Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kopcenie C360


844 odpowiedzi na ten temat

#621 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 13 październik 2015 - 06:55

Kopcenie C360 A w te wtryski sie bawic czy nie?

Co sadzisz o tej dziwnej pracy na wolnych obrotach?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 19:14
  •  

#622 Share adamek1942

adamek1942

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2015 - 09:05

Kopcenie C360

Kolego to ze nierówno chodzi to jest, ale nie musi byc wina pompy nie taka sama dawka paliwa (głowiczka), bądź wtryskiwaczy nie równe cisnienie na wtryskach o to moze kopcic, ale i moze tez byc nierówne ciśnienie w cylindrach i tez bedzie tak szarpał obrotami i uszczelka pod głowicą tez może byc, równie dobrze moze głowica przepuszczac cisnienie i przez głowice tez olej moze ubywac, jezeli go faktycznie ubywa.Ustaw zawory dokładnie i sprubuj odkrecic kolektor dolotowy i dac gazu bedzie widac czy dym przez zawory wywala. Pozdro



#623 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 13 październik 2015 - 09:20

Kopcenie C360 Ok, jak na razie wsadze mu termostat, ustawie wtryskiwacze i wyreguluje zawory. I zobaczymy co bedzie sie dzialo.

#624 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 13 październik 2015 - 13:16

Kopcenie C360

Tak drugi raz na innym sprzęcie oglądając, słyszę wyraźnie że zawory ssące puszczają.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#625 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 13 październik 2015 - 13:20

Kopcenie C360 Mowisz ze to przez to? Bede je jutro regulowal i juz sie umowilem na regulacje wtryskiwaczy. Zobaczymy jutro co bedzie.

#626 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 669 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2015 - 17:40

Kopcenie C360 Nie mam 3p ale po obejrzeniu filmiku nasuwa sie kilka rzeczy
Na wolnych obrotach jakby pracuje na dwoch garach czyli problem z wtryskiwaczem lub siadla sekcja w pompie i popiero na obrotach daje jako takie cisnienie
Po drugie cisnienie na cylindrach moze byc tak ze faktycznie masz zapieczone pierscienie oleju nie przybywa?
Po trzecie regulacja zaworow i to zrob w pierwszej kolejnosci a potem sprawdz reszte

#627 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 13 październik 2015 - 18:33

Kopcenie C360

Ludzie  Co wy z ta sekcją w tej pompie? Jakbyście nie wiedzieli to w tej pompie jest tylko jedna sekcja i rozdzielacz bo tam jest pompa rotacyjna w niej nie ma trzech sekcji, i jak ona padnie to wogóle się nie da odpalić silnika. Ta dziwna praca może być spowodowana przez źle ustawione wtryskiwacze (jeden dokręcony na większe ciśnienie) i dlatego pompa nie przebija właśnie tego jednego. Usłyszeć można też że z zaworami jest cos nie tak, trzeba wyregulować porządnie ze szczelinomierzem w ręku nie na oko. Może też być coś z dopływem paliwa może filtr zasyfiony, pompka podająca padła, w przewodach jakieś ciała obce i nie dostaje paliwa na trzy i ledwo podaje na dwa (kiedyś sam tak miałem w swoim 3P) Ogólnie to trzeba przyjrzeć się wszystkim elementom które w łatwy sposób można zdiagnozować a na końcu bawić się w rozbieranie silnika bo w tym modelu to jest kupa roboty żeby głupie tłoki wyjać z cylindrów.


Edytowany przez Karol445, 13 październik 2015 - 18:38.


#628 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 październik 2015 - 20:06

Kopcenie C360

Jestem n bieżąco w temacie 3p, bo 2 tygodnie temu ojciec robił uszczelkę pod głowicą. Niestety, stan głowicy był już kiepski i poszła nowa (decyzja ojca, że nie robi starej). Po wymianie uszczelki (chodził tak jakby na 2 cylindry) i głowicy chodzi równo, ładnie odpala. Od nowości nie robione wtryskiwacze ani pompa. W inny temacie pisałem - ponad 12 tys mth do tej pory na orginalnych częściach silnika.

Niestety, przydymia na niebiesko. Ale po wymianie głowicy nie dymi na szaroniebiesko z górki, tylko lekki niebieskawy odcień pod obciążeniem. Silnik do wiosny pójdzie do remontu całego dołu, więc na razie to zbytnio nie przeszkadza.

 

Pompa jak padnie, to nie podaje właściwego ciśnienia na wtryskiwacze, i raczej problem jest na gorąco (problem z odpalaniem) niż na zimno, taki urok pompy CAV.

Wtryskiwacz raczej sam się nie przestawi na wyższe ciśnienie, ale jak silnik pobiera olej, mógł zarosnąć nagarem tak, że dużo słabiej pyli albo nie ze wszystkich otworów.

Sprawdzenie luzów zaworowych i wtryskiwaczy to ze 2 godziny roboty z piwkiem w ręku, koszt niewielki, a da obraz sytuacji.



#629 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 13 październik 2015 - 20:45

Kopcenie C360

jahooo Jak robiłeś głowice  i dymi na niebiesko oczywiście wiesz że  pierścienie do wymiany.Powiadasz całego dołu a koncówek wtrysków ani pompy nie dasz do sprawdzenia?



#630 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 październik 2015 - 21:24

Kopcenie C360

Ale to się rozumie samo przez się, że jak dół pójdzie do roboty, to pompa i wtryski też. Dla mnie pewne rzeczy to standard. 

Pół-remont 3p wynikł z konieczności dokończenia jesiennych robót w polu, bo inaczej silnik już by był rozebrany, ale trzeba było jeszcze posiać, poorać na zimę i przywieźć trochę drewna z lasu.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 19:14
  •  

#631 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 16 październik 2015 - 18:42

Kopcenie C360 Regulacja zaworow (byly praktycznie na sztywno), nowe koncowki wtryskow (wszystkie laly), 165 atm na otwarciu, wsadzony termostat i oto efekt:



Teraz jak dla mnie pracuje jak powinien :) pochodzi chwile i coraz mniej kopci, zauwazylem ze wali iskrami z wydechu jak sie dodaje gazu, ale juz jest duzo lepiej. Wystarczy porownac z poprzednimi filmami.

Caly czas mnie jednak denerwuje ten dym, ktory gryzie w pluca i oczy. Podejrzewam ze zapieklo pierscienie przez wywalony termostat.

Co myslicie?

#632 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 16 październik 2015 - 21:16

Kopcenie C360

Wtryski powinne być na 185 ustawione w tych silnikach.



#633 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 16 październik 2015 - 22:36

Kopcenie C360 A ma to duze znaczenie dla pracy? Bo jezeli tak to przestawie ale gdzies czytalem ze lepiej dac 165-170 jak pompa nie jest swiezo po regeneracji.

#634 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 17 październik 2015 - 08:46

Kopcenie C360

Prawdę mówiąc nie wiem czy to ma duze znaczenie dla pracy bo nigdy tak nie ustawiałem Kiedyś ten mój 3P był ciągnikiem głównym i był dopieszczony jeśli pompa nie dawała rady jechała do naprawy i tyle nie bawiłem się w zmniejszanie ciśnienia wtrysku  Teraz jest pomocniczym ciągnikiem ale narazie nie mam z nim problemów ale skoro ktos obliczył że ma być 185-190 to chyba wiedział co robi te 20atm to według mnie jest dużo.


Edytowany przez Karol445, 17 październik 2015 - 08:48.


#635 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 październik 2015 - 13:21

Kopcenie C360

To jest bardzo dużo. Skoro projektant tak to obliczył to tak ma być, a nie ktoś gdzieś komuś coś powiedział i każdy sobie robi jak chce, a potem pretensje, że nie działa tak jak powinno.



#636 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 20 październik 2015 - 14:52

Kopcenie C360 Jutro zawioze wtryski do przestawienia na 185. Wydaje mi sie ze nadal cos jest z zaworami bo slychac glosne bulgotanie jak sie sciagnie przewod z kolektora ssacego. I do tego slychac stukanie pod klawiatura.

Stad moje pytanie czy zawory reguluje sie w momencie "mijanki" czyli miedzy zamknieciem jednego a otwarciem drugiego (ssacy-wydechowy) gdy tlok jest w GMP? Bo ja ustawilem pierwszy tlok wlasnie tak i potem zawory 1235 a potem obrot o 360 stopni w prawo (jakby patrzyl siedzac na ciagniku) i zawory 46 na 0,3mm. Silnik zimny. Dobrze czy cos poknocilem?

Tak pracuje cieply silnik, kopcenie znikome w porownaniu do poprzednich filmow:



Zauwazylem ze jak sie rozgrzeje to puszcza delikatnie spalinami przez wlew oleju, na zimnym tego nie ma.

Edytowany przez Rasoir, 20 październik 2015 - 15:09.


#637 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 20 październik 2015 - 17:34

Kopcenie C360

W tym silniku jako że jest 3 cylindrowy mijanką nie można się sugerować. Ja po prostu wyjmuję pierwszy wtryskiwacz wkładam zamias niego kawałek jakiegoś pręta np 8 mm i wyczuwam kiedy tłok jest w GMP czyli na samej górze. Wtedy  się ustawia zawory. Tak jak napisałeś albo 1235 albo 46 w sumie łatwo to wyczuć który obrót i które zawory. Następnie obrót wałem o 360st i ustawianie reszty zaworów. Ot i cała filozofia, luz tak jak ustawiłeś jest dobry 0.3 mm jest ok.



#638 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 20 październik 2015 - 18:36

Kopcenie C360 No tak, ja tez tak robie zeby widziec kiedy jest GMP. Sek w tym ze on w czasie jednego pelnego cyklu jest w GMP dwa razy. W instrukcji jest ze powinien byc GMP przed suwem sprezania czyli w trakcie mijanki. Chyba dobrze to dumam. Bo drugi raz jest w GMP przed suwem ssania, a po suwie wydechu.

I wydaje mi sie ze nie "albo 1235 albo 46" tylko przy tym ustawieniu o jakim pisze trzeba najpierw ustawic 1235 bo sa wtedy luzne a potem obrot o 360 i 46. Przeciez silnik czterosuwowy wykonuje dwa obroty walu w trakcie jednego pelnego cyklu, wiec obrot o 360 nie powoduje powrotu do mijanki na pierwszym cylindrze.

Edytowany przez Rasoir, 20 październik 2015 - 18:41.


#639 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 21 październik 2015 - 16:55

Kopcenie C360

Ale ja ci to napisałem przecież! że musisz obrócic wałem o 360st! A które zawory kiedy regulować to da się wuczuć bo ten odwrotny zestaw jest wciśnięty wtedy. Poza tym tłok przed suwem spręzania jest na dole czyli w DMP i wtedy następuje mijanka zaworów więc nic bardziej mylnego niż twoja teoria. jesli nie masz pewności to patrz w przewód od wtrysku  przy końcu suwu spręzania w GMP powinien być wtrysk paliwa więc początek suwu pracy (mówię o pierwszym cylindrze) idealny moment na regulację zaworów 1235 a potem obrót i 46.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie C360 Dzisiaj, 19:14
  •  

#640 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 21 październik 2015 - 17:11

Kopcenie C360 Kolego trzeba bedzie sie douczyc z pracy silnika 4 suwowego. Mijanka jest w GMP a nie DMP, i zaworow nie ustawia sie przed suwem sprezania (wtedy obydwa zawory sa zamkniete, tlok w DMP i nie ma mijanki) tylko "PO" suwie sprezania, zgodnie z instrukcja.

Podobne tematy ursus c360 c355 c330 c4011 kopcenie ciężkie odpalanie