Skocz do zawartości

Zdjęcie

JD 6630P vs FENDT 414


437 odpowiedzi na ten temat

#301 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 20 grudzień 2010 - 22:44

JD 6630P vs FENDT 414 spalanie w testach mierzone na WOM tez nie jest moim zdaniem miarodajne a nie widzialem do tej pory zadnego testu ktory porownywał ciagniki z tymi samymi maszynami.

Nie chce robic nastepnej dyskusji ale ze spalaniem na prawdę odczuwam roznice. A co do JD to nie przekonują mnie argumenty ze swoja prace zrobi, a czesto sie to pojawia.
Sasiad ma 6630 i na prawde ma apetyt na paliwo, a przesiadl sie z lamborghini (nie znam modelu)o 20 koni mniejszych

co do TMS powinien byc w standardzie i wliczony w cene

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 13:27
  •  

#302 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 22:47

JD 6630P vs FENDT 414 jd ma taka charakterystyke silnika i zuzywa paliwo inaczej niz pozostale marki, ale to dlatego, ze takie sa zalozenia marki i w taki sposob celuja w klienta - ma isc, ma sobie radzic bardzo dobrze z bardzo duzym obciazeniem i stad takie wyniki. moj claas z silnikiem dps, potrafi nawet srednio wciagnac na godzine 40 l paliwa, massey pracujacy z tym samym plugiem 25, ale liczac zuzycie na ha zaoranego pola wychodzi juz porownywalnie w sprzyjajacych warunkach. w takich tez warunkach moglbym zapiac do claasa jeszcze jedna skibe i podejzewam, ze wtedy zuzycie paliwa mogloby byc nawet mniejsze w przeliczeniu na ha niz w MF.
ponadto silnik w claasie spelnia juz surowa norma toksycznosci spalin. moje pomiary sa o kant d. rozbic, bo popelniam w nich mase bledow, jesli chcialoby sie dokladnie okreslic zuzycie paliwa, ale pozwalaja na wysnucie w/w wnioskow.

wysokie zuzycie paliwa w jd wynika tylko i wylacznie ze zlego doboru osprzetu, inne charakterystyki potrafia to wybaczyc.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#303 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:01

JD 6630P vs FENDT 414 brzozak masz w 100% racje tylko jak w moim gospodarstwie 40ha dobrać idealnie każdy sprzet do ciągnika??
w takich gospodarstwach ciągnik musi być uniwersalny-moja opinia!

#304 Share wojtaso

wojtaso

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:07

JD 6630P vs FENDT 414 Witam,
czytajac forum wyciagam opinie, ze na spalanie JD najbardziej narzekaja Ci co nie maja JD:) Jak dla mnie to troche smieszne :unsure: Mam wlasnie takiego JD 6430 na tych 40 ha i tez uwazam ze jest uniwersalny:) Nie narzekam na spalanie, zarowno w polu jak i w obejsciu.

#305 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:19

JD 6630P vs FENDT 414 nigdy nie miałem wiekszej styczności z JD wiec za duzo tak jak mówi @wojtaso powiedzieć nie moge ale mam poównanie z Zetorem 8441 i w porównani do 312 to szok co on potafi zrobić z paliwem (czasami sie zastanawiam czy bak nie jest dziurawy)

#306 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:34

JD 6630P vs FENDT 414 to fajnie ze idzie, ale w gospodarstwie hodowlanym nie ma az tak wielu prac polowych w ktorych ciagnik "musi isc" transport z beczka, uganiatanie itp w ktorych kazdy litr jest oszczednościa

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#307 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:43

JD 6630P vs FENDT 414 @statek i @kamil41 zgadzam sie z wami w calej rozciaglosci :unsure: .

nie mam 6430, wiec tez sie nie wypowiem, byc moze wzieli pod uwage to, ze przy takim ciagniku uniwersalnosc jest wazna, ze czesto sie bedzie latac na pusto, albo polpusto, ale pewnosci nie ma ;) .
byc moze kolega co ma 6430 przedstawi nam jakies orientacyjne wyniki zuzycia paliwa.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#308 Share wojtaso

wojtaso

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 20 grudzień 2010 - 23:54

JD 6630P vs FENDT 414 co do spalania to moge powiedziec ile pali w transporcie i rozrzucaniu obornika:) pole oddalone o 7,5km, rozrzutnik o masie 5t ladowanoc ok 10t. zbiornik wystarczal mi na ok 16 kursow tam powrot i rozrzucenie. tylko to tez nie jest miarodajne, bo 4km jade zwirowka, a 3,5 asfaltem... na zwirowce idzie duzo ciezej:)w transporcie z przyczepa o masie 17 ton na 100 km spalil ok 45 litrow. przyczepa samochodowa lekka w uciagu. i tyle co do spalania wiem:) a tak, nie mam za bardzo jak zmierzyc spalania bo nie mam takich robot:) zazwyczaj sa mieszane prace:) jeszcze ciagnikiem malo robi sie w polu bo co to 40 ha piachow. w tym roku zrobilem 750h(ciagnik pracuje sezonowo) wiekszosc to lekkie prace:) dlatego wlasnie mam 4 cylindry:) moze na wiosne podczas siewu spalanie zmierze:)

#309 Share limousine

limousine

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.łódzkie

Napisany 21 grudzień 2010 - 08:52

JD 6630P vs FENDT 414 Najbardziej miarodajne podałeś 45 litrów/100 km, i to według mnie jest troche dużo, jak na taki ciągnik.
Case 5140, NH T5060+MX T8, Zetor 7011, C330, Kramer 412

#310 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 grudzień 2010 - 10:16

JD 6630P vs FENDT 414

co to za różnica czy odnosi się to do mnie czy do moich znajomych ?

co do wyważenia to nie chodziło mi o silnik a o rozkład masy w ciągniku, równomierne rozłożenie masy przód tył


od czasu do czasu jezdze Fendtem Farmerem412 i ni cholery te ciagniki nie maja rozlozonej masy bez obciaznika na przodzie nie nadaja sie do transportu a ni do prac polowych, jesli chodzi o spalanie to w testach nebraski Fendt 412 vario i odpowiednik JD o tej samej mocy i rowniez bezstopniowce spalaja praktycznie taka sama ilosc paliwa (roznica to 30ml na korzyść Fendta) zas jesli chodzi o moc to JD na kola przekazuje ja o prawie 2KM więcej,


a jesli chodzi o spalanie w transporcie to Fendtem farmerem 412 z przyczepa od kamaza i hl 8011 ze sloma w transporcie na odleglosci okolo 120km (4 kursy po 30km w obie strony plus zaladunek i rozladunek 32 bel) spalił mi 63 l ON transport glównie droga krajowa 74 i odcinkiem gorajec zagroble -szczebrzeszyn wiec jak ktos tamtedy przejezdzał to widział po jakich gorkach musze jezdzicDodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 13:27
  •  

#311 Share PatrykGY

PatrykGY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 499 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:~~Pałuki~~
  • Zainteresowania:Fantastyka

Napisany 21 grudzień 2010 - 10:54

JD 6630P vs FENDT 414 Nie wiem czy to się komuś przyda i wiem że to taka propaganda firmowa lecz zaciekawiła mnie dzisiaj :unsure:
Mój odnośnik
Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

#312 Share wojtaso

wojtaso

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 21 grudzień 2010 - 12:45

JD 6630P vs FENDT 414

Najbardziej miarodajne podałeś 45 litrów/100 km, i to według mnie jest troche dużo, jak na taki ciągnik.

wg mnie nie jest to duzo, bo te 100 km zrobi w 2 godziny, bo ciagnik osiaga predkosc 50km/h. jadac ze zredukowanymi obrotami spalilby mniej.

#313 Share limousine

limousine

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.łódzkie

Napisany 21 grudzień 2010 - 12:57

JD 6630P vs FENDT 414 Czyli 22 l/h , a przeciesz silnik nie jest zbytnio obciążony.
Case 5140, NH T5060+MX T8, Zetor 7011, C330, Kramer 412

#314 Share wojtaso

wojtaso

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 21 grudzień 2010 - 15:39

JD 6630P vs FENDT 414

Czyli 22 l/h , a przeciesz silnik nie jest zbytnio obciążony.

czy ja wiem czy nie jest obciazony. 17 ton i predkosc 53km/h to sporo jak na 120 koni w 4 cylidndrach. poza tym jestem ciekaw jak u innych pala inne ciagniki...

#315 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 21 grudzień 2010 - 18:56

JD 6630P vs FENDT 414 orka 25-30cm pług zagonowy kverneland ab 100 ustawiony na 50cmx4 gleba srednia, ani ciezka ani lekka 10l/ha

beczka joskin 8400l gnojowicy 6,2l/h
prasa vicon 2160 okolo 8l bez nozy i 10l z nozami na godzine
gruber 3m ustawiony gleboko 14l/h wiecej nigdy mi nie spalila 412

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#316 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 20:28

JD 6630P vs FENDT 414 22l/godz?! Szok, nie wiem co bym musiał zrobić żeby tyle spalił

#317 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 20:40

JD 6630P vs FENDT 414 312 u kolegi gdzie zawożę QQ w pługu 4 x 45 na glebie średniej i lekkiej pali mu od 12 l/ha w górę, jak dobrze przyciśnie to i 20 l/h mu spali

No na 17 ton ładunku to przy 50 km/h 120 konny ciągnik dostanie trochę po garach, jak będziesz sobie po woli delikatnie jechał to spali mniej.

#318 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 21:02

JD 6630P vs FENDT 414 nigdy 312 nie spaliła mi 20litrów na godzine, raz nie mógł pługa uciągnąć to wyszło 18litrów
@wojtaso uświadomiłeś mnie jak dobrze zrobiłem kupując (przepłacajac) Fendta

#319 Share es8

es8

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 21 grudzień 2010 - 21:06

JD 6630P vs FENDT 414 A czy ta średnia prędkość 50 km/h nie jest deczko przesadzona?
Ciężko określać prędkością maksymalną możliwą prędkość średnią.
Wg mnie nie można liczyć w ten sposób spalania jednostkowego.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 13:27
  •  

#320 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2010 - 21:13

JD 6630P vs FENDT 414 kolega napisał że 100km robi w 2godz wiec chyba wie co mówi, musi mu iść troche ponad 50


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy