Zaloguj się, aby obserwować  
pawel0987

Belarus 952 + Tur

Polecane posty

pawel0987    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz64    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

 

Brak smarowania. Odkręć śrubę od strony sprzęgła (klucz 22) i nasmaruj kanamitkę. Jest ona ukryta ale trzeba ją smarować, inaczej problem ze sprzęgłem będzie się powtarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Dokładnie, tam trzeba smarować. Jeżeli po raz kolejny będziesz miał problemy z tarczą wymień na ceramiczną.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Smarowałem tą kalamitkę niejednokrotnie. Nawet odstęp między łapkami a łożyskiem był regulowany. Ale dzięki za pomoc. :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jak działa pedał sprzegła? Odbija? U mnie bardzo ciezko sprzęgło chodziło (Pronar 82TSA) aż w końcu przestało wogóle wysprzęglać, wymieniliśmy tarcze, wszystko ładnie pięknie, a tutaj jak pedał wpadł tak został. Mechanik odkręcił blachę od dołu korpusu, i okazało się że wałek na którym osadzone są te popychacze od łożyska oporowego (nie wiem jak to inaczej nazwać) był pęknięty aż w końcu się złamał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Też tak miałem ;] wcale sprzęgła nie można było rozłączyć ale wymieniłem ten wałek i wszystko narazie śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Tym razem tak.Poprzednio to łożysko i tarcza kompletnie zdarta nie wiem z jakiego powodu. Dzięki za pomoc :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj