gregorius

Klub Posiadaczy Kumurunów

Polecane posty

Uziu92    7942

a no patrzylem ::) no jak za 20 tys to stan fajny :), jeszcze ten dawny czyli nie do zajechania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Coś tam poprawiam, ale na razie niczego kosztownego się nie dopatrzyłem. Elektrykę już poprawiłem, alternator Bosch 70A dostał, rozdzielacz uszczelniony, filtr powietrza wymieniony, radio podłączone, jutro głośniki jeszcze planuję zamontować no i może spryskiwacz ale ciekawe czy zdążę.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

sprawdz jeszcze caly walek co idzie do napedu, krzyzaki i reszte, bo jak rozklekotane to Ci kosztow narobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

W takim sprzecie wreszcie odżyjesz szczególnie przesiadając się z 60tki ,wiem po sobie , komfort większy ciszej ,lepiej w polu idzie szczególnie w mokrym ,i za tą kase naprawdę ładny. i nie pisz w opisie ze zabytek ,bo to to samo co mój ,szata z zewnątrz sie zmieniła ale dusza ta sama jak nie lepsza :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

oj te stare to sprzety fest, ojciec w pracy mial z 80 lat to mowil ze tam do skrzyni i silnika nikt nie zagladal przez lata, a lekko nie mial, wielu kierowcow, czasy PRL itp. i chodzil , dlatego zakupilismy pronarka, ale ten pronarek w porownaniu z tamtym to szrot ze glowa mala.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Racja im nowsze tym gorsze ,fakt nie narzekam na razie, ale tez przejechane dużo nie ma ,wycieki juz sie pojawiły ale to znaczy ze zyje jeszcze hehe . :P .oby wytrzymał tyle co te stare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

tyle co te stare to nic juz chyba nie wytrzyma, po pierwsze material juz nie taki, kontrola jakosci tez wiadomo jaka i celowe postarzanie, tyle i tyle i musi pasc. A najgorsze co moze byc to ukrainskie czesci do tych ciagnikow. Nie kupujcie panowie ukrainskich zamiennikow .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Zestaw naprawczy do rozdzielacza prawdopodobnie ukraiński miał za duże plastiki, nie szło ich wsadzić do rozdzielacza, lampy plastikowe do tyłu praktycznie nie do przykręcenia, przełącznik do kierunków (nowy) wytrzymał 10 prób...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

kolega kupił cały rozdzielacz hydrauliki ukraiński to wytrzymał 100mth i pękł między środkową a lewą dźwignią. Lać zaczął już w dniu założenia podczas podnoszenia pustego siewnika(poznaniak6). Ja osobiście kupiłem podporę wału to łożyska wytrzymały niecałe 300mth, a tarczki cierne były tak już wytarte że też było by trzeba wymienić, wolałem kupić nową oryginalną podporę na której już śmigam 3500mth i jedynie oringa wymieniałem bo olej kapał :)

Po tych doświadczeniach już nie kupuje ukraińskich części które są parę złotych tańsze od oryginałów, a żywotność i dokładność wykonania kilka razy gorsza.

 

 

Macie racje te nowe kumuruny już nie wytrzymają tyle co te stare... :(

Miałem wcześniej Belarusa Progress 862 z 94r- to bez remontu wytrzymał 10 000mth, wtedy odkręciła się nakrętka na wałku ataku ale po zrobieniu tego śmigał bez większych awarii do 15 000mth po czym go sprzedałem ponieważ silnik i skrzynia domagały się remontu. :)

Mam teraz Belarusa 820 z 2008 roku który ma obecnie 7915mth, ale w nim już wszystko jest do zrobienia: skrzynia, silnik, most przedni, nawet korpus sprzęgła pękł, a felgi to nie wiadomo z czego są zrobione pękają jak by były z papieru, lewą musiałem kupić nową bo w oryginalnej wyrwało dziurę( tuż obok tego wzmocnienia).

Silnik oleju na razie nie bierze(przynajmniej znaczących ilości, od wymiany do wymiany muszę mu dolać około 0,5l a wymieniam mu olej co 500mth, czyli 2-3 razy wciągu roku) ale jak ściągnąłem głowicę(przy 6000mth) to się przeraziłem, ponieważ tak były powypalane zawory i gniazda zaworowe że musiałem kupić używkę i ją zregenerować.
PS:Kumuruny pracowały w lesie, ten stary od 3500mth(bo wtedy do mnie trafił), a ten nowy od nowości tyra w lesie :)

 


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

te ukrainskie to nic a nic nie warte. Jelonek no to sporo masz nabite, ale i nie stoi tylko pracuje , ale skoro mowisz ze juz do remontu wszystko to albo remontowac albo sprzedac. Moj w ostatnim sezonie tak sie zaczoal sypac ze sie pozbylem go, jeszcze orki sie nie zaczely i siewy, bo w orce to bym na olej nie wyrobil, ukrainska turina puscila na waleczku po ok. 30 mtg, krzyzak ukrainski do walu napedowego, po zaoraniu 10 arow bez korzystania z napedu luzu zlapal.... nawet szkoda komentowac tych ukrainskich dziel sztuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Czyli panowie unikac podróbek,a co polecacie jako doświadczeni użytkownicy tych ciągników  jakich producentów polecacie w częściach zamiennych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

litewskie nie sa zle , wsadzilem litewski walek ataku i talez do mostu przedniego i jakos to jezdzilo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Witam posiadaczy radzieckich sprzętów :D  Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mtz52 w sportowej kabinie. Powoli ogarniam pewne niedociągnięcia poprzedniego właściciela i mam pytanko, mianowicie wymieniam chłodnice i nie mam gdzie podłączyć czujnika temperatury. W starej był wkręcony przy wlewie na górze a w tej nowej (aluminiowa) nie ma tejże dziury. W obudowie termostatu też nie ma miejsca na niego :blink:  Silnik to d50, w głowicy po stronie tłumika tuż za pompą wody jest wkręcony taki jakby korek i może tam by się podpiąć z tą czujką? nie wykręcałem go jeszcze. Rodacy pomożecie? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W d-240 jest właśnie w głowicy co prawda w innym miejscu. Jeśli ten korek zaślepia otwór do układu chłodzenia to wkręcaj tam czujnik. Za bardzo nie wiem jaki był sens zakładać czujnik temp w chłodnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

u mnie w d245 byly 2 czujniki, jeden w glowicy a drugi gdzies w okolicach termostatu, jeden do zegara a drugi prawdopodobnie do czerwonej kontrolki ostrzegawczej.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

kurde źle spojrzałem ten korek jest na samej górze bloku zaznaczony na zdjęciu. Nie chce go ruszać bo to stare jeszcze się ukręci no i problem a pewności nie mam czy czujnik tam wejdzie. Wie ktoś do czego to jest?

A i jeszcze mam jedną zagadkę, zauważyłem że z filtra powietrza dokładnie z odstojnika cieknie mi olej i kapie na obudowę sprzęgła. Czy w tym odstojniku powinien być olej?post-60664-0-46658900-1425157445.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7942

a ten korek to nie do nagrzewnicy czy cos ? u mnine bylo cos podobnego tez ale juz nie pamietam czy gdzies z okolicy nie wychodzily przewody. Seweryn wejdzie to bedzie wiedzial.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he będę. To nic innego jak zawiesie do podnoszenia silnika. W 60-ce było ucho na szpilce a w ruskim jest taka śruba. Zaczepiasz sobie haka czy oko łańcucha i wio do góry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Ach ta radziecka fantazja :D  to czujnika tam nie wepnę, trzeba szukać dalej. Dzięki koledzy za porady i niech moc kumurunów bedzie z Wami :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Cisza w temacie to zadam kolejną zagwozdkę :P  Czujnik ogarnąłem, powoli lecę dalej z poprawkami. Wiecie co to jest i do czego to służy, jak się tym operuje? Wydaje mi się że to jakiś gadżet do podnośnika, gałka wkręca się i wykręca, dźwigienka też się porusza i ustawia jakby na trzy pozycje i tyle wiem o tym urządzeniu...

 

post-60664-0-19737100-1425675060.jpg

Umiejscowione jest to pod dźwigniami sterowania rozdzielaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Dzwigienka służy do ustawiania funkcji podnośnika pozycyjna ,mieszana ,siłowa a pokrętło do szybkości działania podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Tylko powstaje jeszcze jedno pytanie czy to dobrze działa? Poprzedni właściciel mojego MTZa mówił, że niedługo po gwarancji to wywalili, bo nie chciało współpracować.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

No niestety u mnie to tez kalecznie działa od nowości na serwisie nie umieli tego ustrojstwa dobrze ustawic i problem mam do dzis ,ale wezmę sie za to w tym roku bo zaczyna mnie to irytować tylko co i jak to pytajcie Seweryna on ma wiedze na ten temat .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez konteno
      O pogodzie ,opadach i odnotowanych temperaturach w różnych częściach kraju i nie tylko w rozpoczętym 2024 roku. 
    • Przez superfarmer02
      Zapraszam na kolejny rok wstawiania ursusów za 50tys i zetorow za 100tyś+🙈😂
    • Przez Bialy8011
      Siema Panie i Panowie. Macie jakiś sposób na to by się plecy nie pociły no i siedzisko 😁 np. się siedzi cały dzień w kombajnie albo traktorze to jest masakra. Niestety foteli nie mam wentylowanych, myślałem o jakiejś skórze owczej, koraliki mnie jakoś odrzucają.
    • Przez Ruslanek
      macie czas na czytanie, lubicie czytać?
      ja przyznam, że czekam z niecierpliwością na kilka pozycji z tego artykułu: http://xiegarnia.pl/artykuly/najciekawsze-ksiazki-2015-roku/
      ostatnio czytałem najnowszą Terakowską, mocna jest
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, zainteresował mnie pewien temat. Jakie negatywne skutki ma wywóz,, szamba domowego,, na pole jako gnojowicy? czy poprzez środki chemiczne idzie glebę w jakiś sposób,, zniszczyć,, ? czy działa to po prostu jako zwykła gnojowica? kiedyś stosowano przydomowe ,,oczyszczalnie,, i szło to dalej. Pytam z czystej ciekawości bo wiem że niektórzy tak robią, sam tego nie praktykuje, jest to oczywiście nielegalne 😉
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj