rafal2511

Jaki ciagnik wybrać???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rafal2511    6

witam wszystkich B)

 

Zamierzam zakupić ciągnik o mocy 80 -90km w cenie od 30 - 40 tys. Ciągnik ma spełniać funkcje pomocnicze. Głównie ma pracować z ładowaczem czołowym. Myślałem nad Massey Ferguson 3060. Proszę wszystkich użytkowników o poradę na temat zakupu a także o inne możliwe propozycje.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

B) dobry wybór 3060 to popularny ciągnik,napewno będziesz zadowolony,jeżeli to była pierwsza myśl to tego się trzymaj,choć z drugiej strony przyjrzał bym się ofercie John Deere co ci proponuje w tym przedziale cenowym :lol:


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

obecnie głównym ciągnikiem jest zetor 16145. mam tez i zetora 10145+tur 5 ale nie jestem z niego zadowolony i dlatego che go zmieni. myślałem właśnie nad MF 3060 gdyż ma to co mi jest potrzebne czyli szybka skrzynia jest dośc zwrotny i wydaje mi się że do ładowacza jest w sam raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

no możesz jeszcze przerobić w tym 10145 skrzynię na tzw szybką chociaż ten ciągnik średnio się nadaje do tura bo spory jest gabarytowo (lepszy już JD2850 na węższych oponach).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

to istnieje taka możliwośc żeby przerobic skrzynie w tym ciągniku na szybką? zresztą i tak mam już go dośc po tym co z nim miałem i co przeszedłem. osobiście spodobał mi się MF 3060 i z tego co rozmawiałem z mechanikiem to według niego to są bardzo dobre ciągniki a w szczególności te starsze modele bo z tymi młodszymi to różnie bywa ale z tego co niektórzy mówią to różnie z nimi bywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Jeśli MF'a to z serii 300 ponieważ seria 3000 jest dośc awaryjna...

http://moto.allegro.pl/massey-ferguson-390-i1283571492.html

 

Ja bym Ci polecił Deutz-Fahr'a Dx 4.50 lub Dx 4.70 proste, skrętne i oszczędne :D

http://moto.allegro.pl/deutz-fahr-i1283090764.html

 

http://otomoto.pl/deutz-far-dx-4-50-A21030.html


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

no właśnie o tej serii 3000 różnie mówią jedni chwała inni narzekają zresztą. deutz fahr tez fajny traktor i z tego co słyszałem to dobry ciągnik. A deutz fahr jakie tam ma wyposażenie bo pot tym względem to chyba MF będzie przodował a konfort też jest ważny podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Deutz to prosty, mechaniczny traktor z wydajną hydraulika skrzynia 15/5 lub 18/6 (mój posiada dodatkowo biegi pełzające(20/5)) jak dla mnie jest bardziej komfortowy niz moje Zetory

wszystko wchodzi lekko bez zgrzytów i szarpaniny ponadto wspomaganie jest bardzo wydajne :D

O MF z tej seri mam takie zdanie poniewaz w mojej okolicy jakos ludziom one sie sypia min. mojemu wujkowi który posiada 3080 z 1987r w ciągu 6 czy 7 lat(dokładnie juz nie pamietam) był juz kilanaście razy rozbierany głównie coś ze skrzynią ale też pompe hydr wymienili koszty napraw pow. 20 000zł!!! No ale seria 600 i 300 są ok. :D


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

No ja podobnie mam z Zetorem gdzie niedługo koszt napraw przewyższy jego wartość i dlatego che go zmienić i szukam coś dobrego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Na ponad 3 i pół ponad oraz ok. 800mth mój wkład na części do tego ciągnika nie przekroczył 500zł :D więc chyba jest OK.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

20 000zł!!! To co w tym Zetorze się stało?!

Mówiąc szczerze ja spalania nie mierze. Ale na 100% nie spala więcej jak 62konny Zetor 5340...


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Jak bierzesz ciągnik do tura to nawet sobie tyłka nie zawracaj MF (nie to żeby był zły ) ale zdecydowanie bierz JD ma rame i to sie liczy , bo z początku będzie ładnie pięknie a za pare lat zacznie się płacz że przecieki na połączeniu silnika ze skrzynią itd , jak do tura to na pewno ciągnik z ramą , no chyba że zamierzasz mało jeździć z tym ładowaczem czołowym to co innego


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Ja mam ładowacz na Zetorze i jakoś nie płacze, bo nic nie cieknie na liczniku ponad 4,5tys. mth ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

jak go kupiliśmy to na wiosnę zaczął brać olej. Na jesieni padł podnośnik i hamulce remont około 2 tyś. Zimą remont silnika 3 tyś. w zeszłym roku na wiosnę padła pompa paliwowa i olejowa. koszt wymiany jakieś 600 zł. w zeszłym roku w żniwa ukręcił się wał korbowody. remont wyniósł jakieś kolejne 8 tyś. na wiosnę w tym roku remont żółwia kolejne 2 tyś. nie dziś to przez cały ten czas wy***ało mi ze 4 razu uszczelkę pod głowicą. każda wymiana jakieś 200 zł. w tym roku w żniwa również wy***ało mi uszczelkę pod głowicą oraz między skrzynią a tzw. skrzynią pośrednią. cały olej znalazł się na polu. może przesadziłem ze wydałem na remont 20 tyś ale jakieś 15 to na pewno. w tym roku zwiozłem jakieś 1,5 tyś belek okrągłych a w przyszłym szykuje się więcej dlatego szukam dobrego i szybkiego ciągnika to tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj