Skocz do zawartości

Zdjęcie

JD 6630P vs FENDT 414


437 odpowiedzi na ten temat

#241 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2010 - 17:25

JD 6630P vs FENDT 414 no wahacze bez stabilizatora raczej wplywaja na niestabilnosc, sluszna uwaga.

natomiast druga sprawa jest, ze dla ciagnika stabilnosc na zakretach jest tak potrzebna jak swini siodlo :rolleyes:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 21:28
  •  

#242 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 07 grudzień 2010 - 17:56

JD 6630P vs FENDT 414 Zwykła oś amortyzowana jest wahliwa w środku więc może sie dowolnie wyhylać zależnie od ukształtowania terenu. Niestety podczas szybkiego pokonywania zakrętów taka swoboda ruchów skończy sie uniesieniem tylnego koła. Podobnie jest z ładowaczem. Ciągnik nie ma oparcia wychyleń bocznych na przeniej osi więc łatwo unieść tylne koło przy ciężkim ładunku. Zaletą tego rozwiązania jest zawsze równy docisk obu przednich kół.
Rozwiązanie z dwoma niezależnymi wahaczami umożliwia przedniej osi przeciwstawienie sie wychylenią bocznym ciągnika, więc podczas szybkiego pokonywania zakrętów dużo trudniej unieść tylne koło. Podobnie wygląda spawa z ładowaczem. Wadą jest to, że nie mamy równego obciążenia obu kół no chyba, że oba siłowniki są ze sobą połaczone ale wtedy już tracimy wyżej opisaną stabilność na zakretach. No ale skoro Fendt 900 potrafi jechać na 2 bocznych kołach to napewno siłowniki nie są polączone.

#243 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 07 grudzień 2010 - 19:16

JD 6630P vs FENDT 414

natomiast druga sprawa jest, ze dla ciagnika stabilnosc na zakretach jest tak potrzebna jak swini siodlo :rolleyes:


oj i z tym się nie zgodzę,ok może tak być np.przy traktorach które jadą 40km/h ale przy większych prędkościach takich jak np.60km/h albo w fastraku co jedzie ok 70km/h,w dodatku z jakimś ładunkiem,przy zakrętach stabilność jest potrzebna :P

#244 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2010 - 19:36

JD 6630P vs FENDT 414 Ja mam tu taki jeden zakręt że i ta stabilność i wahacze i ESP :rolleyes: by się przydało.

#245 Share limousine

limousine

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.łódzkie

Napisany 07 grudzień 2010 - 19:57

JD 6630P vs FENDT 414 No tak szczególnie jak założyć balast na przód do takiego fendta 900 tak , żeby na przednią oś szło 60% obciążenia to wtedy tylnia oś na mniejszą siłę stabilizacji. Ale i tak nie wierze w to, że ma stabilizacje przedniej osi.
Case 5140, NH T5060+MX T8, Zetor 7011, C330, Kramer 412

#246 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 07 grudzień 2010 - 20:24

JD 6630P vs FENDT 414

No tak szczególnie jak założyć balast na przód do takiego fendta 900 tak , żeby na przednią oś szło 60% obciążenia to wtedy tylnia oś na mniejszą siłę stabilizacji. Ale i tak nie wierze w to, że ma stabilizacje przedniej osi.

Nie chodzi tu o stabilizacje tylko o większą stabilność dzięki niezależnemu zawieszeniu przednich kół.

#247 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2010 - 21:00

JD 6630P vs FENDT 414 czym sie niby rozni stabilnosc od stabilizacji?

Zwykła oś amortyzowana jest wahliwa w środku więc może sie dowolnie wyhylać zależnie od ukształtowania terenu. Niestety podczas szybkiego pokonywania zakrętów taka swoboda ruchów skończy sie uniesieniem tylnego koła.

wahacze w ciagniku tez musza miec bardzo duza swobode ruchu, zeby dobrze kopiowac teren, a podnoszenie tylnego kola ma miejsce dlatego ze stosuje sie sztywny tylny most.

samochody usportowione w ktorych wstawia sie grubsze stabilizatory, usztywnia prace sprezyn i skraca skok dzialania amortyzatora, bardzo czesto jezdza z jednym tylnym kolem w gorze, a w zakretach prowadza sie o niebo lepiej od swoich cywilnych wersji.

w samochodach sticte sportowych taka sytuacja nie wystepuje, bo osie zbudowane sa od razu tak by wyeliminowac tego typu zjawiska.

w ciagniku rolniczym amortyzowana os ma na celu poprawienie komfortu i poprzez zapewnienie kontaktu z podlozem wieksza trakcje. zastosowanie wahaczy ma na celu tylko zwielokrotnienie powyzszych korzysci, a na jazde po zakretach moim zdaniem nie ma wplywu.


