystawki, na razie tylko dźwignię od włączania przedniego napędu chwyć i przestaw do góry i ją trzymaj dość mocno i wtedy sprawdź czy do tyłu działa jak nadal nic to podkręć trochę te sprzęgło. Bo może być tak że w przystawce przy skrzyni coś się zje..ło tak jak mi i żeby działał napęd do tyłu to muszę trzymać ;)


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

te śrube dokręć z przodu pod wałkiem dokrecaj stopniowo i patrz co się dzieje jeśli nie da to efektu trzeba rozebrać i albo wymienić tarczke jeśli jest zjechana a jeśli jeszcze jest dobra to wystarczy podłożyć metalowe blaszki i powinno być git... ja tak zrobiłem bo mechanik tak mi polecił z tymi blaszkami i działa...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Jeśli wo gule nie ciągnie do tyłu to nie włączyłeś napędu na ostatnie położenie trzecie (bo tylko na tym położeniu ciągnie do tyłu bo jest tam wolne koło) zrób jak pisze maniek ewentualnie doreguluj cięgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

chyba pisałem już ze włączam na trzeci ząbek i nie ciągnie do tylu 

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Tylko trzeci ząbek na dźwigni nie oznacza że włączyłeś go na ostatnie położenie (np.gdy masz źle wyregulowane cięgno lub zdarte sprzęgło kłowe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perfect    0

to jak wymienić te sprzęgło i gdzie one się znajduje?

 

Pozdrawiam !!

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    69

Skróć cięgno, albo tak jak piszą poprzednicy, w czasie gdy chcesz aby działało do tyłu, naciągnij dźwignię maksymalnie do góry (po za ząbki). Jeśli w ten sposób zadziała, to ewidentnie musisz skrócić cięgno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj