pronarek

Hydraulika i podnosnik t-25 [Połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotruniu25    3164

@Zbyszek nie wiem jak u ciebie ale jak u siebie ten zawór kiedyś wyjmowałem to tylko go wcisnąłem palcem a później sam wyskoczył do góry.A dopiero od ciebie się dowiedziałem że tam jest gwint. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikorbabiac    0

Tak też pomyślałem ze do wyciągnięcia jest ten gwint ale zastosowałem pomysł "Piotruniu25" i poszło trochę do góry a jak już wystawało to każdy sobie już da rade gorzej jak jest mocno zaklinowany wtedy gwint się może przydać jeśli ktoś wcześniej zaczai że tam jest gwint :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Oj chlopaki... mialem przypadek, ze trzeba bylo uzyc tego gwintu i jeszcze zahaczylem przecinakiem i uderzylem mlotkiem, zeby wyszlo, ale w MTZ klienta... A oni tez nie wiedzieli i mowil mi ze odkrecili przelew i jakims pretem i mlotkiem wybijali :D Byly slady nawet na zaworze. A co do zasady dzialania rodzielacza i zaworu przelewowego to zapraszam kilka stron wstecz na film:)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter417    0

witam mam kilka pytań odnośnie podnośnika :

1.Czy trzeba go zalewać olejem przed włożeniem

2. Jak wymienić plastikowe podkładki oringa na tłoku siłownika podnośnika

3. Czy trzeba go odpowietrzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

1.Zalej podnośnik olejem jak wszystko złożysz do kupy.

2.Musisz rozkręcić siłownik i wymienić.4 śruby od góry odkręcasz i siłownik rozebrany.

3.Jak złożysz i zapalisz to będziesz widział jak podnośnik pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Siłownika nie zalewa się olejem, sam się odpowietrzy jak kilka razy poniesiesz i opuścisz, cały układ hydrauliczny też odpowietrza się sam jeśli tylko nie jest za mało oleju w zbiorniku.

Niestety ale żeby zmienić te plastikowe podkładki na tłoku trzeba użyć siły ale dobrze jest je włożyć do gorącej wody to będą bardziej elastyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Ma ktoś może zdjęcie którędy jest poprowadzona zakręcona zaślepką rurka od kipra z tyłu, przykręca się ją w to miejsce

 

1714629.jpeg

 

Robię remont ciągnika i jestem w trakcie składania i ni jak nigdzie nie mogę poprowadzić tej rurki ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Zdjęcia nie mam, ale u mnie rurka ta idzie nad lewą pochwą w pobliżu skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Wiem o którą ci się rozchodzi, ale ta co idzie od spodu jest na szybkozłączkę a mi chodzi o tą drugą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Idzie po skrzyni do tyłu, a następnie w lewo i nad pochwa się kończy. Ja na Twoim miejscu założyłbym wąż, bo wygodniejszy, rurki w T25 nie są zbyt szczęśliwym rozwiązaniem, bo się ciągle przecierają...

Poza tym byś miał szybkozłącza obok siebie.

 

PS Ten Władek na gaz z filmiku na YouTube, to Twój?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Może jakoś w następnym tygodniu dam radę to jakoś zapchać, a co do Władzia to mój jest on w końcowym etapie remontu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robił ktoś regenerację korpusu podnośnika? Mam już tak wyrobioną obudowę że wszystko lata na boki a najgorsze jest to że nie mogę ściągnąć wieszaków z wielowpustu.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Trzeba pomyśleć nad dorobieniem jakiegoś ściągacza. Już u siebie próbowałem to ściągnąć podważając łyżką, uderzając młotkiem i nic z tego i narazie sobie odpuściłem. Dobrze by było też podgrzać jakimś palnikiem.

Nie słyszałem żeby ktoś to regenerował ale sporo osób wymieniało obudowę po zerwaniu ucha siłownika, u nas też to było zmieniane ale byłem za mały żeby pamiętać co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ściągacz nic nie pomoże ja grzałem palnikiem i nic. Teraz będę obcinał jedną stronę i wypychał na drugą.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Luki, a gdyby to ramię rozciąć, to może by zeszło, a potem je zespawać i wbić na smar. Tylko od dołu, bo od góry mogłoby potem pęknąć na spawie, albo już od razu wymienić na nowe.

Chyba nie chcesz ciąć wału, bo te podróbki ze sklepu to nie wiadomo, czy się zaraz nie ukręci, oryginał, to oryginał ;) Poza tym, byś musiał wymienić wszystkie 3 ramiona razem z wałem, bo i tak ich nie zdejmiesz bez uszkodzenia.

 

Moim zdaniem, to nie ma co się przejmować luzem na wale podnośnika, bo oprócz ścinania zabezpieczenia bolca siłownika co kilka lat, to wcale nie przeszkadza w pracy. Smarowniczkę dorobić i jeździć :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92
Napisano (edytowany)

Odkręcić prawe koło palnik w ręce i grzać ale tylko ramie porządny wybijak z jakiegoś wałka i młotek 3 kg i łaski nie robi.Co do naprawy korpusu to powiem tak że robiłem kiedyś to.Korpus poszedł na frezarkę wciśnięte tuleje i frezowane na wymiar i zdało by to egzamin ale już nie do ciężkich maszyn.Założył gość opryskiwacz 400 litrów nalał wody do oporu i pojechał w pole do momentu jak nie przeskoczył nim przez miedzę i rozwaliło korpus z lewej strony i już tego nie stosowałem tylko zakładałem nowy a co do oberwania mocowania siłownika na dole jak się oberwie to dorabiałem podstawę do mocowania i trzyma do dziś gościowi.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze czy można korpus zdjąć od tak odkręcając te śruby od czoła czy od środka coś go jeszcze trzyma? Jak wygląda demontaż?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wykręć tylko wałek z tyłu wysuń go i wyciąg sprzęgło załączania wałka i odkręcaj korpus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czyli Balcerek dales moi kolejny powod, by tego nie ruszac :D

Pierwszy to to ze duzo roboty, a teaz drugi, ze zaraz go rozwali. U mnie jezdzi sie z opryskiwaczem i bele sianokiszonki dzwiga na przerobionych otworach, teraz chce zapiac Wladzia do owijarki :)

 

btw.

Gdzie lepiej dac powrot oleju z prasy rolujacej, wspawac sie w korek wlewu, ale nieco zmodyfikowany by zachowac odpowietrznik, czy trojnikiem w powrot rozdzielacza?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Możesz wspawać się w śrubę na filtrze olejowym ale powiem tak że zawsze musisz mieć sprawne gniazda bo choć powrót to i tak jest ciśnienie oleju i jak gniada nie będą trzymać to olej będzie uciekał.leprze rozwiązanie dorobić korek do zbiornika z wkręcanym kolankiem i zabezpieczanym kontr nakrętką.Będziesz miał swobodny powrót i odpowietrzenie jak korek dasz bez uszczelki i kolanko bez oringa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój coś tam jeszcze targa więc przydałoby się zrobić to naprawdę dobrze. Myślę nad rozwierceniem otworów i zastosowaniem tulei z brązu samo-smarownych.

Balcerek nie czaje jeszcze zbytnio który wałek mam odkręcić ale zaraz dobędę gdzieś katalog i zobaczę jak to jest zrobione.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Z tyłu wałek wom.Jest przykręcany na 5 śrub na 17 klucz zdejmujesz osłonę wysuwasz wałek wraz obudową łożyska wałka wom i wyciągasz sprzęgło wałka i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Możesz wspawać się w śrubę na filtrze olejowym ale powiem tak że zawsze musisz mieć sprawne gniazda bo choć powrót to i tak jest ciśnienie oleju i jak gniada nie będą trzymać to olej będzie uciekał.leprze rozwiązanie dorobić korek do zbiornika z wkręcanym kolankiem i zabezpieczanym kontr nakrętką.Będziesz miał swobodny powrót i odpowietrzenie jak korek dasz bez uszczelki i kolanko bez oringa.

Mam w MTZ powrót właśnie sprzed filtra wyprowadzony, to na zapalonym silniku nie podłączysz wtyki, bo olej by cały wyleciał, a podłączyć nie da, ale gniazdo dobre nie leci :D Przy tym rozwiązaniu filtr wyłapuje wszystko, co zostawiła np C360 w układzie prasy zanim dostanie się to do pompy:)

 

Hmm z wpięciem do filtru, to nie pomyślałem, a można kupić podwójną śrubę i wąż z oczkiem... Niezła myśl :)

A co do wlewu: Właśnie z wlewem jest o tyle dobre, że można go szybko i łatwo przełożyć do innego T25, ale, żeby nie wywalało oleju pomyślałem, żeby wspawać dłuższą rurkę, żeby wchodziła trochę dalej do zbiornika i nawiercić w korku standardowo otwór odpowietrzający. Korek normalnie nie ma uszczelki...

A według Twojego pomysłu to będzie kipiało...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7
Napisano (edytowany)

Jak tanio i dobrze przeczyścić hydraulikę z starego oleju ?

Edytowano przez Hari123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matiUrsus4512
      Witam koledzy posiadam Ursusa 4512 gdy wracałem do domu po orce  pług mi opadał na niskich obrotach, musiałem pilować na wysokich obrotach by jakoś dojechać. Po wymianie rozdzielacze i zaworu podnośnik podnosi ale jak da się wysokie obroty nawet pod obciążeniem ramiona się unoszą i wyciąga pług z ziemi . Co to może oznaczać co wymienić bo ja nie mam już głowy do tego traktor.
    • Przez baska524
      Koledzy mam ogromny dylemat a zarazem problem z moim aresem 610 a jest to nowy zakup i pierwszy traktor z ehr więc prosze o zrozumienie.
      Problem pierwszy nie dziala mi wogole kontrolka w liczniku od filtra szkrzyni biegów.nawet przy ddpalaniu nie zapala sie.
      Problem drógi dlaczego nie diała dociazanie podnosnikiem mam na mysli to ze gdy ustawie opuszcze pług na 20 procent bądz na 10 i pług wyjdzie z ziemi to naciskając przycisk od opuszczania pompa nie wpycha go do ziemi.A maiałem okazje jezdzic z gruberem innym aresem i tam to działało.
      Itrzeci problem gdy podnosnik jest opuszczony załuzmy na 2 procent i chce go zwiekszyc o 1 lub 2 procent to po nacisnięciu strzałki do gury odrazu na wyswietlaczu pojawia sie 35 procent.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam otoz mam problem z podnosnikiem w case 856xl z 88r bardzo wolno podnosi i szybko sie nagrzewa hydraulika. co za czym idzie podnosnik jeszcze gorzej chodzi i wspomaganie ciezej pracuje. . a i jeszcze jedno do was pytanie co moze byc za przyczyna ze nie dziala pokretlo przy podnosnikach z gory dziekuje za pomoc
    • Przez ChiquitaB
      Witam. Posiadam amazone d7 super s 3m z hydraulicznymi znacznikami. Sprawa wygląda tak ze jak chce sciezke przezucic to podnosi jedna strone i zamiast oposcic wtedy opuszcza ta sama strone. Czasami przezuci dobrze ale zaraz dalej to samo. Mial ktos podobny problem?
    • Przez Moscov
      Witam. W swoim Fendt'cie przy końcówkach hydraulicznych nie mam tych plastikowych kubków odprowadzających olej. Gdzie mogę je kupić? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj