Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Forum rolnicze
Zdjęcie

Ustawienie zapłonu C-330.


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
37 odpowiedzi na ten temat

#21 Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 13 kwiecień 2011 - 16:51

Ok ale jeśli ustawił na zero w kole pompy i kole rozruchu ? To chyba dobrze . Tylko dlaczego nie chce mu palić. Z akumulatorów po 15 sekundach rozruchu dopiero zapali.
  • 0

Reklama

  • Reklama
  •  

#22 Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 05:40

Pomoże ktoś?
  • 0

#23 lukano

lukano

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Rzeszowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo :)

Napisany 14 kwiecień 2011 - 07:29

"- Wkręcić na króciec pompy wtryskowej pierwszego cylindra przezroczystą rurkę (kapilarę).
- Ustawić pompę wtryskową na maksymalną dawkę paliwa (dźwignię ręczną dawkowania paliwa przesunąć do tyłu).
- Wykonać kilka obrotów wałem wykorbionym silnika do chwili ukazania się paliwa w kapilarze.
- Włożyć kołek ustalający w otwór obudowy tylnej.
- Pokręcać wałem wykorbionym w prawo dociskając kołek ustalający ręką do koła zamachowego aż kołek wpadnie w pierwszy otwór (otwór kontrolny początku wtrysku) na kole zamachowym.
Uwaga !
Aby upewnić się, że kołek ustalający jest umieszczony w pierwszym otworze (początek wtrysku) koła zamachowego, trzeba wysunąć go z otworu koła zamachowego i obrócić wał wykorbiony w prawo; po niewielkim obrocie wału wykorbionego (o kąt 30°) kołek ustalający powinien trafić w drugi otwór kontrolny na kole zamachowym (GMP dla tłoka pierwszego cylindra). Obrócić wał w lewo, minąć pierwszy otwór - obrócić w prawo i włożyć kołek ustalający w pierwszy otwór kontrolny (początek wtrysku).
- Poluzować trzy śruby mocujące koło zębate pompy do piasty.
- Pokręcać wolno wałkiem pompy wtryskowej w prawo za pomocą klucza nasadowego do chwili drgnięcia menisku paliwa w kapilarze.
- Dokręcić w tym położeniu trzy śruby mocujące koło pompy do piasty (rysa ze znakiem ,,0" na piaście powinna znaleźć się na osi otworu w kole zębatym pompy).
Uwaga !
Ustawienie początku wtrysku paliwa jest prawidłowe, jeżeli przy obracaniu wałem wykorbionym dociskany kotek ustalający wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu menisku paliwa w kapilarze.
- Wyjąć z otworu obudowy tylnej kotek ustalający i wkręcić częścią gwintowaną.
- Dokręcić śruby mocujące koło zębate pompy momentem 12 - 13 Nm.
- Wymienić uszczelkę pokrywy na nową
- Wymontować kapilarę."
  • 0
Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

#24 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 14 kwiecień 2011 - 08:07

Takie ustawianie na kołek to można robić jak ciągnik jest nowy i nie ma luzów:P
Najlepiej ustawić na słuch tak aby dobrze wchodził na obroty i tak samo dobrze odpalał...
A u sasiada trzeba przyśpieszyć zazpłon czyli poluzowć 3 śruby i pokręcić osią pompy lekko w prawo i wtedy sprawdzić efekty, jeśli mało to jeszcze troche. Efektem juz za wczesnego zapłonu bedzie metaliczne stukanie przy raptownym dodawaniu gazu wtedy należy troche opóźnić tak aby nie stukał. A co do tego "0" w okienku na kole zębatym pompy to ten mechanik chyba nie umie ustawjać bo to jest tylko ustawienie kontrolne od tego zaczyna sie właśnie ustawianie zapłonu i nie zawsze "0" bedzie widoczne w okienku, u mnie np. jest niewidoczne bo tak wyszło z ustawiania na słuch. I nie patrz na to że zero musi być w okienku bo wcale nie musi:)
  • 0

#25 Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 12:11

Rozumiem , ale jeśli jest ustawione na zero na oby dwóch kołach to jest dobrze? Czyli mam rozumieć że ma spózniony zapłon i trzeba go przyśpieszyć tymi śrubami trzema?
  • 0

#26 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 14 kwiecień 2011 - 12:56

tak jest dobrze tylko trzeba doregulować, a skoro ciężko pali to jest za późny zapłon i trzeba przyśpieszyć
  • 0

#27 Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 13:10

Czyli w prawo osią pompy przyspieszam zapłon? i dużo przekręcać?
  • 0

#28 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 14 kwiecień 2011 - 21:48

a jak napisałem wcześniej:p jak pokręcisz w lewo to tez nie ugryzie tylko wtedy juz nie odpalisz hehe
a kręcisz ja wiem na oko po troche trudno powiedziec ile
  • 0

#29 Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 821 postów
  • 5334870
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 15 kwiecień 2011 - 12:56

takie ustawianie na kołek ??? Roki a gdybyś nie miał kołka to jakbyś znalazł GMP???? pierwszego tłoka w silniku ???
Ustawienie na kołku to podstawa a póxniej można się bawić z dostrajaniem zapłonu
  • 0
Straciłem ją na własne życzenie !!!!!!!!

#30 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 kwiecień 2011 - 13:06

a tak ze ustawiając na znaki wszystkie koła i koło zębate pompy aby w okienku było "0" odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra i kręcisz wałem i jak drgnie to masz pierwszy tłok przed GMP i te 30* (+- 5*) ;) i wystarczy dostroić. Ja juz od dawna u siebie nie stosuje kołka.
  • 0

#31 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 21:40

Nie słuchaj tych domorosłych śrubkodłubków początek wtrysku ustawia ustawia się tylko i wyłącznie kapilarnie ta metoda jest najdokładniejsza , gdzie nie bierzemy pod uwagę zazwyczaj źle nabitych znaków na pompie czy okolicy, a także niweluje luzy panie roki212 post #6 .Ustaw tak jak pisze @lukano lub ja ci wrzucam ten sam sposób troche szerzej i "po chłopsku" opisany
http://www.motomania...pic.php?t=10779
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#32 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 kwiecień 2011 - 21:55

Odezwał sie naspępny mechanik co teorie ma w palcu ale chyba słabo z praktyką, książkowo to se możesz wiesz ustawiać jak chcesz, ja ci pisze z doświadczenia jak jest, a nie sposoby gotowcem spisane z instrukcji :lol:
kapilarnie niwelujesz luzy chyba sam niewiesz co piszesz :blink: ustaw zapłon w ciagniku który chodzi z 20 lat bez remontu, a w takim wyremontowanym co ma nowe koła rozrządu, pompe po remoncie itp i wtedy przekonasz sie ile tam metoda kapilarna jest warta, po ustawieniu obu tak samo bendą pracować inaczej. Ale ja nikomu nie bende nic udowadniał
  • 0

#33 zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • 3206701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:02

Tez się nagrzebałem koło tego zapłonu ale wreszcie doszedłem kiedy ciągnik najlepiej pali i ładnie wchodzi na obroty.Wiadomo że najładniej traktor pracuje jak ma ciut opóżniony zapłon , a znów najładniej się zbiera jak ma ciut pszyspieszony zapłon i najlepiej pali.Rokitek ma racje książki i teorie to se na uniwerku możemy wykładać , niestety praktyka czyni nas mistrzami i przy tym pozostańmy a takie bzdety książkowe to możemy dzieciom na dobranoc poczytać.
  • 0

#34 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:19

Smiać mi się chce z was , ustawialiście kiedyś początek wtrysku gdzie był nowy dekiel obudowy rozrządu, nowa piasta pompy i nowe koło rozrządu napędzające pompe po znakach jak na nowych częściach znaków nie ma???? :blink: :blink: :blink: robicie z siebie błaznów!!!pewnie ustawiacię tak jak napisał roki212 w poście #6 na słuch :lol: ręce opadują szok , wiecie co to jest tolerancja, czy błędy wykonania części??? ursusy są wykonane w 8-14 klasie dokładności w skali 14 stopniowej, tylko kapilarnie da się to ustawić, a najlepiej z wykorzystaniem zewnętrznej pompy ręcznej paliwa wiecie wg o co chodzi???@zonk28 niestety praktyka cię w tej chwili utopiła nie wiesz jak to sie ustawia a masz dużo do gadania, paranoja :lol: :lol: :lol: :lol:
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#35 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:33

tak kolego ręce opadają z tego co piszesz... zaraz dowiemy sie może ze trzyba pod komputer nasze 30-stki jeszcze podłaczyć aby ustawić zapłon lub zawory :lol: :lol:
po twoim pisaniu to jak ustawisz sobie zapłon kapilarnie i podczas dodawaniu gazu bedzie stukał metaliczne i tak samo pod obciążeniem (za wczesny zapłon) to tak napewno zostawisz bo w koncu jak kapilarnie ustawiłeś to kapilara nie kłamie i jest ustawiony najdokładniej pod słoncem...
I to jest właśnie ustawianie na słuch po pracy silnika jakbyś nie zrozumiał :lol:
Ps. jak na twoich częściach znaków nie ma to gdzie ty sie w nie zaopatrujesz w chinach??

Edytowany przez Roki212, 15 kwiecień 2011 - 22:34.

  • 0

#36 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:58

Niechce mi się z tobą dyskutować zrobiłem w życiu wiecej silników niż ty ich na oczy widziałeś, jesteś w błędzie nie potrafisz się do tego przyznać, oraz bardziej niechcesz niż nierozumiesz jak powinno się to wykonywać.Twoje posty tylko świadczą o tobie i poziomie twojej wiedzy.
ps idź do sklepu poproś o np, dekiel rozrządu i znajdź mi tam znak kreseczkę do ustawienia poziomu pompy, poproś dalej piastę pompy wtrysowej i znajdź kreseczkę, zdjęcia przyślij chodzi mi tylko o polskie części
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#37 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 kwiecień 2011 - 23:24

Dobra kolego idz lepiej juz spać bo dobranocka dawno temu juz była... i na oczy to ty chyba mało widzisz lub mało widziałeś :P
nie musze sie do niczego przyznawać bo zawsze tak robie jak napisałem i zawsze jest ok ;) a twoja wiedza ksiązkowa jak to sie powinno robić, a praktyka to co innego...
chcesz cos udowaodnic z deklem i piastą sam niewiesz co i usiłujesz mnie do tego przekonać. Juz napisałem chcesz se ustawiac na kapilare ustawiaj niech ci stuka i wypala gniazda twoja sprawa ;)
a co do znaków jak ich nie ma to przykładam starą częśc i przenosze znak na nowa, słyszałeś o takim czyms

Edytowany przez Roki212, 15 kwiecień 2011 - 23:26.

  • 0

Google

  • Reklama google
  •  

#38 zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • 3206701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 16 kwiecień 2011 - 19:45

http://www.agrofoto....-zaplonu-c-330/

ok połączyłem ;)

Edytowany przez milanreal1, 16 kwiecień 2011 - 21:38.

  • 0

Podobne tematy

Reklama