Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odpalanie mf 690


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share replay14

replay14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 21 październik 2010 - 19:22

Odpalanie mf 690 Cześć możecie mi napisać jak palą wasze ferdki na zimnym silniku tzn. gdy na dworze jest zimno bo mój nie za dobrze pali, może mam świece żarowe uszkodzone??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie mf 690 Dzisiaj, 09:31
  •  

#2 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 21 październik 2010 - 20:07

Odpalanie mf 690 :D te "ferdki" kolego mają świece płomieniowe,a nie żarowe,jeżeli wymieniałeś filtr paliwa i ci się zapowietrzył,a na pewno się zapowietrzył,i jakimś trafem zapomniałeś odpowietrzyć świecy,to są teraz tego efekty,a co będzie przy -29st,no chyba,że silnik nie ma już takiej kompresji :D
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#3 Share emtecc

emtecc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 21 październik 2010 - 21:11

Odpalanie mf 690 Ogólnie silniki wyposażone w jakiekolwiek podgrzewanie bardzo łatwo zapalają w niskich temperaturach.
Sprawdź czy działa Ci świeca płomieniowa. Najlepiej ją wymontować, podłączyć pod 12V (np prostownik) i jakąś rurkę z ropą. Po kilku sekundach spiralka w świecy zrobi się czerwona i otworzy się zaworek przez, popłynie paliwo. Najpierw zobaczysz dymek a za chwilę płomień. Jak nie ma płomienia to świeca do wymiany.
Ze sprawną świecą płomieniową (i oczywiście dobrym aku) odpalisz w największe mrozy. Dobrze podgrzać (około minuty) i próba odpalenia. Silnik może na chwilę zagadać i zgasnąć. Znów podgrzewasz powietrze świecą płomieniowa w kolektorze i musi odpalić (instrukcja na mrozy 30 stopni:P )

Pozdrawiam

#4 Share samex69

samex69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat kolneński

Napisany 21 październik 2010 - 21:22

Odpalanie mf 690 Podstawowy błąd przy odpalaniu silników wyposażonych w świece płomieniowe to zbyt długie grzanie.Płomieniówka wymaga około 30 sekund na to aby zapalić paliwo i dłuższe grzanie nie ma sensu.

#5 Share grzen

grzen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:motoryzacja,budownictwo

Napisany 22 październik 2010 - 19:53

Odpalanie mf 690 popieram zbyt długie grzanie w rezultacie spowoduje to spalenie świecy ;) a nawet popuszczanie zaworka termicznego i paliwko będzie lało się do kolektora potem na tłoki a na końcu wyląduje w misie olejowej bo silniczek nie spali tego zwłaszcza na wolnych obrotach

#6 Share replay14

replay14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 23 październik 2010 - 17:41

Odpalanie mf 690 A już doszedłem do tego po prostu za daleko przekręcałem kluczykiem i się traciło napięcie na świecy.Teraz to pali na rys.

#7 Share emtecc

emtecc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 23 październik 2010 - 20:00

Odpalanie mf 690

Podstawowy błąd przy odpalaniu silników wyposażonych w świece płomieniowe to zbyt długie grzanie.Płomieniówka wymaga około 30 sekund na to aby zapalić paliwo i dłuższe grzanie nie ma sensu.

Przy świecy płomieniowej ON zapala się po około 5 sekundach a nie "około 30"- w takim wypadku świeca do wymiany. A trzymanie na świecy około 30 sek ma jak największy sens, bo wtedy płomień nagrzewa powietrze w kolektorze ssącym i silnik zasysa ciepłe powietrze. Jak potrzyma się około minuty w srogie mrozy to wyjdzie tylko na dobre i nic złego się nie stanie.

Mi się wydaje że podczas przekręcenia kluczyka na rozruch napięcie na świecę płomieniową jest nadal podawane....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie mf 690 Dzisiaj, 09:31
  •  

#8 Share replay14

replay14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 03 grudzień 2010 - 20:18

Odpalanie mf 690 http://moto.allegro....1351434784.html czy taka świeca będzie pasować do mf 690?? bez żadnych zbędnych przeróbek??

#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 grudzień 2010 - 23:55

Odpalanie mf 690 Według podanych typów silnika - tak.

#10 Share jaro1916

jaro1916

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północno mazowieckie

Napisany 22 grudzień 2012 - 12:46

Odpalanie mf 690 witam, a co zrobić żeby ropa nie zamarzała w odstojniku???ma ktoś jakieś pomysły bo moje się juz wyczerpały
pieniądze to nie wszystko, ale wszystko bez pieniędzy to ch**

MF 390, ursus c-355:)

#11 Share Bogdan675

Bogdan675

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisany 22 grudzień 2012 - 17:47

Odpalanie mf 690 wczoraj -18 odpalałem swojego mf 690 ropa z dodatkiem i wszystko ok

#12 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 10:46

Odpalanie mf 690

witam, a co zrobić żeby ropa nie zamarzała w odstojniku???ma ktoś jakieś pomysły bo moje się juz wyczerpały

Sposób jest bardzo prosty - lej dobre paliwo i nic nie zamarznie:) A jak koniecznie chcesz mieć podgrzewany filtr to zamontuj sobie z jakiegoś samochodu:)
Oczywiście są jeszcze dodatki do paliwa ale tak czy tak paliwo nawet w -30 nie powinno zamarzać - jedynie może ścinać się parafina.

Edytowany przez akmaly, 02 styczeń 2013 - 10:48.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie mf 690 Dzisiaj, 09:31
  •  

#13 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 14:37

Odpalanie mf 690 Jeżeli masz nalane paliwo gorszej jakości bądź letnie - dolej uszlachetniacz. Dostępny na każdej stacji benzynowej. Zapobiega wydzielaniu parafiny z paliwa. No i, szczególnie zimą, nie tankuj na niepewnych stacjach. Olej napędowy jest w stanie przyjąc 4-5% wody. Niektórzy wykorzystują to i "rozcieńczają". To wszystko wychodzi dopiero w trudnych warunkach (bo nieco większego spalania lub mniejszej mocy możesz nie odczuć w normalnej eksploatacji).
Jeszcze jedna rada: tankuj do pełna. Jeżdżenie z pustym (oczywiście nie całkowicie pustym) zbiornikiem w czasie mrozu powoduje, że na ściankach zbiornika osadza się szron, który później wpada do filtra i go zatyka.

Podobne tematy