Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbo do 914


102 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 15 listopad 2010 - 13:17

Turbo do 914 Spokojnie pomyślałem już o tym prędzej. Ta rura od filtra powietrza jest owinięta miękką gąbką więc się nie przetrze. A na fotkach to było zaraz po pierwszym odpaleniu więc nie było jeszcze wszytko zmontowane :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 03:10
  •  

#62 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 listopad 2010 - 20:29

Turbo do 914 Witam chciałem się pochwalić :blink: ze ja tez przeprowadziłem udaną operację załozenia turbiny do mojej c385 i teraz jestem w trakcie docierania. Tylko ze ja załozyłem inaczej niż orginalne, zrobiłem tak jak ursusy w wersji finn mają to znaczy między chłodnicą i zbiornikiem paliwa dzięki czemu koszty ograniczyły się do zakupu turbiny i pierścieni tłokowych bo kolektory zostały te same. A i pytanie do Godlech912 filtr powietrza załozyłeś większy czy został ten sam?

#63 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 17 listopad 2010 - 20:59

Turbo do 914 Założyłem ten sam co był prędzej ale ja już miałem ten większy bo mój traktor kiedyś już miał turbo. Zakładaj większy filtr bo ten mały będzie Ci zamulał turbo i silnik! On ma za małą wydajność! Ma być taki jak w Ursusach 6 cylindrowych bez turba. Jak już zmieniasz to możesz założyć filtr suchy a nie mokry. Większa żywotność silnika. Dzisiaj kumpel mnie poinformował, że w swoim 1014 deluxe zamontował z ojcem intercooler od VW Phaetona 5.0 TDI także mamy kolejną przeróbkę. Niedługo wstawię fotki na agrofoto i opis modyfikacji.

#64 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 listopad 2010 - 07:31

Turbo do 914 Suchy filrt trochę kosztuje a ja mam na oku uzywany od 1014 za 100zl.Jeszcze myślałem ze moze od bizona załorzyć bo wymiarowo pasowałby idealnie tylko ze niema on chwytacza kurzu czy jak to się tam nazywa. A co do interkulera to załozc mozna ale czy to da wymierny efekt im więcej przewodów i zakrętów tym większa turbo dziura a w tym ciągniku nejest takie duze ciśnienie doładowania zeby powietrze mocno się nagrzewało.

#65 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 19 listopad 2010 - 13:44

Turbo do 914 No podczas lekkiej pracy na pewno nie, ale np. w orce to myślę, że coś to mu może da. Jeśli nie moc to może zwiększy żywotność silnika. A co do tych długości przewodów to bym się z Tobą zgodził, ale patrząc na nowe traktory/samochody wyposażone w intercooler, gdzie niekiedy długość przewodów dochodzi do ponad 2 metrów zaczynam powątpiewać... Dla mnie to też zbędny bajer, ale interesuje się modyfikacjami to o tym Wam napisałem ;)


Filmik z całego wielkiego remontu Ursusa (zakładanie przedniego napędu i turbiny):



#66 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 23 listopad 2010 - 13:23

Turbo do 914 Może któs poleci jakies zakłady na wschodniej czesci polski gdzie sprzedawane sa regenerowane silniki do 1014?

#67 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 23 listopad 2010 - 13:58

Turbo do 914

też zamierzam przerobic na turbo 912 i nie wiem co z tą pompa :/ czy wymiana czy przerabiac ? na czym polega przeróbka zwykłej i do czego słuzy korektor podciśnieniowy?

Panowie?? Dziwne rzeczy wam do głowy przychodzą .. moim zdaniem ten korektor ( nie wiedziałem że tak się to nazywa) jest najważniejszą częścią obok turbiny to jak silnik i skrzynia biegów przeczytajcie sobie post mojego autorstwa na czym polega praca silnika z turbiną post nr74 Turbo samo turbo to nic , coś musi sterować dawką paliwa w zależności od obciążenia silnika , pompy paliwowe silnika wolnossącego i silnika turbodoładowanego są inne! Jeśli chcecie się bawić w jakieś dokładanie turbin to jeśli tylko jest taka możliwość to obowiązkowe inne pompy paliwowe zakładajcie albo zmodernizujcie je tak aby działały w ten sam sposób jak działa pompa silnika turbodoładowanego . Jeśli tego nie zrobicie to albo silnik nie będzie dużo silniejszy albo będzie więcej palił , i o ile mnie pamięć nie myli 914 nie ma chłodnicy oleju a 1014 już ma (ale pewny nie jestem)
Edit: nie chciało mi się całego tematu czytać ale ostatnie posty Godlecha a w szczególności post nr 46 bardzo mądrze napisany .
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#68 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 23 listopad 2010 - 14:46

Turbo do 914 kupiłem Z10145 (u1014) ze zwykłą pompą paliwową - bez regulatora/korektora.
Moc to on miał i szedł zawsze ale zamiast spadać na obrotach to widać było ciemny dymek, zmodernizowaliśmy pompę w zakładzie który zajmuje się naprawą/regeneracją pomp i ciągnik dalej ma moc ale zamiast kopcić to schodzi z obrotów.

Ogólnie bez tego chodził jak burza, zakopcił przy wyjeżdzaniu z bruzdy (pług idzie głębiej) ale szedł, teraz nie widać dymka ale obroty spadają i tak ma być. Podobnie w transporcie - trafiała się górka a on szedł bez redukcji i spadku obrotów - jedynie dymek było widać. Teraz zaciągnąć wzmacniacz trzeba i idzie dalej ale dymku nie puszcza.

Przy "dymku" spalanie rosło.

Rozbierzcie korektor/regulator i zobaczycie jak on działa to zrozumiecie po co on jest potrzebny.
Turbina ma dodać mocy ale nie kosztem zwiększonego spalania.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#69 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 23 listopad 2010 - 16:34

Turbo do 914

Panowie?? Dziwne rzeczy wam do głowy przychodzą .. moim zdaniem ten korektor ( nie wiedziałem że tak się to nazywa) jest najważniejszą częścią obok turbiny to jak silnik i skrzynia biegów przeczytajcie sobie post mojego autorstwa na czym polega praca silnika z turbiną post nr74 Turbo samo turbo to nic , coś musi sterować dawką paliwa w zależności od obciążenia silnika , pompy paliwowe silnika wolnossącego i silnika turbodoładowanego są inne! Jeśli chcecie się bawić w jakieś dokładanie turbin to jeśli tylko jest taka możliwość to obowiązkowe inne pompy paliwowe zakładajcie albo zmodernizujcie je tak aby działały w ten sam sposób jak działa pompa silnika turbodoładowanego . Jeśli tego nie zrobicie to albo silnik nie będzie dużo silniejszy albo będzie więcej palił , i o ile mnie pamięć nie myli 914 nie ma chłodnicy oleju a 1014 już ma (ale pewny nie jestem)
Edit: nie chciało mi się całego tematu czytać ale ostatnie posty Godlecha a w szczególności post nr 46 bardzo mądrze napisany .

tylko że ursusy 1004 nie miały korektora mimo doładowania silnika z twojego postu nr 74 mozna wyczytac spostrzezenia oczywiste i nie odwoływał bym sie do stwierdzenia energi a raczej mocy, turbina natomiast na biegu jałowym obciąza układ wydechowy dlatego nowoczesne silniki wyposarzone sa w sterowanie ilością spalin przepływających poprzez turbinę lub geometrie łopatek. Silnik doładowany poprzez zastosowanie samej turbiny bedzie miał lepsze parametry pracy ze wzgledu na współczynnik nadmiaru powietrza, chociaz jego potencjał nie bedzie w pełni wykorzystany

#70 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 23 listopad 2010 - 17:56

Turbo do 914 Nie chce wprowadzać zamętu ale silnik doładowany a turbodoładowany to troche dwie różne sprawy , turbodoładowany to taki który wszyscy obecnie znamy jest turbina a raczej dwie jedna "odbiera" energię ze spalin i przekazuje drugiej która tłoczy czyste powietrze do kolektora ssącego ( prędkość obrotowa takiej sprężarki jest uzależniona od ilości wydalanych spalin przez silnik). Natomiast silnik doładowany to jest silnik w którym turbina ma napęd mechaniczny z silnika i jej prędkość jest uzależniona od prędkośći obrotowej silnika.
@ dzarjan8111 a mógłbyś mi napisać dlaczego twoim zdaniem powinienem się odwoływać do energi a nie do mocy? I jeszcze piszesz że :"nowoczesne silniki wyposarzone sa w sterowanie ilością spalin przepływających poprzez turbinę lub geometrie łopatek" Ok tylko że ilu producentów silników w ciągnikach rolniczych stosuje takie rozwiązania bo ja kojarzę jedynie JD i to jeszcze w premium ze swoją turbiną o zmiennej geometrii a tak to wydaje mi się że żaden inny producent nie bawi się w takie żeczy nawet fendt , no chyba że wiesz więcej ode mnie to bardzo chętnie posłucham :)
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 03:10
  •  

#71 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 23 listopad 2010 - 19:01

Turbo do 914 No wiec zaczynając od tego dlaczego energia a nie moc, jesli enegria to jaka? potencjalna? kinematyczna? cieplna? jesli chodzi o sterowanie iloscią spalin , zmienna geometria łopatek masz racje jd ale zmienna ilosc spalin zasilająca turbospręzarke chociażby forterra typ spręzarki o ile sie nie myle Typ C14-63 . a i jeszcze jedno turbospręzarka to nie dwie turbiny tylko turbina i sprężarka (odsyłam do najprostrzego schematu) pozdrowienia :):)

#72 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 23 listopad 2010 - 22:19

Turbo do 914 Witam
Śledzę ten wątek od początku dla twórcy 912 turbo 4x4 wielki szacunek.
Sam posiadam ursusa po takim przeszczepie 1222 turbo 4x4 jednak nie jestem zadowolony z pracy silnika. Powinien być mocniejszy a jednak nie jest podejrzewam pompę wtryskową dlatego czytam to co wszyscy tutaj piszą może się dowiem czegoś ciekawego jak uzdrowić mój traktor.
Kolego dzarjan 8111 turbosprężarka zawsze korzysta z energii kinetycznej (inaczej energii ruchu spalin) dlatego montowana jest tak blisko zaworów wydechowych.
Kolego Andrzej 24871 piszesz w rozsławionym poście 74
” A więc błędnie jest głoszone wszem i wobec przez nie uświadomionych znawców* że turbo odzyskuje energie ze spalin, to jest nieprawda ona nie odzyskuje tylko czerpie tą energie spaliny nie opuszczają silnika swobodnie to jest dodatkowe obciążenie dla silnika ”
Dobrze się zastanów i pomyśl spaliny opuszczając komorę spalania niosą ze sobą impuls energii kinetycznej, kręcą wirnikiem całkiem za darmo w momencie otwarcia zaworu wydechowego potem gdy tłok wypycha resztkę spalin co mogło by obciążać silnik ich prędkość jest zbyt mała aby odpowiednio szybko kręcić wirnikiem turbiny. W ten właśnie sposób odzyskujemy ten szczątek energii która w innym przypadku idzie po prostu w rurę tworząc „wystrzały” po kolejnym cyklu spalania –hałas, warkot silnika.

#73 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 24 listopad 2010 - 11:40

Turbo do 914 @leszekd kolego wiesz .. hmmm nie wiem może ja zbyt głupi jestem ale przeczytałem Twój post trzy razy i doszedłem do wniosku że sam sobie przeczysz , piszesz :W ten właśnie sposób odzyskujemy ten szczątek energii która w innym przypadku idzie po prostu w rurę tworząc „wystrzały” po kolejnym cyklu spalania –hałas, warkot silnika.
Moim zdaniem turbina jest swego rodzaju "hamulcem" spalin który nie pozwala im swobodnie opuszczać układu wydechowego, piszesz o szczątkowej energo odzyskanej przez turbine to nie wiem według Ciebie ile % turbina odzyskuje energii w pełnym słowa tego znaczeniu 5% , 10% oczywiście nie od mocy silnika tylko od energi jaką silnik musi poświęcić na wydalenie (przepchnięcie) tych spalin przez cały układ wydechowy czyli kolektor wydechowy i tłumik , bo jeśli bierzemy pod uwage silnik z turbodoałdowaniem jeszcze po drodze jest turbina . Czyli według Ciebie silnik z turbiną powinien być cichszy ponieważ tłumi owe "wystrzały" ?? A słyszałeś o prototypowej turbosprężarce IVECA której turbina tłocząca* ma napęd elektryczny a ta druga turbina od spalin jest jedynie czujnikiem ilości wydalanych spalin , i zostało to wymyślane własnie po to aby obnizyć ciśnienie panujące w układnie wydechowym dzięki czemu sam silnik mniej by zużywał energi na wydalenie spalin a także aby sam cylinder lepiej był opróżniany ze spalin.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#74 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 24 listopad 2010 - 14:46

Turbo do 914 Kolego pytasz o procenty a sam nie podajesz jak mocno ta turbina hamuje silnik ile kw potrzeba?? Gdyby było tak jak piszesz czyli spaliny były by intensywnie hamowane przez turbo wirnik to ciśnienie doładowania było by stałe nie zmieniało by się pod wpływem wzrostu obciążenia silnika wtedy korektor podciśnieniowy tak ważny według Ciebie –nie zaprzeczam tego, był by zbędny. Turbosprężarkę napędza tylko impuls energii kinetycznej spalin zaraz po otwarciu zaworu wydechowego reszta wypychana przez tłok porusza się zbyt wolno.
Przykład doładowania IVECO elektryczny ha jak zapewne wiesz każde urządzenie elektryczne pobiera energię i tym sposobem hamuje silnik. Ten wynalazek jest rozwiązaniem na tzw turbo dziurę, ale jego skomplikowana i kosztowna budowa chyba nie przejdzie w ursusach.
Aha silnik turbo jest cichszy bo turbina tłumi i to bardzo. Często zamiast tłumika w ursusach turbo stosuje się pustą rurę ale o tym chyba wiedziałeś.

#75 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 24 listopad 2010 - 15:52

Turbo do 914 Nie no nie rozśmieszaj haha w ursusie to nawet nie ma średnich podzespołów a co dopiero jakieś nowinki techniczne , a wiesz poco w ursusach stosowało się rury zamiast tłumików??? Głównie dlatego aby zwiększyć moc w ursusie 1614 dzięki zastosowaniu rury moc wzrosła chyba o 5km czy 4 nie pamietam dokładnie . I nie opowiadaj że turbosprężarke napędza "impuls energi kinetycznej" w takie rozwiązania to się bawią profesjonalne firmy specjalizujące się w optymalizacji układów wydechowych , budują kolektory w ten sposób aby akustyka wspomagała ruch spalin bo w ursusie to jest... kawałek rury z dziurami hahah wogule weź z tym ursusem bo on to akurat tak od siekiery zrobiony że szok , mercedes np to co innego on ma pięknie wyprofilowane kolektory, co do tego turba IVECO-wskiego to ja tych powodów nie wziołem z powietrza jak Ty tylko to były założenia inżynierów które miały usprawnić cały silnik (mam na myśli sprawność energetyczną ) . I jeszcze piszesz "Gdyby było tak jak piszesz czyli spaliny były by intensywnie hamowane przez turbo wirnik to ciśnienie doładowania było by stałe nie zmieniało by się pod wpływem wzrostu obciążenia silnika" Opisałem ten proces w tym poście 74 chodzi o to że ciśnienie właśnie się zmienia nie opowiadaj głupot jeśli by się nie zmieniało to raz nie potzrebny by był korektor a dwa silniki nie były by turbodoładowane tylko doładowane i właśnie z tego powodu zrezygnowano z silników doładowanych ponieważ ciśnienie (obroty sprężarki) były uzależnione od prędkości obrotowej silnika a nie od obciążenia!
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#76 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 24 listopad 2010 - 18:52

Turbo do 914 Kolego to nie temat ani o Mercedesie ani o Iveco tylko o Ursusie
Więc ile tych koni przybywa 4 czy 5 w ursusie 1614 i gdzie tak napisano?? W instrukcji niema ani słowa. Nie twierdzę że tej mocy nie przybędzie. Co masz na myśli pisząc „bo w ursusie to jest... kawałek rury z dziurami”- gdzie te dziury?
Nigdzie nie pisałem o żadnej akustyce przy zasilaniu turbiny.
A co do wypisywania głupot nie lubię obrażać ludzi jednak nie słyszałem większej głupoty jak to że turbo sprężarka hamuje silnik. Gdyby tak było to po jaki ją stosować??
Jak się nie wierzy w obecność energii kinetycznej przy turbo doładowaniu wystarczy w googlach wpisać te hasła łącznie coś ciekawego na pewno się wyświetli.
Jeżeli koledze turbo sprężarka hamuje silnik trzeba oddać ją do remontu :huh: .
Spór uważam za zamknięty


Może ktoś wie czemu 16 niedomaga pompa niby sprawna wtryski zrobione zawory zrobione odmą nie dymi , turbo oleju nie pobiera jednak ciśnienie doładowania chyba niskie i bak mocy.

#77 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 24 listopad 2010 - 19:09

Turbo do 914 Z jednym się z tobą zgodze spór zakończony nie ma się co kłucić ja wiem swoje Ty wiesz swoje Pozdrawiam :huh:
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#78 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 25 listopad 2010 - 11:57

Turbo do 914

Może któs poleci jakies zakłady na wschodniej czesci polski gdzie sprzedawane sa regenerowane silniki do 1014?



A więc kolego w Ostródzie masz Zakład Naprawy Maszyn Rolniczych. Tam regenerują kompleksowo silniki, jak i poszczególne podzespoły, np.szlif wałów korbowych. Można też oddać swój silnik i wziąć nowy zregenerowany, oczywiście za dopłatą.


Wtrącając się do potężnego sporu, który w tym temacie się rozpoczął osobiście twierdzę, że może w jakimś bardzo bardzo małym stopniu turbosprężarka "hamuje" silnik, jednak zyski ze zwiększonego ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym i co za tym idzie efektywniejsze spalanie paliwa są znacznie większe, więc tak czy owak zamontowanie turbiny ze zwiększeniem dawki paliwa daje moc oraz moment obrotowy.

Co do korektora ciśnieniowego zgodzę się z Wami. Powinien on być przy turbinie o czym świadczy choćby jego obecność we wszystkich nowszych silnikach zagranicznych producentów, jednak w przypadku Ursusa, jego budowa jest tak prosta i banalna, że można obyć się również bez niego, zwiększając dawkę paliwa na pompie i odpowiednio modyfikując pompę pod turbinę. Paliwa idzie może trochę więcej,ale nie ma nic za darmo. Zawsze można założyć ten korektor i wtedy zaoszczędzić na paliwie.

W moim przypadku nie stosowałem tego korektora, tylko odpowiednie regulacje i modyfikację a wzrost mocy jest znaczny, a traktor prawie wcale nie dymi nawet pod bardzo ciężkim obciążeniem. Drastycznego wzrostu spalania tez nie zauważyłem.

Jako ciekawostkę podam jeszcze dane żywcem wzięte ze strony internetowej o Ursusach:

Ursus 1014 z korektorem ciśnieniowym 95,5 KM
Ursus 1004 bez korektora 100 KM

#79 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 25 listopad 2010 - 20:58

Turbo do 914 Kolego Godlech912
Jak myślisz co zrobić w ursusie 1614 zamontować pompę zwykłą czy z korektorem, stoję przed zakupem pompy do mego ciągnika starej nikt nie potrafi ustawić jest oczywiście z tym korektorem.
Objawy to brak mocy, wolno według mnie wchodzi na obroty w porównaniu z silnikiem bizo nowskim, trochę dymi jednak nie za mocno, chyba słabo zapala bez takiego kopa tylko po prostu tak sobie zapali i chodzi bez werwy.
Głowica zrobiona, odmą nie dmucha, wtryskiwacze poustawiane-nowe, pompa ustawiana niby wszystko ok.
Powszechnie wiadomo że silniki 6 tłokowe dobrze zapalają ja o swoim nie mogę tego powiedzieć.
Mam dla przykładu c360 tam kiedyś był podobny problem ale rozwiązanie wymusiła sytuacja urwany korbowód rozwalił blok i silnik poszedł na wymianę. Ten który jest teraz też ma zaspawaną dziurę w bloku ale chodzi bardzo dobrze ma moc super odpala szybko wchodzi na obroty może nawet szybko jak 3p. dodam że silnik wzięty po remoncie w Ostrudzie. Czy źle wyprofilowany wałek rozrządu lub zużyty może powodować zmulę w silniku. A może wina leży po stronie regulatora obrtów w pompie jest mało czuły?
No właśnie 1604 miał chyba 160 koni a nie tak jak 1614- 155 koni

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 03:10
  •  

#80 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 25 listopad 2010 - 21:13

Turbo do 914 hmmm a gdyby tak tak dołożyć jeszcze chłodnice powietrza doładowującego (intercooler)?? :D

Podobne tematy