maher

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330.

Polecane posty

zonk28    1

Zapłon Ci nic nie da.......do tego ze jest słaby ma wiele żeczy , spróbuj zwiększyć dawke paliwa , sprawdz filtry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Podczas regeneracji pompy cały układ paliwowy był czyszczony a filtry wymienione, a co do dawki przed regeneracją miałem rozkręconą i to porządnie, ale żadnego efektu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Moim zdaniem musisz dać głowicę do regeneracji. Bo jak Ci kompresja ucieka przez zawory to będziesz miał właśnie takiego muła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Głowica była regenerowana około 4 lata temu, podczas remontu silnika. Dziś pobawiłem się troche z zapłonem i jest poprawa. Jeszcze mniej dymi i troszkę lepiej się zbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

To pewnie przyspieszyłeś go kolego kręcąc wałkiem pompy w lewo za znakiem troszkę , u mnie tak najlepiej pali i mało kopci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

w fabryce jak to w fabryce ustawione wszystko na znak . ale przesunięcie o milimetr czy dwa krzywdy nie zrobi a może pomóc , silnik trzeba brać na "słuch" i "dotyk" jak się elegancko wkręca i ma buta to ok , a jak muł trzeba szukać i tyle, pompa , wtryski , zawory , głowica , filtry


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

Rokes a tloki, tuleje, pierscienie zagladales do tego?? mogly pierscionki stanac i ma duze oporyi dlatego tai slaby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

jak mogły pierścionki stanąc wytłumacz kolego ?? bo jeszcze czegoś takiego nie słyszałem ??/


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Hehe erekcji chyba nie dostały, nie sprawdzałem. :) Tłoki, tuleje i pierścionki były zakładane nowe podczas remontu. Do nich nie zaglądałem, ale chyba trzeba będzie. Zapłon troszkę przyśpieszyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Witam. Panowie mój sąsiad ma problem z zapłonem. Wymienił wtryski , pompe wtryskową , filtry , olej. Przy wyjmowaniu pompy nie zaznaczył na zębach koło zaplonu tak jak powinno być. Przyszedł mechanik i ustawił fabrycznie na jednym i na drugim kole jest takie zero narysowane. Po czym próbuje odpalać i odpalił po przekręceniu pare razy rozruchem, chodził dobrze. Tylko ma teraz problem bo padły mu akumulatory ( Odpalaliśmy na moich) i ma zamiar w Czerwcu dopiero kupić nowe . Dotychczas z miesiąc przed wymianą pompy zapłon był inaczej ustawiony , tak że spokojnie palił mu z 3 metrów. Teraz w ogóle nie chce odpalić mu z górki , pusci dwa dymki i koniec. Powiedzcie jak musi być ustawiony żeby szybko palił ( tak jak miał wcześniej) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Ok ale jeśli ustawił na zero w kole pompy i kole rozruchu ? To chyba dobrze . Tylko dlaczego nie chce mu palić. Z akumulatorów po 15 sekundach rozruchu dopiero zapali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

"- Wkręcić na króciec pompy wtryskowej pierwszego cylindra przezroczystą rurkę (kapilarę).

- Ustawić pompę wtryskową na maksymalną dawkę paliwa (dźwignię ręczną dawkowania paliwa przesunąć do tyłu).

- Wykonać kilka obrotów wałem wykorbionym silnika do chwili ukazania się paliwa w kapilarze.

- Włożyć kołek ustalający w otwór obudowy tylnej.

- Pokręcać wałem wykorbionym w prawo dociskając kołek ustalający ręką do koła zamachowego aż kołek wpadnie w pierwszy otwór (otwór kontrolny początku wtrysku) na kole zamachowym.

Uwaga !

Aby upewnić się, że kołek ustalający jest umieszczony w pierwszym otworze (początek wtrysku) koła zamachowego, trzeba wysunąć go z otworu koła zamachowego i obrócić wał wykorbiony w prawo; po niewielkim obrocie wału wykorbionego (o kąt 30°) kołek ustalający powinien trafić w drugi otwór kontrolny na kole zamachowym (GMP dla tłoka pierwszego cylindra). Obrócić wał w lewo, minąć pierwszy otwór - obrócić w prawo i włożyć kołek ustalający w pierwszy otwór kontrolny (początek wtrysku).

- Poluzować trzy śruby mocujące koło zębate pompy do piasty.

- Pokręcać wolno wałkiem pompy wtryskowej w prawo za pomocą klucza nasadowego do chwili drgnięcia menisku paliwa w kapilarze.

- Dokręcić w tym położeniu trzy śruby mocujące koło pompy do piasty (rysa ze znakiem ,,0" na piaście powinna znaleźć się na osi otworu w kole zębatym pompy).

Uwaga !

Ustawienie początku wtrysku paliwa jest prawidłowe, jeżeli przy obracaniu wałem wykorbionym dociskany kotek ustalający wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu menisku paliwa w kapilarze.

- Wyjąć z otworu obudowy tylnej kotek ustalający i wkręcić częścią gwintowaną.

- Dokręcić śruby mocujące koło zębate pompy momentem 12 - 13 Nm.

- Wymienić uszczelkę pokrywy na nową

- Wymontować kapilarę."


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Takie ustawianie na kołek to można robić jak ciągnik jest nowy i nie ma luzów:P

Najlepiej ustawić na słuch tak aby dobrze wchodził na obroty i tak samo dobrze odpalał...

A u sasiada trzeba przyśpieszyć zazpłon czyli poluzowć 3 śruby i pokręcić osią pompy lekko w prawo i wtedy sprawdzić efekty, jeśli mało to jeszcze troche. Efektem juz za wczesnego zapłonu bedzie metaliczne stukanie przy raptownym dodawaniu gazu wtedy należy troche opóźnić tak aby nie stukał. A co do tego "0" w okienku na kole zębatym pompy to ten mechanik chyba nie umie ustawjać bo to jest tylko ustawienie kontrolne od tego zaczyna sie właśnie ustawianie zapłonu i nie zawsze "0" bedzie widoczne w okienku, u mnie np. jest niewidoczne bo tak wyszło z ustawiania na słuch. I nie patrz na to że zero musi być w okienku bo wcale nie musi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Rozumiem , ale jeśli jest ustawione na zero na oby dwóch kołach to jest dobrze? Czyli mam rozumieć że ma spózniony zapłon i trzeba go przyśpieszyć tymi śrubami trzema?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

tak jest dobrze tylko trzeba doregulować, a skoro ciężko pali to jest za późny zapłon i trzeba przyśpieszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

a jak napisałem wcześniej:p jak pokręcisz w lewo to tez nie ugryzie tylko wtedy juz nie odpalisz hehe

a kręcisz ja wiem na oko po troche trudno powiedziec ile

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

takie ustawianie na kołek ??? Roki a gdybyś nie miał kołka to jakbyś znalazł GMP???? pierwszego tłoka w silniku ???

Ustawienie na kołku to podstawa a póxniej można się bawić z dostrajaniem zapłonu


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

a tak ze ustawiając na znaki wszystkie koła i koło zębate pompy aby w okienku było "0" odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra i kręcisz wałem i jak drgnie to masz pierwszy tłok przed GMP i te 30* (+- 5*) ;) i wystarczy dostroić. Ja juz od dawna u siebie nie stosuje kołka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie słuchaj tych domorosłych śrubkodłubków początek wtrysku ustawia ustawia się tylko i wyłącznie kapilarnie ta metoda jest najdokładniejsza , gdzie nie bierzemy pod uwagę zazwyczaj źle nabitych znaków na pompie czy okolicy, a także niweluje luzy panie roki212 post #6 .Ustaw tak jak pisze @lukano lub ja ci wrzucam ten sam sposób troche szerzej i "po chłopsku" opisany

http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=10779


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Odezwał sie naspępny mechanik co teorie ma w palcu ale chyba słabo z praktyką, książkowo to se możesz wiesz ustawiać jak chcesz, ja ci pisze z doświadczenia jak jest, a nie sposoby gotowcem spisane z instrukcji :lol:

kapilarnie niwelujesz luzy chyba sam niewiesz co piszesz :blink: ustaw zapłon w ciagniku który chodzi z 20 lat bez remontu, a w takim wyremontowanym co ma nowe koła rozrządu, pompe po remoncie itp i wtedy przekonasz sie ile tam metoda kapilarna jest warta, po ustawieniu obu tak samo bendą pracować inaczej. Ale ja nikomu nie bende nic udowadniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Tez się nagrzebałem koło tego zapłonu ale wreszcie doszedłem kiedy ciągnik najlepiej pali i ładnie wchodzi na obroty.Wiadomo że najładniej traktor pracuje jak ma ciut opóżniony zapłon , a znów najładniej się zbiera jak ma ciut pszyspieszony zapłon i najlepiej pali.Rokitek ma racje książki i teorie to se na uniwerku możemy wykładać , niestety praktyka czyni nas mistrzami i przy tym pozostańmy a takie bzdety książkowe to możemy dzieciom na dobranoc poczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj