Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kopcenie C360


844 odpowiedzi na ten temat

#661 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 październik 2015 - 17:15

Kopcenie C360

Post 651, 653, 655. 

Mało tego mówiąc to potwierdziłem TWOJE słowa (rozum to jako przyznałem ci racę) a ty ledwo kilka postów dalej mimo możliwości ponownego przeczytania nie wiesz czy o napisałem. Kto nie rozumie co czyta? 

 

Jeśli cie to uspokoi to TAK MASZ CAŁKOWITĄ RACJĘ.  

I dajmy temu spokój bo szkoda mojego czasu na użeranie się z tobą.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 01:53
  •  

#662 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 24 październik 2015 - 18:09

Kopcenie C360 Daruj juz sobie...

Ponawiam pytanie:

Dziś zmierzyłem ciśnienie sprężania na ciepłym silniku i o to wyniki:

1 - 27,5 bar
2 - 27,5 bar
3 - 27 bar

Na zimnym wszystkie cylindry miały ten sam wynik: 27,5 bar

Podejrzany jest dla mnie cylinder 3, bo wg mnie najdłużej nabijał ciśnienie i jest ono najniższe.

Wypowie się ktoś co do wyników? Jakie są prawidłowe, bo widziałem już na tym forum że 25 kg/cm2 jest ok, a gdzie indziej że widełki to od 2,7-3,1 MPa?


#663 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 25 październik 2015 - 08:39

Kopcenie C360

Nie wiem, czemu się spieracie o to trzecie miejsce po przecinku, skoro po przeliczeniu z cali na mm tak właśnie będzie, a nie ma to znaczenia w ustawianiu "w boju", bo dokładność, jaką można uzyskać sposobem domowym zazwyczaj nie przekracza 0,05mm, i to na nie wyrobionych konikach.

Różnica 0,5 bara jest do przyjęcia. Może być lekko podpalony zawór, słabsza sprężyna czy lekko podpalona uszczelka głowicy. Zauważ, że nie jest to nowy silnik. U mnie 3p poddymia lekko na niebiesko już z 10 lat i nie ma to jakiegoś bardzo negatywnego wpływu na eksploatację. Zużycie oleju minimalne (więcej smarka przez uszczelniacz wału z przodu niż bierze sam silnik), spalanie jakoś mierzalnie nie wzrosło. Jak coś działa, to nie dotykaj. Jeśli zużycie oleju będzie np 0,5 czy 1l na dzień ciężkiej pracy, to znaczy że coś już nie tak.



#664 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 październik 2015 - 10:22

Kopcenie C360

Nie masz się czym przejmować. Za wartość mieszczącą się w normach uznaje się  różnice nie większe niż 10% od cylindra z najwyższym pomiarem.

Możesz sprawdzić co ponosi winę. Zalej ten cylinder olejem tak by dostał się tylko na pierścienie i zmierz ciśnienie jeszcze raz. Jeśli wzrośnie to winę ponoszą pierścienie a jeśli nie winna jest góra silnika.

Ogólnie to trzeci cylinder który w wielu silnikach lubi być niedochłodzony. A to już wiadomo z czym się wiąże.


Edytowany przez seweryn20, 25 październik 2015 - 10:24.

KPK Kumurun Team

#665 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 25 październik 2015 - 14:01

Kopcenie C360 Ale jaki jest przedział dopuszczalnego ciśnienia sprężania? Ma ktoś taką wiedzę?

#666 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 25 październik 2015 - 14:06

Kopcenie C360

Ciśnienie sprężania masz dobre,minimum to 22 wtedy nadaje się silnik do remontu.

Po przeczytaniu postów myślę że szukasz "dziury w całym".

To jest ciągnik starej generacji i musi kopcić,normy Euro-2 z niego nie zrobisz.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#667 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 25 październik 2015 - 14:16

Kopcenie C360 Czyli 22 bar to jest minimalne ciśnienie dla tego silnika?

Zastanawiam się nad tą próbą olejową o której pisze seweryn20, ale chyba dam sobie spokój rzeczywiście. Na tą chwilę jest sto razy lepiej niż w chwili jak pisałem pierwszego posta. Wystarczy dłuższa przegazówa i dymka nie znać. Także w tym temacie dzięki za pomoc, o innych problemach będę ew. informować :)

#668 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 październik 2015 - 15:05

Kopcenie C360

Szukałem in formacji ile powinno w silnikach perka ogólnie wynosić ale nic nie znalazłem.

Można to teoretycznie wyliczyć  ze stopnia sprężania ale rozbieżność jest ogromna. 

Stopień sprężania razy 0,17-0,21 równa się ciśnienie sprężania.

Myślę że nie masz się czym przejmować.


KPK Kumurun Team

#669 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 25 październik 2015 - 15:39

Kopcenie C360 No z tego wzoru jak liczyłem to wyszło z tego co pamiętam 34,6 MPa. Dla C360 jest w danych 26-30 kg/cm2, a ze wzoru wychodzi coś innego.

W temacie kopcenia już odpuszczam bo poprawa jest ogromna. Ale nie ukrywam że zakres tego ciśnienia mnie ciekawi.

Teraz się zastanawiam nad ciśnieniem oleju bo na ciepłym przy 2300 obr/min jest 2,5 bar. Zaś przy 700 obr/min jest 1,6 bar. Niby zgodnie z instrukcją ale to już chyba dolna granica?

#670 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 październik 2015 - 16:10

Kopcenie C360

Wzór jest ogólny i pewnie temu takie rozbieżności bo silniki z pośrednim wtryskiem paliwa mają większy stopień sprężania a tym samym i ciśnienie dochodzące w niektórych  do ponad 50 bar. 

Co do oleju faktycznie ma na razie mieścisz się idealnie w normie jak na wysokich tak wolnych obrotach. 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 01:53
  •  

#671 Share PrzemekPorba

PrzemekPorba

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 15:29

Kopcenie C360

 witam  mam  chyba nie mały problem w ursusie 360 3p 88 r od nowośc iu nas i ngdy nic nie robione z silnikiem i pompą czy sprzegłem  sa jeszcze orginalne plomby  wtryski nic nie ustawiane nigdy  tylko filtry  i oleje na bierząco  wymieniane  i chamulce cos ustawiane i belka z przdodu  tyle pamietam    około 500 zł wsadzone do niego  za 27 lat      około 5 tys  motogodz ma na teraz  i problem  jest taki ze jak jest pod obciązeniem typu rożutnik  lub jak sie  na 5 biegu jedzie  i czuć że juz ma ciężko  to wtedy zaczyna  dymić na biało  w okolicach  pompy wody tam gdzies na dole trudno  wypatrzec    bo wiatrak rozpyla ten dym a jest go sporo z daleka wyglada jak by sie palił :) nie jestem mechanikiem  ani sie na tym nie zmam  ale co moze być jaka przyczyna    moze juz się jakis remont  silnika szykuje  pobiera  oleju juz doś sporo  jakie sa ceny takich remontów na co czy wał trzeba   z góry dzieki za odpowiedzi pozdro :)



#672 Share Lukasz1232

Lukasz1232

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wawrzeńczyce

Napisany 16 listopad 2015 - 16:41

Kopcenie C360

kolego dymi z odmy i pewnie ma przedmuchy do silnika odkreć korek wlewu oleju i zobaczy czy też dymi. skoro pobiera olej to silnik do kapitalnego remontu, a co do kosztów to zależy od ceny i co zarazem idzie jakości cześci. i tak długo wytrzymał skoro 27 lat pracował i nie dokładałeś nic prawie a teraz do dołożysz raz a porządnie nie wiem czy w 4tys sie zmieścisz zależy od stanu wału czy wyjdzie szlif bo jak nie to trzeba nowy a to juz około 1,5 tys wiecej najlepiej zrobić wszystko razem i mieć spokój na kilka nastepnych lat

 



#673 Share lolek2000

lolek2000

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska pow. limanowski
  • Zainteresowania:Lubię sianokosy

Napisany 16 listopad 2015 - 16:54

Kopcenie C360

Mi w C330  też tak dymił z odmy  i z okienka tam gdzie jest sprzęgło  wyglądało to jak by się palił  ale to była chyba para wodna bez zapachu. Stwierdzenie było na uszczelkę pod głowicą i to była prawda , zostały resztki jej  a po wymianie wszystko wróciło do normy



#674 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 16 listopad 2015 - 17:46

Kopcenie C360

Stawiałbym na wydmuchnięta uszczelką  bo to wygląda na to że płyn się dostaje do komory spalania.Odkręć korek wlewu oleju podczas pracy i zobacz czy pluje olejem jeżeli tak to wina pieścieni



#675 Share coiramc355

coiramc355

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 29 listopad 2015 - 18:43

Kopcenie C360 Witam, mam mały problem. W mojej 60 wymieniane były zestawy naprawcze, głowice były regenerowane, wtryski sprawdzone i ustawione, pompa po regeneracji. Silnik ma po remoncie 38 mth robione było nim to co trzeba było czyli trochę orki, kultywator, siew, wypady do lasu,ale wszystko z głową i bez przeciążania. Problem polega na tym że silnik dymi na niebiesko, najbardziej jak zimny, czuć olej, jak rozgrzany praktycznie w ogóle. Czy to jeszcze się dociera czy mam się martwić?

#676 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 29 listopad 2015 - 18:55

Kopcenie C360

Remont mógł być źle przeprowadzony,źle założone pierścienie lub pęknięte przy montażu.

Sprawdź ciśnienie sprężania na tłokach.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#677 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2015 - 19:07

Kopcenie C360

Witam, mam mały problem. W mojej 60 wymieniane były zestawy naprawcze, głowice były regenerowane, wtryski sprawdzone i ustawione, pompa po regeneracji. Silnik ma po remoncie 38 mth robione było nim to co trzeba było czyli trochę orki, kultywator, siew, wypady do lasu,ale wszystko z głową i bez przeciążania. Problem polega na tym że silnik dymi na niebiesko, najbardziej jak zimny, czuć olej, jak rozgrzany praktycznie w ogóle. Czy to jeszcze się dociera czy mam się martwić?

Możesz się martwić po 200 motogodzinach.Zależy jakie zestawy jak były wy honowane i musi się dotrzeć druga sprawa odkręć kolektor wydechowy odpal i będzie widać z którego gara sadzi bo być może olej idzie przez zawór czyli źle zrobiona głowica

 


Edytowany przez balcerek1, 29 listopad 2015 - 19:19.


#678 Share coiramc355

coiramc355

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 29 listopad 2015 - 19:38

Kopcenie C360 Zapomniałem napisać, zestawy były ursus Chełmno 180zł za sztukę, kolektor też zdejmowałem i jak na mój wzrok to wszystkie dymiły tak samo.

#679 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2015 - 19:45

Kopcenie C360

no to daj mu się dotrzeć i małe ale czy masz termostat jak nie to załóż.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 01:53
  •  

#680 Share coiramc355

coiramc355

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 29 listopad 2015 - 19:54

Kopcenie C360 Mam termostat,nowy płyn i zegar temperatury także przegrzany nie był na pewno.

Podobne tematy ursus c360 c355 c330 c4011 kopcenie ciężkie odpalanie