Skocz do zawartości

Zdjęcie

C-360 Olej z tłumika


222 odpowiedzi na ten temat

#181 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 maj 2016 - 13:35

C-360 Olej z tłumika

witam

tak jak w temacie mam problem z olejem z tłumika (raczej nie jest ropa), czytałem wszystko powyżej - tak sobie myśle że mam problem z pierścieniami, mam takie objawy:

- najwiecej kapie na wolnych obrotach i raczej jest to gęsta maź

- pompa nowa po regeneracji, wtryski sprawdzone

- odpala bardzo dobrze, wchodzi w obroty (zadymi przy odpaleniu na biało, a poźniej raczej czarny dym)

- wody nie ubuwa,

-zawory ustawiane były jakieś pół roku temu

- odkreciłem kolektor wydechowy i najbadziej mokra jest pierwsza glowica od chłodnicy (jest to nowa głowica założona z 1.5 roku temu)

- i jeszcze jedno jak odkeciłem gumowy łacznik od kolektora ssącego to wydaję się być delikatnie jakby w oleju (poziom oleju w filtrze powietrza ok)

Cignik mam jakieś 3 lata, cisnienie na wale na rozgrzanym około 3 atm.

Nie wiem czy to coś poważnego bo jesli bedzie to wiązało się z wyminą pierscieni i tuleji to raczej oddam silnik do naprawy.

 



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 gru 2017
Ursus 914 DL FINN Turbo


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 42000.00 PLN
  • 26 paź 2017
Ursus 3512 Massey Ferguson


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 30000.00 PLN
  • 29 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 10:30
  •  

#182 Share Mikrus1

Mikrus1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 03 wrzesień 2016 - 15:03

C-360 Olej z tłumika

Witam wszystkich ja mam taki problem z 60 po regeneracji wtrysków i pompy zaczął dymić na niebiesko bardzo mocno i chodzi dobrze tylko na wyższych obrotach w dodatku pluje z wydechu , dodam że już dwa razy  było wszystko sprawdzane i pompa i wtryski



#183 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 04 wrzesień 2016 - 14:24

C-360 Olej z tłumika

A co do tego ma pompa i wtryski ty mi powiedz? Było tyle razy ten poruszany temat,najpierw się dowiedz jaki kolor dymu odpowiada za co  Bo niebieski to oznaka że spala olej  i olej się dostaje poprzez prowadnice zaworowe lub pierścienie zgarniające  są zużyte i nie zgarniają  oleju z ścianek tulei i jak pluje wydechu to masz gwarant że to pierścienie ale jak głowica nie była  robiona to też trzeba zrobić



#184 Share BestZetor

BestZetor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 21:13

C-360 Olej z tłumika

Witam ! Wiem, że to temat o C-360, ale nie chcę zaczynać nowego, gdyż jest bardzo powiązany. Wczoraj zakończyłem remont silnika w C-330 na zestawach naprawczych z Mahle Krotoszyn + szlif głowicy i zacząłem docieranie. Pierwszego dnia zrobiła 1,6 mth stojąc spokojnie na 800 obrotach. Dzisiaj rano zrobiła 2 mth w jeździe po ulicy i zgrabiarce, następnie znów spokojnie sobie pyrkała do obiadu. Po południu zrobiłem ok. 2.5-3mth w jeździe na 1600-2000 obrotów przez ok 4-5 h i zauważyłem wyciek z miejsca zaznaczonego na zdjęciu (ciężko stwierdzić czy to ropa czy olej). Dodam, że traktor "odpoczywał" w ciągu dnia tylko 2-3 h. Stan oleju i wody w porządku, nic nie ubyło. Czym to może być spowodowane ? Zbyt długo jeździłem i przegrzałem ciągnik ? Za duże obroty w czasie jazdy ? Zbliżają się żniwa, więc chciałbym szybko nabić te 50 mth. Czy czeka mnie znów rozbiórka silnika ? Na forum czytałem, że to normalne w czasie docierania, jednak mam spore obawy. http://pokazywarka.pl/lj8tmv/


Edytowany przez BestZetor, 06 lipiec 2017 - 21:14.


#185 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 21:51

C-360 Olej z tłumika

Wszystko jest w porządku, przy docieraniu to normalne, a nawet wskazane.    :)  Nic nigdzie nie grzeb. 


Edytowany przez Sean, 06 lipiec 2017 - 21:53.

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#186 Share BestZetor

BestZetor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 21:58

C-360 Olej z tłumika

Dzięki wielkie kolego, uspokoiłeś mnie.  :D



#187 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:04

C-360 Olej z tłumika

Nie masz za co dziękować, po prostu tak jest, nie we wszystkich silnikach się tak dzieje, ale z własnych doświadczeń wiem że te które "puszczą" olej tłumikiem są później lepiej dotarte i żywotniejsze. 


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#188 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:13

C-360 Olej z tłumika To co ja mam powiedzieć 23 mtg i też potrafi puścić c-360

#189 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:16

C-360 Olej z tłumika

Też może jeszcze puszczać, brać olej, uspokoi się jak dostanie później dobrze po garach.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#190 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:20

C-360 Olej z tłumika Dostał trochę przy rotacyjnej 1600 obrotów 2 bieg i to było odkoszanie rzeki a nieco wcześniej niby ustało rzucać a tu dalej znowu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 10:30
  •  

#191 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:33

C-360 Olej z tłumika

Weź go na dzień do pługa 3-skibowego z kolczatką, to możemy pogadać czy dostał trochę.     :P   Nie no przy 20-tu paru to trochę za wcześnie jeszcze na pełne obciążenie, co prawda dzisiejsze części też wiele pozostawiają do życzenia, jednak to jeszcze za wcześnie by obarczać winą części,kiedyś cykl docierania trwał do 100 MTG.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#192 Share BestZetor

BestZetor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:36

C-360 Olej z tłumika

To mój pierwszy tak poważny remont i przestraszyłem się trochę, że coś źle poskładałem czy źle docieram. Ktoś mi wspominał, że mogłem go przegrzać w tych pierwszych motogodzinach, bo praktycznie cały dzień nie schodził poniżej 1600 obrotów. Uspokoiłeś mnie Sean, więc myślę, że powinno być dobrze, szczególnie, że kolega Adi96 ma podobną sytuację. Postaram się teraz nie docierać tak "łapczywie".



#193 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 22:49

C-360 Olej z tłumika

Jeżeli masz sprawny zegar i temp. nie przekracza powiedzmy 90 stopni, to jak można mówić o przegrzaniu? PIERWSZYCH powiedzmy 10 mtg. powinien chodzić na postoju, później można mu stopniowo zwiększać obciążenie.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#194 Share BestZetor

BestZetor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2017 - 23:27

C-360 Olej z tłumika

Zegar mam sprawny i temperatura cały czas jest ok. Zacząłem jeździć od 1,5 mth. Skoro mówisz, że to normalne zjawisko i z czasem się uspokoi, to dobrze. Dzięki za aktywność i rady.

 


Edytowany przez BestZetor, 07 lipiec 2017 - 09:34.


#195 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 07 lipiec 2017 - 12:31

C-360 Olej z tłumika

Szczerze mówiąc musiałem po 5 mtg zdjąć głowicę bo dali słabe sprężyny strasznie miękkie i niższe wyniku  na wydechowym zaworze zapiekł się olej zawór był podparty myślałem że pękły pierścienie bo dałem duże obroty zdjąłem 3 korbę i te pierścienie nie docierały sie równą powierzchnią tylko kantem od dołu jakby



#196 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2540 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2017 - 12:59

C-360 Olej z tłumika

Jeżeli masz sprawny zegar i temp. nie przekracza powiedzmy 90 stopni, to jak można mówić o przegrzaniu? PIERWSZYCH powiedzmy 10 mtg. powinien chodzić na postoju, później można mu stopniowo zwiększać obciążenie.

 

Największy błąd w docieraniu to utrzymywanie stałych obrotów i brak zmiany obciążenia. Żadnych postojów tylko jazda i lekka praca oraz stopniowe zwiększanie obciążenia. 



#197 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2017 - 15:38

C-360 Olej z tłumika

Kilka mtg  na postoju na pewno mu nie zaszkodzi, a potem faktycznie stopniowe zwiększanie obciążenia, jazda była w instrukcji zalecana tylko ze względu że wszystko było nowe i chodziło o ich docieranie razem z silnikiem. 


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#198 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 07 lipiec 2017 - 15:44

C-360 Olej z tłumika Przecież przed montażemdo ciągników hamowani te silniki chodziły kilkanaście godzin więc na postoju 10 mtg nie zaszkodzi

#199 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2017 - 15:47

C-360 Olej z tłumika

Szczerze mówiąc musiałem po 5 mtg zdjąć głowicę bo dali słabe sprężyny strasznie miękkie i niższe wyniku  na wydechowym zaworze zapiekł się olej zawór był podparty myślałem że pękły pierścienie bo dałem duże obroty zdjąłem 3 korbę i te pierścienie nie docierały sie równą powierzchnią tylko kantem od dołu jakby

Nowe pierścienie powinny mieć przed założeniem sprawdzone jakie mają luzy na zamku, bo niestety ale ten luz jest zazwyczaj za mały i po rozgrzaniu  mogą nawet po pękać.

Silnik jak nie będzie przegrzany,przeciążony na początku to żadne tam docieranie na  na postoju mu nie zaszkodzi, jedynie co może mu zaszkodzić to gównianej jakości części które teraz robią, to jest całe zło


Edytowany przez Sean, 07 lipiec 2017 - 15:57.

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 10:30
  •  

#200 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2063 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 07 lipiec 2017 - 16:16

C-360 Olej z tłumika

Tłoki i tuleje miałem z starego zapasu komunistyczne,pierścienie kupiłem z Primy.Słyszałem że różnica setki na rowku tłoka i będzie różnica innymi słowy pierścienie nie pasują na tłok sa bardziej cieńsze.



Podobne tematy c-360 silnik ursus