Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bears    543

 

30 nie ma prawa pracować bez termostatu a jak już to musi być tuleja blokująca zrobiona nawet z puszki od od piwa.asharot co do pęknięcia głowicy to kolego tylko szklankę wody wygna jak jest mikro pęknięcie i nikt tego nie sprawdzi nawet na próbie szczelności tego nie wykaże bo puszcza dopiero jak się rozgrzeje.U kolegi lolek2000 ewidentnie wtryski do sprawdzenia.

 
 

 

Kolego przestań wypisywać te głupoty bo ktoś to, to czyta uwierzy i będzie dalej powtarzał. Najpierw się doinformuj, później upewnij a na samym końcu udzielaj porad bo nie masz o tym na razie pojęcia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

U mnie w MTZ nie ma termostatu i mam szczelny korek z gumką. Jak naleję płynu pod korek, to wywali około 1-1,5l, aż się poziom ustabilizuje około 2-3cm nad żeberkami. I tak smigam już 3 rok od remontu na płynie, co 2-3 miesiące dolewam ze szklankę jak poziom mnie niepokoi. Woda ma swoją rozszerzalność pod wpływem temperatury. Jak nalejesz po korek, to czy jest gumka, czy nie ma, po nagrzaniu trochę wywali na zewnątrz. W samochodach w tym celu są zbiorniczki wyrównawcze.

Jak masz termostat, to woda czy płyn w bloku nagrzewa się jeszcze szybciej i tym bardziej po nalaniu pod korek nadmiar wyjdzie na zewnątrz. Ważne, aby na zimno poziom utrzymywał się w chłodnicy ponad żeberkami tak ze 2cm. W zależności od pojemności całkowitej układu musi zostać miejsce na nagrzany płyn.

 

Jazda bez termostatu to tylko strata paliwa. Silnik pracuje optymalnie w jakiejś tam temperaturze. A to, że się przegrzewa, to najczęściej wina zapchanego układu chłodzenia, problemów z wtryskiem albo ogólnie agonalnego stanu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

no to jak się zagrzał wtedy do 65st to już wyrzuciło nadmiar wody i  były  żeberka już nie zalane suche,a stał równo. A jeszcze nie wyjechałem z nią do roboty i takie jaja.

Więc narazie boję się termostatu,  a czy z tą puszką można wyciągnąć więcej niż 50stopni? w normalny ciepły dzień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego przestań wypisywać te głupoty bo ktoś to, to czyta uwierzy i będzie dalej powtarzał. Najpierw się doinformuj, później upewnij a na samym końcu udzielaj porad bo nie masz o tym na razie pojęcia...

Kolego od 25 lat zajmuje się tymi złomami i ty mnie nie będziesz pouczał i jak nie jesteś doinformowany to obejrzyj sobie dokładnie obudowę termostatu i termostat w c 330 i zauważ że termostat w 30 otwierając przejście na chłodnice o ile dobrze się go założy a zamyka przepływ do pompy wodnej żeby przepchnąć wodę przez blok a bez termostatu pcha gdzie popadnie a tulejka zrobiona z puszki od piwa spełnia zadanie bo może być też również przewód gumowy  i może ty się doinformuj i ludzi nie wprowadzaj w błąd bo są tacy właśnie jak ty zjedli wszystkie rozumy a potem ręce rozkładają bo się silnik padł.Może w aucie wywal sobie termostat bo skoro on nie potrzebny w 30 aucie też nie jest potrzebny bo poco ma się silnik grzać skoro może być schładzany cały czas.Po prostu żałosne ale skoro lepiej znasz rób jak uważasz ale nie wymądrzaj się i ośmieszaj kogoś wymyślając jakieś inne teorie niż wymyślił konstruktor silnika i nie daj boże termostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Jakieś argumenty? Więc zaczniemy od początku:

 

 

30 nie ma prawa pracować bez termostatu a jak już to musi być tuleja blokująca zrobiona nawet z puszki od od piwa.asharot co do pęknięcia głowicy to kolego tylko szklankę wody wygna jak jest mikro pęknięcie i nikt tego nie sprawdzi nawet na próbie szczelności tego nie wykaże bo puszcza dopiero jak się rozgrzeje.U kolegi lolek2000 ewidentnie wtryski do sprawdzenia.

 
 

 

 

Większość tych ciągników i nie mowa tylko o C330 ale również C360 nie posiada termostatów, ludzie tak jeżdżą nie przeszkadza im to, ich sprawa więc nie wiem dlaczego stwierdzasz że to "nie ma prawa pracować" skoro to "pracuje" mimo tego że nie wiem w jakim sensie to ma "pracować". W głowicy żeliwnej nie występują "mikro pęknięcia" ponieważ głowicę żeliwne mają o wiele większą zawartość węgla w swojej strukturze przez co są bardzo twarde ale zarazem kruche co sprowadza się do tego że pęknięcia w większości są dość rozległe i często widoczne naocznie. Druga sprawa że próbę szczelności głowicy wykonuję się w roztworze na bazie wody o temperaturze około 95 stopni co jest zależne od materiału z jakiego wykonana jest głowica oraz temperatury pracy silnika poszczególnego producenta. To tylko potwierdza że nie masz pojęcia o tym o czym piszesz i jestem skłonny wręcz napisać że nawet nigdy nie widziałeś jak wygląda próba szczelności głowicy a informację które przedstawiasz tylko to potwierdzają. Przestań skupiać się na atakowaniu innych a przedstaw jakieś konkretne argument bo jak na razie chwalisz się dość wątpliwym 25 letnich doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709
Napisano (edytowany)

nie większość , tylko u tych co pojęcia nie mają i myślą że nic się nie dzieje

temperatura ma wpływ na smarowanie i nie tylko  -   tym samym   na  żywotność silnika i zużycie paliwa itp . 

więc to pracuje bez termostatu ale niestety o wiele krócej ;)

więc dobrze kolega napisał bo  żaden mechanik co ma pojęcie nie wywali termostatu 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jakieś argumenty? Więc zaczniemy od początku:

 

 

Większość tych ciągników i nie mowa tylko o C330 ale również C360 nie posiada termostatów, ludzie tak jeżdżą nie przeszkadza im to, ich sprawa więc nie wiem dlaczego stwierdzasz że to "nie ma prawa pracować" skoro to "pracuje" mimo tego że nie wiem w jakim sensie to ma "pracować". W głowicy żeliwnej nie występują "mikro pęknięcia" ponieważ głowicę żeliwne mają o wiele większą zawartość węgla w swojej strukturze przez co są bardzo twarde ale zarazem kruche co sprowadza się do tego że pęknięcia w większości są dość rozległe i często widoczne naocznie. Druga sprawa że próbę szczelności głowicy wykonuję się w roztworze na bazie wody o temperaturze około 95 stopni co jest zależne od materiału z jakiego wykonana jest głowica oraz temperatury pracy silnika poszczególnego producenta. To tylko potwierdza że nie masz pojęcia o tym o czym piszesz i jestem skłonny wręcz napisać że nawet nigdy nie widziałeś jak wygląda próba szczelności głowicy a informację które przedstawiasz tylko to potwierdzają. Przestań skupiać się na atakowaniu innych a przedstaw jakieś konkretne argument bo jak na razie chwalisz się dość wątpliwym 25 letnich doświadczeniem.

No widzisz szkoda że wywaliłem jedną 6 od sw 400 i ze dwie od c330 i zetora 8011 które na próbach szczelności i to w nie jednym zakładzie i  było wszystko ok.a pompowały delikatnie  kompresje do układu i potrafił wywalić właśnie przysłowiową szklankę wody i musiały pracować na termostacie ze zwiększonym otworkiem w termostacie żeby były przykryte żeberka w chłodnicy.Kolego z nie jednym przypadkiem od czasów eskaerów się spotkałem i wiem co w trawie piszczy ale spoko każdy może wyrazić swoje zdanie nie zawsze do końca mając racje.Ale  po co tu się kłócić każdy niech robi jak uważa. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Ta c330 z filmu jest z 83r i będzie miała 3800mtg, mam go od nowości, ponad 10 lat  temu były wymieniane tuleje i tłoki.

Więc to chyba nie jest grat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

nie większość , tylko u tych co pojęcia nie mają i myślą że nic się nie dzieje

temperatura ma wpływ na smarowanie i nie tylko  -   tym samym   na  żywotność silnika i zużycie paliwa itp . 

więc to pracuje bez termostatu ale niestety o wiele krócej ;)

więc dobrze kolega napisał bo  żaden mechanik co ma pojęcie nie wywali termostatu 

Nie rozmawialiśmy o tym czy to dobre czy nie...

 

No widzisz szkoda że wywaliłem jedną 6 od sw 400 i ze dwie od c330 i zetora 8011 które na próbach szczelności i to w nie jednym zakładzie i  było wszystko ok.a pompowały delikatnie  kompresje do układu i potrafił wywalić właśnie przysłowiową szklankę wody i musiały pracować na termostacie ze zwiększonym otworkiem w termostacie żeby były przykryte żeberka w chłodnicy.Kolego z nie jednym przypadkiem od czasów eskaerów się spotkałem i wiem co w trawie piszczy ale spoko każdy może wyrazić swoje zdanie nie zawsze do końca mając racje.Ale  po co tu się kłócić każdy niech robi jak uważa. B)

Nie oceniaj po kilku przykładach ogółu bo są zakłady lepsze i gorsze. Jeśli ktoś nie widział pęknięcia w żeliwnej głowicy na 8 atm to współczuję takich pracowników w zakładzie, co zrobić... Zawsze w okresie jesienno-wiosennym jest przynajmniej 20 głowić żeliwnych dziennie do sprawdzenia i NIGDY żadna nie wróciła do ponownego sprawdzenia mimo tego że każda wychodzi z gwarancją szczelności... To nie są cuda tylko albo ktoś nie potrafi sprawdzać szczelności głowicy albo robi to od niechcenia i tyle. Od dawna przestałem wierzyć w cuda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Cuda przecież zdarzają marzenia się spełniają :D  Skoro konstruktorzy dali termostat nie bez przyczyny i musi on tam być silnik nie dogrzany przez lata elementy będą się zużywały szybciej, paliwo nie jest zbyt dobrze spalane i nie ma takiej mocy ten temat setki jak nie tysiące był poruszany a ludzie dalej mają problem i na siłe szukają w tych ciągnikach a silnik są bardzo proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Cuda przecież zdarzają marzenia się spełniają :D  Skoro konstruktorzy dali termostat nie bez przyczyny i musi on tam być silnik nie dogrzany przez lata elementy będą się zużywały szybciej, paliwo nie jest zbyt dobrze spalane i nie ma takiej mocy ten temat setki jak nie tysiące był poruszany a ludzie dalej mają problem i na siłe szukają w tych ciągnikach a silnik są bardzo proste

Kolego ale czy ktoś neguje to że brak termostatu wpływa negatywnie na silnik? Uczepiliście się tego a rozmawiamy w ogóle o czym innym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

No ale kolega sam zaczął, że mu wodę wywala jak założy korek z gumką. Czyli w układzie pojawia się nadmierne ciśnienie. Często przyczyną jest brak termostatu lub jego wadliwe działanie. Może być też pęknięta głowica lub uszkodzona uszczelka pod głowicą. I temat się rozwinął.

Silnik w C-330 na swoje lata powstania był niezły i mieścił się w czołówce takich konstrukcji - prosty, wytrzymały, niezła moc z tej pojemności, niezła elastyczność. Ale ta konstrukcja ma już ponad 50 lat i czasy świetności dawno za sobą, a nadal są domorośli kontruktorzy-mechanicy, co nie do końca pojmują zasadę działania, obsługi i napraw tego silnika.

 

Przy prawidłowych nastawach pompy wtryskowej, sprawnych wtryskiwaczach i układzie chłodzenia ten silnik nie ma prawa się przegrzewać. Ewentualnie można dołożyć dodatkowe łopatki wentylatora (w orginale są dwie). Jeśli z termostatem się przegrzewa a ze szczelnym korkiem wywala płyn, to coś jest ewidentnie nie tak. Dodatkowo to przydymianie.

 

Ściągnij kolektor i sprawdź, czy z obu cylindrów tak dymi, będzie to jakiś trop. Zajrzenie do zaworów to też nie jest problem. Może sprężyna pękła, kontra na regulacji popuściła. Po tylu latach wszystko jest możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ja napisze na Swoim przykładzie, oryginalny korek po 30 latach zgnił , i jezdze na wodzie ( tak wiem płyn lepszy i wgl ) co kupie nowy korek to 2 miechy i gnija same od siebie nie wiem zjakiego to materiału robia ( jakis guwnolit) teraz to korek chodzi 2 rok ale pomalowałem go farba anty korozyjna i fakt po załozeniu nowego korka wydobywa sie woda z przelewu ale zaraz po tym jak otworzy sie termostat to wypiwprzey wody nie wiem tak ze ta dziura co idzie od termostatu to widac dziurke 0,5 mm ale zeberka sa przykryte i sie nie przejmuje juz tym wcale> przzyjzycie sie kiedys jak macie stare korki ile one sa twardsze od tych nowych na starym korku to cały sezon przejeżdziłem bez dolewania wody.  A co do kopcenia traktor nie miał termostatu i po 2 latach tyle sadzy sie w kolektorze uzbierało ze az dziw ze on wogule jakos działał. to wina nie dopaloego oleju i ropy spowodowało nie dogrzanym silnikiem. załozyłem termostat i juz tak nie nabiera sie sadzy ( czyszcze tak co 5 lat wydech) bo tak zaleca stara ksiazka od 40 specjanym jakims tam roztworem ale benzyna tez sie nadaje :D ( pużniej płomienie fajne sa :D) tak wiec zeby jedno działało to musi być drugie . Przyznam racje obu stronom jesli chodzi o termostatat bo wszystko w instrukcji jest napisane. przeczytałem ja na 5 ciu posiedzeniach na tronie bo w tedy nie było jeszcze smartfonów czy jakos tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
Napisano (edytowany)

ubywa 0,5 litra czasami więcej za kilka godzin pracy, jak przytrzymam ręką za wlew chłodnicy to robi się ciśnienie.

Edytowano przez lolek2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

Witam , mam problem ponieważ ciągnik na wolnych i wysokich obrotach strasznie dymi ! Paliłem go bez wody też strasznie dymi więc głowice odpadają . Ciśnienie oleju 4,5 bar na zimnym na rozgrzanym 3-3.5 bara . Spadku mocy nie czuje . Coś słyszałem że może to być źle ustawiony zapłon ? Dodaje że pompa i wtryski po regeneracji .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidgr    82

moim zdaniem to normalne jesli nie pali za duzo i oleju i wody nie ubywa to ok to jest ciagnik nie vw z normami euro 6 i dpfem :-) moja shibaura gorzej kopci i ropki pali bardzo malo i oleju nie bierze ani wody i robie nie przejmuje sie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidgr    82

wiesz chłopie jak by kopcil gdyby spalal olej bo ja akurat wiem gdyz jestem mechanikiem i na co dzien mam stycznosc z roznymi silnikami gdy silnik nadmiernie zuzywa olej to kopci siwo az potrafi na takie szaro biale kleby dymu . czarno gdy podlewa ropy ewentualnie problem z powietrzem lub pekniety tlok tez mialem taki przypadek a siwo niebiesko to wyrobione wtryski pompa lub turbo wszystko zalezy od silnika zuzycia i przypadku jak kto trafil .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

mam zetora i ursusa c 330 i żaden tak nie dymi , coś musi być na rzeczy że tak kopci . Najgorzej jak wchodzi na obroty potem już mniej ale też dymi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez TJStorm
      Witam jako że jestem nowy to się przedstawię.
      Mam na imię Dawid. Jestem z zachodniopomorskiego.
      Chce kupić ciagnik do 1ha klasy 5.
      Zadaniem ciągnika ma być:
      -oranie
      -glebogryzarka 1.8-2.1m (ziemia uprawiana ciągle)
      -bronowanie
      -ciaganie drewna z lasu(z poczatku bitką tzw a z biegiem czasu chce mu przyczepę z żurawiem hds zamontowac 4.7m do gałęzi)
      Kolega poleca c4011 mówi że nie do zajechania ma na 20lat i nie psuje mu sie na 4ha działa.
      Wiec moje pytanie do was czy c4011 sobie poradzi?
      Budżetdo 10000zl za ciągnik.
      P.S Co myślicie o tych:
      1. http://otomoto.pl/ur...11-A309600.html
      2. http://allegro.pl/ur...3258473823.html
      3. http://tablica.pl/i/...11-ID2RjH5.html
      4. http://tablica.pl/i/...ny-ID1Ug47.html
      5. http://tablica.pl/of...11-ID2493R.html
      Za i przeciw.
      Na co zwracać uwage przy zakupie.
      Dodam ze to pierwszy ciągnik jaki będe miał.
      Pozdrawiam i dzieki za rady
    • Przez lukaszn
      Mam takie pytanie może ma ktos zdjecie układu hamulcowego ursus c-4011 ''czterdziesktki'' ,a jak nie to może wie ktoś czy można jeszcze kupić pompy do hamulców i inne cześci bo chciałbym naprawić hamulce a brakuje mi paru rzeczy nie wiem zabardzo czego .A i prosze admina o nie zamykanie mojego tematu bo w innym jest wogole o czym innym mowa.
    • Przez Riko1995
      Witam.czy wymienial ktos uklad kierowniczy c4011 na uklad elektryczny?co bym musial zmienic zeby on podszedł tam zeby nie bylo go widac?caly pulpit mam zmieniony na nowy ale zbiornik mam Stary 

    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj