Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbo do 914


102 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 27 listopad 2010 - 20:14

Turbo do 914 Intercoolera niezbyt się opłaca montować, bo w Ursusie jest raczej niskie ciśnienie doładowania, chyba coś ok 0,7 bar a powietrze pod takim ciśnieniem jeszcze się tak mocno nie grzeje. Poza tym zamontowanie intercoolera zapewne zwiększyłoby turbo dziurę.

@leszekd Tak jak najbardziej to może być od wałka rozrządu. Weź mechanika i niech Ci sprawdzi, czy te krzywki są dobre. Miałem okazję być w sklepie rolniczym i przysłuchać się rozmowie rolnika, którego szesnastka też zamulała a po wymianie wałka rozrządu na nowy mówił, że dęba stawała hehe. A co do pompy ja bym brał z korektorem jak taka była oryginalnie, chociaż bez też będzie chodzić. Spróbuj jeszcze odłączyć ten wężyk od kolektora dolotowego i tam zaślep ten otwór tak samo jak wężyk i wtedy zobacz. Niby to nieraz dodaje mocy, ale ja osobiście tego nie testowałem, słyszałem tylko od mechanika.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 04:43
  •  

#82 Share sumada

sumada

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:dobra muzyka njlepiej z czarnych krążków.

Napisany 19 grudzień 2010 - 12:47

Turbo do 914 Witam,czeka mnie remont silnika 914 więc przy okazji go uturbie.Mam pytanie do kolegi Godlech912.W którym miejscu podpiąłeś chłodnice oleju silnikowego i czy zbiornik paliwa trzeba wymienić bo w moim od strony wydechu jakoś ciasno.

#83 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 grudzień 2010 - 19:30

Turbo do 914 Godlech912 - biję pokłon... Tylko proszę napisz mi koszt tego update-a (może być na PW) z 912 do 1014.
Pozdrawiam
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#84 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 25 grudzień 2010 - 13:04

Turbo do 914 Przodek:
-Przedni napęd kompletny po regeneracji z nowymi oponami i błotnikami 10 tys.
-Zębatki w tylnym moście z robotą 2 tys.

Razem ok 12 tys.

Turbo:
-Wał czeski (oryginał po 1 szlifie) 1200
-Panewki 100
-Korbowody (Ursus oryginał) 600
-Zestawy tłok, tuleja, pierścienie (Mahle Krotoszyn) 1000
-Turbosprężarka (czeska) 1350
-Kolektor wydechowy kompletny z kolankiem 600
-Kolektor ssący z łącznikiem 550
-Tłumik przelotowy pusty w środku 200
-Smarowanie turbiny (rurki komplet) 120
-Przeróbka pompy wtrysk. na centralne smarowanie plus regulacja i ustawienie 150
-Końcówki wtrysków plus ich regulacja 150
-Regeneracja głowicy 120
-Uszczelki silnikowe komplet 100
-Różnego rodzaju węże od powietrza i połączeniowe, opaski razem ok 80
-Robocizna (3dni od rana do popołudnia) 300
-Piwo dla majstra 100 ;)))

Razem: ok 6,5 tys.

I to by było na tyle. Mi to nie wyszło aż tak tragicznie bo już miałem w ciągniku baki paliwa przystosowane do turba, większą chłodnicę wody do turba, chłodnicę oleju i filtr powietrza też ten większy jak w np. w Ursusie 1224. Może i jest drogo, ale silnik jest praktycznie jak nowy! Jak chciałem kupić drugi z turbiną to sobie zażyczyli 7,5 tys i nie wiadomo co w nim siedzi, a tak jest wszytko nowe i trochę pochodzi.

Całość można zrobić trochę taniej np wał korbowy indyjski 900 (żywotność maks 5 lat), korbowody thm 280, turbina thm 900 a kolektor ssący można się pobawić i przerobić samemu. A zamiast tłumika dać rurę fi 80 i też będzie gitara :)

Dynamika silnika uległa znacznej poprawie. Kultura pracy silnika również. Silnik znacznie szybciej wkręca się na obroty a z każdą przepracowaną motogodziną robi się coraz ciekawiej:) Teraz chodzi podobnie jak Zetory te nowe :) Turbina pięknie gwiżdże a ciągnik
idzie aż miło. Napęd 4x4 też świetny całkiem inna robota :D W byle czym się już nie zagrzebie.

Chłodnicę oleju wpinasz pomiędzy 2 rurki tak jak no fotce:

Dodany obrazek

#85 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 04 styczeń 2011 - 15:39

Turbo do 914 Czy konieczna jest wymiana korbowodów? te wzmocnione bardzo sie różnią od zwykłych?

#86 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 06 styczeń 2011 - 11:59

Turbo do 914 Skoro są inne w 1014 niż np. w c385 lub 912, twierdzę, że taka wymiana jest konieczna. Chyba nie opłaca się wymieniać wszystkiego oprócz korbowodów po to aby np. pękł korbowód i rozwalił głowicę, tuleję wał czy może coś jeszcze np blok.

#87 Share audi80b4

audi80b4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 358 postów

Napisany 13 listopad 2011 - 23:17

Turbo do 914 mam belarusa 952 chciałem zwiększyć moc ma on max obroty 1800 podkręciłem obroty na 2200 i chciałem zwiększyć dawke paliwa ale na tej pompie nie ma wogle śrubek do regulacji zadnych jest to czeska pompa MOTORPAL jest tylo ogranicznik do obrotów i do wkręciłem przez co zwiększyłem obroty ale do dawki nic nie ma, ma ona jednak korektor dawki palia i do korektora idzie rurka od kolektroa ssącego

czy na tej pompie można ustawić dawke czy ten korektor sam sobie ustawia dawke? czyli jak zwiększyłem obroty to przy wyższych obrotach będzie większa dawka? jak to jest ?

#88 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 14 listopad 2011 - 08:38

Turbo do 914 Zwiększeniem obrotów to mocy nie zyskasz. Musisz śrubą zwiększyć. Może pod dekielkiem masz śrubę. Nie znam tej pompy. Ale w ursusach 912 itp. z tyłu pompy na regulatorze, jest dekielek przykręcany na 4 śruby m6 i tam w środku jest śruba do dawki.

#89 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 28 styczeń 2012 - 18:20

Turbo do 914

Witam chciałem się pochwalić Dodany obrazek ze ja tez przeprowadziłem udaną operację załozenia turbiny do mojej c385 i teraz jestem w trakcie docierania. Tylko ze ja załozyłem inaczej niż orginalne, zrobiłem tak jak ursusy w wersji finn mają to znaczy między chłodnicą i zbiornikiem paliwa ...

ten tego i tamtego może podzielisz się fotkami?
Jaką turbinę tam wstawiłeś? Bo wersja FINN miała chyba inną turbinę niż 1014.
Tłumik po założeniu masz w masce?
Jak to wszystko spasowałeś?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#90 Share koonanreal

koonanreal

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubuskie

Napisany 06 maj 2012 - 21:45

Turbo do 914 uturbialismy dwa silniki w naszych ursusach. jeden z 914 na 1014 a drugi z 912 na 1014 (przodek od 12-stki na 14,9). jesli chodzi o turbiny to czeskie w obu mamy.

jesli chhodzi o tłumik - to z uwagi na turbine powędrował on miedzy turbunę a kabinę z boku maski. w masce zaslepia sie ten otwor zaslepka (notabene nigdzie nie moge jej dostac)

Edytowany przez koonanreal, 06 maj 2012 - 21:47.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 04:43
  •  

#91 Share ursus55

ursus55

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:k. Tczewa

Napisany 06 maj 2012 - 21:58

Turbo do 914 No zgadza się nigdzie w hurtowniach nie można tego kawałka gumy wyrwać.

#92 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 07 maj 2012 - 13:01

Turbo do 914 http://www.agroczesc...p.php?kod=03719
http://www.sklep.tec...roduct/id/32172
Tego szukacie?

#93 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 07 maj 2012 - 13:06

Turbo do 914 no mnie interesuje jaki symbol ma turbina od wersji FINN ;)
i jaki jest jej koszt.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#94 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 07 maj 2012 - 20:42

Turbo do 914 Ja mam w swojej 904 turbo właśnie czeską turbinkę przed zbiornikiem paliwa. Turbina nadaje się już do wymiany, ale nie wiem czy ta od 1014 będzie pasować czy trzeba coś przerabiać. Oznaczenia jeśli jakieś są to mogę jutro podać.

#95 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 09 maj 2012 - 14:48

Turbo do 914 a chętnie poproszę te oznaczenia ;)
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#96 Share patryk255

patryk255

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:polska
  • Zainteresowania:K/M hektary

Napisany 02 lipiec 2012 - 00:48

Turbo do 914 witam mam pytanie czy silniki w 912,914,1014 itd.itp były budowane na licencji zetorowskiej czy nie z góry dzięki

#97 Share ksapik1995

ksapik1995

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maniewo
  • Zainteresowania:sport, muzyka, rolnictwo

Napisany 15 styczeń 2014 - 19:52

Turbo do 914 Ursus 1604 ma 150 KM, a 1614 i 1634 155 KM.

Edytowany przez ksapik1995, 15 styczeń 2014 - 19:54.


#98 Share KRZYSIEKJOKG

KRZYSIEKJOKG

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kopytowa
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo, informatyka

Napisany 13 kwiecień 2014 - 10:30

Turbo do 914 Chciałbym założyć turbine do 912 i mam pytanie co zrobić ze zbiornikiem paliwa bo wersjach z turbo ma miejsce na przewód dolotowy

#99 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 14 kwiecień 2014 - 19:24

Turbo do 914 Zrób tak jak było w wersjach na eksport.Redukcja kosztów o jakiś 1000zł.

Edytowany przez locke, 14 kwiecień 2014 - 19:25.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 04:43
  •  

#100 Share wzdowian

wzdowian

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 10 luty 2015 - 20:29

Turbo do 914

A czy koniecznie trzeba zmieniać wał i tłoki na 3 pierscienie na 4 nie bedzie chodził i czy chłodnica zwykła będzie czy od turbo trzeba założyć. mam od kolegi zestaw kolektorów pompe i turbosprężarkę za 2000 czy by to chodziło



Podobne tematy