ptaku

Common rail czy bez

Polecane posty

ptaku    0

Witam!

Zastanawiam się jaki wybrać ciągnik.

New Holland 6070 oferuje 141 koni z silnikiem tradycyjnym,

lub (za te same pieniądze)

129 koni na Common Railu ze słabszym wyposażeniem.

Jakie są Wasze opinie na temat tych 2 silników, plusy minusy.

Co polecacie zakupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Mieliśmy podobny dylemat. NH 6070 plus czyli na tradycyjnej pompie, oraz T6070 T6080 i T6090 power command czyli mocniejsze ciągniki ale juz na common railu. T6080 odpadł bo nie miał osi miękkiej. T6070 plus był najtańszy wiadomo. Ale różnica cenowa miała tu drugorzędne znaczenie. Stwierdziliśmy że T6090 jest za mocny do prac które ma ciągnik wykonywać.

Potem został T6070 plus i T6070 power command i jednak wzięliśmy plusa - moc ta sama, niby common rail mniej spali ale nie wiem czy odczuliśmy wogle tę różnicę. Poza tym stwierdziliśmy że pompa sterowana mechanicznie będzie trwalszym rozwiązaniem i tańszym w naprawie ( aczkolwiek też nie tanim). Nie mogłem znaleźć nigdzie kogoś kto ma ciągnik T6000 z common railem i ma zrobione dużo godzin więc ciężko się było dowiedzieć jak to będzie chodzić.

Poza tym do tradycyjnej pompy wszystko wlejesz. W drugim nh tm na mechanicznej pompie mieliśmy zrobione wtedy 4500 godzin bez awari, a w tm 175 na elektronicznej pompie (aczkolwiek jeszcze bez common raila) były problemy z pompą wtryskową kilka razy a ciągnik ma 7000 prawie godzin. Dlatego mieliśmy trochę uraz do elektronicznych pomp.

 

W Twoim przypadku wolałbym jednak ciągnik mocniejszy, z tradycyjną pompą niż słabszy na common railu.

A jakie to wyposażenie mają oba ciągniki że mówisz że ten drugi ma słabsze?

Pamiętaj że silnik to nie wszystko. Nh z common railem to albo seria RC albo PC - inna skrzynia biegów niż w plusie, mocniejszy podnośnik i hydraulika. Ale ja mam w plusie opony 520 i 650, przedni tuz z obciążeniem i można naprawdę spore maszyny podnosić. Z hydrauliką i mocą na womteż nie ma problemu bo ciągnik chodził z kombajnem dwurzędowym do ziemniaków o zapotrzebowaniu mocy 150-180 koni, talerzówka zawieszana 4 m dosyć ciężka i inne maszyny.

 

Ale ten 6070 na tradycyjnej pompie to wersje PLUS czy DELTA?

Bo delta ma naprawdę słabą hydraulikę i podnośnik, wtedy lepiej brać tego drugiego. Ale wersja plus jest godna polecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamjd6100    3

Witam ja też proponuje na zwykłej pompie common rail jest bardzo wrażliwy na złe paliwo czyli dużo wody w paliwie ale za to mniej spali ale czy warto na te minimalne mniejsze spalanie wywalać tyle kasy a ciągnik jest słabszy??

POzdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Autor tematu niech napisze czy ten 141 konny to wersja plus czy delta.

My mamy w mniejszych pieniądzach lepiej ciągnik wyposażony, bo miękka oś, przedni tuz, najszersze opony ( chociaż to akurat było gratis). Po co mi golas o tej samej mocy na common railu bez tuza i miękkiej osi - bardzo doceniam teraz rolę tych dwóch dodatków.

U nas t6070 plus przerobił już 1500 godzin i żadnych problemów, a w nh tm 175 co chwila kontrolki świecą że woda w paliwie i różne błędy wyskakują mimo że paliwo z orlenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też miałem dylemat z tym jaką pompą wybrać ciągnik i stwierdziłem że lepsza będzie sterowana mechaniczna i wybór padł na CASE MAXUUM 140 X LINE.

Wiem że temat jest inny ale mógł byś podać cenę NH 6070 PLUS??


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.

na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna . a podobno wystarczy brudny kalnister na paliwo wziasc i juz beda problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Panie to nawet jak z brudnego kanistra do ursusa wlejesz to mogą być problemy a co dopiero do CR.

6070 plus to jakies 190-200 tys netto za golasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

pod którymś zdjęciem użytkownik jd 5m chyba 5070m i jd6230 napisał że 5m w niskiej temperaturze łatwiej odpala, a 5m nie ma CR a 6230 już ma common rail :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

Panie to nawet jak z brudnego kanistra do ursusa wlejesz to mogą być problemy a co dopiero do CR.

6070 plus to jakies 190-200 tys netto za golasa.

juz nie przesadzajmy mi chodzilo ze jak w danym kanistrze bylo by troszke wody oleju itp. to w zwyklej pompie nic to nie zaszkodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

no niby dobrze mówisz. Ale kiedyś właśnie mieliśmy paliwo w beczkach bańkach kanistrach i były często problemy z ciągnikami, było to ładnych pare lat temu gdy królowały u nas na podwórku same ursusy, duże i małe. Potem zaczęliśmy lać paliwo do cysterny 4000 litrów i problemy z paliwem ustały.

Teraz jak np trzeba dowieźć paliwa na pole to nie tankuję do zadnych baniek, tylko jadę ciągnikiem z pełnym bakiem i biorę pompkę a na polu przepompowuję z baku do baku.

 

PS. Chyba w amerykańskim prospekcie zetor chwali się że jego ciągniki posiadają legendarną mechaniczną sekcyjną pompę wtryskową o wysokiej trwałości i małej wrażliwości na jakość paliwa :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

no i te mechaniczne pompy powinny zostać w każdym ciągniku, a nie wymyślają CR :( szkoda że sobie nie policzyli ile drzew muszą wyciąć aby zapisać sobie jakieś przemówienie o sprawach zanieczyszczenia środowiska i wycinki drzew :) parenaście drzewek poszło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Firek    2

Jestem za ciągnikiem z CR i nie kupił bym z mechaniczną pompą, różnica w spalaniu jest zauważalna. Po za tym kolega z serwisu JD opowiadał mi że jeszcze nigdy nie było u nich żadnych awarii związanych z CR. A paliwo jak paliwo, nie tylko z orlenu jest najlepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaku    0

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

 

Jest to wersja 6070 PLUS.

I po Waszych wypowiedziach się chyba na niego zdecyduję.

Ale mam kilka wątpliwości. Otóż:

 

Za 200 tys zł netto będzie miał przedni tuz , przedni wom, mocniejsza pompę, pneumatyczny fotel i skrzynię Electro Command.

o jakie wyposażenie warto jeszcze powalczyć z przedstawicielem, co powinien posiadać(nawet za dodatkową opłatą).

Czyli co dobrać do tego ciągnika aby była to możliwie najlepsza wersja w podobnych pieniądzach jak teraz.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Niech Ci da koguta i radio. Bo nieraz trzeba dopłacać za to. W sumie nie wiem co można mu dołożyć - może elektrycznie regulowane lusterka? Jakieś dodatkowe zawory hydrauliczne bym może wziął. Zaczep może jakiś piton fix dobry do różnych rozrzutników itp.

Przydałaby się miękka oś ale to w fabryce montują - nie można tego domontować. No i opony jakieś szersze, i felgi żeby miał całe a nie skręcane. Opony jakiejś dobrej marki to dłużej wytrzymają. Dodatkowe oświetlenie robocze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

Ja tak jak reszta kolegów jestem za ciągnikiem na zwykłej pompie bo jest mniej wrażliwy,a ta nie duża różnica w spalaniu tj koszt zaoszczędzonego paliwa wg mnie nie pokryje kosztów naprawy :(


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.

na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna

Gdy weszliśmy do UE zobowiązaliśmy się do wykonywania dyrektych Brukseli w tym o jakości paliw płynnych. Dlatego jakość paliwa w RP zależy od miejsca zakupu :( często zbiorniki na stacjach są po prostu zasyfione.

Mechaniczną pompą łatwiej zwiększyć moc ciągnika w razie potrzeby :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeno    13

1.Common rail wiadomo elektronika pierwszy z brzegu mechanik nie naprawi i naprawa droga

 

2.zepsuje ci się w żniwa a kasy na koncie aktualnie brak to np. ciągnikiem 70km pomocniczym ciężko by było np 100ha pola oporządzić

 

Aczkolwiek pierwsze 10 lat może działać bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

u mnie w okolicy do 10km jest z 6-7stacji paliw :) a biorę paliwo tylko z orlenu, z orlenu jest 3 :) jakość paliwa nie zalerzy od kogo dostarczana tylko od sprzedawcy, na każdej stacji lejo wodę, tylko na jednej mniej na drugiej więcej :(

naprawa to z pompą to nawet mechaniczną byle jaki mechanik nie zrobi musi być specjalista, ale jestem za mechaniczną :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

10 lat - zależy kto ile przebiegu robi a nie lata.

Poza tym w mechanicznej pompie rotacyjnej też pierwszy lepszy mechanik nie naprawi. kase masz na koncie a nie kącie to druga sprawa.

No ale wiecie, układ zasilania paliwem to nie wszystko, przecież może się popsuć podnośnik, oś, skrzynia, więc nawet jak jest mechaniczna pompa to i tak w ciągniku jest dużo rzeczy które mogą się popsuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

yarecki12 napisałem że byle mechanik nawet zwykłej pompy nie naprawi tylko specjalista :(

to wiadomo że wiele różnych rzeczy tak jak np. 80km białoruśka za 80tysi jak się bedzie psuła to wiadomo tanie to nawet za bardzo nie będziesz narzekał ale jak bedzie kupa złomu z traktora 80km co kosztował 200tysi to już troszkę inaczej się patrzy, wtedy to katastrofa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeno    13

Ale naprawa czy zakup zwykłej pompy jest taniej niż Common rail. i tak więcej jest mechaników od zwykłej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sąsiad złota raczka i zwykłej pompy nie naprawi i cr też nie i tak potrzebny jest serwis lub wymontowanie i oddanie fachowcowi.

Co do rozruchu zimnego silnika z cr trzeba dłużej pokręcić ale to takie konstrukcje niezaleznie czy to samochód czy ciągnik więc może byc wrażenie że ze zwykłą pompą lepiej odpala.

co do jakości paliwa trzeba zwrócic uwagę skąd się to bierze w czym przechowuje od zbierania wody są filtry podobnie brudów, jeśli paliwo jest ok to powinno byc ok. Do nowych silnikó ze zwykła pompa tez syfu się nie naleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj