Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z ładowaniem akumulatora


39 odpowiedzi na ten temat

#21 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 11 grudzień 2010 - 02:10

Problemy z ładowaniem akumulatora No popatrz, a ja zamiast akumulatorów z korkami, kupuję te żelowe i nie narzekam na brak prądu w żadnych warunkach. Do tego mam w miarę dobrą ładowarkę impulsową, którą mogę użyć do ładowania każdego akumulatora.
Ja wiem, że stare jest niekiedy lepsze bo sprawdzone, ale w tym przypadku akumulatory żelowe mimo, że trochu słabsze - jak dla mnie są dużo wygodniejsze, a to spora zaleta.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ładowaniem akumulatora Dzisiaj, 23:27
  •  

#22 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2010 - 20:28

Problemy z ładowaniem akumulatora Ok dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi ale troszkę odbiegają od tematu bo to kto co woli to już jego sprawa pewnie zdania były by podzielone i można by utworzyć osobny temat w tej sprawie. A ja właśnie na razie chciałem się dowiedzieć jak te akumulatory wyglądają co jest w środku itp. i jak jest z ich obsługą.

#23 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 grudzień 2010 - 12:26

Problemy z ładowaniem akumulatora Po pierwsze: zależy co rozumiesz mówiąc akumulator bezobsługowy. Jeżeli np. jest to wg normy EN, oznacza to, że należy kontrolować stan elektrolitu raz na trzy miesiące. Natomiast akumulatory żelowe, są całkowicie bezobsługowe, szczelnie zamknięte i poza kontrolą stanu naładowania nie trzeba nic robić. Ładować należy je tak jak tradycyjne akumulatory, z tym że ładowarka musi byc bezwzględnie wypasażona w ogranicznik napięcia, które zaleca producent (z reguły 14,4V). Przkroczenie tego napięcia spowoduje gazowanie elektrolitu i może doprowadzić do zniszczenia akumulatora. Tak więc najlepiej stosować to ładowania elektroniczne ładowarki z precyzyjnie ustawionym napięciem.

#24 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2010 - 22:33

Problemy z ładowaniem akumulatora Ok no to już wiem czym się różnią te żelowe od tych z normalnym elektrolitem. I jak je ładować. Ale teraz kwestia tej kontroli elektrolitu jak to zrobić mam czarny akumulator i nie widać poziomu elektrolitu i jak ewentualnie uzupełnić ubytki wody?

#25 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 grudzień 2010 - 10:29

Problemy z ładowaniem akumulatora Aby skontrolować stan elektrolitu należy wyjąć korki. Zwykle są one zaklejone naklejką, i połączone razem (wyjmuje się jednocześnie wszystkie). Przy prawidłowym napięciu ładowania nie ma aż tak dużych ubytków wody z elektrolitu, jednak ze względu na niejednakową pojemność poszczególnych cel po kilku latach eksploatacji w niektórych z nich woda paruje szybciej i dlatego zgodnie z normą EN zaleca się kontrolę co 3 miesiące.

#26 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 27 czerwiec 2011 - 21:53

Problemy z ładowaniem akumulatora Odświeżam. Widzę, że temat ładowania nie jest taki prosty jak by się wydawało. Chcę naładować akumulatory od bizona 170 Ah kupione dwa lata temu, prostownik z tych starszych bester. Nie bardzo wiem ile się powinny ładować. Ładuje zawsze na pozycji nr 1 czyli na najmniejszym prądzie tylko nie wiem jaki czas będzie odpowiedni. Poprzednie akumulatory wytrzymały 8 lat a ładowanie były 3-4 dni ciągle ale z tego co tu czytałem to chyba za długo :P

#27 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)

Napisany 27 czerwiec 2011 - 22:04

Problemy z ładowaniem akumulatora Ja tam zawsze ładuję ciągniki największym prądem i ze 2-4h.


To, że sobie chcesz kilkukrotnie skrócić żywotność akumulatorów to jest Twoja sprawa, jednak to jest publiczne forum i nie wypisuj takich bzdur. Następnym razem będą %%. Wielokrotnie było już pisane, że akumulatory ładujemy prądem C/10 przez 14 godzin.

Edytowany przez Elektrotechnik, 28 czerwiec 2011 - 07:23.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/danielhaker

Sprzedam:
koło zębate przekładni kątowej prasy Sipma

rozrzutnik dwuosiowy
zgrabiarkę gwiazdową

agregat prądotwórczy

#28 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 czerwiec 2011 - 07:25

Problemy z ładowaniem akumulatora @pasiu: ładujesz prądem maksymalnie 17A do momentu gazowania ogniw. Czyli w praktyce wystarczy podłączyć prostownik na noc.

#29 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)

Napisany 28 czerwiec 2011 - 08:17

Problemy z ładowaniem akumulatora @Elektrotechnik- przepraszam że pytam ale mogłem dostać % za to że nie wiem jak ładować akumulator? :blink: Zapomniałem dodać że ładuję akumulatory 195Ah i ustawiam na max (15A) mimo że i tak to jest jeszcze za mało a co do czasu ładowania to może masz rację ale za coś takiego dawać %? :huh:

Co do tematu to jak mam akumulator 195Ah to mam ustawić prostownik na 15A (max. w moim prostowniku więc nie wiem co tu jest bzdurą) i ładować aż zacznie gazować i jak zacznie to odłączyć prostownik?

P.S Od tego jest właśnie forum żeby się czegoś dowiedzieć i wymieniać się informacjami. Mam nadzieję że za to nie dostanę % bo za cytowanie poprzedniego posta, prowokowanie do kłótni, posty nie na temat itp. to rozumiem


Nie dostaniesz żadnych %, bo sprecyzowałeś wypowiedź. Ale tak jak napisał @vcc ktoś może mieć prostownik o maksymalnym prądzie np. 50A i ładować nim akumulator 50Ah. Wszyscy wiemy co się wtedy stanie. Dlatego należy być ostrożnym przy pisaniu tego typu postów. Ale na szczęście moderator czuwa i wszystko zostało wyjaśnione. :D

Edytowany przez Elektrotechnik, 29 czerwiec 2011 - 09:13.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/danielhaker

Sprzedam:
koło zębate przekładni kątowej prasy Sipma

rozrzutnik dwuosiowy
zgrabiarkę gwiazdową

agregat prądotwórczy

#30 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 28 czerwiec 2011 - 20:59

Problemy z ładowaniem akumulatora [quote name='danielhaker' timestamp='1309208675' post='744460']
Ja tam zawsze ładuję ciągniki największym prądem i ze 2-4h.

Wszystko ok ale już naprawiałem kiedyś prostownik co miał 50A max i też zapodać ma full :blink:
Także pojęcie max jest względne, co do czasu ładowania, najlepiej ustawić mały prąd na noc

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ładowaniem akumulatora Dzisiaj, 23:27
  •  

#31 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)

Napisany 28 czerwiec 2011 - 22:46

Problemy z ładowaniem akumulatora Wiem, przepraszam mój błąd. Nie sprecyzowałem wypowiedzi :)
Mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/danielhaker

Sprzedam:
koło zębate przekładni kątowej prasy Sipma

rozrzutnik dwuosiowy
zgrabiarkę gwiazdową

agregat prądotwórczy

#32 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 lipiec 2011 - 16:07

Problemy z ładowaniem akumulatora Już jest temat o prostownikach, tam przeniosłem posty z pytaniami jaki prostownik wybrać. Oto link. Każdy następny post w tym temacie z tego typu pytaniami poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony przysługującymi 10%.

#33 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 12 lipiec 2011 - 09:42

Problemy z ładowaniem akumulatora Kilka suchych książkowych danych na temat akumulatorów:

Nie doprowadzać do nadmiernego gazowania elektrolitu w celach. Na ogół może się to dziać przy przeładowaniu akumulatora. Gęstość elektrolitu naładowanego akumulatora 1,28 g/cm3

Nie wolno używać akumulatora rozładowanego:

- wartość napięcia na celę 1,74V

- gęstość elektrolitu 1,1 g/cm3

Oczywiście ubytki elektrolitu uzupełniamy wodą destylowana.

Nie podchodzimy do akumulatora z otwartym źródłem ognia.



I najważniejsze- akumulator utrzymujemy zawsze w czystości, ma być suchy.

Wiem, że książki swoje, a czasami nie da się zachować wytycznych, lub nie ma możliwości dokładnej kontroli tych parametrów. Ale dobrze jest czasami porządnie wyczyścić akumulator, skontrolować napięcie ładowania i napięcie spoczynkowe akumulatora po nocy.

Edytowany przez karola44, 12 lipiec 2011 - 09:43.


#34 Share Damianb89

Damianb89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło [Wielkopolska]

Napisany 22 marzec 2015 - 11:28

Problemy z ładowaniem akumulatora Dawno nikt tu niepisał. Jednak mam pytanie ile to jest to C/10 to ile to w amperach? Mi gościu dał prostownik jakiś starawy już po nazwie śladu niema żebym naładował dwa akumulatory w c-360 i kazał mi ustawić na 3,5 lub 4A i ładować 24 godziny powiedział że wskazówka zejdzie do zera ale mineło 24 godziny a wskazówka zatrzymała się na 3A i koniec nie łapie o co biega. Niezbyt się znam niechce kręcić pokrętłem w ciemno. I tu moje pytanie wogóle to dobry sposób ładowania i czemu nie spadło do zera

#35 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 marzec 2015 - 12:21

Problemy z ładowaniem akumulatora

Cofnij się do szkoły podstawowej i przypomnij sobie elementarne działania na liczbach. Tu akurat chodzi o dzielenie. Jak już będziesz umiał, to odczytaj z akumulatora pojemność, podziel ją przez 10 i będziesz miał maksymalny prąd ładowania akumulatora. Ale pamiętaj, jak tylko akumulator zacznie gazować, natychmiast przerwij ładowanie, bo go uszkodzisz. Po takim ładowaniu uzyskasz ponad 85% pojemności akumulatora. Co do Twojego ładowania, to jest kilka opcji dlaczego prąd ładowania nie spadł: jeszcze nie naładowany akumulator, uszkodzony akumulator, ustawiony zbyt duży prąd ładowania. Zobacz, czy akumulator gazuje. Jeżeli tak, to jest naładowany.



#36 Share Damianb89

Damianb89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło [Wielkopolska]

Napisany 22 marzec 2015 - 13:42

Problemy z ładowaniem akumulatora No ja mam akumulatory 195 Ah podziele na 10 mam 19,5 jak ja tyle na prostowniku niemam i mam je 10 godzin na full 15A ładować? To nie zadługo czasem na full ładowanie? Jak gołym okiem rozpoznać że zaczyna gazować?

#37 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 marzec 2015 - 16:21

Problemy z ładowaniem akumulatora

No przecież napisałem, że to jest maksymalny prąd ładowania. Można ładować mniejszym. Gazowanie można poznać po tym, że w celach wydzielają się pęcherzyki gazu (wodoru). Przed ładowaniem i tak należy wykręcić korki, więc zakładasz okulary i zaglądasz do jednej celi czy gazuje czy nie.



#38 Share Damianb89

Damianb89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło [Wielkopolska]

Napisany 22 marzec 2015 - 17:31

Problemy z ładowaniem akumulatora Akumulatory są napewno nie uszkodzone ładuje tak jak pisałem 4A na 24 godziny mineło 10 godzin i ani nie gazuje ani nie spadło poniżej 3A brak pomysłu już o co biega

#39 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 marzec 2015 - 17:38

Problemy z ładowaniem akumulatora

No to zmierz jeszcze dobrym miernikiem napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania i prąd ładowania, bo coś nie wierzę temu amperomierzowi, który posiada prostownik.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ładowaniem akumulatora Dzisiaj, 23:27
  •  

#40 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 22 marzec 2015 - 19:26

Problemy z ładowaniem akumulatora

Akumulatory są napewno nie uszkodzone ładuje tak jak pisałem 4A na 24 godziny mineło 10 godzin i ani nie gazuje ani nie spadło poniżej 3A brak pomysłu już o co biega

Jak masz nie uszkodzone akumulatory i sprawny prostownik, aby naładować do pełna akumulatory 195 Ah ładując je prądem 4A powinieneś je ładować 48 godzin.

Dla przykładu jak byś miał u siebie gęstość elektrolitu w granicach 1,22 - 1,23 g/cm3 czyli 50% sprawności akumulatora napięcie spoczynkowe 12,3 V to po 10 godzinach jak piszesz to nic nie będzie się działo początek gazowania zobaczysz po 24h. To nie jest akumulator od samochodu.

I jak kolega pisał zmierz miernikiem prąd i napięcie podczas ładowania.


Edytowany przez Roki212, 22 marzec 2015 - 19:28.


Podobne tematy