btw. fastrack jest inaczej zbudowany od normalnych ciagnikow, jak ktos wczesniej cos zauwazal B)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#248 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2010 - 16:26

JD 6630P vs FENDT 414 Odświeżę troszkę temat, zbieram oferty na PROW i póki co tata ma pomysł na 4 garowego Fendta 414, myślimy jeszcze m.in nad prasą do niego, beczką 14 tys litrów, chodziłby również w pługu Kvernelanda 2 m, także robota byłaby dla niego. Sam nie wiem w poniedziałek jadę do Korbanków, potem na Syców odnośnie podobnego JD, tyle że 6430 za mała różnica miedzy 6320 a 6630 to już 6 i jakoś mi się nie widzi :D

Dobra Fendt 414 Vario z TMS, przedni TUZ, WOM, zarządzanie na uwrociach TI, radar, Isobus, 2 koguty, obciążnik 870 kg, 4 pary wyjść tylnych, 1 para przednich, grzałka bloku, radio CD, opony 540/65 R24, 600/65 R38.
Cena 96 tys euro netto :( kurde za tyle to 6830 w pełnej opcji kupi się :)

Ciągnik dopiero realizacja na dłuższy termin chcemy tzn 2012-2013

Co myślicie o tej cenie ile można z tego urwać, myślę że ten balast to nie potrzebny bo zrobimy samemu.

#249 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:15

JD 6630P vs FENDT 414 Robert czemu szóstka za duża? Dodany obrazek Ile ta bombka 870kg kosztuje? W cenie 1150kg z logiem Jelenia jest 1700kg bez loga. Dodany obrazek

#250 Share farmersNHtd95d

farmersNHtd95d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Fan marki NH i ogólnie nowinki techniczne o maszynach rolniczych.

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:32

JD 6630P vs FENDT 414 Robertowi pewnie chodzi o to, że 4 jest bardziej kompaktowa, bardziej zwrotna. Przy maszynach zielonkowych to jest plus. Szybciej nawrócisz np. z kosiarka czy belownicą.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 21:28
  •  

#251 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:38

JD 6630P vs FENDT 414 @Robert a nad jaką prasą myślisz, może praso-owijarka? jak tak to do takiej prasy i beczki 14tys to chyba bym postawił na 6 garów JD, bo do tura chyba zostawiasz 6320

#252 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 17 grudzień 2010 - 18:33

JD 6630P vs FENDT 414 Robert podobnie jak ja ma gospodarstwo hodowlane w ktorym 4 mysle ze bedzie lepsza.

obciaznik na stronie korbanka kosztuje 12 tys zł brutto, a juz podczas negocjacji jakies 5 tys od calej kwoty.
Wyposazenie jest bogate, EHR na przod tez chcialbys?

moi zdaniem nizej niz 94 tys euro ciezko bedzie zejsc;/ jeszcze opcja wziecia 412 i podciagniecia mocy po roku

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#253 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2010 - 11:44

JD 6630P vs FENDT 414 Kurcze myślałem że poniżej 90 tys E da się zejść tylko 2 tys E by zeszli z takiej ceny? :P

Takie pytanie dla wtajemniczonych:
1. Czy 414 ma moc zmienioną tylko mapami wtrysków, czy konstrukcyjnie jest silnik wzmocniony?
2. Dopuszczalna masa całkowita w 414 jest o 500 kg większa niż w 412 i czy to tylko jest trik w homologacji czy jednak wzmocnienie konstrukcyjne? No bo to już klasa prawie 150 konna i może homologacją podciągają ładowność do 4 t?

Robert czemu szóstka za duża? Dodany obrazek Ile ta bombka 870kg kosztuje? W cenie 1150kg z logiem Jelenia jest 1700kg bez loga. Dodany obrazek

Te 145 KM mocy maks wykorzystałbym jedynie w pługu i czasami w transporcie, ciągnik pracowałby dużo w lżejszych pracach, średnich i chciałbym kompaktowy traktor.
Bombę z logo Fendta mogę sobie odpuścić, mam takich fachmanów że dorobią coś fajnego około 1 t.

@Robert a nad jaką prasą myślisz, może praso-owijarka? jak tak to do takiej prasy i beczki 14tys to chyba bym postawił na 6 garów JD, bo do tura chyba zostawiasz 6320


Prasa to raczej John Deere i tu się chyba nic nie zmieni.

#254 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:36

JD 6630P vs FENDT 414 u mnie wlasnie tyle zeszli, ale u Ciebie jest o wiele lepsze wyposazenie, wiec nie wiem, moze sie uda cos nizej:)

z tego co mi serwisant mowil to tylko tym, tylko sterownikiem silnika, reszta jest taka sama.

moglbys napisac za ile by ta bombke Ci zrobili?

Prasa JD? dlaczego?

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#255 Share limousine

limousine

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.łódzkie

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:40

JD 6630P vs FENDT 414 Moim zdaniem różnią się tylko szczegółami w oprzyrządowaniu silnika np. większa chłodnica, a sam silnik jest taki sam. DMC jest większe o 500 kg, a masa o 50 kg gdzie na oponach jest z 20 kg
412 - 480/540,
a 414 - 540/600.
Case 5140, NH T5060+MX T8, Zetor 7011, C330, Kramer 412

#256 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:53

JD 6630P vs FENDT 414

Prasa to raczej John Deere i tu się chyba nic nie zmieni.

Jeśli mogę dodać swoje 3 grosze. Serwisanci JD nawet twierdzą, że prasy od jelenie nie należą do najlepszych ;) coś z tym jest bo u nas z 3 pras JD została jedna a dwie zostały wymienione na Kuhny czyli w sumie to stare Vicony :P
Co ciekawe Kverneland sprzedał zakłądy produkujące prasy Kuhnowi i podpisał umowę z Gallani na sprzedaż pras ze swoim logiem ;) :lol:
Co do silnika to kiedyś czytałem w droszurze Deutz AG na konferencji, że silniki z Fendta 414 i 415 są wyposażone w inne materiały ze względu na dużą moc, poniżej 140Km różnią się mapą sterowania i układem zasilania, takie same różnice są pomiędzy 140 i 150KM

#257 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:59

JD 6630P vs FENDT 414 a moim zdaniem to tez chwyt marketingowy, zapelniona luka w ofercie poprzez model o wiekszej mocy

co do chlodnicy to nie wiem co trzeba robic zeby podniesc temp w 412:) najciezsza praca u mnie byl gruber 3m i przy temp 30 stopni wiecej niz 4 kreski na 10 nie bylo, a gdy wrocilem do domu i sprawdzilem olej w skrzyni to miarka byla niewiele cieplejsza od temp mojego ciala, jakies 40 stopni

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#258 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 grudzień 2010 - 14:14

JD 6630P vs FENDT 414 statek ale to nie był folder Fendta i nie jego konferencja tylko spotkanie organizowane przez Deutz AG :P
4 cylindrowe silniki o mocy 130-160KM też mają o pojemności ok 5dm3. Tylko dla Fendta jest 4dm3 i 140/150KM

#259 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2010 - 15:07

JD 6630P vs FENDT 414 @statek taka bombka to nie problem, udało mi się teraz dorwać rurę grubościenną 50 cm średnicy i 2,4 długości za 400 zł, po cenie złomu, waga 400 kg. 2,4 to troszkę za szeroki, obcinasz ile Ci pasuje, zalewasz betonem ze żwirem płukanym, zaspawujesz końce blachami, potem spawasz wieżyczkę, uchwyty na cięgła, szlifujesz, docierasz, malujesz i jest obciążnik. Oczywiście możesz dać rurę grubszą, nawrzucać ciężkiego złomu i wychodzi Cię około 1 zł/kg obciążnika.

Prasa JD bo jak handlowcy sprzedawali jeszcze Vicona i JD prasy to maszyny były porównywalne, cenowo zależne od kursu Euro.

Myślałem że Fendt robi tak jak JD czyli 2, 3 modele o identycznych silnikach, a potem jakieś wzmocnienia, np. silnik 6630 to c oś innego jak w 6830 i 6930, to samo z 7430 i 7530, ten większy ma wzmacniany silnik.

Ale DMC i ogumienie to mała różnica, bo 412 w opcji może mieć też takie kapcie jak 414. Niby 500 kg ale założyć tonę na przód i 3 t siewnik do 412 to już przeciążony ciągnik. Mnie ciekawi jak osiągnięto tą większą ładowność skoro folder podaje identyczne masy własne.

4 cylindrowe silniki o mocy 130-160KM też mają o pojemności ok 5dm3. Tylko dla Fendta jest 4dm3 i 140/150KM


No właśnie Valtra wyciska 140 KM z 5 l, JD z 4,5 a Fendt jedynie z 4 litrów, ale patrząc w drugą stronę JD 8345 z 9 litrów ma 350 KM i jakoś to się kręci.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 6630P vs FENDT 414 Dzisiaj, 21:28
  •  

#260 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 19 grudzień 2010 - 15:58

JD 6630P vs FENDT 414 Ja bym powiedział że lepiej by to było gdyby wieżyczka była przyspawana do tej rury ale także wpuszczona w środek, wypalić dziurę, włożyć a później przyspawać :P


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy