Polecane posty

Arek    218

Nie obawiacie się, że bezpośrednie połączenie świeca-filtr paliwa może zepsuć silnik?

Pewnego razu świeca ulegnie awarii, nie zamknie dopływu paliwa, stale będzie podawać do kolektora i remont gotowy.

 

Jeśli to takie kiepskie rozwiązanie to dlaczego perkins stosuje je już od 30 czy 40 lat do tej pory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

w 5211 mam założoną oryginalną zetora coś koło 40zł dałem, kolektor był odkręcany wywiercony otwór, nagwintowany, świeca wkręcona, działa już 1 rok, włącznik do świecy od żuka diesla co załącza świece żarowe, paliwo dochodzi z filtra, koszt 100 zł, świeca 40, uszczelka pod kolektor 10, włącznik 15, kable swoje, wężyk 5 zł i 30 zł u tokarza zalety - 25 stopni wczoraj, palenie o 5 rano, 4-5 obrotów silnika i maszyna pali, warunek akumulator tak żeby dał rade obrócić, teraz kombinuje do 7341 ale do niego zrobię na 2 świece

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Przede wszystkim kolego Arek moim skromnym zdaniem nieporozumieniem jest porównywanie części z przed 20, 30 czy nawet 40 lat do wyrobów z tego wieku (z pewnością nie wszystkich ale chyba jednak większości).

Po drugie mam przy sieczkarni Forschritt świecę płomieniową sprawną ale z jakiegoś powodu jest ona odłączona od zasilania paliwa.

Korci mnie żeby ją podłączyć ale właśnie mam obawy, czy przypadkiem tym stałym podłączeniem nie zaszkodzę silnikowi.

Pomagam sobie w ten sposób że strzykawką wlewam trochę paliwa do cylinderka. Oczywiście zauważam polepszenie rozruchu, ale to jest praktycznie jedno pierwsze odpalenie silnika w jesienne chłodne dzionki.

 

Gdybym miał zakładać zasilanie płomieniówki to tak jak mam w renówce.

Zbiorniczek ok 80 ml z dwoma wejściami od spodu i 1 u góry. Umiejscowiony między przelewem z wtryskiwaczy a zbiornikiem paliwa.

Jedno z wejść jest właśnie do zasilania płomieniówki. Różnica między tym zasilaniem a zasilaniem jak w sieczkarni polega na tym, że tutaj ciśnieniem paliwa które podawane jest do świecy jest ciężar paliwa znajdującego się w przewodzie doprowadzajacym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Perkins nowej serii 1000 to silnik stosowany we współczesnych i nowoczesnych maszynach :P A świeca płomieniowa jest w nim podłączona tak samo jak w starych perkinasach z lat 70tych czy 80tych.

 

Poza tym ile jest maszyn, które mają smarowane pompy wtryskowe magistralą silnika i w przypadku uszkodzenia pompy paliwo tez może przeciekać do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lazarski34    0

-- połączono --

 

Witam mam pytanie ile jest świec żarowych w zetorze 5320 i czy w ogóle są tam takie ?? a jeżeli tak to podpowiedzcie gdzie się znajdują ?

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w Zetorach tej serii nie ma świec żarowych, ale dla ułatwienia rozruchu przy niskich temperaturach warto zamontować grzałkę płynu chłodzącego.

Moc 1000W, 230V, cena ok. 85zł - a efekt super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj