Skocz do zawartości

Zdjęcie

Massey Ferguson 6180


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share janek12314

janek12314

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 08 październik 2010 - 18:19

Massey Ferguson 6180 Mam ciagnik Massey Ferguson 6180 i mam kilka pytan odnosnie tego ciagnika .
1 . Jak zapale ciagnik rano na zimnym oleju , rusza płynnie , po jakims czasie jak olej sie rozgrzeje to przy puszczaniu sprzegła jakby chciał ruszyc ale przerwie i ponownie rusza .
2 . Podaczas nacisniecia sprzegła do dechy wciska sie przycisk zeby zapalił ciagnik . Tam sa dwa pomaranczowe kable - jeden plusowy i jeden minusowy . I podczas sprawdzania nie było masy , ciagnik nie chcial odpalic . Czy ta masa jest brana z obudowy czy ten kabel idzie jeszcze gdzies do innej kostki , bo ja podlaczylem bezposrednio na obudowe , to nie chcial tez odpalic .
3 . W jaki sposob mozna naprawic zegar wzkazujacy poziom paliwa , bo nie dziala mi lampka rezerwy , a wzkazowka skacze od zera do pełna [ raz stoi , raz skacze ] . Jest to uciazliwe , bo wciaz musze dolewac paliwa , bo niewiem ile mam .


Prosze o pomoc . Z góry dziekuje .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 6180 Dzisiaj, 15:53
  •  

#2 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 08 październik 2010 - 19:52

Massey Ferguson 6180 Jeżeli w ten sposób będziesz kombinował z tą instalacją to nie tylko go odpalisz ale na pewno go spalisz. te przewody + włącznik działają na zasadzie ;sprzęgło wciśnięte -obwód zamknięty, sprzęgło puszczone -obieg otwarty.(jeżeli połączysz je ze sobą to możesz odpalać bez wciskania sprzęgła) a wskażnik poziomu paliwa napewno jest sprawny tylko czujnik poziomu masz uszkodzony i we własnym zakresie na pewno nie uda ci się tego naprawić

#3 Share inzynierobserwator

inzynierobserwator

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 08 październik 2010 - 20:42

Massey Ferguson 6180 Przy czujniku poziomu paliwa sprawdź stan okablowania. Czy nie masz np. jakiegoś przełamanego kabla, albo kabla wysuniętego z wtyczki. Chodzi mi o kable które idą od czujnika w baku do zegara w desce rozdzielczej. Ja miałem lekko wysunięty kabelek z wtyczki przy baku w Lamborghini Lampo i też mi tak zegar skakał.

#4 Share janek12314

janek12314

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 09 październik 2010 - 18:28

Massey Ferguson 6180

Jeżeli w ten sposób będziesz kombinował z tą instalacją to nie tylko go odpalisz ale na pewno go spalisz. te przewody + włącznik działają na zasadzie ;sprzęgło wciśnięte -obwód zamknięty, sprzęgło puszczone -obieg otwarty.(jeżeli połączysz je ze sobą to możesz odpalać bez wciskania sprzęgła) a wskażnik poziomu paliwa napewno jest sprawny tylko czujnik poziomu masz uszkodzony i we własnym zakresie na pewno nie uda ci się tego naprawić



Czy moglbys mi powiedziec gdzie te 2 kable ida od wlacznika.? Bo plus jest , a nie ma masy .

#5 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 10 październik 2010 - 19:31

Massey Ferguson 6180 Z twoich pytań wynika że nie wiesz o co tam chodzi.żeby zadziałał rozrusznik potrzeba podać prąd czyli + na cewkę rozrusznika lub przełącznik 12/24 jeżeli jest rozruch na 24V. w więkrzości ciągników jest zabezpieczenie ażeby ciągnika nie można było uruchomić przypadkowo czyli np:trzeba wcisnąć sprzęgło bo może być na biegu,jak jest włączony WOM,albo dżwignie zmiany biegów muszą być na luzie czyli na logikę są to włączniki(włącznik)połączone ze sobą szeregowo do rozrusznika i jeżeli chcesz wyeliminować włącznik to przewody musisz złączyć razem.dotyczy to różnych ciągników nie tylko "masseya". czyli w jednym + drugi do rozrusznika lub na drugi włącznik a nie na masę myślę że teraz zakumasz a jak nie to pisz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 6180 Dzisiaj, 15:53
  •  

#6 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2010 - 17:50

Massey Ferguson 6180 @mercedes250d wszytko dobrze opisujesz tylko w MF Serii 30xx, 31xx 61xx i pochodne nie mozna czegos takiego zrobic ponieważ kazde wciśniecie sprzęgła daje impuls powiedzmy '' resetujacy do panelu sterujacego autotronic bez tego będa spore problemy z działaniem ciągnika.

@ janek12314 ale jak możesz podłączyć do zwykłaego włącznika, który nie jaest żadnym odbiornikiem + i -. Przecież w takim wypadku przy każdym wciśnięciu sprzegła bedzie dochodziło do zwarcia. :lol: przeczytaj uważnie to co napisał @mercedes250d

#7 Share janek12314

janek12314

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 11 październik 2010 - 18:58

Massey Ferguson 6180

Z twoich pytań wynika że nie wiesz o co tam chodzi.żeby zadziałał rozrusznik potrzeba podać prąd czyli + na cewkę rozrusznika lub przełącznik 12/24 jeżeli jest rozruch na 24V. w więkrzości ciągników jest zabezpieczenie ażeby ciągnika nie można było uruchomić przypadkowo czyli np:trzeba wcisnąć sprzęgło bo może być na biegu,jak jest włączony WOM,albo dżwignie zmiany biegów muszą być na luzie czyli na logikę są to włączniki(włącznik)połączone ze sobą szeregowo do rozrusznika i jeżeli chcesz wyeliminować włącznik to przewody musisz złączyć razem.dotyczy to różnych ciągników nie tylko "masseya". czyli w jednym + drugi do rozrusznika lub na drugi włącznik a nie na masę myślę że teraz zakumasz a jak nie to pisz.


No własnie nie kumam , bo powiem tak : wcisne sprzegło do dechy , wciska sie taki przycisk , ktory jest dobry , a nie chce odpalic . Sprawdzilem plus jest , ale nie ma minusa . Jak zlaczylem te 2 przewody razem , tez nie chcial odpalic . Czy to mozesz to jakos prosciej wytlumaczyc , bo nie jestem zbyt dobry w tym temacie .

#8 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 12 październik 2010 - 15:43

Massey Ferguson 6180 @rafik256 być może jest jak piszesz tego nie wiem nie miałem i nie mam tego typu sprzętu
@janek12314 może usterka tkwi w innym miejscu a nie w tym właśnie właczniku bo jeżeli twierdzisz że jest dobry to daj mu spokój.popytam znajomków jak się czegos dowiem to dam znać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 6180 Dzisiaj, 15:53
  •  

#9 Share janek12314

janek12314

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 17 październik 2010 - 18:59

Massey Ferguson 6180 W ciagniku Massey Ferguson 6180 na wzkazniku paliwa nie działa mi lampka rezerwy paliwa . wjaki sposob sprawdzic czy jest przepalona czy gdzies jakis kabelek nie łaczy . A czy ktos wie ile jest paliwa w zbiorniku jak zaswieci sie ta lampka , powiem tylko , ze ciagnik ten posiada 2 zbiorniki paliwa , jeden , ktory jest w standardzie znajduje sie z tylu , a drugi pod kabina z lewej strony . Połaczone sa wezem gumowym .

Prosze o jakas rade lub pomoc . z góry dziekuje .

Podobne tematy