Czeladnik

Większy filtr powietrza.

Polecane posty

Czeladnik    0

Czy da się zamontować większy filtr np. od Ursusa 1224 lub innego sprzętu? Czy ktoś z was to robił? Mam wrażenie jakby silnik dostawał za mało tlenu nierównomiernie pracuje przy głębszej orce jak się trochę spłyci to OK. Czyściłem te wkłady siatkowe dokładnie pomogło ale tylko trochę. Ta kontrolka podciśnienia coraz częściej mi się włącza, jak był nowszy to tak nie było. Może to być coś z pompą wtryskową czytałem że może listwa zaczepić o jakąś sprężynę, niby wkręca na obroty się normalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale po co, lepiej zmień wkłady jak się nie dają odmyć a może przyczyna tkwi gdzieś indziej a turbinka normalnie chodzi B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Ja wymieniłem te 3 filtry siatkowe (koszt jakieś nie całe 30zł). Sprzedawca powiedział, że ich się nie myje tylko trzeba zmieniać na nowe, i wymieniłem olej w tej dolnej misie filtra. Ten zabieg sprawił, że ciągnik zrobił się zrywniejszy i sporo zyskał na mocy. Teraz będę je wymieniał co roku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

To ja też muszę tak zrobić dzięki za rade @Trafik, też je będę wymieniał co roku, bo szkoda silnika, ci co mieli skuter przeważnie wiedzą o co chodzi. Pewnie u Borasa z 50zł bo z czegoś musi żyć :D Turbinka normalnie chodzi 638Mth, zawsze wychładzana, olej rozgrzewany, no jak wujo wsiądzie to mniej, ale pracuje nad nim :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

To ja mam podobne pytanie.

Co myślicie o zmianie filtra powietrza ojejowego na suchy taki jak w tych euro(2 czy 3 już sam nie wiem ;) tych najnowszych z intercoolerem). Bo znajomy mówił że podobno lżej przez nie powietrze przechodzi przez co ma troche wiecej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

ale jakość filtrowania chyba jest gorsza.... a przepustowości napewno większej "papierzak" nie będzie miał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

troche odkpie temat. wstawil ktos suchy filtr do belarusa ? czy wymieniacie te wklady tzw siano ? . Bo u mnie po zalozeniu turbo na standardowym filtrze zapalasie kontrolka od podcisnienia. Mysle ze moze by tamfiltr od stara wstawil albo cos w podobie , a moze ktos papierzaka wsadzil w ta oryginalna obudowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak masz możliwość to porównaj swój filtr z tym jaki jest w ts-e. katalogowo różni się tylko obudową filtra. Reszta ma takie same numery w obu wersjach. Możliwe że różnica jest tylko w rurze ssącej która idzie od tej czopki bo w turbo nachodzi na rurę o średnicy 87mm.

W swoim jak kupiłem wymieniałem te wkłady bo moje były zawalone sianem.

http://allegro.pl/jelcz-325-400-l-34-turbo-filtr-powietrza-suchy-i3700621213.html

Jelcz suchy lub

http://allegro.pl/star-200-6842-1994r-obudowa-filtra-powietrza-i3669285405.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

dzis popatrzyłem i pomierzyłem i niestety w miejsce gdzie siedzi oryginalny filtr nic wiekszego nie wsadzi - nie ma miejsca wiec filtr starowski czy jelczowski odpada chyba ze by go zamontowac obok maski bo pod maske nigdzie go nie upcha ale to juz straci na wygladzie. To co pokazuje radzik z busa widac ze jest nie duze i moze jakos by weszlo w oryginalne meijsce ale czy taki filtr z 2,5 silnika wyrobi w motorze o pojemnosci 4,7 . Wiec zostaje szukac czegos w podobnym wymiarze co oryginal lub juz rzezna z czyms wiekszym i proba upakowania i zamocowania gdzies tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy aż naprawdę konieczne jest poprawianie radzieckich konstruktorów:) Faktycznie przy założeniu turbo może być problem ale przy silniku pracującym z parametrami znamionowymi jest to bardzo dobry filtr. Bardziej skłaniałbym się ku propozycji @S-Piotra i zaczęło mi się to nawet podobać.

 

@S-Piotr jak podnosisz maskę? Masz jakąś giętką końcówkę którą łatwo demontujesz?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

po kilku poprawkach te traktory moga byc bardzo ciekawe wiec warto. Do wolnossacego silnika ten filtr wystarczal nawet do silnika z turbo ograniczonego do 1800 rpm. dawal rade. Ale po co go dusic jak mozna cos pokombinowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Apropo filtru z busa:

Zauważ, że silniki busów mają prawie 2 razy wyższe obroty max i jeszcze turbiny do tego, więc ilość powietrza zasysanego w danym czasie będzie podobna. A opory zasysania powietrza z filtrem z papierowym wkładem na pewno będą mniesze


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

wiesz kolego radzik kombinowałem z załozeniem filtra od Mercedesa 814 i z tego co patrzyłem bylo tam 2 typy filtrów, jeden metalowa obudowa a 2 typ w plastikowej. Podjechałem na złom gdzie stały takie 814 ale neistety miały ten typ plastikowy i po przemierzeniu go wyszło ze nie bedzie pasował w miejsce oryginalu , wysokosc jeszcze była by okej ale jest za szeroki, wiec poszukam moze tej wersji z metalowa obudowa i przemierze. taki filtr bylby idealny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Jeszcze jeden pomysł, a może by tak z oryginalnej obudowy wywalić wszystkie wnętrzności i dobrać jakiś papierowy wkład, lub nawet podtoczyć jakieś flansze pod wkład...

Zresztą, zobacz w 20sekundzie filmu


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

kolego radzik tez tak myslalem tylko ze przewaznie w suchych zasys powietrza z atmosfery jest z boku obudowy a wyjscie na silnik u góry a znowu w mokrym jest odwrotnie- zasys z atmosfery z gory a wylot na silnik z boku a lepiej by było zeby brud osadzal sie na zewnatrz wkladu niz w jego srodku , co ulatwilo by ewenualne czyszczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj