ptaku

Common rail czy bez

Polecane posty

kokoman0    305

ja jednak jestem bardziej za zwykłą pompą pomimo że z CR traktor spali mniej (tak mi się przynajmniej wydaje że tak powinno być) a to z tego względu że przy przy zwykłym systemie zasilania mamy pompe i wtryskiwacze i to juz koniec. Natomiast przy CR mamy poza pompą i wtryskiwaczami jest jeszcze sterowana elektronicznie listwa wtryskowa i komputer sterujący wtryskiem. Czyli + 2 rzeczy do psucia więcej. Wtrysk CR w zależności od stopnia zaawansowania może mieć nie 1 a nawet kilka zespołów pomp w celu wytworzenia większego ciśnienia z jakim będzie wtryskiwane paliwo. Oczywiście są jeszcze generacje CR im nowsza generacja tym więcej zawiłości czyli jeszcze więcej prawdopodobnych awarii w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Listwa i komputer raczej się nie popsują chyba że ktoś się do tego przyłoży co do pompy i wtryskiwaczy sąto części mechaniczne podobnie jak pompa wtryskowa i wtryskiwacze w konwencjonalnym układzie. Wszystko zależy od dbałości użytkownika i profesjonalizmu obsługi. Co do spalania cr i zwykłych bywa z tym róznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

mówisz że komputer się raczej nie popsuje i tu źle mówisz bo komputer to bardzo zaawansowany układ elektroniczny w którym są tysiące połączeń lutowniczych i mnóstwo innych podzespołów typu kondensatory, tranzystory, układy scalone. Najbardziej kłopotliwe są połączenia lutownicze (z czasem tworzą się zimne luty). Taka awaria i stoisz. Wtyczka od komputera może z czasem zaśniedzieć lub podczas składania traktora być słabo wetknięta lub zabezpieczona przed wilgocią w efekcie pokrywa się nalotem i przestaje łączyć efekt stoisz. Listwa zasilająca jest sterowana impulsami z komputera i znów wystarczy, że wtyczka będzie za mało szczelna, a po pewnym czasie znów przestanie prąd dochodzić i w efekcie stoisz. Uwierz nie jest to wyssane z palca po prostu czysta elektronika. Słyszałem nawet o takim przypadku gdzie gość nocował w traktorze bo staną mu na dość ruchliwej drodze i bał się, żeby mu go nie ukradli a holować do domu też nie mógł bo jak wiadomo nowych traktorów nie wolno holować jeśli pompa nie pracuje i olej nie krąży w układzie, bo mozna skrzynie popsuć. A powodem awarii było to, że jakaś wtyczka przestała łączyć. Osobiście nie skreślam CR, ale ja jakoś na razie wole zwykłą pompe, ale z tego względu, że jest troche mniej rzeczy do psucia.

Edytowano przez brzozak2
nie cytuj poprzedniego postu, zwroc uwage na ortografie, interpunkcje i literowki!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w kazdym ciagniku od ladnych kilku lat jest elektronika, ktora dopóki ktos jej nie zepsuje jest juz na bardzo wysokim poziomie bezawayjnosci.

jednostki sterujace sa niezniszczalne. sam uklad CR jakos za bardzo tez sie nie chce psuc, a paliwo u nas coraz lepsze.

 

chcesz to jezdzij 30'tka, innego wyboru juz nie bedziesz mial, bo wszystkie ciagniki musza dzis byc wyposazone w sterowanie za pomoca elektroniki.

 

jesli nie widzisz gdzies zasniedzialych stykow i nie mozesz ich przejechac druciakiem, albo nie zauwazysz luznej wtyczki, to i w 30'tce sam nic nie naprawisz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Przede wszystkim wyrażam swoją opinię i odczucia na temat wtrysku CR. Po za tym mylisz się bo nadal można znaleźć na rynku traktory w których elektronika jest ograniczona do niezbędnego minimum.

Ja nie wypowiadam się o elektronice stosowanej w maszynach rolniczych tylko ogólnie o wtrysku CR .

Co do zaśniedziałych przewodów to znajdź wśród setek połączeń kabli zaśniedziały przewód, który może być przyczyną ewentualnego problemu (bez urządzeń diagnostycznych w takim przypadku ani rusz).

 

Po skończonym technikum elektronicznym i praktykach, które odbyłem w zakładzie zajmującym się elektryką samochodową i nie tylko po prostu wykształciła się u mnie taka opinia. A po za tym instalacja elektryczna w moich traktorach jest w naprawdę dobrym stanie :lol: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Oczywiście układ cr jest bardziej rozbudowany i skomplikowany jednak dokładną diagnozę ułatwiają urządzenia serwisowe. Co prawda koszt takiej diagnostyki może być wyższy ale czasami tylko teoretycznie już słyszałem i czytałem o wielu przypadkach między innymi na af gdzie uzytkownik z awarią krąży po wielu znachorach i wymienia wszystko po kolei i nikt nie może zgadnąć.

Jeśli chodzi o połączenia wtyczki są w większości przypadków szczelne to samo tyczy sie komputera oczywiście na ileś tam produktów zdaży się jakiś feler tu i tam ale klasyczne pompy nie są lepsze choćby często opisywany przypadek na af mf a serii 54xx i problemów z pompą.

Tak więc wybierając ciągnik bardziej skupił bym się nad jego parametrami eksploatacyjnymi i wyposażeniu potrzebnym do pracy układ zasilania to kwestia drugorzędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj