Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail czy bez


30 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ptaku

ptaku

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 28 listopad 2010 - 12:43

Common rail czy bez Witam!
Zastanawiam się jaki wybrać ciągnik.
New Holland 6070 oferuje 141 koni z silnikiem tradycyjnym,
lub (za te same pieniądze)
129 koni na Common Railu ze słabszym wyposażeniem.
Jakie są Wasze opinie na temat tych 2 silników, plusy minusy.
Co polecacie zakupić.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 01:51
  •  

#2 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 13:18

Common rail czy bez Mieliśmy podobny dylemat. NH 6070 plus czyli na tradycyjnej pompie, oraz T6070 T6080 i T6090 power command czyli mocniejsze ciągniki ale juz na common railu. T6080 odpadł bo nie miał osi miękkiej. T6070 plus był najtańszy wiadomo. Ale różnica cenowa miała tu drugorzędne znaczenie. Stwierdziliśmy że T6090 jest za mocny do prac które ma ciągnik wykonywać.
Potem został T6070 plus i T6070 power command i jednak wzięliśmy plusa - moc ta sama, niby common rail mniej spali ale nie wiem czy odczuliśmy wogle tę różnicę. Poza tym stwierdziliśmy że pompa sterowana mechanicznie będzie trwalszym rozwiązaniem i tańszym w naprawie ( aczkolwiek też nie tanim). Nie mogłem znaleźć nigdzie kogoś kto ma ciągnik T6000 z common railem i ma zrobione dużo godzin więc ciężko się było dowiedzieć jak to będzie chodzić.
Poza tym do tradycyjnej pompy wszystko wlejesz. W drugim nh tm na mechanicznej pompie mieliśmy zrobione wtedy 4500 godzin bez awari, a w tm 175 na elektronicznej pompie (aczkolwiek jeszcze bez common raila) były problemy z pompą wtryskową kilka razy a ciągnik ma 7000 prawie godzin. Dlatego mieliśmy trochę uraz do elektronicznych pomp.

W Twoim przypadku wolałbym jednak ciągnik mocniejszy, z tradycyjną pompą niż słabszy na common railu.
A jakie to wyposażenie mają oba ciągniki że mówisz że ten drugi ma słabsze?
Pamiętaj że silnik to nie wszystko. Nh z common railem to albo seria RC albo PC - inna skrzynia biegów niż w plusie, mocniejszy podnośnik i hydraulika. Ale ja mam w plusie opony 520 i 650, przedni tuz z obciążeniem i można naprawdę spore maszyny podnosić. Z hydrauliką i mocą na womteż nie ma problemu bo ciągnik chodził z kombajnem dwurzędowym do ziemniaków o zapotrzebowaniu mocy 150-180 koni, talerzówka zawieszana 4 m dosyć ciężka i inne maszyny.

Ale ten 6070 na tradycyjnej pompie to wersje PLUS czy DELTA?
Bo delta ma naprawdę słabą hydraulikę i podnośnik, wtedy lepiej brać tego drugiego. Ale wersja plus jest godna polecenia.

#3 Share adamjd6100

adamjd6100

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk
  • Zainteresowania:Rolnictwo piłka nożna (Juventus Turyn)

Napisany 28 listopad 2010 - 13:31

Common rail czy bez Witam ja też proponuje na zwykłej pompie common rail jest bardzo wrażliwy na złe paliwo czyli dużo wody w paliwie ale za to mniej spali ale czy warto na te minimalne mniejsze spalanie wywalać tyle kasy a ciągnik jest słabszy??
POzdro.

#4 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 13:39

Common rail czy bez Autor tematu niech napisze czy ten 141 konny to wersja plus czy delta.
My mamy w mniejszych pieniądzach lepiej ciągnik wyposażony, bo miękka oś, przedni tuz, najszersze opony ( chociaż to akurat było gratis). Po co mi golas o tej samej mocy na common railu bez tuza i miękkiej osi - bardzo doceniam teraz rolę tych dwóch dodatków.
U nas t6070 plus przerobił już 1500 godzin i żadnych problemów, a w nh tm 175 co chwila kontrolki świecą że woda w paliwie i różne błędy wyskakują mimo że paliwo z orlenu.

#5 Share lamborghini105

lamborghini105

    Zawsze szczery ;D Rolnik oczywiście ;D

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Dziewczyny :-D

Napisany 28 listopad 2010 - 13:48

Common rail czy bez Też miałem dylemat z tym jaką pompą wybrać ciągnik i stwierdziłem że lepsza będzie sterowana mechaniczna i wybór padł na CASE MAXUUM 140 X LINE.
Wiem że temat jest inny ale mógł byś podać cenę NH 6070 PLUS??
Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

#6 Share Lukaszjarm

Lukaszjarm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1438 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 listopad 2010 - 13:54

Common rail czy bez ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.
na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna . a podobno wystarczy brudny kalnister na paliwo wziasc i juz beda problemy

#7 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 13:59

Common rail czy bez Panie to nawet jak z brudnego kanistra do ursusa wlejesz to mogą być problemy a co dopiero do CR.
6070 plus to jakies 190-200 tys netto za golasa.

#8 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 28 listopad 2010 - 14:01

Common rail czy bez pod którymś zdjęciem użytkownik jd 5m chyba 5070m i jd6230 napisał że 5m w niskiej temperaturze łatwiej odpala, a 5m nie ma CR a 6230 już ma common rail :(

#9 Share Lukaszjarm

Lukaszjarm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1438 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 listopad 2010 - 14:14

Common rail czy bez

Panie to nawet jak z brudnego kanistra do ursusa wlejesz to mogą być problemy a co dopiero do CR.
6070 plus to jakies 190-200 tys netto za golasa.

juz nie przesadzajmy mi chodzilo ze jak w danym kanistrze bylo by troszke wody oleju itp. to w zwyklej pompie nic to nie zaszkodzi

#10 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 14:31

Common rail czy bez no niby dobrze mówisz. Ale kiedyś właśnie mieliśmy paliwo w beczkach bańkach kanistrach i były często problemy z ciągnikami, było to ładnych pare lat temu gdy królowały u nas na podwórku same ursusy, duże i małe. Potem zaczęliśmy lać paliwo do cysterny 4000 litrów i problemy z paliwem ustały.
Teraz jak np trzeba dowieźć paliwa na pole to nie tankuję do zadnych baniek, tylko jadę ciągnikiem z pełnym bakiem i biorę pompkę a na polu przepompowuję z baku do baku.

PS. Chyba w amerykańskim prospekcie zetor chwali się że jego ciągniki posiadają legendarną mechaniczną sekcyjną pompę wtryskową o wysokiej trwałości i małej wrażliwości na jakość paliwa :(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 01:51
  •  

#11 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 28 listopad 2010 - 14:47

Common rail czy bez no i te mechaniczne pompy powinny zostać w każdym ciągniku, a nie wymyślają CR :( szkoda że sobie nie policzyli ile drzew muszą wyciąć aby zapisać sobie jakieś przemówienie o sprawach zanieczyszczenia środowiska i wycinki drzew :) parenaście drzewek poszło :)

#12 Share Firek

Firek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jarocin
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet,

Napisany 28 listopad 2010 - 14:57

Common rail czy bez Jestem za ciągnikiem z CR i nie kupił bym z mechaniczną pompą, różnica w spalaniu jest zauważalna. Po za tym kolega z serwisu JD opowiadał mi że jeszcze nigdy nie było u nich żadnych awarii związanych z CR. A paliwo jak paliwo, nie tylko z orlenu jest najlepsze.

#13 Share ptaku

ptaku

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 28 listopad 2010 - 15:01

Common rail czy bez Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Jest to wersja 6070 PLUS.
I po Waszych wypowiedziach się chyba na niego zdecyduję.
Ale mam kilka wątpliwości. Otóż:

Za 200 tys zł netto będzie miał przedni tuz , przedni wom, mocniejsza pompę, pneumatyczny fotel i skrzynię Electro Command.
o jakie wyposażenie warto jeszcze powalczyć z przedstawicielem, co powinien posiadać(nawet za dodatkową opłatą).
Czyli co dobrać do tego ciągnika aby była to możliwie najlepsza wersja w podobnych pieniądzach jak teraz.
Pozdrawiam

#14 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 15:10

Common rail czy bez Niech Ci da koguta i radio. Bo nieraz trzeba dopłacać za to. W sumie nie wiem co można mu dołożyć - może elektrycznie regulowane lusterka? Jakieś dodatkowe zawory hydrauliczne bym może wziął. Zaczep może jakiś piton fix dobry do różnych rozrzutników itp.
Przydałaby się miękka oś ale to w fabryce montują - nie można tego domontować. No i opony jakieś szersze, i felgi żeby miał całe a nie skręcane. Opony jakiejś dobrej marki to dłużej wytrzymają. Dodatkowe oświetlenie robocze.

#15 Share PatrykGY

PatrykGY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 499 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:~~Pałuki~~
  • Zainteresowania:Fantastyka

Napisany 28 listopad 2010 - 15:58

Common rail czy bez Ja tak jak reszta kolegów jestem za ciągnikiem na zwykłej pompie bo jest mniej wrażliwy,a ta nie duża różnica w spalaniu tj koszt zaoszczędzonego paliwa wg mnie nie pokryje kosztów naprawy :(
Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 listopad 2010 - 16:15

Common rail czy bez

ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.
na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna

Gdy weszliśmy do UE zobowiązaliśmy się do wykonywania dyrektych Brukseli w tym o jakości paliw płynnych. Dlatego jakość paliwa w RP zależy od miejsca zakupu :( często zbiorniki na stacjach są po prostu zasyfione.
Mechaniczną pompą łatwiej zwiększyć moc ciągnika w razie potrzeby :)

#17 Share zeno

zeno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 listopad 2010 - 16:54

Common rail czy bez 1.Common rail wiadomo elektronika pierwszy z brzegu mechanik nie naprawi i naprawa droga

2.zepsuje ci się w żniwa a kasy na koncie aktualnie brak to np. ciągnikiem 70km pomocniczym ciężko by było np 100ha pola oporządzić

Aczkolwiek pierwsze 10 lat może działać bez zarzutu.

#18 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 28 listopad 2010 - 17:28

Common rail czy bez u mnie w okolicy do 10km jest z 6-7stacji paliw :) a biorę paliwo tylko z orlenu, z orlenu jest 3 :) jakość paliwa nie zalerzy od kogo dostarczana tylko od sprzedawcy, na każdej stacji lejo wodę, tylko na jednej mniej na drugiej więcej :(
naprawa to z pompą to nawet mechaniczną byle jaki mechanik nie zrobi musi być specjalista, ale jestem za mechaniczną :)

#19 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 28 listopad 2010 - 17:32

Common rail czy bez 10 lat - zależy kto ile przebiegu robi a nie lata.
Poza tym w mechanicznej pompie rotacyjnej też pierwszy lepszy mechanik nie naprawi. kase masz na koncie a nie kącie to druga sprawa.
No ale wiecie, układ zasilania paliwem to nie wszystko, przecież może się popsuć podnośnik, oś, skrzynia, więc nawet jak jest mechaniczna pompa to i tak w ciągniku jest dużo rzeczy które mogą się popsuć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail czy bez Dzisiaj, 01:51
  •  

#20 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 listopad 2010 - 18:29

Common rail czy bez A ten ciągnik z CR to z jakiej serii- Elite RC czy PC??


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy