Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbo do 914


102 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 10 październik 2010 - 13:02

Turbo do 914 Czeska turbina do 4garowego ursusa czy zetora to 1200-1400PLN (allegro czy sklepy internetowe).
Turbina THM była w te wakacje na allegro po 976PLN chyba (prawie 1000PLN).
Koszt regeneracji turbiny do 4ki ursusa lub zetora to 800PLN w firmach regenerujących turbiny. Jak więc taki zamiennik THM może być wart niewiele więcej niż remont turbiny? Albo czemu remont turbiny kosztuje tyle co najtańszy nowy zamiennik THM?
Temat do zastanowienia :blink:
A tak poważnie - zakładaj oryginalną czeską, bierz fakturę jakby sie popsuła a THM nie zawracaj sobie głowy. Biednego nie stać aby dwa razy wydać.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 05:25
  •  

#22 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 11 październik 2010 - 15:46

Turbo do 914 No ok turbina będzie czeska! A co z końcówkami wtrysków? Niektórzy zostawiają te oryginalne na 4 dziurki bo niby mniej pali ale jeśli ma być przez to słabszy to jest to gra nie warta świeczki, bo celem założenia turbiny ma być zwiększenie mocy i momentu nawet kosztem spalania...

#23 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 11 październik 2010 - 16:32

Turbo do 914 zakładasz turbo to chyba oczywiste że wtryski dasz od turbo.
zestawy naprawcze dałeś pewnie 3 pierscieniowe to i wtryski daj od turbo.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#24 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 11 październik 2010 - 17:03

Turbo do 914 No bynajmniej w teorii powinno dać się od turbo, bo rano gadałem z chłopkiem i on zakładał do swojego Zetora 8145 turbo i jeździł długo na 4 dziurkach a potem włożył te z pięcioma i stwierdził, że oprócz większego spalania nie ma żadnej różnicy. Aj tam ile ludzi tyle teorii... Do dziś nie wiem jak to jest z wałami korbowymi. W sklepach mówią, że z turbem czy bez są identyczne a ludzie nawijają, że do turba są super utwardzane... Jutro składam traktor. Na czwartek planowany rozruch ;p :lol:

#25 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2010 - 18:06

Turbo do 914 Też słyszałem że do turbo wały są wamacniane. Patrzyłem w katalogu i wały dla turbo i bez są takie same. Powiedz mi jak ustawiłeś zamki na pierścieniach tłokowych? Tak jak znaczek mercedesa, czy lewa prawa strona tłoka. Jak założysz rurę to będzie diabelnie ryczał :lol:, tylko w miarę gróbą daj w niej ściankę bo inaczej będzie miała metaliczny pogłos. Tłumik trochę wyciszy silnik i będzie miał łagodniejszy dzwięk od rury, ale on i tak w środku jest pusty. Ten remont robisz sam czy masz jakiegoś mechanika?

#26 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 11 październik 2010 - 19:44

Turbo do 914 Mam mechanika i to konkretnego. Musisz jego zapytać ;p Gość ma konkretną wiedzę, wie od czego jest każda śrubka Ursusie. Wszytko dokręca kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcjami napraw itp. Mam nadzieję, że to wszytko będzie śmigać jak powinno. Ciekawe jak to będzie wyglądało w praktyce. Np. wcześniej jak jeździłem z gruberem 4 polową to ciekawe czy teraz da się 2 terenową. Albo czy pług pociągnie 4 jak wcześniej jeździłem 3...

#27 Share Czeladnik

Czeladnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:fotografia, militaria, motoryzacja, muzyka

Napisany 12 październik 2010 - 03:52

Turbo do 914 Fajnie jakbyś zrobił parę fot z uturbienia? :lol:

#28 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2010 - 16:28

Turbo do 914 Jak byś mógł to podpytaj go o te pierścienie i o docieranie silnika.

#29 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 12 październik 2010 - 18:54

Turbo do 914 Fotek z uturbiania mam od groma. Od fotek poszczególnych części po skręcone razem elementy. Jakiś filmik też się znajdzie. Po skończonej pracy całość opublikuję w postaci filmiku na youtube i link podam tutaj. Planuję zrobić film o tuningu Ursusa 912 do 1014 bo niecały rok temu zakładałem przodek a teraz turbo. :lol: Miałem już na youtube filmik pt. "Ursus 912-914 Zakładanie przedniego napędu" ale został skasowany z bardzo skomplikowanych przyczyn ;p

#30 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 21:03

Turbo do 914 Widziałem w galeri że ursus odpalony i to się chwali, a teraz mi kolego powiedz jak go docierasz bo mnie też czeka wymiana góry w 912.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 05:25
  •  

#31 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 17 październik 2010 - 16:39

Turbo do 914 Docierać należy ok 40 mth. Tak mechanik powiedział. Pierwszą motogodzinę na postoju na wolnym gazie a potem najlepiej unikać długotrwałego przebywania silnika na jednakowych obrotach. Jeżdżę sobie po wsi po łąkach np przepalować byki i tak cały dzień. <_< Nawet w niedzielę sobie urządziłem wyprawę krajoznawczą. Ale turbinka pięknie gwiżdże,jak napompuje odpowiednie ciśnienie do kolektora ciągnik jest nie do zatrzymania. :blink: Znacznie szybciej wkręca się na obroty a i kultura pracy jest zupełnie inna. Teraz ma odgłos podobny do Zetor Proximy itp. A z dnia na dzień nabiera coraz większej mocy. Po ok 40 mth ruszę w lekkie prace polowe np rozwożenie obornika, trochę tego jest więc jak się dotrze pojadę orać ale będę go jeszcze oszczędzał. Prawdziwa zabawa zacznie się po 100 mth ;p :)))

#32 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2010 - 19:33

Turbo do 914 Dzięki, a do jakich obrotów wkręcasz silnik?

#33 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 19 październik 2010 - 20:27

Turbo do 914 Do dwóch tysięcy nawet. Teraz szybko się wkręca to ciężko go utrzymać na małych obrotach.


Jeszcze jedna kwestia! Traktor już dotarłem bo ma 40 motogodzin i pojechałem nim w orkę i bardzo dziwi mnie jedna rzecz! Dlaczego on wcale nie kopci? Ma za małą dawkę paliwa? Nawet jak mu w glinie depnę na maksa i silnik schodzi z obrotów i ma ciężko to nie popuści nawet malutkiego dymka... W silniku z turbiną chyba nie powinno tak być co? Silnik powyżej 1500 obrotów ma kopa ale jak już obroty spadną poniżej 1500 i turbina przestanie gwizdać to mocno słabnie... Czy może tak być od dawki paliwa? Odp

#34 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2010 - 15:25

Turbo do 914 To prawda jak obroty spadną poniżej 1500 to zaczyna się dusić w takiej orce jak u Ciebie, a powyżej niech coś spróbuje go zatrzymać ;) A jak depnołeś gazem na tej glinie to silnik na to jakoś reagował np: wkręcał się na obroty albo było słychać takie dudnienie z tłumika czy też gaz w podłoge a on jak jechał tak jedzie ćzyli bez żadnej reakcji na gaz?

#35 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 24 październik 2010 - 20:42

Turbo do 914 Jak np miałem 1800 obrotów i wjeżdżałem w glinę i gaz w podłogę to silnik wchodził nawet do 2200 obr turbina głośno gwizdała ale zaraz po załapaniu gliny ciągnik słabł i musiałem redukować nawet o 2 bieg w dół. Nie wiem czy to taka straszna glina jest czy ma jeszcze za małą dawkę. Z kim by nie pogadał to każdy twierdzi, że 1014 musi kopcić trochę przy dodawaniu gazu. Chyba przydałoby się zwiększyć dawkę bo jak on pali teraz w orce 9 litrów na godzinę na naprawdę ciężkich ziemiach to by było nawet ok ale co z tego jak ja tą gliniochę 1 ha 4 godziny orzę. Ten od pompy mówił, że tylko trochę dawka została zwiększona niż prędzej była w 914, być może to za mało. Wiem, że coś tam w pompie ustawił na 17 ale nie mam pojęcia o czym on mówi. Można samemu zwiększyć dawkę? W jaki sposób?

#36 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 24 październik 2010 - 20:56

Turbo do 914 No bez przesady samym ciągnikiem 1014 jak mu się depnie to nie musi dymić, pod obciążeniem to tak :)w wakacje sporo jeździłem u wuja 1014 to dymił jak się kopał a jechałem na szybkim przełożeniu ;) W każdym razie fajnie mu depnąć bo ten gwizd turbinki jest super.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#37 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 25 październik 2010 - 12:27

Turbo do 914 Czyli jednak trzeba zwiększyć dawkę ;p

#38 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 październik 2010 - 20:30

Turbo do 914 Jak z 2200 się zdusił i tylko 9 litrów pali to dawke trzeba podkręcić, u mnie 1634 w orce w dobrych warunkach spalał 12-13 litrów/ha, a na glinie przy orce naraz (bez podorywki) spalił 23l/ha, także u Ciebie te spalanie powinno sięgać chociaż tych 12 litrów. Jak dawka będzie za mała można zatrzeć wtryski bo one smarują się tylko ON, a jak jeszcze dostaje po zaworach to w tym ogniu muszą się czymś smarować. Jak chcesz to rozbiorę swoją pompę i zrobie zdjęcie gdzie ta śrubka od dawki jest.

#39 Share SAUTER

SAUTER

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 25 październik 2010 - 20:57

Turbo do 914 Ja jak zakładałem turbine to nie zwiększałem dawki paliwa i tez zauważyłem że jak obroty w cięzkiej robocie spadają to jakoś mniej dymi niż przedtem.Turbine zakładałem czeska.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo do 914 Dzisiaj, 05:25
  •  

#40 Share zakrzewiak

zakrzewiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2010 - 18:58

Turbo do 914 Obroty spadają po turbina pcha więcj powietrza w stosunku do dawki paliwa i dlatego braknie mocy.

Podobne tematy