krzys79

Wymiana łożyska tylnego wału MTZ 82

Polecane posty

gelo707    21

Przy okazji kapcia i remontu hamulcy, stwierdziłem luz na łożyskach zewnętrznych półosi kół tylnych. Zastanawiam się czy wymieniać, luz nie jest jakiś duży, ale wyczuwalny, no i czasami spadnie kilka kropli oleju przez simmering. Widzę są w sprzedaży łożyska kryte polskie i rosyjskie zwykłe. Jakie w razie co lepiej wziąć do półosi kryte czy zwykłe? Dobry patent na wybicie starych? Chwilowo jestem bez spawarki, jak radził seweryn20 


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odkryte z jednej strony na pewno bo jest smarowane olejem ze skrzyni. A stare jak wygrzebać pojęcia nie mam. Spawarka chyba najlepsza. Jak się nie uda  zdejmowanie pochwy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Wymianę odłożę chyba na bliżej zimy. Brak czasu, zrobię hamulce tylko. Wianki całe.Powinny wytrzymać


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Najwygodniejsza i najprostsza opcja to wyciągnąć pochwę, wtedy wbijasz półoś do środka, bo na zewnątrz nie wychodzi, łożysko wybijasz na zewnątrz. Robota prosta i przyjemna. Ale nie ma sensu, bo i wewnętrzne łożyska będą do wymiany.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Odnowie wątek bo robię akurat  to samo  , znaczy się czeka mnie wymiana łożyska tego zewnętrznego , niestety półoś musiałem wyjąć bo w miejscu symeryngu  wytarło rowki , os została ospawana i będzie stocznona , wczoraj przywieźli łożyska i resztę części łożysko jest kryte blaszka , zdjąć  ją czy zostawić  ? Myślałem zostawić od zewnątrz a od środka zdjąć żeby się lepiej smarowało, 

 i czy faktycznie jest szansa złożyć to bez zdejmowania pokrywy mostu     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymieniałem w tym roku zewnętrzne i założyłem wałeczkowe. Nie ma z tym najmniejszego problemu pochwy zdejmować nie trzeba.

 

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ten film oglądałem już parę razy ,właśnie  te walkowe chyba łatwiej założyć ? a  filmy ogląda się łatwiej niż składa ;-) a co z tymi blaszkami,  może głupie pytanie  zostawić wydłubac ?

 

ja kupiłem kulkowe po 100 sztuka a te wałkowe dużo droższe były 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wałkowe w necie kupisz poniżej stówki, w sklepie 160 zeta kosztują.  Składa się prawdę mówiąc tak samo sam miałem obawy i niepotrzebnie. Pozostałości starego łożyska musisz wyjąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Szkoda że wcześniej nie pomysłem o tych wałkowych , ze  środka wszystko wyjęte wyczyszczone,   teraz jak półos  będzie gotowa to można składać , ja pytam się o blaszki ,łożysko jest kryte , zdjąć je czy zostawić , stare było odkryte,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Sorki że pod swoim pisze, ale muszę ;-)

Jedną stronę złożyłem nie było to takie trudne, Rozebralem drugą stronę to samo, łożysko w stanie agonalnym i rozebralem hamulce i blokadę,  urwany wałek blokady z tym kołem,  a spytam się o jedną rzecz jak by przekręcić koła lewe na prawe (felgi odwrotnie) to piasta będzie bliżej łożyska, i czy  będzie lżej na to łożysko?  niż piasta na samym końcu, dobrze  myślę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie. Samym mocowaniem piasty  na półosi zachowując ten sam rozstaw nie zmienisz obciążenia działającego na łożyska a jedynie na samą półoś. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

A szkoda , mój był zwężony na max trochę go sobie poserze aby wyglądał normalnie i był bardziej stabilny , a jeszcze jedna rzecz jak dokręcacie te śruby od piast ,jakiś moment jest na to przewidziany? Odkręcalem kluczem przekładniowym od ciężarówki? A mam duży klucz dynanometryczny o dość dużej skali  zaczyna się od ponad 200nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To trzeba dokręcić równo i na krzyż, nie mam pojęcia jakim momentem ale musi być konkretnie skręcone, myślę, że koło 300Nm

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeżeli piasta będzie bliżej łożyska, to z pewnością łożysko będzie miało lżej. Daj mu metrowe półosie a 10cm to ogromna różnica.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
7 minut temu, LTZ55a napisał:

Jeżeli piasta będzie bliżej łożyska, to z pewnością łożysko będzie miało lżej. Daj mu metrowe półosie a 10cm to ogromna różnica.

nacisk na półoś będzie dalej taki sam i łożysko nie odczuje zmiany rozstawu co najwyżej sama półoś jeśli będzie dłuższa to może się bardziej wyginać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Skoro różnicę odczuje półoś, odczują i łożyska. Jest wtedy większe przełamanie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
12 minut temu, LTZ55a napisał:

Skoro różnicę odczuje półoś, odczują i łożyska. Jest wtedy większe przełamanie.

półoś odczuje bo będzie na nią działać prawo dzwigni a łożyska będą miały ten sam stały nacisk bo ciężar ciagnika i umiejscowienie łożysk się nie zmienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Im bliżej środka łożyska znajduje się obciążenie tym mniejsze zużycie kulek czy wałeczków. Im dalej od łożyska jest ciężar, tym bardziej kulki w łożysku napierają na ściankę swojego toru. Tyle mam do powiedzenia w tym temacie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja sobie tłumaczyłem to tak wziąć  kij w rękę i powiesić  na nim 5kg  przy samej ręce , a powiesić  te 5kg na końcu kija powiedzmy 1,5 metra dalej to jest różnica ale zostawię to ..

Panowie a jak wygląda sprawa tarcz hamulcowych takie same są do ręcznego  nożnego i do blokady jakiej grubości kwalifikują się do wymiany, jeśli nie są porwane itp,  moje od nożnego miały po 11 a od blokady 12,2 te zostawię a nożne zakładam nowe razem z rozpierakami 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Radio jak Ty ciśnienie ponosisz. Napisałem że to tyczy się obu rodzajów łożysk, niekoniecznie  danego typu.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
9 minut temu, robert983 napisał:

Ja sobie tłumaczyłem to tak wziąć  kij w rękę i powiesić  na nim 5kg  przy samej ręce , a powiesić  te 5kg na końcu kija powiedzmy 1,5 metra dalej to jest różnica ale zostawię to ..

tylko na ten twój kij naciska w niezmiennym położeniu waga ciągnika a nie koła nie zmieniasz rozmieszczenia łożysk w stosunku do ciężaru który je obciąża jedynie przez szeroko rozstawione koła i poddanie się osi pod ciężarem mogą sie zdzierac bardziej opony z jednej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj