Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail czy bez


30 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zeno

zeno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 listopad 2010 - 18:38

Common rail czy bez yarecki12 tu jest mowa o pompie a nie o całym ciągniku

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 16:08
  •  

#22 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 28 listopad 2010 - 20:53

Common rail czy bez yarecki12 napisałem że byle mechanik nawet zwykłej pompy nie naprawi tylko specjalista :(
to wiadomo że wiele różnych rzeczy tak jak np. 80km białoruśka za 80tysi jak się bedzie psuła to wiadomo tanie to nawet za bardzo nie będziesz narzekał ale jak bedzie kupa złomu z traktora 80km co kosztował 200tysi to już troszkę inaczej się patrzy, wtedy to katastrofa :)

#23 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 21:10

Common rail czy bez no tak dobrze mówisz.

#24 Share zeno

zeno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 listopad 2010 - 22:29

Common rail czy bez Ale naprawa czy zakup zwykłej pompy jest taniej niż Common rail. i tak więcej jest mechaników od zwykłej pompy

#25 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 listopad 2010 - 08:39

Common rail czy bez Sąsiad złota raczka i zwykłej pompy nie naprawi i cr też nie i tak potrzebny jest serwis lub wymontowanie i oddanie fachowcowi.
Co do rozruchu zimnego silnika z cr trzeba dłużej pokręcić ale to takie konstrukcje niezaleznie czy to samochód czy ciągnik więc może byc wrażenie że ze zwykłą pompą lepiej odpala.
co do jakości paliwa trzeba zwrócic uwagę skąd się to bierze w czym przechowuje od zbierania wody są filtry podobnie brudów, jeśli paliwo jest ok to powinno byc ok. Do nowych silnikó ze zwykła pompa tez syfu się nie naleje.

#26 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 29 listopad 2010 - 22:21

Common rail czy bez ja jednak jestem bardziej za zwykłą pompą pomimo że z CR traktor spali mniej (tak mi się przynajmniej wydaje że tak powinno być) a to z tego względu że przy przy zwykłym systemie zasilania mamy pompe i wtryskiwacze i to juz koniec. Natomiast przy CR mamy poza pompą i wtryskiwaczami jest jeszcze sterowana elektronicznie listwa wtryskowa i komputer sterujący wtryskiem. Czyli + 2 rzeczy do psucia więcej. Wtrysk CR w zależności od stopnia zaawansowania może mieć nie 1 a nawet kilka zespołów pomp w celu wytworzenia większego ciśnienia z jakim będzie wtryskiwane paliwo. Oczywiście są jeszcze generacje CR im nowsza generacja tym więcej zawiłości czyli jeszcze więcej prawdopodobnych awarii w przyszłości.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 16:08
  •  

#27 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 listopad 2010 - 08:26

Common rail czy bez Listwa i komputer raczej się nie popsują chyba że ktoś się do tego przyłoży co do pompy i wtryskiwaczy sąto części mechaniczne podobnie jak pompa wtryskowa i wtryskiwacze w konwencjonalnym układzie. Wszystko zależy od dbałości użytkownika i profesjonalizmu obsługi. Co do spalania cr i zwykłych bywa z tym róznie.

#28 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 30 listopad 2010 - 10:34

Common rail czy bez mówisz że komputer się raczej nie popsuje i tu źle mówisz bo komputer to bardzo zaawansowany układ elektroniczny w którym są tysiące połączeń lutowniczych i mnóstwo innych podzespołów typu kondensatory, tranzystory, układy scalone. Najbardziej kłopotliwe są połączenia lutownicze (z czasem tworzą się zimne luty). Taka awaria i stoisz. Wtyczka od komputera może z czasem zaśniedzieć lub podczas składania traktora być słabo wetknięta lub zabezpieczona przed wilgocią w efekcie pokrywa się nalotem i przestaje łączyć efekt stoisz. Listwa zasilająca jest sterowana impulsami z komputera i znów wystarczy, że wtyczka będzie za mało szczelna, a po pewnym czasie znów przestanie prąd dochodzić i w efekcie stoisz. Uwierz nie jest to wyssane z palca po prostu czysta elektronika. Słyszałem nawet o takim przypadku gdzie gość nocował w traktorze bo staną mu na dość ruchliwej drodze i bał się, żeby mu go nie ukradli a holować do domu też nie mógł bo jak wiadomo nowych traktorów nie wolno holować jeśli pompa nie pracuje i olej nie krąży w układzie, bo mozna skrzynie popsuć. A powodem awarii było to, że jakaś wtyczka przestała łączyć. Osobiście nie skreślam CR, ale ja jakoś na razie wole zwykłą pompe, ale z tego względu, że jest troche mniej rzeczy do psucia.

Edytowany przez brzozak2, 30 listopad 2010 - 12:11.
nie cytuj poprzedniego postu, zwroc uwage na ortografie, interpunkcje i literowki!!!


#29 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 listopad 2010 - 12:14

Common rail czy bez w kazdym ciagniku od ladnych kilku lat jest elektronika, ktora dopóki ktos jej nie zepsuje jest juz na bardzo wysokim poziomie bezawayjnosci.
jednostki sterujace sa niezniszczalne. sam uklad CR jakos za bardzo tez sie nie chce psuc, a paliwo u nas coraz lepsze.

chcesz to jezdzij 30'tka, innego wyboru juz nie bedziesz mial, bo wszystkie ciagniki musza dzis byc wyposazone w sterowanie za pomoca elektroniki.

jesli nie widzisz gdzies zasniedzialych stykow i nie mozesz ich przejechac druciakiem, albo nie zauwazysz luznej wtyczki, to i w 30'tce sam nic nie naprawisz :lol:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#30 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 30 listopad 2010 - 12:36

Common rail czy bez Przede wszystkim wyrażam swoją opinię i odczucia na temat wtrysku CR. Po za tym mylisz się bo nadal można znaleźć na rynku traktory w których elektronika jest ograniczona do niezbędnego minimum.
Ja nie wypowiadam się o elektronice stosowanej w maszynach rolniczych tylko ogólnie o wtrysku CR .
Co do zaśniedziałych przewodów to znajdź wśród setek połączeń kabli zaśniedziały przewód, który może być przyczyną ewentualnego problemu (bez urządzeń diagnostycznych w takim przypadku ani rusz).

Po skończonym technikum elektronicznym i praktykach, które odbyłem w zakładzie zajmującym się elektryką samochodową i nie tylko po prostu wykształciła się u mnie taka opinia. A po za tym instalacja elektryczna w moich traktorach jest w naprawdę dobrym stanie :lol: .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 16:08
  •  

#31 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 listopad 2010 - 12:50

Common rail czy bez Oczywiście układ cr jest bardziej rozbudowany i skomplikowany jednak dokładną diagnozę ułatwiają urządzenia serwisowe. Co prawda koszt takiej diagnostyki może być wyższy ale czasami tylko teoretycznie już słyszałem i czytałem o wielu przypadkach między innymi na af gdzie uzytkownik z awarią krąży po wielu znachorach i wymienia wszystko po kolei i nikt nie może zgadnąć.
Jeśli chodzi o połączenia wtyczki są w większości przypadków szczelne to samo tyczy sie komputera oczywiście na ileś tam produktów zdaży się jakiś feler tu i tam ale klasyczne pompy nie są lepsze choćby często opisywany przypadek na af mf a serii 54xx i problemów z pompą.
Tak więc wybierając ciągnik bardziej skupił bym się nad jego parametrami eksploatacyjnymi i wyposażeniu potrzebnym do pracy układ zasilania to kwestia drugorzędna.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy