Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330.


65 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 14 kwiecień 2011 - 08:07

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Takie ustawianie na kołek to można robić jak ciągnik jest nowy i nie ma luzów:P
Najlepiej ustawić na słuch tak aby dobrze wchodził na obroty i tak samo dobrze odpalał...
A u sasiada trzeba przyśpieszyć zazpłon czyli poluzowć 3 śruby i pokręcić osią pompy lekko w prawo i wtedy sprawdzić efekty, jeśli mało to jeszcze troche. Efektem juz za wczesnego zapłonu bedzie metaliczne stukanie przy raptownym dodawaniu gazu wtedy należy troche opóźnić tak aby nie stukał. A co do tego "0" w okienku na kole zębatym pompy to ten mechanik chyba nie umie ustawjać bo to jest tylko ustawienie kontrolne od tego zaczyna sie właśnie ustawianie zapłonu i nie zawsze "0" bedzie widoczne w okienku, u mnie np. jest niewidoczne bo tak wyszło z ustawiania na słuch. I nie patrz na to że zero musi być w okienku bo wcale nie musi:)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus 914 DL FINN Turbo


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 42000.00 PLN
  • 26 paź 2017
Ursus 3512 Massey Ferguson


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 30000.00 PLN
  • 29 wrz 2017
Ursus 914 DL FINN Turbo + Tur


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 44000.00 PLN
  • Dzisiaj, 08:34

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Dzisiaj, 16:21
  •  

#42 Share Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 12:11

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Rozumiem , ale jeśli jest ustawione na zero na oby dwóch kołach to jest dobrze? Czyli mam rozumieć że ma spózniony zapłon i trzeba go przyśpieszyć tymi śrubami trzema?

#43 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 14 kwiecień 2011 - 12:56

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. tak jest dobrze tylko trzeba doregulować, a skoro ciężko pali to jest za późny zapłon i trzeba przyśpieszyć

#44 Share Mendieta

Mendieta

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 13:10

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Czyli w prawo osią pompy przyspieszam zapłon? i dużo przekręcać?

#45 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 14 kwiecień 2011 - 21:48

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. a jak napisałem wcześniej:p jak pokręcisz w lewo to tez nie ugryzie tylko wtedy juz nie odpalisz hehe
a kręcisz ja wiem na oko po troche trudno powiedziec ile

#46 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 15 kwiecień 2011 - 12:56

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. takie ustawianie na kołek ??? Roki a gdybyś nie miał kołka to jakbyś znalazł GMP???? pierwszego tłoka w silniku ???
Ustawienie na kołku to podstawa a póxniej można się bawić z dostrajaniem zapłonu

Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.


#47 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 15 kwiecień 2011 - 13:06

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. a tak ze ustawiając na znaki wszystkie koła i koło zębate pompy aby w okienku było "0" odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra i kręcisz wałem i jak drgnie to masz pierwszy tłok przed GMP i te 30* (+- 5*) ;) i wystarczy dostroić. Ja juz od dawna u siebie nie stosuje kołka.

#48 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 21:40

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Nie słuchaj tych domorosłych śrubkodłubków początek wtrysku ustawia ustawia się tylko i wyłącznie kapilarnie ta metoda jest najdokładniejsza , gdzie nie bierzemy pod uwagę zazwyczaj źle nabitych znaków na pompie czy okolicy, a także niweluje luzy panie roki212 post #6 .Ustaw tak jak pisze @lukano lub ja ci wrzucam ten sam sposób troche szerzej i "po chłopsku" opisany
http://www.motomania...pic.php?t=10779
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#49 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 15 kwiecień 2011 - 21:55

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Odezwał sie naspępny mechanik co teorie ma w palcu ale chyba słabo z praktyką, książkowo to se możesz wiesz ustawiać jak chcesz, ja ci pisze z doświadczenia jak jest, a nie sposoby gotowcem spisane z instrukcji :lol:
kapilarnie niwelujesz luzy chyba sam niewiesz co piszesz :blink: ustaw zapłon w ciagniku który chodzi z 20 lat bez remontu, a w takim wyremontowanym co ma nowe koła rozrządu, pompe po remoncie itp i wtedy przekonasz sie ile tam metoda kapilarna jest warta, po ustawieniu obu tak samo bendą pracować inaczej. Ale ja nikomu nie bende nic udowadniał

#50 Share zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:02

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Tez się nagrzebałem koło tego zapłonu ale wreszcie doszedłem kiedy ciągnik najlepiej pali i ładnie wchodzi na obroty.Wiadomo że najładniej traktor pracuje jak ma ciut opóżniony zapłon , a znów najładniej się zbiera jak ma ciut pszyspieszony zapłon i najlepiej pali.Rokitek ma racje książki i teorie to se na uniwerku możemy wykładać , niestety praktyka czyni nas mistrzami i przy tym pozostańmy a takie bzdety książkowe to możemy dzieciom na dobranoc poczytać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Dzisiaj, 16:21
  •  

#51 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:19

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Smiać mi się chce z was , ustawialiście kiedyś początek wtrysku gdzie był nowy dekiel obudowy rozrządu, nowa piasta pompy i nowe koło rozrządu napędzające pompe po znakach jak na nowych częściach znaków nie ma???? :blink: :blink: :blink: robicie z siebie błaznów!!!pewnie ustawiacię tak jak napisał roki212 w poście #6 na słuch :lol: ręce opadują szok , wiecie co to jest tolerancja, czy błędy wykonania części??? ursusy są wykonane w 8-14 klasie dokładności w skali 14 stopniowej, tylko kapilarnie da się to ustawić, a najlepiej z wykorzystaniem zewnętrznej pompy ręcznej paliwa wiecie wg o co chodzi???@zonk28 niestety praktyka cię w tej chwili utopiła nie wiesz jak to sie ustawia a masz dużo do gadania, paranoja :lol: :lol: :lol: :lol:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#52 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:33

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. tak kolego ręce opadają z tego co piszesz... zaraz dowiemy sie może ze trzyba pod komputer nasze 30-stki jeszcze podłaczyć aby ustawić zapłon lub zawory :lol: :lol:
po twoim pisaniu to jak ustawisz sobie zapłon kapilarnie i podczas dodawaniu gazu bedzie stukał metaliczne i tak samo pod obciążeniem (za wczesny zapłon) to tak napewno zostawisz bo w koncu jak kapilarnie ustawiłeś to kapilara nie kłamie i jest ustawiony najdokładniej pod słoncem...
I to jest właśnie ustawianie na słuch po pracy silnika jakbyś nie zrozumiał :lol:
Ps. jak na twoich częściach znaków nie ma to gdzie ty sie w nie zaopatrujesz w chinach??

Edytowany przez Roki212, 15 kwiecień 2011 - 22:34.


#53 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2011 - 22:58

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Niechce mi się z tobą dyskutować zrobiłem w życiu wiecej silników niż ty ich na oczy widziałeś, jesteś w błędzie nie potrafisz się do tego przyznać, oraz bardziej niechcesz niż nierozumiesz jak powinno się to wykonywać.Twoje posty tylko świadczą o tobie i poziomie twojej wiedzy.
ps idź do sklepu poproś o np, dekiel rozrządu i znajdź mi tam znak kreseczkę do ustawienia poziomu pompy, poproś dalej piastę pompy wtrysowej i znajdź kreseczkę, zdjęcia przyślij chodzi mi tylko o polskie części
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#54 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 15 kwiecień 2011 - 23:24

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Dobra kolego idz lepiej juz spać bo dobranocka dawno temu juz była... i na oczy to ty chyba mało widzisz lub mało widziałeś :P
nie musze sie do niczego przyznawać bo zawsze tak robie jak napisałem i zawsze jest ok ;) a twoja wiedza ksiązkowa jak to sie powinno robić, a praktyka to co innego...
chcesz cos udowaodnic z deklem i piastą sam niewiesz co i usiłujesz mnie do tego przekonać. Juz napisałem chcesz se ustawiac na kapilare ustawiaj niech ci stuka i wypala gniazda twoja sprawa ;)
a co do znaków jak ich nie ma to przykładam starą częśc i przenosze znak na nowa, słyszałeś o takim czyms

Edytowany przez Roki212, 15 kwiecień 2011 - 23:26.


#55 Share zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 16 kwiecień 2011 - 19:45

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. http://www.agrofoto....-zaplonu-c-330/

ok połączyłem ;)

Edytowany przez milanreal1, 16 kwiecień 2011 - 21:38.


#56 Share seebbel

seebbel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 20 lipiec 2014 - 11:05

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. WItam szukajć informacji na temat regulacji pomy paliwa znalazłem taki wpis

: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia 1 cylindra, montujesz kapilarę. luzujesz 3 śruby na kole zębatym pompy i kręcisz delikatnie jej wałkiem w prawo lub lewo, aż do chwili drgnięcia paliwa w kapilarze. Zakręcasz śruby, wyciągasz kołek obracasz wałem o 360*. W jednoczesnym momencie wpadnięcia kołka w 1 otwór ma drgnąc paliwo w kapilarze. GAZ OCZYWIŚCIE MA BYC WCIŚNIĘTY DO SPODU.


Jednak nie wszystko jest dla mnie do końca zrozumiałe mam parę pytań co do tego: obracamy wałem korbowym zgodnie z pracą silnika? Skąd wiadomo który otwór jest pierwszy?
Jeśli już ustawimy w na pierwszym otworze (30*) kręcimy kółkiem pompy przeciwnie do pracy silnika aż pojawi się paliwo?

Edytowany przez seebbel, 20 lipiec 2014 - 11:06.


#57 Share Steffy

Steffy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 20 lipiec 2014 - 18:42

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Ustawienie początku wtrysku c330. Na podstawie instrukcji użytkownika.

Potrzebne:

- kluczyk 10
- kluczyk 13
- śrubokręt
- korba

Początek tłoczenia paliwa ustawiamy każdorazowo przy zakładaniu pompy wtryskowej na silnik. Pompę wtryskową należy ustawić tak aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na obudowie rozrządu, do której jest mocowana pompa. Koło zębate pompy wraz z piastą umocować na wałku pompy tak, aby znak "0" na wieńcu koła zębatego pośredniego. Początek wtrysku paliwa powinien nastąpić przed GMP podczas suwu sprężania. Początek wtrysku paliwa ustawiamy tylko dla 1 cylindra patrząc od przodu silnika. W tym celu odłączamy od pompy przewód wysokiego ciśnienia 1 sekcji pompy i w jej miejsce wkręcić przeźroczystą rurkę. Następnie włączamy odprężnik, odpowietrzamy układ do pompy wtryskowej włącznie i ustawiamy pompę wtryskową na podanie dawki rozruchowej. Następnie wykręcamy kołek ustalający, znajdujący się z prawej strony obudowy koła zamachowego. Następnie wkładamy kołek ustalający nienagwintowanym końcem w otwór, z którego go wykręciliśmy. Następnie kręcimy wałem korbowym (za pomocą korby), aż do ukazania się paliwa w rurce (kapilarze) i dociskając kołek do koła zamachowego kręcimy dalej, aż wpadnie w pierwszy z otworów na kole zamachowym. Jeżeli chcemy upewnić się, że kołek tkwi w pierwszym, a nie drugim, musimy go wysunąć z otworu i obracać dalej w prawo wałem korbowym. Po niewielkim obrocie kołek powinien utkwić w drugim otworze oznaczającym GMP tłoka 1 cylindra. Po wykonaniu tych czynności wyjmujemy kołek, obracamy wałem korbowym w lewo aby trafił w otwór oznaczający początek wtrysku paliwa dla 1 cylindra. Nie wyjmujemy kołka ustalającego z otworu w kole zamachowym luzujemy kluczem trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy wtryskowej do piasty i pokręcamy kluczem wałek pompy wtryskowej w prawo, aż do chwili drgnięcia poziomu paliwa w kapilarze. Następnie starając się nie poruszyć wałkiem pompy w tym położeniu dociągamy trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty koła (rysa ze znakiem "0" na piaście powinna znaleźć się w środku otworu w kole zębatym napędu pompy). Po wyjęciu kołka ustalającego z otworu w kole zamachowym, należy jeszcze raz sprawdzić czy początek wtrysku paliwa został ustawiony właściwie. Początek wtrysku paliwa jest ustawiony właściwie, jeżeli przy obracaniu wałem korbowym dociskany kołek wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu paliwa w kapilarze. Po wykonaniu tych wszystkich czynności należy wkręcić kołek ustalający w obudowę sprzęgła i koła zamachowego. Następnie zakładamy przewody paliwowe. Przy ustawianiu początku tłoczenia paliwa, drgnięcie paliwa można obserwować także w króćcu pompy wtryskowej bez użycia rurki kapilarnej, ale to wymaga wprawy.

#58 Share seebbel

seebbel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 24 lipiec 2014 - 16:14

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. O jaki ząbek i o jaką rysę chodzi?

#59 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 lipiec 2014 - 17:10

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Było już o tym nie raz na forum http://www.agrofoto....du-ursus-c-330/

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Dzisiaj, 16:21
  •  

#60 Share seebbel

seebbel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 26 lipiec 2014 - 20:13

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330. Tak o tym wiem, tylko zobacz na opis:

Początek tłoczenia paliwa ustawiamy każdorazowo przy zakładaniu pompy wtryskowej na silnik. Pompę wtryskową należy ustawić tak aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na obudowie rozrządu, do której jest mocowana pompa. Koło zębate pompy wraz z piastą umocować na wałku pompy tak, aby znak "0" na wieńcu koła zębatego pośrednieg


Wystarczy ustawić tylko dwa koła zębate "0" względem siebie? Co z kółeczkiem pompy? jakie jest jej wejściowe ustawienie?
Pytam bo muszę założyć nową pompę i wszystko ustawiać od nowa, a nie mogę rozszyfrować tego opisu.

Podobne tematy